Σαν σήμερα το 2000, συνέβησαν δύο γεγονότα που κανείς δε γνώριζε τότε, πως θα επηρέαζαν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ για τις επόμενες δεκαετίες.
Ο Σεπτέμβριος του 2000 πλησίαζε στο τέλος του και η αγωνία για την κατάκτηση των τίτλων στο WRC, είχε κορυφωθεί.
Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών οι Richard Burns, Colin McRae, Marcus Gronholm και Carlos Sainz διεκδικούσαν το στέμμα -που κατέληξε εντέλει στα χέρια του Φινλανδού- την ώρα που στους Κατασκευαστές η μάχη “παιζόταν” μεταξύ της τελικής πρωταθλήτριας Peugeot και των Ford, Subaru.
Με 4 αγώνες να απομένουν, σειρά είχε ο Γύρος της Κορσικής, η τελευταία ημέρα του οποίου είχε προγραμματιστεί για την 1η Οκτωβρίου.
Μπορεί οι περισσότεροι να εστίασαν στις μάχες της κορυφής, όμως αρκετοί παρατήρησαν με θαυμασμό και τα περάσματα μιας Toyota Corolla WRC με τον αριθμό 33.
Πλήρωμά της, κάνοντας ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών, ήταν οι τότε άγνωστοι στο ευρύ κοινό, Sebastien Loeb-Daniel Elena.
Ο 26χρονος τότε Γάλλος, που ήταν μέλος ομάδας της Γαλλικής Ομοσπονδίας, συμμετείχε στον αγώνα χάρη στην υποστήριξη από τον κορυφαίο οδηγό της χώρας του εκείνη την εποχή, Didier Auriol και βρισκόταν υπό “στενή παρακολούθηση” από τον επικεφαλής της Citroen Racing, Guy Frequelin.
Εντέλει, οι Loeb-Elena μόνο απαρατήρητοι δεν πέρασαν, τερματίζοντας στην 9η θέση. Μπορεί να μη βαθμολογήθηκαν, αφού τότε έπαιρναν βαθμούς στο WRC οι 6 πρώτοι, ωστόσο από τον πρώτο αγώνα με αυτοκίνητο κορυφαίων προδιαγραφών ήταν φανερό…
Ένα αστέρι είχε γεννηθεί και ονομαζόταν Sebastien Loeb, με την ιστορία από εκεί και έπειτα να είναι γνωστή σε όλους.
Την ίδια ημέρα, περίπου 3000 χιλιόμετρα βορειότερα, στη Yuvaskyla της Φινλανδίας, ο μέχρι τότε εργοστασιακός οδηγός της Seat και μετέπειτα της Peugeot, Harri Rovanpera, ζούσε τη δική του ξεχωριστή στιγμή.
Ο λόγος, ήταν η έλευση στον κόσμο του γιου του, Kalle, ο οποίος ακολούθησε από μικρή ηλικία τα βήματα του πατέρα του, έχοντας σύμφωνα με τις προβλέψεις, όλες τις δυνατότητες να τον ξεπεράσει και να γράψει ιστορία.
Έγινε γνωστός σε ηλικία 8 ετών από βίντεο στο youtube που τον έδειχνε να πλαγιοσλισθαίνει με Toyota Starlet, οπότε σύντομα απέκτησε τη φήμη του παιδιού-θαύματος των ράλλυ.
Ο Kalle Rovanpera στάθηκε αντάξιος αυτής, αφού ανέβηκε αλματωδώς την αγωνιστική ιεραρχία, φτάνοντας το 2017 να γίνει, σε ηλικία 17 ετών, 1 μηνός και 19 ημερών ο νεότερος οδηγός που κατακτά βαθμούς στο WRC, στο Ράλλυ Αυστραλίας.
Το 2019 κατέκτησε τον τίτλο στο WRC 2 Pro ως εργοστασιακός οδηγός της Skoda και από πέρυσι, έχει εντυπωσιάσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ως εργοστασιακός οδηγός της Toyota, με Yaris WRC, έχοντας κατακτήσει ήδη δύο νίκες, με πιο πρόσφατη φυσικά, εκείνη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Ήδη, ο Kalle Rovanpera έχει πετύχει σειρά από ρεκόρ. Το 2020, με την τρίτη θέση στο Ράλλυ Σουηδίας, έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία του WRC που ανεβαίνει στο βάθρο.
Στο Ράλλυ Εσθονίας, της περσινής χρονιάς, όταν προηγήθηκε προσωρινά, σε ηλικία 19 ετών, 11 μηνών και 5 ημερών, έγινε ο νεότερος οδηγός που προηγείται προσωρινά στην κατάταξη αγώνα του θεσμού.
Φέτος, ο Rovanpera επιβεβαιώνει τη φήμη του ως μεγαλύτερο ταλέντο των τελευταίων ετών στο WRC, όντας πια μεταξύ των διεκδικητών για τη νίκη ή θέσεις βάθρου, σε κάθε αγώνα.
Όσον αφορά στα ρεκόρ, με την πρωτοπορία του στη βαθμολογία μετά από το Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, έγινε ο νεότερος που πετυχαίνει κάτι τέτοιο, ενώ η επικράτηση στο Ράλλυ Εσθονίας, τον κατέστησε νεότερο νικητή αγώνα στην ιστορία του WRC.
Φυσικά, με τη δεύτερη νίκη της καριέρας του, πάντα με συνοδηγό τον Jonne Halttunen, o Kalle Rovanpera έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία του εθνικού μας αγώνα.
Αναμφίβολα λοιπόν, η 1η Οκτωβρίου 2000 υπήρξε μια ξεχωριστή ημέρα, αφού όπως αποδεικνύεται, όρισε την πορεία του WRC για τις επόμενες δεκαετίες…