X
Αγώνες

11ο Ιστορικό Ακρόπολις: Ιταλική κυριαρχία

Οι «γείτονες» μας «Pedro»-Cirillo με την πανέμορφη Lancia 037 ήταν οι μεγάλοι πρωταγωνιστές της πρώτης ημέρας του 11ου Ιστορικού Ακρόπολις, κερδίζοντας και τις έξι ασφάλτινες ειδικές διαδρομές.




Άναψε το πράσινο φως στο 11ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις με τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούσαν προηγούμενες δεκαετίες στους αγώνες Ράλλυ, να πρωταγωνιστούν και πάλι σε ειδικές διαδρομές στην περιοχή της Φθιώτιδας. Σήμερα, οι πρωταγωνιστές του Πρωταθλήματος Ιστορικών αυτοκινήτων του ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, αλλά και της χώρας μας, αγωνίστηκαν συνολικά σε έξι ειδικές διαδρομές και συγκεκριμένα σε ασφάλτινες επιφάνειες. Και λέμε ασφάλτινες, διότι αύριο είναι μία διαφορετική ημέρα, όπου τα αυτοκίνητα θα πρέπει να αλλάξουν «ενδυμασία», να φορέσουν τρακτερωτά ελαστικά και να δοκιμάσουν τις δυνατότητες τους σε χωμάτινες διαδρομές.

Πίσω στη σημερινή ημέρα, νωρίς τα πρωί 29 πληρώματα ξεκίνησαν από τα Καμένα Βούρλα, με προορισμό τρεις ειδικές διαδρομές. Τον Μπράλο, το Χάνι Ζαγκανά και την Παύλιανη. Σημειώστε, ότι και από τις τρεις πραγματοποίησαν συνολικά δύο περάσματα. Μεγάλος πρωταγωνιστής της ημέρας, ήταν ο Ιταλός «Pedro» με συνοδηγό τον Stefano Cirillo, οι οποίοι κατάφεραν να σημειώσουν τον ταχύτερο χρόνο και στις έξι ε.δ. του σκέλους. Οι Ιταλοί εκμεταλλεύθηκαν την υπεροχή της Lancia 037 σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, αλλά και το γεγονός ότι έχουν ήδη εξασφαλίσει το Πρωτάθλημα Ευρώπης στην κατηγορία τους, με αποτέλεσμα να οδηγήσουν χωρίς κανένα άγχος.

Πίσω τους, με διαφορά πόυ ξεπερνάει το ένα λεπτό, ακολουθούν οι Muccioli-Zumelli από τον Σαν Μαρίνο με την εντυπωσιακή σε ήχο και εικόνα Porsche 911 SC, προβληματιζόμενοι μόνο από κάποιες υγρασίες στο δρόμο το πρωί. Την πρώτη τριάδα, συμπληρώνει το πρώτο ελληνικό πλήρωμα, οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με το Ford Escort RS1600. Ο ταχύτατος Έλληνας οδηγός, προσπάθησε να πιέσει την Lancia 037 των πρώτων, αλλά μία αναπάντεχη συνάντηση με μερικές αγελάδες (ευτυχώς χωρίς κάποια σύγκρουση) στη δεύτερη ειδική, είχε σαν αποτέλεσμα να ανοίξει σημαντικά η ψαλίδα από την κορυφή. Μάλιστα, αντιμετώπισαν και ένα πρόβλημα με το κιβώτιο, και συγκεκριμένα με την 3η σχέση, με αποτέλεσμα να χάσουν κι άλλο χρόνο. Πρόβλημα, το οποίο θα προσπαθήσουν να επισκευάσουν στο βραδυνό σέρβις. Παρόλα αυτά, είναι δεδομένο ότι αύριο στις χωμάτινες ειδικές, τόσο το πλήρωμα, όσο και το αυτοκίνητο, θα αισθανθούν σαφώς πιο άνετα και θα κινηθούν ακόμα πιο γρήγορα.


Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι κάθε ημέρα του το 11ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις προσμετράει ξεχωριστά για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, με το πλήρωμα του Ford Escort RS1600 να παίρνει τους βαθμούς της πρώ της θεσης, και με αυτή τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του (μετά την Κόρινθο) να επιστρέφει για τα καλά στη μάχη του τίτλου της κατηγορίας 1&2. Επιστροφή στο 11ο Ιστορικό Ακρόπολις, και στην 4η θέση της γενικής βρίσκεται ακόμα ιταλικό πλήρωμα, με ακόμα μία Lancia 037. Και όχι μία τυχαία 037, αφού με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο πριν από δύο εβδομάδες, ο Markku Alen επικράτησε στο 10ο RallyLegend! Στο Σαν Μαρίνο, η Lancia μπορεί να λειτούργησε ιδανικά για τον σπουδαίο Φινλανδό οδηγό, αλλά στην Ελλάδα οι Bosurgi-Granata αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον κινητήρα, με αποτέλεσμα να έχουν χάσει πολύτιμο έδαφος.

Την πρώτη πεντάδα, συμπληρώνει ακόμα ένα ελληνικό πλήρωμα, αυτό των Μανδρούκα-Τσάδαρη, με τη λευκή Porsche 911 RSR στα χρώματα του Απόλλων Σμύρνης! Αυτό το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο, αλλά μία σειρά από αλλαγές που πραγματοποίησαν στο αυτοκίνητο πριν την έναρξη του αγώνα, είχαν σαν αποτέλεσμα να χρειαστεί χρόνος να τις συνηθίσουν, αφού όπως μας είπαν διαφοροποίησαν σημαντικά τη συμπεριφορά του. Πάντως, με τη σημερινή τους επιτυχία, όντας δεύτεροι στον ελληνικό αγώνα, έκαναν ένα σημαντικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία 3&4. Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσαν οι Σταφυλοπάτης-Χατζηρήγας με ακόμα ένα Ford Escort RS1600, οι οποίοι συμπλήρωσαν το «ελληνικό βάθρο» του πρώτου αγώνα, έχοντας μάλιστα και μάχη με τους «Talbot»-Βασιλειάδη με ακόμα μία Porsche 911, και μάλιστα μόλις για 5,9 δευτερόλεπτα. Την πρώτη δεκάδα, συμπληρώνουν οι Εδιπίδης-Γιώτης με Ford Escort, οι Μπιρλιράκης-Μουρτζούκος με BMW 2002ti και οι Χωριανόπουλος-Φωτεινόπουλος με το Audi 80 GT.

Όμως, στον αγώνα είχαμε και σημαντικές εγκαταλείψεις, όπως αυτή του «Ιαβέρη» με τον Παναγιώτη Κουτσίκο, οι οποίοι αναγκάστηκαν να σταματήσουν την προσπάθεια τους μετά από πρόβλημα στον κινητήρα της BMW 2002ti, το οποίο μάλιστα δεν κατάφεραν να επιδιορθώσουν και δεν αναμένεται να επανεκκινήσουν στις αυριανές χωμάτινες ειδικές διαδρομές. Ο κορυφαίος κατά πολλούς Έλληνας οδηγός, προσπάθησε και διασκέδασε σήμερα στις 5 ειδικές που πραγματοποίσε, και παρά τη δυναμική του αυτοκινήτου ξεσήκωσε τον κόσμο. Σίγουρα, η εικόνα του και μόνο σε αγωνιστικό μπάκετ ήταν αρκετή για να γίνει αυτό. Μία ακόμα σημαντική εγκατάλειψη ήταν αυτή και των Καροτσιέρη-Κατάρα από πρόβλημα στον κινητήρα του Ford Escort, αλλά και των επικεφαλής στην βαθμολογία του Πρωταθλήματος της κατηγορίας 1&2 Δάρα-Καραμουσαλή, από ίδιο πρόβλημα στον κινητήρα της δικής τους BMW 2002. Στην κατηγορία Regularity, μέχρι τη 14η ε.δ., επικεφαλής με τουςλιγότερους βαθμούς ποινής είναι οι περσινοί νικητές στο Ιστορικό, Παπανίκος-Κίλιας με την Triumph GT6+ έχοντας 10 βαθμούς, ακολουθούμενοι από τους Φωτόπουλο-Γεωργίου με την Alfa Romeo Veloce με 13,1 βαθμούς ποινής και τρίτους τους Μητρόπουλο-Νικολάου με μία Lancia Fulvia.

Η αυριανή ημέρα, στην κατηγορία Sporting, αναμένεται επίσης με μεγάλο ενδιαφέρον, και περισσότερο θέαμα, με την τέλεση του δεύτερου χωμάτινου σκέλους. Συνολικά, τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν έξι ειδικές, περνώντας δύο φορές από τις ε.δ. Καρυά, Ελάτεια και Τιθορέα. Μάλιστα, όσοι βρεθούν στα βουνά, θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις προσπάθειες και των πρωταγωνιστών του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Χώματος! Βλέπετε, το αυριανό σκέλος μετράει και στον συγκεκριμένο θεσμό, με τον τίτλο να αναζητά τον κάτοχο του για το 2012._Π.Τ.

ΣΚΕΛΟΣ 1: Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΡΩΤΩΝ

Οδηγοί-Συνοδηγοί
«PEDRO» (P) – «SKEGGIA» LANCIA Rally 037Graziano
Muccioli– Luisa Zumelli (LZ) PORSCHE 911 SC
Βασίλης Βελάνης (ΒΒ) – Γιάννης Βελάνης FORD Escort RS 1600
Ε: Συγχαρητήρια για τη σημερινή ημέρα. Πώς ήταν το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις για σας σε σχέση με τους υπόλοιπους αγώνες του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων στους οποίους έχετε συμμετάσχει;
P: Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο ράλλυ είναι συναρπαστικό και ταυτόχρονα δύσκολο. Σήμερα, οι ασφάλτινες ειδικές διαδρομές ήταν πολύ γλιστερές και πραγματικά διασκεδαστικές. Αγωνιστήκαμε χωρίς βαθμολογικό άγχος, αφού το Πρωτάθλημα έχει ήδη κριθεί και διασκεδάσαμε πραγματικά. Η οργάνωση του Ιστορικού Ραλλυ Ακρόπολις είναι εξαιρετική.
Ε: Αύριο το τερέν αλλάζει από ασφάλτινο σε χωμάτινο. Ποια επιφάνεια προτιμάτε περισσότερο, άσφαλτο ή χώμα;
P: Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις είναι ο δεύτερος χωμάτινος αγώνας στον οποίο συμμετέχω έπειτα από το Ράλλυ Σαν Μαρίνο και σκοπός μου είναι να περάσω καλά στις ειδικές διαδρομές. Ακόμα και σήμερα οι ασφάλτινες διαδρομές γλιστρούσαν πολύ και γι’ αυτό διασκεδάσαμε, οπότε αύριο θα είναι ακόμα πιο ωραία. Σε αυτές τις ειδικές έχουν περάσει ιερά τέρατα των αγώνωνυ, του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, όπως οι Henri Toivonen, Bjorn Waldegard, κ.ά.
Ε: Είναι η πρώτη φορά που έρχεστε στην Ελλάδα ή έχετε συμμετάσχει κι άλλες χρονιές στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις;
ZL: Έχουμε έρθει και προηγούμενες χρονιές στην Ελλάδα και μας αρέσει πολύ.
Ε: Πώς ήταν ο σημερινός αγώνας; Πιστεύετε ότι θα καταφέρετε να διατηρήσετε στις αυριανές χωμάτινες διαδρομές τη σημερινή καλή σας θέση και θα αντεπεξέρθει η Porsche στις χωμάτινες ειδικές;
ZL: Τα ελληνικά πληρώματα είναι πολύ γρήγορα στο χώμα και έχουμε επίγνωση αυτού. Η Porsche δυσκολεύεται περισσότερο στις χωμάτινες επιφάνειες συγκριτικά με τις ασφάλτινες, αλλά στόχος μας είναι να διατηρήσουμε τη 2η θέση τόσο στον αγώνα όσο και στην κατάταξη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος.
Ε: Σημειώσατε τον 3ο καλύτερο χρόνο της γενικής κατάταξης και τον πρώτο στα ελληνικά πληρώματα. Επιτυχία που έρχεται ύστερα από δουλειά και δοκιμές. Πείτε μας για τα προβλήματα που αντιμετωπίσατε σήμερα.
BB: Κατά την προετοιμασία αλλάξαμε αρκετά πράγματα στο αυτοκίνητο. Σήμερα αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά πιστεύω ότι είναι κάτι που θα επιδιορθωθεί. Ο αγώνας ήταν δύσκολος και στόχος μας είναι μια καλή θέση στο αυριανό χωμάτινο σκέλος.
Ε: Πώς είναι να συναγωνίζεστε οδηγούς τέτοιου επιπέδου και να καταφέρνετε να τερματίζετε στην πρώτη τριάδα;
BB: Είναι τιμή μας να συναγωνιζόμαστε με τέτοιους οδηγούς και αυτοκίνητα. Εφόσον βρισκόμαστε εδώ θα προσπαθήσουμε αύριο να διατηρήσουμε τη θέση μας.
Κατά την αυριανή, χωμάτινη ημέρα του 11ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, θα εκκινήσουν συνολικά 34 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 27 θα εκκινήσουν στο πλαίσιο του αγώνα που προσμετρά για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.

Ακόμη 7 πληρώματα, θα εκκινήσουν στο πλαίσιο του αγώνα που προσμετρά μόνο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων. Ανάμεσα στα 27 πληρώματα που εκκινούν αύριο στο πλαίσιο του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβάνονται και 6, τα οποία εγκατέλειψαν κατά την πρώτη ημέρα του αγώνα.
Τα πληρώματα αυτά είναι οι:
Χρήστος Δάρας-Θόδωρος Καραμουσαλής (BMW 2002 TI)
Ανδρέας Καροτσιέρης-Παναγιώτης Κατάρας (Ford Escort RS 2000)
Κυριάκος Βυτόγιαννης-Δημήτρης Καστριώτης (Ford Escort RS 2000)
Χρυσόστομος Καρέλλης-Κωνσταντίνος Καρέλλης (Ford Escort RS 2000)
Richard Owen-Andreas Alfter (Alfa Romeo Giulietta SV)
Λάζαρος Καλύβας-Φωτεινή Ψαράκου (Toyota Starlet)
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!