Οι «γείτονες» μας «Pedro»-Cirillo με την πανέμορφη Lancia 037 ήταν οι μεγάλοι πρωταγωνιστές της πρώτης ημέρας του 11ου Ιστορικού Ακρόπολις, κερδίζοντας και τις έξι ασφάλτινες ειδικές διαδρομές.
Άναψε το πράσινο φως στο 11ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις με τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούσαν προηγούμενες δεκαετίες στους αγώνες Ράλλυ, να πρωταγωνιστούν και πάλι σε ειδικές διαδρομές στην περιοχή της Φθιώτιδας. Σήμερα, οι πρωταγωνιστές του Πρωταθλήματος Ιστορικών αυτοκινήτων του ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, αλλά και της χώρας μας, αγωνίστηκαν συνολικά σε έξι ειδικές διαδρομές και συγκεκριμένα σε ασφάλτινες επιφάνειες. Και λέμε ασφάλτινες, διότι αύριο είναι μία διαφορετική ημέρα, όπου τα αυτοκίνητα θα πρέπει να αλλάξουν «ενδυμασία», να φορέσουν τρακτερωτά ελαστικά και να δοκιμάσουν τις δυνατότητες τους σε χωμάτινες διαδρομές.
Πίσω στη σημερινή ημέρα, νωρίς τα πρωί 29 πληρώματα ξεκίνησαν από τα Καμένα Βούρλα, με προορισμό τρεις ειδικές διαδρομές. Τον Μπράλο, το Χάνι Ζαγκανά και την Παύλιανη. Σημειώστε, ότι και από τις τρεις πραγματοποίησαν συνολικά δύο περάσματα. Μεγάλος πρωταγωνιστής της ημέρας, ήταν ο Ιταλός «Pedro» με συνοδηγό τον Stefano Cirillo, οι οποίοι κατάφεραν να σημειώσουν τον ταχύτερο χρόνο και στις έξι ε.δ. του σκέλους. Οι Ιταλοί εκμεταλλεύθηκαν την υπεροχή της Lancia 037 σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, αλλά και το γεγονός ότι έχουν ήδη εξασφαλίσει το Πρωτάθλημα Ευρώπης στην κατηγορία τους, με αποτέλεσμα να οδηγήσουν χωρίς κανένα άγχος.
Πίσω τους, με διαφορά πόυ ξεπερνάει το ένα λεπτό, ακολουθούν οι Muccioli-Zumelli από τον Σαν Μαρίνο με την εντυπωσιακή σε ήχο και εικόνα Porsche 911 SC, προβληματιζόμενοι μόνο από κάποιες υγρασίες στο δρόμο το πρωί. Την πρώτη τριάδα, συμπληρώνει το πρώτο ελληνικό πλήρωμα, οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με το Ford Escort RS1600. Ο ταχύτατος Έλληνας οδηγός, προσπάθησε να πιέσει την Lancia 037 των πρώτων, αλλά μία αναπάντεχη συνάντηση με μερικές αγελάδες (ευτυχώς χωρίς κάποια σύγκρουση) στη δεύτερη ειδική, είχε σαν αποτέλεσμα να ανοίξει σημαντικά η ψαλίδα από την κορυφή. Μάλιστα, αντιμετώπισαν και ένα πρόβλημα με το κιβώτιο, και συγκεκριμένα με την 3η σχέση, με αποτέλεσμα να χάσουν κι άλλο χρόνο. Πρόβλημα, το οποίο θα προσπαθήσουν να επισκευάσουν στο βραδυνό σέρβις. Παρόλα αυτά, είναι δεδομένο ότι αύριο στις χωμάτινες ειδικές, τόσο το πλήρωμα, όσο και το αυτοκίνητο, θα αισθανθούν σαφώς πιο άνετα και θα κινηθούν ακόμα πιο γρήγορα.
Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι κάθε ημέρα του το 11ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις προσμετράει ξεχωριστά για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, με το πλήρωμα του Ford Escort RS1600 να παίρνει τους βαθμούς της πρώ της θεσης, και με αυτή τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του (μετά την Κόρινθο) να επιστρέφει για τα καλά στη μάχη του τίτλου της κατηγορίας 1&2. Επιστροφή στο 11ο Ιστορικό Ακρόπολις, και στην 4η θέση της γενικής βρίσκεται ακόμα ιταλικό πλήρωμα, με ακόμα μία Lancia 037. Και όχι μία τυχαία 037, αφού με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο πριν από δύο εβδομάδες, ο Markku Alen επικράτησε στο 10ο RallyLegend! Στο Σαν Μαρίνο, η Lancia μπορεί να λειτούργησε ιδανικά για τον σπουδαίο Φινλανδό οδηγό, αλλά στην Ελλάδα οι Bosurgi-Granata αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον κινητήρα, με αποτέλεσμα να έχουν χάσει πολύτιμο έδαφος.
Την πρώτη πεντάδα, συμπληρώνει ακόμα ένα ελληνικό πλήρωμα, αυτό των Μανδρούκα-Τσάδαρη, με τη λευκή Porsche 911 RSR στα χρώματα του Απόλλων Σμύρνης! Αυτό το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο, αλλά μία σειρά από αλλαγές που πραγματοποίησαν στο αυτοκίνητο πριν την έναρξη του αγώνα, είχαν σαν αποτέλεσμα να χρειαστεί χρόνος να τις συνηθίσουν, αφού όπως μας είπαν διαφοροποίησαν σημαντικά τη συμπεριφορά του. Πάντως, με τη σημερινή τους επιτυχία, όντας δεύτεροι στον ελληνικό αγώνα, έκαναν ένα σημαντικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία 3&4. Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσαν οι Σταφυλοπάτης-Χατζηρήγας με ακόμα ένα Ford Escort RS1600, οι οποίοι συμπλήρωσαν το «ελληνικό βάθρο» του πρώτου αγώνα, έχοντας μάλιστα και μάχη με τους «Talbot»-Βασιλειάδη με ακόμα μία Porsche 911, και μάλιστα μόλις για 5,9 δευτερόλεπτα. Την πρώτη δεκάδα, συμπληρώνουν οι Εδιπίδης-Γιώτης με Ford Escort, οι Μπιρλιράκης-Μουρτζούκος με BMW 2002ti και οι Χωριανόπουλος-Φωτεινόπουλος με το Audi 80 GT.
Όμως, στον αγώνα είχαμε και σημαντικές εγκαταλείψεις, όπως αυτή του «Ιαβέρη» με τον Παναγιώτη Κουτσίκο, οι οποίοι αναγκάστηκαν να σταματήσουν την προσπάθεια τους μετά από πρόβλημα στον κινητήρα της BMW 2002ti, το οποίο μάλιστα δεν κατάφεραν να επιδιορθώσουν και δεν αναμένεται να επανεκκινήσουν στις αυριανές χωμάτινες ειδικές διαδρομές. Ο κορυφαίος κατά πολλούς Έλληνας οδηγός, προσπάθησε και διασκέδασε σήμερα στις 5 ειδικές που πραγματοποίσε, και παρά τη δυναμική του αυτοκινήτου ξεσήκωσε τον κόσμο. Σίγουρα, η εικόνα του και μόνο σε αγωνιστικό μπάκετ ήταν αρκετή για να γίνει αυτό. Μία ακόμα σημαντική εγκατάλειψη ήταν αυτή και των Καροτσιέρη-Κατάρα από πρόβλημα στον κινητήρα του Ford Escort, αλλά και των επικεφαλής στην βαθμολογία του Πρωταθλήματος της κατηγορίας 1&2 Δάρα-Καραμουσαλή, από ίδιο πρόβλημα στον κινητήρα της δικής τους BMW 2002. Στην κατηγορία Regularity, μέχρι τη 14η ε.δ., επικεφαλής με τουςλιγότερους βαθμούς ποινής είναι οι περσινοί νικητές στο Ιστορικό, Παπανίκος-Κίλιας με την Triumph GT6+ έχοντας 10 βαθμούς, ακολουθούμενοι από τους Φωτόπουλο-Γεωργίου με την Alfa Romeo Veloce με 13,1 βαθμούς ποινής και τρίτους τους Μητρόπουλο-Νικολάου με μία Lancia Fulvia.
Η αυριανή ημέρα, στην κατηγορία Sporting, αναμένεται επίσης με μεγάλο ενδιαφέρον, και περισσότερο θέαμα, με την τέλεση του δεύτερου χωμάτινου σκέλους. Συνολικά, τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν έξι ειδικές, περνώντας δύο φορές από τις ε.δ. Καρυά, Ελάτεια και Τιθορέα. Μάλιστα, όσοι βρεθούν στα βουνά, θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις προσπάθειες και των πρωταγωνιστών του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Χώματος! Βλέπετε, το αυριανό σκέλος μετράει και στον συγκεκριμένο θεσμό, με τον τίτλο να αναζητά τον κάτοχο του για το 2012._Π.Τ.
ΣΚΕΛΟΣ 1: Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΡΩΤΩΝ
Muccioli– Luisa Zumelli (LZ) PORSCHE 911 SC
Βασίλης Βελάνης (ΒΒ) – Γιάννης Βελάνης FORD Escort RS 1600
Ακόμη 7 πληρώματα, θα εκκινήσουν στο πλαίσιο του αγώνα που προσμετρά μόνο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων. Ανάμεσα στα 27 πληρώματα που εκκινούν αύριο στο πλαίσιο του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβάνονται και 6, τα οποία εγκατέλειψαν κατά την πρώτη ημέρα του αγώνα.