X
Αγώνες

WRC: Ο ξεχωριστός κ. Ogier!

Μετά από έναν συναρπαστικό σε εξέλιξη αγώνα, ο Sebastien Ogier εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο την τακτική και στρατηγική του σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου και σημείωσε την 3η φετινή του νίκη.

Αναμφίβολα, καλύτερο σενάριο επιστροφής για τον εθνικό μας αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ δεν θα μπορούσαμε να είχαμε σχεδιάσει. Το 57ο Ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε και είχε τα πάντα! Συναγωνισμό, εξαιρετικές επιδόσεις, μάχες στο δευτερόλεπτα, στρατηγικές, ίντριγκες και ότι άλλο μπορούσαν να φανταστούν οι φίλοι των αγώνων. Και όλα αυτά την ώρα που οι τελευταίοι έδωσαν βροντερό παρών επί τρεις ημέρες στα βουνά, αποδεικνύοντας έμπρακτα πόσο έλειψε σε όλους το Ακρόπολις. Ακόμα και σήμερα, τελευταία ημέρα του αγώνα, η παρουσία τους ξεπέρασε κάθε προσδοκία! Και απέναντι σε αυτή την πρόκληση, η οργανωτική επιτροπή αντέδρασε με τον καλύτερο τρόπο. Βλέπετε η εμπειρία της ΕΛΠΑ στα καθαρά οργανωτικά και αγωνιστικά θέματα, συνδυάστηκε με τον νεανικό ενθουσιασμό και επαγγελματισμό της Celeritas, με αποτέλεσμα όλα να λειτουργήσουν ιδανικά και σύμφωνα με την ιστορία του εθνικού μας αγώνα.

Στις ειδικές διαδρομές, γίναμε σήμερα μίας συγκλονιστικής μάχης, με τον νικητή να κρίνεται τελικά όχι στις λεπτομέρειες, αλλά στην τακτική! Όταν ξεκινήσαμε το πρωί, τέσσερις οδηγοί διεκδικούσαν τη νίκη, με τον Sebastien Ogier να έχει ακολουθήσει συγκεκριμένη τακτική τις δύο πρώτες ημέρες για να μην είναι αυτός που θα ανοίγει το δρόμο για τους υπολοίπους στη συνέχεια. Έτσι, σήμερα πρώτος στις ειδικές ξεκίνησε και πάλι ο Sebastien Loeb, έχοντας σε απόσταση βολής τον Ogier και λίγο πιο πίσω τους Solberg και Hirvonen. Στο πρώτο loop αυτός που έδειχνε να χάνει έδαφος ήταν ο Petter Solberg, ενώ εκείνος που κέρδιζε ήταν ο Hirvonen! Όμως, στο δεύτερο πέρασμα, ο Ogier ήταν αυτός που μίλησε με την οδήγηση του, καταφέρνοντας να εκμεταλλευθεί τη σειρά εκκίνησης και να μαζί να κατακτήσει την 3η φετινή του νίκη και 5η της καριέρας του.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Ogier κινήθηκε γρήγορα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι ήταν και ο ταχύτερος συνδυασμός. Ο Γάλλος εκμεταλλεύθηκε τη σειρά εκκίνησης σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, τόσο για να κινηθεί γρήγορα (όπως και έκανε τη δεύτερη ημέρα) αλλά και για να αποφύγει να καθαρίζει το δρόμο. Σε πολλούς από εμάς δεν άρεσε αυτό, αφού θεωρούμε ότι τέτοιου είδους τακτικές δεν έχουν θέση στο WRC. Όμως σε κάθε περίπτωση και εφόσον το επιτρέπουν οι κανονισμοί, κανείς δεν μπορεί να κατακρίνει τον Ogier που εκμεταλλεύθηκε το παραθυράκι των κανονισμών. Ίσως, όμως, κάποιοι θα έπρεπε να αναθεωρήσουν περί του κανονισμού για τη σειρά εκκίνησης και να σκεφτούν μία σχετικά αλλαγή στο άμεσο μέλλον. Πάντως, ο Γάλλος έδωσε την απάντηση του στην Power Stage, όταν και κέρδισε τον Sebastien Loeb για εννιά χιλιοστά του δευτερολέπτου, και ουσιαστικά φεύγοντας από την Ελλάδα με το απόλυτο των 28 βαθμών.

Ο Sebastien Loeb που ακολούθησε δεύτερος, αναμφίβολα δεν θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν ικανοποιημένος. Ο Γάλλος εκνευρίστηκε, αλλά όπως είπε και ο ίδιος στη θέση του το ίδιο θα έκανε, ενώ δεν έκρυψε και τη δυσαρέσκεια του για τη στάση της ομάδας του απέναντι του. Ο επτάκις Πρωταθλητής ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα, αφού τις τρεις ημέρες του αγώνα, τις δύο ξεκινούσε πρώτος και τη μία δεύτερος, έχοντας σε κάθε περίπτωση μειονέκτημα από τη σειρά εκκίνησης. Ειδικά την δεύτερη κάλυψε όντας δεύτερος στις ειδικές μία διαφορά ενός λεπτού από τον Solberg και δημιουργώντας και μία μικρή της τάξεως των 20 δευτερολέπτων! Και σήμερα, δεν παρέδωσε εύκολα τα όπλα, αφού έχασε στο τέλος και μάλιστα μετά από μάχη. Πάντως, με αυτόν τον τρόπο η Citroen σημείωσε το πρώτο της 1-2 στην Ελλάδα(!), την ώρα που ο Loeb γιόρτασε το 100ο βάθρο στην καριέρα του, σε 145 αγώνες.

Πιο πίσω, ο Mikko Hirvonen κατάφερε να τερματίσει σήμερα στην 3η θέση της γενικής, συνεχίζοντας το σερί των τερματισμών του στο βάθρο. Ο Φινλανδός, σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ήταν ανταγωνιστικός, αλλά έδειχνε να του λείπει αυτό το «κάτι» για να ξεπεράσει τους αντιπάλους του. Σήμερα, αφού πραγματοποίησε κάποιες αλλαγές στο Fiesta, κατάφερε να βελτιώσει την οδική του συμπεριφορά, αφού είχε περισσότερη πρόσφυση, με αποτέλεσμα να ψαλιδίσει την διαφορά από την κορυφή και να διεκδικήσει μέχρι και τη δεύτερη θέση από τον Loeb στο τέλος. Κάτι που εν τέλει δεν έγινε πραγματικότητα. Πάντως, ο Φινλανδός αθόρυβα καταφέρνει και τερματίζει στο βάθρο, μένοντας σε απόσταση βολής από τον Loeb, διεκδικώντας τον τίτλο των Οδηγών. 

Ο Petter Solberg, μπορεί να ξεκίνησε εντυπωσιακά την Παρασκευή, αλλά οι επιδόσεις του δεν είχαν ανάλογη συνέχεια στην πορεία. Την δεύτερη ημέρα ταλαιπωρήθηκε από τη σειρά εκκίνησης και έχασε τη διαφορά των 5 δευτερολέπτων που είχε χτίσει την προηγούμενη, χάνοντας παράλληλα πολύτιμο έδαφος. Παρόλα αυτά, δεν το έβαλε και διακρινόμενος από το πάθος που τον χαρακτηρίζει σε κάθε του κίνηση προσπάθησε σήμερα να διεκδικήσει τη νίκη. Όμως, παρόλο το γεγονός ότι διέθετε καλύτερη σειρά εκκίνησης από τους δύο εργοστασιακούς οδηγούς της Citroen, δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό τους. Παράλληλα, δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Mikko Hirvonen, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στο τέλος στην 4η θέση της γενικής. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του στο τέλος, όταν και υποστήριξε ότι «μία ιδιωτική ομάδα, θα είναι πάντα μία ιδιωτική ομάδα ότι και αν κάνει». Πάντως, ο Petter Solberg κέρδισε το βραβείο «Γιώργος Μοσχούς» μετά από σχετική ψηφοφορία στο internet, αναφορικά με τον πιο αγαπητό στο κοινό οδηγό.

Ο Henning Solberg και ο Matthew Wilson, συμπλήρωσαν την πρώτη εξάδα, με τον Νορβηγό να εκμεταλλεύεται τα προβλήματα των αντιπάλων του και να καταφέρνει στο τέλος να τερματίσει στην 5η θέση της γενικής. Την ίδια ώρα ο ομόσταυλος του στην Stobart Matthew Wilson, ταλαιπωρήθηκε και σήμερα από μηχανικά προβλήματα, όντας ιδιαίτερα απογοητευμένος, αν και το τελικό αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κακό. Ο Kimi Raikkonen, μετά τα μηχανικά προβλήματα της πρώτης ημέρας, οδήγησε με σύνεση χθες και σήμερα, σημειώνοντας καλούς χρόνους και καταφέρνοντας στο τέλος να αναρριχηθεί στην 7η θέση της γενικής. Την πρώτη οκτάδα συμπλήρωσαν ο Juho Hanninen με το Skoda Fabia S2000, ο οποίος κατάφερε να σημειώσει την πρώτη του νίκη στο SWRC για το 2011. Ο πρώην Πρωταθλητής του IRC είχε δύσκολο έργο αρχικά και όσο βρισκόταν στον αγώνα ο Ott Tanak, αλλά από τη στιγμή που ο ταλαντούχος Εσθονός βρέθηκε εκτός δρόμου, το έργο του έγινε σαφώς πιο εύκολο, καταφέρνοντας να επικρατήσει με άνεση στην κατηγορία. 

Οι Jari Matti Latvala και Dennis Kuipers συμπλήρωσαν την δεκάδα, με τον οδηγό της Ford να βλέπει για ακόμα μία φορά μηχανικά προβλήματα να καταστρέφουν την προσπάθεια του. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ακόμα και σήμερα, όπου δεν κυνηγούσε τίποτα και κανέναν, βρέθηκε με σπασμένη αντιστρεπτική, η οποία δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει βαθμούς στην Power Stage. Πάντως, μέχρι πρότινος λέγαμε ότι ο Latvala δεν καταφέρνει να μείνει στο δρόμο και εγκαταλείπει, αλλά τώρα που ο ίδιος συνδυάζει ταχύτητα και αξιοπιστία, προδίδεται από μηχανικά προβλήματα. Πάντως, αν υπάρχει κάποιος οδηγός που χρίζει ιδιαίτερης μνείας για τις επιδόσεις του, αυτός ήταν ο Evgeny Novikov, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε και τις τρεις ημέρες του αγώνα από μηχανικά προβλήματα, αλλά δεν πτοήθηκε και συνέχισε να οδηγεί στο όριο, σημειώνοντας σε αρκετές περιπτώσεις εξαιρετικούς χρόνους. Το ίδιο ισχύει και για τον Mads Ostberg, ο οποίος ήταν σε κάθε περίπτωση εξαιρετικός και ουσιαστικά ο ταχύτερος πέραν των πέντε πρώτων. Αν δεν είχε εγκαταλείψει την πρώτη ημέρα, σίγουρα θα είχε παίξει για την 5η θέση της γενικής, όντας “the best of the rest”.
Κάπως έτσι, το 57ο Ράλλυ Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία, αφήνοντας σε όλους μας τις καλύτερες των αναμνήσεων. Ο εθνικός μας αγώνας επανήλθε στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και ήταν αυτός, αλλά και όπως έπρεπε. Με την φετινή του παρουσία και εξέλιξη, απέδειξε ότι η θέση του είναι εκεί. Όντας και αναντικατάστατος._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!