X
Αγώνες

ΒΜW Rapp concept

Εντυπωσιακή σχεδιαστική μελέτη αφιερωμένη στα 100 χρόνια από την ίδρυση της «Rapp Motor», της εταιρείας μέσα από τις τάξεις της οποίας γεννήθηκε η BMW.

Εντυπωσιακή σχεδιαστική μελέτη αφιερωμένη στα 100 χρόνια από την ίδρυση της «Rapp Motor», της εταιρείας μέσα από τις τάξεις της οποίας γεννήθηκε η BMW.
Αν κάποιοι σήμερα ανέφεραν την εταιρεία «Rapp Motorenwerke GmbH», όλοι σχεδόν θα τους κοιτούσαν απορημένοι, αφού ελάχιστοι γνωρίζουν πως αυτή ήταν η αρχική ονομασία της Bayerische Motoren Werke (BMW). Προς τιμήν αυτής της πρώτης εταιρείας και του ιδρυτή της Karl Friedrich Rapp ο Dejan Hristov σχεδίασε αυτό το εντυπωσιακό concept που βλέπουμε στις φωτογραφίες. Πρόκειται για ένα διθέσιο roadster με στοιχεία από τα διαχρονικά μοντέλα της BMW τις δεκαετίες του ʼ30 και του ʼ50. Το retro-style «παντρεύεται» αρμονικά με τις ακμές που επιτάσσει το σύγχρονο βιομηχανικό design, δημιουργώντας μια μοναδική κατασκευή.
BMW 1917-1957
H γερμανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων και μοτοσικλετών  ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 1917 από τους Kαρλ Pαπ, Φραντς-Γιόζεφ Ποπ και Mαξ Φριτς με αρχικό αντικείμενο την κατασκευή αεροπλάνων και αεροπορικών κινητήρων. Όμως η άσχημη, για τους Γερμανούς, εξέλιξη του πρώτου πολέμου γρήγορα την έφερε σε δύσκολη θέση. Έτσι, το 1922 απέκτησε νέο ιδιοκτήτη, τον Αυστριακό επενδυτή Kαμίλo Kαστιλιόνι. Τον επόμενο χρόνο η εξασθενημένη οικονομικά BMW παρουσίασε στο Σαλόνι του Παρισιού την μοτοσυκλέτα «R32», με την οποία άρχισε ένας μύθος που κρατάει ως τις μέρες μας. Με την αεροπορική εμπειρία, αλλά βέβαιοι πως μόνο με αυτήν αποκλείεται να επιβιώσουν, οι άνθρωποι της εταιρίας το 1928 αποφάσισαν να κατασκευάσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Στην αρχή είχαν μόνο την άδεια αναπαραγωγής του Austin Seven στην Γερμανία και η πρώτη BMW κύλησε στους δρόμους με το όνομα «Dixi». Σύντομα ανάμεσά τους βρέθηκε ένας άνθρωπος που με τις εμπνεύσεις του επρόκειτο να αλλάξει πολλά: ο μηχανικός Φριτς Φίντλερ.
Ο εργατικός Αυστριακός το 1933 σχεδίασε έναν 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα, που παρουσιάστηκε επίσημα την ίδια χρονιά στο Βερολίνο. Συνέχισε ακούραστα να τον βελτιώνει και το 1935 οι «319» που πήγαν να αγωνιστούν στο Νίρμπουργκρινγκ, έφθασαν να αποδίδουν 45 ίππους στις 3.750 σαλ. Λίγους μήνες αργότερα το μοτέρ μεγάλωσε κι άλλο με την συμβολή του Σλάιχερ, ώσπου έφθασε τα δύο λίτρα και εφοδίασε ένα αυτοκίνητο που έμελλε να χαρακτηριστεί ως ένα από τα καλύτερα του αιώνα: H BMW «328». Σχεδιάστηκε από τον Wunibald Kamm με ανοικτό διθέσιο αμάξωμα, ενώ η ισχύς της άγγιζε στην «streamline» έκδοση τους 80 ίππους. Έτρεξε για πρώτη φορά στο Μονλερί το 1936 και απέσπασε δεκάδες νίκες στην κλάση της, όπου κι αν αγωνίστηκε. Αποκορύφωμα, η πρώτη θέση στο Μίλε Μίλια το 1940 μπροστά από την Α. Romeo του Φαρίνα. Όλα όμως διακόπηκαν εκεί, αφού ο δεύτερος πόλεμος στην Ευρώπη είχε αρχίσει.Το εργοστάσιο ξεκίνησε πάλι την κατασκευή αεροπορικών κινητήρων και στρατιωτικών οχημάτων, με συνέπεια τους συχνούς βομβαρδισμούς από τους Συμμάχους.
Όταν οι συγκρούσεις τερματίστηκαν, η καταρημαγμένη BMW αναζήτησε την οδό της επιβίωσης. Η ανάμνηση της «328» προστάτευε το όνομά της, ενώ οι περισσότερες ελπίδες της στηρίζονταν στις μοτοσυκλέτες. Τα πράγματα καλυτέρευσαν με την επιστροφή του Φίντλερ το 1948 από την Βρετανία, που καταπιάστηκε με την σχεδίαση ενός V8 κινητήρα των 3,2 λίτρων. Την ίδια χρονιά ο Κλινγκ κέρδιζε το πρωτάθλημα Γερμανίας οδηγώντας ένα Veritas εφοδιασμένο με τον παλιό 6κύλινδρο.Το νέο μοτέρ παρουσιάστηκε στην Γενεύη το ʼ54 και εξόπλισε την σειρά «501-503». Δεν θα περνούσε πολύς καιρός ως την εμφάνιση με τον ίδιο κινητήρα της κουπέ «507», με την οποία αγωνίστηκε σε πολλές αναβάσεις ο Χανς Στούκ. Αργότερα ο μεγάλος βετεράνος, πατέρας του γνωστού μας άσου, θα κέρδιζε το Γερμανικό πρωτάθλημα αναβάσεων με ένα μικρό σπάιντερ των 70 ίππων, την «700 RS»._Σπ.Χατήρας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!