Οι κατασκευαστές το ήθελαν και τι πιο λογικό από τo να ακολουθήσει και η FIA τις «επιταγές» των βασικών παιχτών του θεσμού World Rallycross, που από το 2020 θα μπει και επίσημα στην πρίζα.
Νέοι καιροί, νέα ήθη λοιπόν, κι έτσι από το 2020 και μετά, ένας από τους δημοφιλέστερους παγκόσμιους θεσμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το World Rallycross, γυρίζει οριστικά την πλάτη του στους κινητήρες εσωτερικής καύσης υιοθετώντας το… trend της εποχής: την ηλεκτροκίνηση που, καλώς ή κακώς, αποτελεί την «επόμενη μέρα» στο σύνολο του παγκόσμιου αυτοκινητικού στερεώματος.
«Ο στόχος της FIA είναι να αλλάξει τα αυτοκίνητα που μετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross σε ηλεκτρικά από το 2020. Ο στόχος του Electric Rallycross είναι να επιτρέψει την ανάπτυξη των ηλεκτρικών τεχνολογιών αποδεικνύοντας ότι τα αυτοκίνητα αυτά είναι τόσο διασκεδαστικά και ισχυρά όσο τα θερμικά», αναφέρει χαρακτηριστικά η επίσημη ανακοίνωση που είχε εκδώσει η FIA πριν μερικούς μήνες.
Σύμφωνα με χθεσινές ανακοινώσεις της FIA, το παραπάνω όραμα θα αρχίσει να υλοποιείται από το 2020 με την επίσημη, πλέον, θέσπιση του ηλεκτρικού θεσμού World RX να διατηρεί την υπάρχουσα αθλητική του μορφή και ανάλογο αριθμό εκδηλώσεων κάθε χρόνο, με συμμετοχή τόσο των κατασκευαστών όσο και των ιδιωτών.
H Williams είναι αυτή που έχει οριστεί ως ο αποκλειστικός προμηθευτής των μπαταριών για όλα τα αυτοκίνητα. Την ίδια στιγμή, το ενιαίο σασί, το οποίο θα είναι κατασκευασμένο από carbon, θα παρέχεται σε όλους τους συμμετέχοντες από τη γαλλική εταιρεία Oreca, η οποία έχει κερδίσει το σχετικό διαγωνισμό που προκήρυξε η FIA. To συμβόλαιο αποκλειστικής διάθεσης μπαταριών και πλαισίων των δύο αυτών εταιρείων στον ηλεκτρικό θεσμό World RX έχει διάρκεια από το 2020 έως και το 2023.
Διαβάστε επίσης: Χέρι-χέρι το ηλεκτρικό πρωτάθλημα Rallycross με τη Formula E;
Έτσι, τόσο οι κατασκευαστές και οι ιδιώτες θα μπορούν απλά να εγκαταστήσουν το δικό τους σύστημα μετάδοσης της κίνησης στο σασί βασιζόμενοι σε κανονισμούς «που προέρχονται από εκείνους που ισχύουν για τα οχήματα της Formula E, με ορισμένους περιορισμούς που αποσκοπούν στον έλεγχο του κόστους και της ανάπτυξης», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το δελτίο τύπου του FIA. Τα αυτοκίνητα, όπως αποκαλύφθηκε, θα χρησιμοποιούν ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων -ένας σε κάθε άξονα- που θα παράγει ισχύ 500 kW (680 ίππους).
Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε κατασκευαστής θα μπορεί να μετέχει με δύο αυτοκίνητα, με την εκάστοτε ομάδα να εξακολουθεί να διεκδικεί, όπως και σήμερα, τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών._Χ.Α.