Ο γερμανικός όμιλος -και όχι μόνο τελικά- πιέζει με όλες του τις δυνάμεις ώστε ο ολοένα και πιο δημοφιλής θεσμός του WorldRX να μετουσιωθεί σ’ ένα παγκόσμιας εμβέλειας πρωτάθλημα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το VW Group, με άρμα τις Audi και VW φυσικά, είναι διατιθέμενη να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο ώστε στο εγγύς μέλλον το ανερχόμενο σε δημοτικότητα πρωτάθλημα WorldRX να αλλάξει… ρότα. Στόχος των δύο εταιρειών, οι οποίες πέρσι απεσύρθησαν οριστικά από τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Αντοχής και Ράλλυ, τα γνωστά στους φίλους του μηχανοκίνητο αθλητισμού WEC και WRC, είναι ο θεσμός που πραγματοποιείται σήμερα με τα τετρακίνητα υπερτροφοδοτούμενα θηρία των 600 ίππων σε «μικτές» κλειστές διαδρομές να μετατραπεί σε μια διοργάνωση στον οποία οι τετράτροχοι πρωταγωνιστές της θα κινούνται από ηλεκτροκινητήρες.
Η ιδέα, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει με παλαιότερες αναφορές μας, δεν είναι νέα, καθώς ήδη από φέτος η Speedleague (λέγε με RedBull), η αρχή, με άλλα λόγια, που είναι υπεύθυνη σήμερα για τη διοργάνωση του Global Rallycross, έχει προκηρύξει έναν αντίστοιχης φιλοσοφίας θεσμό, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί από τα τέλη Οκτωβρίου έως και την άνοιξη του 2018 με ηλεκτρικά rally-cars σε πέντε μεγάλες πόλεις της Β. Αμερικής (Λ. Βέγκας, Ν. Υόρκη, Λ. Άντζελες κοκ).
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Audi Motorsport, Wolfgang Durheimer, κάτι αντίστοιχο μπορεί να γίνει και με το WorldRX, έναν θεσμό στον οποίο η γερμανική εταιρεία μετέχει μέσω της υποστήριξης που παρέχει στην ομάδα EKS του περσινού Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Mattias Ekstrom.
«Υπάρχει δυνατότητα στο μέλλον το rallycross να γίνεται με ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα είναι και πολύ δυνατά αποδίδοντας έως και 800 ίππους. Στο rallycross ο αγώνας έχει μικρό μήκος, κάτι που σημαίνει πως οι μπαταρίες θα μπορούν να παρέχουν την απαραίτητη αυτονομία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Wolfgang Durheimer.
Σε ανάλογο κλίμα και ύφος ήταν και οι πρόσφατες δηλώσεις των ανθρώπων της ομόσταβλης VW, η οποία από φέτος παρέχει με τη σειρά της τη δική της αρωγή στο WorldRX στην ομάδα PSRX Volkswagen World RX Sweeden Team του Νορβηγού Πρωταθλητή, Peter Solberg. Ενδεικτικές ήταν οι δηλώσεις του Franck Welsch, του ανθρώπου που ηγείται του τμήματος τεχνολογίας της εταιρείας:
«Σήμερα τα αυτοκίνητα του είδους είναι πολύ δυνατά, έχουν διαβολική ροπή και διαθέτουν τετρακίνηση. Αυτό μπορεί να γίνει και με τη χρήση ηλεκτρικών κινητήρων. Αν το πρωτάθλημα μετακινούνταν προς αυτή την κατεύθυνση, θα είναι ιδανικό για εμάς».
Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι Γερμανοί που πιέζουν για την εν λόγω… μετάλλαξη, αλλά και οι Γάλλοι της Peugeot, που, ως γνωστόν, δηλώνουν για μια ακόμα χρονιά «παρών» στο θεσμό του WorldRX. Και εδώ, ενδεικτικές του κλίματος αλλά και των προθέσεων των Γάλλων, ήταν οι προ ολίγων μηνών δηλώσεις του Maxime Picat:
«Το rallycross είναι ένα format αγώνων με τεράστια δυναμική. Έχει την ποιότητα των οδηγών, χάρη στην παρουσία των Loeb, Solberg και Block αλλά και όλων των υπολοίπων. Εμείς, σίγουρα θα υποστηρίζαμε τη δημιουργία μιας κλάσης με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όσο πιο γρήγορα γίνει, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το ενδιαφέρον. Το format του θεσμού είναι ιδανικό για την ανάδειξη των σπορ δυνατοτήτων της συγκεκριμένης τεχνολογίας»._Χ.Α.