top icon
Αγώνες

Συνέντευξη: Σωκράτης Τσολακίδης

Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 2003 μετά το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 2016 επιστρέφει μαζί με τον Χάρη Δήμο στο Skoda Fabia R5, με στόχο -όπως κάθε φορά που εκκινεί μια ε.δ.- το καλύτερο δυνατό! 

Όταν ο Σωκράτης Τσολακίδης επέστρεψε στην ενεργό δράση συμμετέχοντας στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 2016 με το Skoda Fabia R5, προκάλεσε ενθουσιασμό στους φίλους των αγώνων, αφού είναι ένας από τους οδηγούς μιας «φουρνιάς» οδηγών που προσέφεραν θέαμα στις ειδικές διαδρομές. Εκείνη η παρουσία δεν είχε ανάλογη συνέχεια, αφού σήμερα ο Σωκράτης επιλέγει να συμμετέχει σε επιλεκτικούς αγώνες για προσωπική ευχαρίστηση, αλλά σήμερα ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 2003 φοράει και πάλι την αγωνιστική του φόρμα και ετοιμάζεται μαζί με τον Χάρη Δήμο για την τεράστια πρόκληση του Ράλλυ Ακρόπολις. Στο service park και στο χώρο της Eurosol, της ομάδας που έχει την ευθύνη προετοιμασίας του Skoda Fabia R5 με το οποίο συμμετέχει, τον συναντήσαμε και είχαμε μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση μαζί του, μετρώντας πλέον αντίστροφα για την εκκίνηση του αγώνα. Μπορεί να είχαμε αρκετά σημαντικό διάστημα να τον συναντήσουμε, αλλά αμέσως διαπιστώσαμε ότι δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου. Χαμογελαστός, εγκάρδιος, χωρίς να κρύβεται, και πάντα ειλικρινής σε όσα λέει, χωρίς δεύτερη ή τρίτη σκέψη, μας μίλησε τόσο για το Ακρόπολις σήμερα όσο για το μέλλον, αλλά και τους λόγους που τον κράτησαν μακριά από τους αγώνες όλα αυτά τα χρόνια. Κάτι που, όπως εύκολα μπορεί να διακρίνει κανείς, του έλειψε αυτό το διάστημα, με το πάθος του για τους αγώνες να παραμένει και σήμερα ίδιο.

Σωκράτη, καταρχήν πες μου πώς σου φαίνεται η φετινή εκδοχή του Ακρόπολις. > «Οι ειδικές είναι πραγματικά εξαιρετικές και σε πολύ καλή κατάσταση. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από όσα είδα. Η σχεδίασή του μου αρέσει πάρα πολύ. Σε όλες έχω αγωνιστεί στο παρελθόν, σε διάφορες μορφές τους, αλλά μπορώ να πω ότι σήμερα είναι εξαιρετικές. Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, και μπορώ να πω ότι ο αγώνας μου αρέσει πάρα πολύ.»

Το αυτοκίνητο δε σου είναι άγνωστο, αφού είχες συμμετάσχει με αυτό στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.! > «Ναι, αυτό είναι αλήθεια, αφού στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. είχαμε μία επαφή, αλλά δεν έχει καμία σχέση με το χώμα και αυτόν τον αγώνα. Η συμμετοχή μου στο Δ.Ε.Θ. με το Fabia με βοηθάει στο γεγονός ότι έχω αποκτήσει μια οικειότητα με το αυτοκίνητο, γνωρίζω τα ηλεκτρονικά του συστήματα και πώς λειτουργούν. Αλλά από εκεί και πέρα δεν έχει καμία σχέση με την εμπειρία μου από την άσφαλτο.»

Έχεις οδηγήσει και το Peugeot 306 Maxi, το οποίο ήταν κορυφαίο αγωνιστικό. Πόσο διαφορετικά είναι μεταξύ τους; > «Καμία σχέση με το Peugeot! Είναι πιο σίγουρο, πιο φιλικό και προοδευτικό. Το “306” ήταν σαφώς πιο απόλυτο ως αυτοκίνητο και απαιτητικό.»

Για να γυρίσουμε στο τώρα, το Fabia πώς είναι στο χώμα; Πόσα χιλιόμετρα έχεις οδηγήσει το αυτοκίνητο πριν από τον αγώνα; > «Εμείς κάναμε 40 χιλιόμετρα δοκιμών, και αυτό που μπορώ να πω με μία λέξη είναι: φανταστικό! Έχει εκπληκτική πρόσφυση και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Ν. Αυτό είναι πραγματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο. Μπορείς να φρενάρεις αργά, απαιτώντας όμως διαφορετικό στυλ οδήγησης. Δεν πρέπει να οδηγείς πλαγιολισθαίνοντας. Είναι φτιαγμένο για να οδηγείται με πιο… ασφάλτινη λογική και καθαρές γραμμές. Αυτό είναι δύσκολο να το αφομοιώσω αυτήν τη στιγμή, αφού με το Mitsubishi έπρεπε να οδηγήσεις πλαγιολισθαίνοντας για να πας γρήγορα. Σε αυτό δεν ισχύει, και πρέπει να προσπαθήσω να το συνειδητοποιήσω. Έχω την αίσθηση ότι πηγαίνω αργά! Μάλιστα, για να το διαπιστώσω, κάναμε μία δοκιμή με τον συνοδηγό μου, τον Χάρη Δήμο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής με το αυτοκίνητο την Τρίτη, χρονομετρήσαμε τη διαδρομή με το δικό μου τρόπο, οδηγώντας πλαγιολισθαίνοντας, και αμέσως μετά με τον τρόπο που με παρότρυνε ο Χάρης, με καθαρές γραμμές. Με το δεύτερο τρόπο ο χρόνος ήταν καλύτερος κατά 5 δλ. Όταν μου το είπε δεν το πίστευα, και αποφάσισα ότι πρέπει να οδηγήσω διαφορετικά. Αν το «γυρνάς» χάνεις χρόνο, και αυτό είναι κάτι που πρέπει να διορθώσω.»

Ποιος είναι ο στόχος σου στο Ακρόπολις; Πού πιστεύεις και θέλεις να είναι οι χρόνοι σου; > «Θέλω να είμαι κοντά στους ξένους της πρώτης τριάδας. Γνωρίζω ότι αυτό δεν είναι εφικτό από την πρώτη στιγμή, αλλά πιστεύω ότι μπορεί να έρθει σταδιακά. Νομίζω ότι τη δεύτερη μέρα θα μπορούμε να το καταφέρουμε. Αν συμβεί νωρίτερα, θα είναι πολύ καλό! Απλά, ακόμη δεν μπορώ να το πω με σιγουριά. Δεν έχω μέτρο σύγκρισης, δε γνωρίζω, και πρέπει να περιμένουμε να ξεκινήσει ο αγώνας.»

Η λογική και η στρατηγική σου για τον αγώνα ποια θα είναι; > «Θα ξεκινήσω πολύ συγκρατημένα. Θα οδηγήσουμε στην 1η ε.δ. με στόχο να τερματίσουμε, έχοντας περισσότερο τη μορφή ενός τεστ. Από εκεί και πέρα, θα ξεκινήσω να οδηγήσω και να πιέσω. Αν δω ότι είμαι πολύ πίσω σε χρόνους, θα προσπαθήσω να πάω πιο γρήγορα. Πιστεύω ότι μπορώ να το καταφέρω, χωρίς όμως να υπάρχει κάποιο γενικό πλάνο.»

Αν έρθει ένα καλό αποτέλεσμα στο Ακρόπολις, ποιο είναι το πλάνο σου για το μέλλον και υπάρχει ενδεχόμενο συμμετοχής σου στους επόμενους αγώνες του Παν.Π. Ράλλυ; > «Η αλήθεια είναι ότι αυτήν τη στιγμή δε σκέφτομαι το Ελληνικό Πρωτάθλημα. Εμένα αυτό που με ενδιαφέρει είναι είτε εγώ είτε ο Γιώργος (Φιλιππίδης) να μπορέσουμε να δείξουμε στους ξένους οδηγούς ότι το επίπεδο των Ελλήνων οδηγών είναι υψηλό. Ποτέ δε σκέφτηκε το Ακρόπολις με γνώμονα το αποτέλεσμα, αλλά την επίδοση! Αν τώρα διαπιστώσουμε ότι έχουμε μείνει πολύ πίσω και οι ξένοι έχουν ξεφύγει, ίσως να το σκεφτώ διαφορετικά. Αλλά και πάλι, αυτό που θα θέλω είναι να βελτιώσω τις επιδόσεις μου.»

Αν όμως οι βαθμοί έρθουν και σε φέρουν σε τροχιά διεκδίκησης τίτλου; > «Αν έρθουν οι βαθμοί, έχει καλώς. Σίγουρα, θέλω να λάβω μέρος στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ., το οποίο είναι το 50ό. Τώρα, αν έρθει και ένα καλό αποτέλεσμα εδώ και είμαστε στη διεκδίκηση, θα κοιτάξουμε να κάνουμε και τον τελευταίο αγώνα. Πάντως, δεν ξεκίνησα με τη λογική του Πρωταθλήματος. Μετά το Δ.Ε.Θ. ήθελα να οδηγήσω το Skoda στο χώμα, και για αυτό το φέραμε για το Ακρόπολις. Αν με ενδιέφερε το Πρωτάθλημα, θα μπορούσα να είχα πάει και στο Ολυμπιακό Ράλλυ.»

Μέχρι πέρσι, είχες μία αποχή από τους αγώνες για σημαντικό διάστημα. Γιατί συνέβη αυτό; > «Ναι, μπορεί να μην αγωνιζόμουν, αλλά ήμουν κοντά στους αγώνες! Είτε ως θεατής είτε κάποιες φορές ως πλοηγός, όταν μου το ζήτησε ο Α.Ο.Θ. Ο βασικός λόγος ήταν οι επαγγελματικές μου υποχρεώσεις. Έπρεπε να εστιάσω την προσοχή μου στη δουλειά μου. Παλιότερα, είχα συγκεντρωθεί περισσότερο στους αγώνες! Τώρα δε συμβαίνει αυτό, και για αυτό επιλέγω συγκεκριμένους αγώνες με στόχο την προσωπική ευχαρίστηση.»

Δε σου είχαν λείψει οι αγώνες; > «Σίγουρα! Μου είχαν λείψει πολύ και μου πήρε αρκετό χρονικό διάστημα για να το ξεπεράσω. Όμως με βοήθησε για να μπορώ να το ελέγχω σήμερα. Για παράδειγμα, αν μου έλεγαν ότι για κάποιο λόγο δε θα μπορούσα να λάβω μέρος στο φετινό Ακρόπολις, θα απαντούσα πως δεν πειράζει, θα προσπαθήσουμε πάλι του χρόνου. Παλιότερα δε θα συνέβαινε αυτό. Έπρεπε να τρέξω! Και αυτό ήταν λάθος. Πλέον, έπρεπε να θέσω τις σωστές προτεραιότητες. Και ο στόχος μου πλέον είναι να συμμετέχω σε αγώνες που το απολαμβάνω. Και για να γίνει αυτό πρέπει να λαμβάνω μέρος σε αγώνες με συναγωνισμό! Είναι καλό για όλους να υπάρχει συναγωνισμός. Και για τους θεατές, για να απολαμβάνουν θέαμα, αλλά και για εμάς τους οδηγούς, που μέσα από τη μάχη και την κόντρα μπορούμε να βελτιωνόμαστε. Εμένα μου αρέσει να πιέζω τον εαυτό μου και να φτάνω τα όριά μου. Και σε αυτό με βοηθάει ο συναγωνισμός.»_Π.Τ. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ