X
Αγώνες

Συνέντευξη: Ο Σωκράτης Τσολακίδης μιλά εφ’ όλης της ύλης

Λίγα 24ωρα πριν από τη διεξαγωγή του 53ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ., ο πρόεδρος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης, Σωκράτης Τσολακίδης, μας μίλησε για τον αγώνα, τον Α.Ο.Θ., καθώς και για τη σημαντική αγωνιστική του καριέρα.

Πρόκειται για έναν άνθρωπο με σημαντική και πολύπλευρη δραστηριότητα, όσον αφορά στους ελληνικούς αγώνες ράλλυ. Ο Σωκράτης Τσολακίδης, δύο φορές Πρωταθλητής Ελλάδος στα ράλλυ (2003, 2017), είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους ταχύτερους οδηγούς, είτε σε χώμα είτε σε άσφαλτο, των τελευταίων 20 ετών στη χώρα μας. Σήμερα, ως Πρόεδρος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης (Α.Ο.Θ.), ηγείται της αναγέννησης ενός από τα πιο ιστορικά Σωματεία της χώρας, έχοντας σημαντικό ρόλο και στη διοργάνωση του Ράλλυ Δ.Ε.Θ., που στις 12-13 Σεπτεμβρίου θα αποτελέσει τον 2ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου.

Λίγες ημέρες πριν τη διεξαγωγή του αγώνα, είχαμε την ευκαιρία για μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη μαζί του, η οποία χωρίζεται σε 3 “κεφάλαια”. Αρχικά, περιστρέφεται γύρω από το επερχόμενο Ράλλυ Δ.Ε.Θ., στη συνέχεια μεταφέρεται στον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Θεσσαλονίκης και καταλήγει, με τον οδηγό Σωκράτη Τσολακίδη να επανέρχεται, έστω και νοητά για λίγο ακόμη καιρό -αφού όπως ο ίδιος τόνισε παραμένει ενεργός- στο προσκήνιο.

Κεφάλαιο 1: Ράλλυ Δ.Ε.Θ. – Ένα μεγάλο κεφάλαιο όχι μόνο για τον Α.Ο.Θ., αλλά για τα ελληνικά ράλλυ συνολικά

Ο Σωκράτης Τσολακίδης, αρχικά ανέλυσε το σκεπτικό της διοργάνωσης, όσον αφορά στο σχεδιασμό του φετινού αγώνα: «O σχεδιασμός του φετινού αγώνα ήταν αρκετά δύσκολος, όχι τόσο από πλευράς ειδικών διαδρομών, όσο γιατί ο Α.Ο.Θ. ήθελε να στηρίξει το Πρωτάθλημα Ελλάδος, ώστε οι οδηγοί μας να μη μείνουν πίσω αγωνιστικά, παρά την πανδημία. Έτσι, προσπαθήσαμε με ότι αυτό συναπέγαται από πλευράς πρωτοκόλλου και διαδικασιών, να υποστηρίξουμε τη διοργάνωση του αγώνα σε όλους τους τομείς. Με αυτόν τον τρόπο, θα διεξαχθεί το 53ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.».

Διαβάστε ακόμη – 53ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: Shakedown με φόντο τον πύργο της Γαλάτιστας

Λόγω των εξελίξεων με την πανδημία, προφανώς υπήρξαν και περαιτέρω δυσκολίες. Ποιες ήταν αυτές; «Τα πρωτόκολλα, αλλά και η διαδικασία ταξιδιού αγωνιζόμενων από άλλες περιοχές, είναι περίπλοκα. Άλλωστε οδηγοί, συνοδηγοί και μηχανικοί έχουν αυξημένο φόβο μην κολλήσουν. Επίσης, έχουμε αρκετές δυσκολίες με το στήσιμο του σέρβις παρκ, καθώς επίσης και με τις αδειοδοτήσεις, τις οποίες λαμβάναμε με μεγαλύτερη ευκολία τις προηγούμενες χρονιές. Ακόμη, σημαντική δυσκολία υπήρξε και στο κομμάτι των χορηγιών, αφού οι επιχειρήσεις πέρασαν μεγάλη κρίση. Βέβαια, χαίρομαι πάρα πολύ για τους ανθρώπους που μας στέκονται αυτή την ώρα και δε θα τους ξεχάσω ποτέ».

Πόσο παράξενη είναι, για τον Σωκράτη Τσολακίδη, η αίσθηση της διεξαγωγής ενός Ράλλυ Δ.Ε.Θ., ενώ η φετινή Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης έχει ακυρωθεί; «Για ‘μενα είναι πολύ δύσκολο που δεν έχουμε την Έκθεση, την Πανηγυρική Εκκίνηση, την ιστορία αυτού του αγώνα που έχει γραφτεί στη Νότια Πύλη της Δ.Ε.Θ. Σε αυτή το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κύριο Τζίκα και τον κύριο Ποσρικίδη, οι οποίοι μας στηρίζουν παρόλο που δε θα γίνει η Έκθεση. Σε αυτή την προσπάθεια μας στηρίζει ακόμη ο Δήμαρχος Πολυγύρου, κ. Ζωγράφος, ο Υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, κ. Καράογλου, που μας έχει βοηθήσει σε ότι έχει χρειαστεί, ενώ δεν πρέπει να ξεχάσω την Αντιπεριφερειάρχη της περιφερειακής ενότητας Θεσαλονίκης, κα. Βούλα Πατουλίδου, η οποία μας συμπαραστέκεται για ακόμη μια φορά».

Ως ενεργός αγωνιζόμενος και μάλιστα στο κορυφαίο επίπεδο, ήταν δεδομένο πως ο Σωκράτης Τσολακίδης θα μπορεί να διακρίνει ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που προσφέρει το φετινό Ράλλυ Δ.Ε.Θ. στους οδηγούς: «Νομίζω ότι το όνειρο ενός Έλληνα οδηγού είναι να αγωνιστεί στην ε.δ. Χολομώντας, που περιλαμβάνει τα πάντα και αυτό γνωρίζουν όλοι οι Έλληνες αγωνιζόμενοι, είτε έχουν αγωνιστεί σε αυτήν είτε όχι. Εφόσον ένας οδηγός θέλει να συμμετάσχει σε μια ειδική τόσο με ανηφορικά όσο και με κατηφορικά κομμάτια, με γρήγορα σημεία και κλειστές στροφές, θα πρέπει να συμμετάσχει στην ειδική διαδρομή Χολομώντας».

Για να διεξαχθεί ένας αγώνας όπως το Ράλλυ Δ.Ε.Θ., η υποστήριξη από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και σχετικούς φορείς, είναι αναγκαία: «Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σταθώ στην πολύτιμη βοήθεια του κυρίου Ζωγράφου -και τον αναφέρω επίτηδες δεύτερη φορά- διότι ήταν ο άνθρωπος που μας έφερε σε επαφή με ανθρώπους που έκαναν χορηγίες όχι μόνο στο φετινό, αλλά και στο περσινό Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Φέτος, πριν καν του αναφέρουμε οτιδήποτε, ασφαλτόστρωσε την αυλή στο Γυμνάσιο της Γαλάτιστας, όπου θα στεγαστεί το σέρβις παρκ. Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα και τον ευχαριστούμε για αυτό».

Όραμα του Σωκράτη Τσολακίδη και ολόκληρου το Δ.Σ. στον Αυτοκινηστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης, είναι το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. να ανακτήσει τον διεθνή του χαρακτήρα: «Καθώς στο παρελθόν υπήρχαν στη Βόρεια Ελλάδα ως διεθνείς αγώνες τα Ράλλυ ΕΛΠΑ-Χαλκιδικής και Δ.Ε.Θ., θεωρώ πως αν καταφέρουμε να εντάξουμε το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. σε διεθνές ημερολόγιο, θα είναι μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα και τη συγκεκριμένα, τη Βόρεια Ελλάδα. Βλέπουμε το Ευρωπαϊκό Τρόπαιο ως ένα σκαλοπάτι για την “απογείωση” του αγώνα, παρόλο που αυτή τη στιγμή το κόστος θα ξεπερνούσε τη δυναμική του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης. Όμως, είμαι αποφασισμένος να στηρίξω, ώστε εμείς και η Ομοσπονδία μας να μπορέσουμε κάποια στιγμή να εντάξουμε τον αγώνα, σε διεθνές ημερολόγιο».

Τον περασμένο Αύγουστο, έφυγε από τη ζωή ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στην ιστορία του Α.Ο.Θ. και όχι μόνο, ο Γιάννης Ψηφίδης, η μνήμη του οποίου θα τιμηθεί στο επερχόμενο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: «Η Power Stage του αγώνα θα μετονομαστεί σε “Ιωάννης Ψηφίδης” και κάποια Κύπελλα θα δοθούν στη μνήμη μου. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι ο Α.Ο.Θ. και το νέο Δ.Σ. δεν ξεχνούν τους ανθρώπους-στηρίγματα όπως οι Γιάννης Ψηφίδης, Αντώνης Παρταλιός και άλλοι που έχουν υπηρετήσει τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Θεσσαλονίκης, δεν πρόκειται να ξεχαστούν, τουλάχιστον όσο βρίσκομαι στο συγκεκριμένο Δ.Σ.».

Κεφάλαιο 2: Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης

Η ενασχόληση με τα κοινά, ήταν κάτι που ο Σωκράτης Τσολακίδης όχι μόνο δεν είχε δοκιμάσει, αλλά παλαιότερα δεν είχε καν σκεφτεί. Πώς προέκυψε αυτό; «Δύσκολη ερώτηση, γιατί ποτέ δεν είχα φανταστεί ότι θα γινόμουν Πρόεδρος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης ή θα έμπαινα σε Διοικήσεις του σπορ, αφού ήθελα α εμπλέκομαι μόνο ως οδηγός. Όμως, άκουγα ανθρώπους να λένε ότι ο Α.Ο.Θ. κλείνει ή δε θα μπορεί να συνεχίσει. Τότε, συγκεντρωθήκαμε και δημιουργήσαμε μια νέα διοίκηση, γιατί είναι κρίμα μια τέτοια ιστορία, σε μια από τις καλύτερες λέσχες της Ελλάδας, να κλείσει και να αφήσουμε απλά, τον αγώνα των προηγούμενων διοικήσεων, να σβήσει».

Ποια είναι τα στοιχεία που διαθέτουν οι άνθρωποι του Α.Ο.Θ. και τον κάνουν ξεχωριστό; Οι προσωπικότητες, η σύμπνοια, η καλή συνεργασία ή όλα μαζί; «Θεωρώ ότι για να έχεις επιτυχία, πρέπει όλα αυτά να συνδυαστούν. Θέλω να πω ότι Α.Ο.Θ. δεν είναι μόνο η Διοίκησή του, αλλά είναι τα μέλη, οι αγωνιζόμενοι και οι θεατές. Νομίζω ότι όλοι μαζί, μπορούμε να προχωρήσουμε με όραμα για το αύριο και για τα παιδιά μας».

Πόσο δύσκολο είναι να “σκοτώσει” τον οδηγό μέσα του, ένας Πρωταθλητής που ασχολείται με το διοικητικό κομμάτι των αγώνων; Είναι αυτό εφικτό; «Το κομμάτι οδηγός δε μπορώ να το σκοτώσω. Δε σκοτώνεται με τίποτα. Το διοικητικό κομμάτι ήρθε στην πορεία μου -δε θέλω να θεωρηθώ ήρωας- από καθαρή αγάπη για το σπορ και από τη θέληση, ειλικρινά, να αφήσουμε κάτι στο χώρο για τα παιδιά μας».

Πώς φαντάζεται ο Σωκράτης Τσολακίδης την επόμενη μέρα του Α.Ο.Θ.; «Θα ήθελα η διοίκηση που προεδρεύω, αλλά φυσικά έχω και την εξαιρετική συνεργασία των ανθρώπων που είμαστε μαζί, να αφήσουμε ένα “σπίτι”, μια βάση, ώστε οι επόμενοι Διοικούντες να στοχεύουν σε καλύτερους αγώνες και γενικά, τα πάντα να γίνονται σε υψηλότερο επίπεδο. Όσο εξελισσόμαστε έρχονται και πιο νέοι άνθρωποι, με άλλες ιδέες, ώστε να πάμε το σπορ όσο το δυνατόν πιο ψηλά».

Χωρίς τη στήριξη της οικογένειάς του, τίποτα από τα παραπάνω δεν θα ήταν εφικτό, όπως παραδέχεται ο Σωκράτης Τσολακίδης: «Σε αυτή την προσπάθεια, δε θα μπορούσα να κάνω τίποτα χωρίς τη στήριξη της οικογένειάς μου και κυρίως της συζύγου μου, η οποία ανέχεται να ξοδεύω τόσες ώρες από την προσωπική μου ζωή και τη δουλειά για το σπορ γενικά, όχι μόνο για τον Α.Ο.Θ. Χωρίς τη στήριξη της οικογένειάς μου, δε θα μπορούσα να κάνω τίποτα».

Κεφάλαιο 3: Σωκράτης Τσολακίδης

Αν και έχει συμμετάσχει πολλές φορές στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ., φέτος ο Σωκράτης Τσολακίδης θα απέχει, ωστόσο φαίνεται ανυπόμονος για να πετύχει έναν στόχο που έχει θέσει: «Έχω κερδίσει το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. 5 φορές και θα ήθελα να γίνω πολυνίκης, που αυτή τη στιγμή είναι ο Γιώργος Μοσχούς με 7 νίκες. Θα ήθελα να αφήσω ένα τέτοιο επίτευγμα ως κληροδότημα στην οικογένειά μου, τα παιδιά, ακόμη και τα εγγόνια μου. Φέτος, οι επαγγελματικές μου υποχρεώσεις λόγω της πανδημίας δεν επέτρεψαν τη συμμετοχή στον αγώνα. Βέβαια, το 2021 είναι κοντά…».

Οι αγώνες ράλλυ προσφέρουν πολλές όμορφες αναμνήσεις. Ποια είναι η αγαπημένη για τον Σωκράτη Τσολακίδη από την εμπλοκή στα ράλλυ γενικά; «Πάρα πολλές και όμορφες αναμνήσεις μου έχει αφήσει η κατάκτηση του Πρωταθλήματος 2003, γιατί ήταν ένα πρωτάθληαμ με μεγάλους οδηγούς και πολύ υψηλό επίπεδο». Στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. ειδικά; «Η νίκη το 2003, με το Peugeot 306 Maxi».

Στην ερώτηση ποιο είναι το αγαπημένο του αυτοκίνητο, ο Σωκράτης Τσολακίδης δε μας εξέπληξε: «Νομίζω ότι μέχρι στιγμής είναι το Peugeot 306 Maxi, αφού ακόμη και σήμερα, που έχουν περάσει τόσα χρόνια, με συναντούν θεατές και μου μιλούν με θαυμασμό για εκείνο». Όσο για την αγαπημένη του ειδική διαδρομή, η απάντηση είναι ακόμη πιο προφανής: «Χολομώντας. Είναι μια ειδική που όπως προείπα τα έχει όλα, νομίζω ότι ολοκληρώνεσαι ως οδηγός. Ο συνδυασμός από ανηφόρες, κατηφόρες, κλειστά και πιο γρήγορα κομμάτια, επιτρέπει σε κάθε οδηγό να παρουσιάσει το ταλέντο του».

Ποιο είναι το πλάνο του Σωκράτη Τσολακίδη για επιστροφή στην ενεργό δράση; «Καταρχάς, να πω ότι δεν έχω φύγει από την ενεργό δράση, απλά συμμετέχω σε επιλεκτικούς αγώνες. Όπως έχω δηλώσει και παλαιότερα, αν το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ δε γίνει ξανά μικτό, δε θα ακολουθήσω κάποιον ολοκληρωμένο θεσμό. Θέλω να είμαι Πρωταθλητής Ελλάδος σε όλες τις επιφάνειες, όχι μόνο στην άσφαλτο ή στο χώμα. Το 2021, αν πρώτα από όλα έχουμε υγεία και η Ομοσπονδίας μας μετατρέψει το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ σε μικτό, θα ήθελα να συμμετάσχω».

Τέλος, ζητήσαμε από τον ίδιο να γράψει τον επίλογο αυτής της συνέντευξης, αναφέροντας σε ποια ειδική θα ήθελε πολύ να αγωνιστεί και με ποιο αυτοκίνητο: «Αυτό που πραγματικά θα ήθελα πολύ, είναι να οδηγήσω στην χωμάτινη ειδική διαδρομή Παύλιανη, στο Ράλλυ Ακρόπολις είτε για το Πανευρωπαϊκό, είτε για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ που είναι και όνειρο όλων μας, με Skoda Fabia R5».

Καλό αγώνα!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!