SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις: Το πειρατικό ξαναζεί!
Υπήρχαν κάποιοι που το πίστευαν και το εξέφραζαν, αλλά και κάποιοι άλλοι που προτιμούσαν να διατηρούν τις ελπίδες τους καλά κρυμμένες και να περιμένουν το τελικό αποτέλεσμα. Δεν είναι μυστικό ότι αρκετοί είχαν υψηλές προσδοκίες από τη συμμετοχή του Λάμπρου Αθανασούλα στο Ράλλυ Ακρόπολις με το Skoda Fabia R5, αλλά πολλά στοιχεία και φυσικά ο ίδιος ο οδηγός προσπαθούσαν και κατάφερναν να διατηρούν χαμηλούς τόνους. Εν τέλει, στο τέλος της πρώτης ημέρας του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις ο πρώην Γίνε Πρωταθλητής, πάντα με τον Νίκο Ζακχαίο στο δεξί του μπάκετ, βρίσκονται επικεφαλής του αγώνα και οδηγούν την κούρσα μπροστά από τους πρωταγωνιστές του ERC γεμίζοντας μας ελπίδα για την αυριανή δύσκολη ημέρα.
Το πρώτο σκέλος του εθνικού μας αγώνα μόνο εύκολο δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Ο άστατος καιρός και οι έντονες βροχοπτώσεις πριν την έναρξη του αγώνα είχαν σαν αποτέλεσμα οι ειδικές να γεμίσουν λάσπη. Και αν κάτι τέτοιο δεν θα αποτελούσε πρόβλημα για ειδικές όπως η Κλένεια και η Ζήρεια, για την Κινέττα με το μαλακό χώμα αποδείχθηκε καταστροφικό. Για λόγους ασφαλείας, η οργανωτική επιτροπή αποφάσισε σοφά και μείωσε το μήκος της, με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί και τις δύο φορές η «μικρή εκδοχή» της, που αρχικά ήταν προγραμματισμένη να γίνει μόνο νύχτα. Παρόλα αυτά, στο πρώτο πέρασμα οι οδηγοί αντιμετώπισαν εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες με τα τελευταία έξι χιλιόμετρα να θυμίζουν περισσότερο οδήγηση στον πάγο, παρά στο χώμα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα αρκετές εξόδους και εγκαταλείψεις, την ώρα που οι περισσότεροι απλά προσπάθησαν να επιβιώσουν.
Αυτή ήταν και η τακτική του Λάμπρου Αθανασούλα, που στα πρώτα του χιλιόμετρα με το ολοκαίνουργιο Skoda Fabia της Motorsport Italia προδιαγραφών R5 απέφυγε τα ρίσκα και προτίμησε να τερματίσει την ειδική. Όμως, όταν έπεσε το φως, και με δεδομένο ότι ο δρόμος στέγνωσε με την πτώση της θερμοκρασίας, ο νικητής του PWRC στο Ακρόπολις του 2009 μπήκε αποφασισμένος να πιέσει. Το είχε ξανακάνει ο Λάμπρος το 2011, όταν με το Fiesta WRC είχε κάνει 5ο χρόνο γενικής στις ίδιες διαδρομές μέσα στη νύχτα απέναντι στους κ.κ. Loeb, Ogier, Hirvonen, Latvala, Solberg και άλλους. Θα τον εμπόδιζε κάτι τώρα; Ίσως η αποχή του, αλλά εν τέλει αποδείχθηκε ζεστός! Με το πόδι στο πάτωμα, πραγματοποίησε έναν απίστευτο χρόνο, σημειώνοντας φυσικά τον ταχύτερο, σχεδόν 28 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Craig Breen. Σύμφωνοι, η γνώση του δρόμου παίζει το ρόλο της, αλλά η διαφορά των 30 δλ. είναι σημαντική απέναντι σε οδηγούς που κάθε Σαββατοκύριακο συμμετέχουν σε αγώνα του WRC ή του ERC. Με αυτόν τον τρόπο, ο Λάμπρος με τον Νίκο Ζακχαίο τέθηκαν επικεφαλής της κατάταξης στο τέλος της ημέρας, μόλις 9,6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Κajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5.
Ο Πολωνός οδηγός της Lotos, μπορεί να έχει έρθει στη χώρα μας για να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο του Πρωταθλητή Ευρώπης, αλλά από νωρίς απέδειξε ότι θέλει να κερδίσει. Έκανε τον ταχύτερο στην κατατακτήρια ειδική, ενώ κέρδισε και την πρώτη στις λασπωμένες συνθήκες. Στη συνέχεια, «μαλάκωσε» την ανάρτηση του Fiesta για να έχει καλύτερη συμπεριφορά στη λάσπη, αλλά οι δρόμοι στέγνωσαν με αποτέλεσμα να μην ικανοποιημένος. Έτσι, έπεσε δεύτερος πίσω από τον Αθανασούλα, με τον Craig Breen να μειώνει τη μεταξύ τους διαφορά στα 5 δευτερόλεπτα, όντας τρίτος. Ο περσινός νικητής του εθνικού μας αγώνα αντιμετώπισε ένα πρόβλημα υπερθέρμανσης του κινητήρα, και στο τέλος ήταν ικανοποιημένος που δεν εγκατέλειψε.
Στη μάχη της κορυφής βρίσκεται και ο Alexey Lukyanuk με το Ford Fiesta R5, ο οποίος έκανε μερικά μικρά λάθη που του κόστισαν χρόνο, αποφεύγοντας το λάθος που θα τον έθετε εκτός μάχης όπως σε προηγούμενους αγώνες. Οι Jaromir Tarabus και Raul Jeets συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα σαφώς ικανοποιημένοι που κατάφεραν να τερματίσουν το δύσκολο σημερινό σκέλος, ενώ πιο πίσω ο David Botka με το Lancer EVO IX είναι επικεφαλής στο ERC2. Ο Ούγγρος οδηγός έκανε σοφή επιλογή στην πρώτη ειδική, και εκμεταλλεύθηκε παράλληλα και το γεγονός ότι εκκινούσε πρώτος, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τον δεύτερο Dominykas Butvilas. Άτυχοι στάθηκαν οι Λάμπρος Κύρκος και Γιώργος Πολυζώης, που ξεκίνησαν με μεγάλες προσδοκίες, αλλά εν τέλει δεν κατάφεραν να διακριθούν. Η κακή ημέρα ξεκίνησε από πολύ νωρίς το πρωί, όταν είχαν μία έξοδο στα ελεύθερα δοκιμαστικά, με αποτέλεσμα να πληγώσουν τον πίσω δεξί τροχό του Lancer EVO IX και να μην εκκινήσουν στην κατατακτήρια ειδική. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην πρώτη ειδική είχαν μία έξοδο, με αποτέλεσμα να κολλήσουν στην άκρη του δρόμου και να επανέλθουν μετά από είκοσι λεπτά με τη βοήθεια των θεατών και εν τέλει να ολοκληρώσουν το σκέλος, αλλά έχοντας χάσει κάθε ελπίδα διάκρισης. Κάτι που δεν ισχύει βέβαια για τον τίτλο του Πρωταθλητή, αφού μετά την εγκατάλειψη των Βασίλη και Γιάννη Βελάνη από ηλεκτρικά, αύριο αναμένεται να τον κατακτήσουν και μαθηματικά.
Όπως είναι εύκολα κατανοητό, ο αγώνας προσμετρούσε και στο ελληνικό Πρωτάθλημα Ράλλυ, με κάθε ημέρα να έχει διαφορετικό συντελεστή. Στην πρώτη σημερινή (με συντελεστή 1,5), φυσιολογικά οι Αθανασούλας-Ζακχαίος με το Skoda Fabia R5 αποκόμισαν τους βαθμούς του πρώτου, την ώρα που στο ελληνικό βάθρο τους ακολούθησαν οι Κύπριοι Παντελή-Κωνσταντίνου με Lancer EVO X. Oι τελευταίοι αν και δεν βαθμολογούνται στο ελληνικό Πρωτάθλημα, πλασαρίστηκαν ψηλά εκμεταλλευόμενοι τα προβλήματα του Κύρκου, του Βελάνη, αλλά και του Γρηγόρη Νιώρα που εγκατέλειψε νωρίς από σπασμένο ψαλίδι. Στο τρίτο σκαλί του πόντιουμ ανέβηκαν οι Λαϊνόπουλος-Κολοτούρος με Subaru Impreza κάνοντας πολύ καλό αγώνα και σημειώνοντας ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν οι Παυλίδης-Πετρόπουλος με το Lancer EVO IX στην πρώτη τους με το αυτοκίνητο, που επικράτησαν στις λεπτομέρειες επί των Κωνσταντάκου-Σιδεράκη με το Impreza και των Γαζετά-Φασκιώτη με το Lancer όγδοης γενιάς. Ενδιαφέρον είχε η μάχη στην F2 με τους Μποζιονέλο-Παναρίτη να επικρατούν μόλις για 0,2 δευτερόλεπτα, αλλά μία ποινή χρόνου να χαρίζει τη νίκη στους Λευκαδίτη-Τσιούκα που έκαναν έναν πολύ καλό χρόνο στην νυκτερινή ειδική.
Με επτά ειδικές διαδρομές αύριο, το ενδιαφέρον θα είναι εστιασμένο στη μάχη της κορυφής και κατά πόσο ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο θα καταφέρουν να αντέξουν στην πίεση των κορυφαίων οδηγών του ERC. Οι καιρικές συνθήκες θα παίξουν σημαντικό ρόλο, όπως και η επιλογή ελαστικών στα ασφάλτινα Αθίκια. Σε κάθε περίπτωση, ο Έλληνας οδηγός δεν έχει κανένα λόγο να αγχώνεται, αφού σε μεγάλο βαθμό ο στόχος επετεύχθη, αποδεικνύοντας ότι είναι ανταγωνιστικός. Από εδώ και πέρα, ένας τερματισμός στο βάθρο είναι εφικτός, και γιατί όχι κάτι παραπάνω._Π.Τ.
Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στο www.acropolisrally.gr