top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Νικητής ο Bouffier!

Ο Γάλλος Bryan Bouffier είναι ο μεγάλος νικητής του 79ου Ράλλυ Μόντε Κάρλο, σημειώνοντας μία σπουδαία νίκη για λογαριασμό της Peugeot Sport.

Η τελευταία ημέρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο είχε καθαρά διαδικαστικό χαρακτήρα για τον Bryan Bouffier. Ο Γάλλος μετρ της ασφάλτου, που πέρσι είχε αναδειχθεί Πρωταθλητής Γαλλίας, οδήγησε για λογαριασμό της Peugeot Sport και κατάφερε αυτό που δεν μπόρεσαν να πετύχουν οι διάσημοι ομόσταυλοι του, Petter Solberg και Stepahne Sarrazin. Η επιλογή των ελαστικών του τη δεύτερη ημέρα του αγώνα, όταν και προτίμησε ελαστικά με καρφιά, είχε σαν αποτέλεσμα να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση και να δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τους υπολοίπους. Αυτή τη διαφορά, κατάφερε να διατηρήσει σήμερα, τελευταία μέρα του αγώνα, ειδιά από τη στιγμή που το σημερινό σκέλος διεξήχθη σε καθαρές επιφάνειες. Έτσι, ο 33χρονος Γάλλος κατάφερε να διατηρηθεί στην κορυφή και να κατακτήσει την σπουδαιότερη νίκη της καριέρας του, αλλά και να χαρίσει στην Peugeot Sport μία πολύ σημαντική επικράτηση. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στον αγώνα βρέθηκε και ο επικεφαλής της Peugeot Sport, αλλά και της Citroen Racing, Olivier Quesnel, ο οποίος και πανηγύρισε δεόντως την εντός έδρας νίκη.
 
Πίσω του, ακολούθησε ο Freddy Loix, ο οποίος σήμερα στις στεγνές επιφάνειες δεν είχε κανένα πρόβλημα να ξεπεράσει το εμπόδιο του Francois Delecour. O Βέλγος έμεινε μόνος του να κρατήσει ψηλά τη σημαία της Skoda, ειδικά μετά από τη χθεσινή καταστροφική επιλογή των ελαστικών της εργοστασιακής ομάδας, και αν δεν είχε μία λάθος επιλογή ελαστικών την πρώτη ημέρα, η οποία του κόστισε πολύτιμο χρόνο, ίσως το τελικό αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό. Σε κάθε περίπτωση, η επίδοση του Βέλγου ήταν εξαιρετική και αποδεικνύεται ότι παρά το πέρασμα του χρόνου, παραμένει ανταγωνιστικός. Εντυπωσιακός ήταν σήμερα ο Stephane Sarrazin, που κινήθηκε σε πολύ γρήγορο ρυθμό, κερδίζοντας ειδικές και σκαρφαλώνοντας τελικά στην 3η θέση της γενικής. Μάλιστα, για να γίνει αυτό, χρειάστηκε να ξεπεράσει το εμπόδιο τόσο του Francois Delecour, όσο και του Guy Wilks. Αν και αυτός δεν είχε αντιμετωπίσει μία σειρά προβλημάτων την πρώτη μέρα με την επιλογή των ελαστικών, ίσως να μπορούσε να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω.
 
Η κατάκτηση της 4ης θέσης της γενικής, συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην τελευταία ειδική του αγώνα, αφού μόλις δύο δευτερόλεπτα χώριζαν τους Guy Wilks και Francois Delecour. Τελικός νικητής στη μεταξύ τους κόντρα, αναδείχθηκε ο Βρετανός, ο οποίος κατάφερε σε μία επιφάνεια που δεν είναι από τις αγαπημένες του να συνδυάσει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα και μάλιστα στην πρώτη του με το Peugeot 207 S2000 της επίσημης βρετανικής αντιπροσωπείας. Ο Delecour από την πλευρά του, παρά τα οκτώ χρόνια απουσίας του από την ενεργό δράση, έδειξε εχθές στους νεότερους πόσο σημαντική είναι η εμπειρία στους αγώνες Ράλλυ. Σκαρφάλωσε δεύτερος κάνοντας την πλέον σοφή επιλογή ελαστικών και σήμερα αν η κλασσική Col de Turini είχε χιόνι όπως είθισται, τότε ίσως να είχε διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση ο 48χρονος έκλεψε τις εντυπώσεις στην επανεμφάνιση του, παρά το γεγονός ότι τερμάτισε πέμπτος. Αν και το συγεκριμένο αποτέλεσμα αποτελεί επιτυχία από μόνο του. 

 
Πιο πίσω, την πρώτη εξάδα κλείνει ο Juho Hanninen. O περσινός Πρωταθλητής του IRC, ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του πρώτου σκέλους, και όλα έδειχναν ότι θα ήταν ο μεγάλος νικητής του αγώνα. Όμως, η χιονόπτωση τη δεύτερη ημέρα, σε συνδυασμό με την λάθος επιλογή των ελαστικών του, είχαν σαν αποτέλεσμα να χάσει κάθε ελπίδα για τη νίκη. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στον Petter Solberg με το εργοστασιακό Peugeot 207 S2000. Ο Νορβηγός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής, τα βρήκε σκούρα από τους πρωταγωνιστές του IRC και τελικά η χθεσινή επιλογή ελαστικών αποδείχθηκε απλά καταστροφική. Αναμφίβολα, στη Σουηδία αναμένεται να είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικός στο τιμόνι του Citroen DS3 WRC! Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Νορβηγός δεν φοβήθηκε τον συγαγωνισμό και ούτε μην τσαλακώσει το προφίλ του, αντιμετωπίζοντας στα ίσια τον ανταγωνισμό με ένα αυτοκίνητο το οποίο οδήγησε μόλις για τέσσερις πριν τον αγώνα.
 
Οι Nicolas Vouillioz, Jan Kopecky και Giandomenico Basso, συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, με τον Γάλλο πρώην πρωταθλητή ποδηλασίας να κερδίζει σήμερα ειδικές και εντυπώσεις. Κρίμα, που η επιλογή των ελαστικών του τόσο την πρώτη ημέρα, όσο και εχθές, δεν του επετρεψαν να διεκδικήσει έστω μία θέση στο βάθρο. Κάτι που πέρσι είχε καταφέρει τερματίζοντας τρίτος. Ο Kopecky από την πλευρά του, έχασε κάθε ελπίδα εχθές με την επιλογή των ελαστικών του, κατηγορώντας μάλιστα και την ομάδα του, αν και ούτε σήμερα θύμισε τον περσινό καλό του εαυτό. Μάχη, όμως, είχαμε για τη 10η θέση της γενικής, με τον Giandomenico Basso να καταφέρνει επιτέλους να οδηγήσει χωρίς να αντιμετωπίσει προβλήματα και να πιέσει στο όριο. Κέρδισε μία ειδική, έκανε χρόνους πεντάδας και εν τέλει δικαιώθηκε κερδίζοντας μία θέση στην πρώτη δεκάδα από τον Toni Gardemeister.
 
Με αυτόν τον τρόπο, το 79ο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, το οποίο φέτος γιόρτασε τα 100 του χρόνια, πέρασε στην ιστορία. Το ερώτημα παραμένει κατά πόσο και την επόμενη χρονιά ο ιστορικός αγώνας θα παραμείνει στις τάξεις του IRC ή θα επιστρέψει στο καλεντάρι του WRC. Αναμφίβολα, εκεί ανήκει, αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι η οργανωτική επιτροπή του αγώνα θέλει αυτή τη στιγμή να αφήσει το IRC. Ο χρόνος θα δείξει._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ