Μπορεί ο Nikolay Gryazin να επικράτησε στον τελευταίο γύρο του ERC, αλλά ο Kajetan Kajetanowicz είναι αυτός που σήμερα γιορτάζει τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του Πρωταθλητή Ευρώπης.
Ο ιδιαίτερα συμπαθής στους Έλληνες φίλους του σπορ, Kajetan Kajetanowicz εξασφάλισε και μαθηματικά το τρίτο τίτλο του Πρωταθλητή Ευρώπης, οδηγώντας το Ford Fiesta R5 στα χρώματα της Lotos. Ο Πολωνός, μπορεί να μην κατάφερε να τερματίσει στον τελευταίο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος που πραγματοποιήθηκε στην Λετονία, αλλά το γεγονός ότι ο μεγάλος του αντίπαλος στη διεκδίκηση του τίτλου, Bruno Maghalaes είχε προλάβει να εγκαταλείψει νωρίτερα, του χάρισε τον τίτλο του Πρωταθλητή Ευρώπης. Ο Kajetanowicz είχε μία διαφορά της τάξεως των 24 βαθμών από τον Πορτογάλο αντίπαλο του, και όλα έδειχναν εξαρχής ότι εύκολη ή δύσκολα θα κατάφερνε να εξασφαλίσει τον τίτλο. Κάτι που έγινε από εχθές, όταν ο Maghalaes είχε μία σφοδρή σύγκρουση με το Skoda Fabia R5 στα χρώματα της Seajets, με αποτέλεσμα να διακομιστεί στο νοσοκομείο για προληπτικούς ελέγχους. Ο Kajetanowicz που συνέχισε στον αγώνα ήταν τρίτος, αλλά σήμερα δεν κατάφερε να ολοκληρώσει, εγκαταλείποντας επικαλούμενος προσωπικούς λόγους, χωρίς αυτό να επηρεάζει το γεγονός ότι στέφθηκε και μαθηματικά Πρωταθλητής Ευρώπης. Να σημειώσουμε, ότι ο Πολωνός εγκατέλειψε λίγο μετά την πρώτη ενός ελικοπτέρου κοντά στις ε.δ., η οποία και οδήγησε στην ματαίωση της 11ης ειδικής.
Σε επίπεδο γενικής, η κατάκτηση της πρώτης θέσης ήταν υπόθεση δύο νεαρών οδηγών, και συγκεκριμένα του Λετονού Nikolay Gryazin και του ταλαντούχου Kalle Rovanpera. Ο Gryazin, που οδηγούσε ένα Skoda Fabia R5 και οι Έλληνες θεατές τον θυμούνται από το φετινό Ακρόπολις, είχε βραχεία κεφαλή σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, την οποία διατήρησε ως το τέλος. Στη μάχη ήταν και ο Alexey Lukyanuk με το Fiesta R5, μέχρι τη στιγμή που ως συνήθως εγκατέλειψε. Ο Gryazin ήταν επικεφαλής στο τέλος της πρώτης ημέρας, και σήμερα διεύρυνε τη διαφορά του στις ε.δ. της πατρίδας του σημειώνοντας μία πολύ σημαντική για τον ίδιο νίκη.
Ο Rovanpera από την πλευρά του, είχε γνώση των λετονικών ε.δ., αφού έχει λάβει μέρος στο συγκεκριμένο εθνικό Πρωτάθλημα, αλλά αυτή ήταν η πρώτη του εμφάνιση στο ERC, αλλά και στο μπάκετ του Ford Fiesta R5. Ο ταλαντούχος οδηγός, θα λάβει μέρος στα τέλη του μήνα και στο Ράλλυ Μ.Βρετανίας στο τιμόνι του ίδιου αυτοκινήτου, στην πρώτη του εμφάνιση στο WRC. Με ακόμα ένα Ford Fiesta, ο Πολωνός Lukas Habaj συμπλήρωσε το βάθρο του τελευταίου γύρου του ERC για φέτος.
Σπουδαία μάχη, όμως, είχαμε και στο Πρωτάθλημα Junior για νέους κάτω των 27 ετών, που συμμετέχουν με προσθιοκίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών R2. Οι διεκδικητές του τίτλου ήταν δύο, και συγκεκριμένα ο Βρετανός Chris Ingram με το Opel Adam, ο οποίος και την επόμενη χρονιά θα συμμετάσχει στο Πρωτάθλημα Junior για νέους κάτω των 28, με αυτοκίνητο προδιαγραφών R5! Για να γίνει αυτό, βέβαια, χρειάστηκε να χάσει πολύτιμο χρόνο ο μεγάλος του αντίπαλος και εξαιρετικά ταλαντούχος (και ομόσταυλος του στην Opel) Jari Huttunen. Βέβαια, ο Φινλανδός μόνο στεναχωρημένος δεν μπορεί να είναι, αφού ήδη έχει κερδίσει τον διαγωνισμών νέων που πραγματοποίησε η Hyundai WRT και την επόμενη χρονιά θα ακολουθήσει το Πρωτάθλημα του WRC2 με ένα i20 R5. Μάλιστα, την πρώτη του εμφάνιση με το αυτοκίνητο θα κάνει και αυτός με τη σειρά του στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας στα τέλη του μήνα._Π.Τ.