Ο Nasser Al Attiyah με το Ford Fiesta R5 ήταν ο συνδυασμός που ξεχώρισε και επιβίωσε το πρώτο δύσκολο και απαιτητικό σκέλος του Ράλλυ Κύπρου, με τους σημαντικότερους αντιπάλους του να τίθενται εκτός!
Το Ράλλυ Κύπρου παραδοσιακά αποτελούσε έναν σκληρό και απαιτητικό για τα πληρώματα αγώνα. Ο χαρακτήρας του παρά το πέρασμα των χρόνων παραμένει αναλλοίωτος, με αποτέλεσμα να απαιτεί διαφορετική φιλοσοφία και τακτική από τους οδηγούς. Αυτοί που θα καταφέρουν να μείνουν στο δρόμο, να αποφύγουν τα προβλήματα και τα κλαταρισμένα ελαστικά είναι αυτοί που στο τέλος επικρατούν. Κάτι αντίστοιχο έκανε σήμερα την πρώτη μέρα του αγώνα ο 13 φορές Πρωταθλητής Μέσης Ανατολής, Nasser Al Attiyah. Ο οδηγός από το Κατάρ, μετά την απογοήτευση του Seajets Ράλλυ Ακρόπολις, όταν και εγκατέλειψε από πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης, ήθελε στην Κύπρο να πάρει την εκδίκηση του. Βλέπετε, ο Al Attiyah έχει εξαιρετική παράδοση στον κυπριακό αγώνα, αφού μαζί με τον Sebastien Loeb μετράνε τις περισσότερες από κάθε άλλον, και συγκεκριμένα τέσσερις. Αρχικά, μπορεί ο Nicolay Gryazin έκανε την έκπληξη, όπως και στο δικό μας Ακρόπολις, αλλά στη συνέχεια ο Al Attiyah με τους χρόνους του δεν άφησε περιθώριο αντίδρασης ούτε στον Ρώσο, ούτε σε κανέναν από τους αντιπάλους του. Από την 3η ε.δ. και έπειτα τέθηκε επικεφαλής, και μάλιστα με σημαντική διαφορά, αφήνοντας τους υπόλοιπους πίσω του να μάχονται για μία θέση στο βάθρο.
Μία μάχη που κρίθηκε σε αυτούς που έκαναν τα λιγότερα λάθη και δεν αντιμετώπισαν προβλήματα. Ο νικητής του Ακρόπολις, Kajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5 της Lotos πάλευε με τον Gryazin για τη 2η θέση, την ώρα που οι Κύπριοι Αλέξανδρος Τσουλόφτας και Πάμπος Τιμοθέου, με το Citroen DS3 R5 και το Skoda Fabia R5 με το οποίο αγωνίστηκε ο Γιώργος Φιλιππίδης στο Ακρόπολις, ήταν 4ος 5ος αντίστοιχα, περιορίζοντας στην 6η θέση τον Bruno Maghalaes! Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του ERC τα βρήκε σκούρα με τις κυπριακές ειδικές και οι επιδόσεις του δεν ήταν οι αναμενόμενες. Μετά την 5η ε.δ., ο Gryazin αναγκάζεται να εγκαταλείψει από σπασμένο ψυγείο, ενώ ένα κλατάρισμα στοιχίζει αρκετά λεπτά στον Τσουλόφτα. Έτσι, ο Maghalaes βρίσκει την ευκαιρία να ανέβει 3ος, μπροστά από τον Πάμπο Τιμοθέου και πίσω από τους Al Attiyah και Kajetanowicz που είχαν ξεφύγει από τους υπολοίπους.
Όμως, το δράμα έμελλε να κορυφωθεί στην 6η ε.δ., όπου ήρθαν τα πάνω – κάτω. Οι Kajetanowicz, Maghalaes και Bostanci βγαίνουν όλοι από το δρόμο στην ίδια στροφή(!) θυμίζοντας το αντίστοιχο περιστατικό στο δικό μας Ακρόπολις το 1992 με την ομάδα της Toyota Team Europe, όταν οι Celica είχαν εγκαταλείψει από έξοδο στην ίδια στροφή… Την ίδια ώρα, ο Τιμοθέου δεν προλαβαίνει να αρπάξει τη δεύτερη θέση, αφού ένα πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης τον αναγκάζει να εγκαταλείψει. Και με αυτόν τον τρόπο, ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας βρέθηκε με το Citroen DS3 R5 και πάλι στο βάθρο, αλλά αυτή τη φορά πίσω από τον Al Attiyah.
Ο οδηγός από το Κατάρ έχει μία σημαντική διαφορά από τον νεαρό Κύπριο οδηγό, που μόνο αν αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα θα κινδυνέψει να χάσει. Την ίδια ώρα, στο βάθρο έχει ανέβει ο Πανίκος Πολυκάρπου με το Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος και σημειώνει εξαιρετικούς χρόνους σε επίπεδο γενικής, έχοντας επικρατήσει μάλιστα σε μία εκ αυτών! Όμως, ο 26χρονος οδηγός θα έχει δύσκολο έργο αύριο για να διατηρηθεί στο βάθρο, αφού ο Πρωταθλητής Κύπρου των δύο τελευταίων ετών Χρήστος Δημοσθένους είναι κοντά του και με το Lancer ένατης γενιάς θα πιέσει για την κατάκτηση του τρίτου σκαλιού στο βάθρο. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι περισσότεροι από τους συνδυασμούς που εγκατέλειψαν, αύριο αναμένεται να επιστρέψουν στη δράση, αφού υπάρχουν και οι Love Cyrpus Golden Stage! Δύο ειδικές διαδρομές, στις οποίες το πλήρωμα με το καλύτερο χρόνο θα κερδίσει σημαντικά χρηματικά έπαθλα._Π.Τ.