Οκτώ αγωνιζόμενοι απαντούν σε ερωτήσεις σχετικές με τις πρώτες τους εντυπώσεις από την μέχρι στιγμής επαφή τους με τον Εθνικό μας Αγώνα, αλλά και από το αυτοκίνητό τους.
Οκτώ αγωνιζόμενοι απαντούν σε ερωτήσεις σχετικές με τις πρώτες τους εντυπώσεις από την μέχρι στιγμής επαφή με τον Εθνικό μας Αγώνα, αλλά και από το αυτοκίνητό τους.
2014 FIA European Rally Championship: 3ος γύρος
Acropolis Rally, 15:45, Παρασκευή 28 Μαρτίου
Παρευρισκόμενοι:
Group 1:
Kevin Abbring (Peugeot Rally Academy)
Kajetan Kajetanowicz (LOTOS Rally Team)*
Jaromír Tarabus (Czech National Team)
Sepp Wiegand (ŠKODA Motorsport)
Group 2:
Zoltán Bessenyey (Eurosol Racing Team Hungary)
Henk Lategan (Baumschlager Rallye & Racing)
Jourdan Serderidis (J-Motorsport)
Ekaterina Stratieva (Napoca Rally Academy)
Ερώτηση στον Kevin Abbring
Ένας καινούργιος αγώνας, ένα νέο πρωτάθλημα και ένα νέο αυτοκίνητο. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από το ολοκαίνουργιο Peugeot 208 T16 μέχρι τώρα;
K.A.: «Προφανώς το αυτοκίνητο έχει προοπτική, διαφορετικά δε θα ήμασταν οι ταχύτεροι στην Κατατακτήρια Ε.Δ., όμως δεν μπορούμε να πούμε τίποτα με σιγουριά ακόμη. Δεν έχουμε κάνει πολλές δοκιμές ακόμη, και έχουν περάσει δύο χρόνια από την τελευταία φορά που οδήγησα τετρακίνητο αυτοκίνητο στην άσφαλτο. Θα υπάρξουν εκπλήξεις, πάντως κατά τη διάρκεια του αγώνα, και ήδη στην Κατατακτήρια Ε.Δ. δοκιμάσαμε κάποια πράγματα στο αυτοκίνητο και είχαν αποτέλεσμα. Πιστεύω πως θα εξελίξουμε και θα βελτιώσουμε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του αγώνα».
Ερώτηση στον Kevin Abbring
Είπατε πως αλλάξατε κάποια πράγματα, μπορείς να γίνεις πιο συγκεκριμένος;
K.A.: «Βασικά είχε να κάνει με κάποιες ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Κάναμε λίγες δοκιμές νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα και καταλήξαμε στο βασικό set-up, οπότε τώρα δοκιμάζουμε μικρές αλλαγές επάνω σε αυτό, ώστε να τελειοποιήσουμε το αυτοκίνητο».
Ερώτηση στον Kevin Abbring
Ποιο είναι το σχέδιό σας για τον αγώνα και τι πιστεύεις πως μπορείτε να πετύχετε;
K.A.: «Είναι δύσκολο να πούμε κάτι ακόμη. Ένα πράγμα που διαπιστώσαμε στην Κατατακτήρια Ε.Δ. είναι πως στις αναγνωρίσεις είναι δύσκολο να υπολογίσεις την πραγματική ταχύτητα που θα έχει το αυτοκίνητο, οπότε δεν μπορείς να φτιάξεις και σωστές σημειώσεις. Πρόσεχα πάρα πολύ και στην Κατατακτήρια Ε.Δ., και στις ελεύθερες δοκιμές. Χρειάζεται να περάσουν κάποιοι αγώνες για να βρεις το σωστό ρυθμό και να μπορείς να έχεις τις σωστές σημειώσεις με βάση την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Είναι δύσκολο, αλλά, όπως είπατε, είναι μια καινούργια πρόκληση, και πιστεύω πως θα έχουμε το χρόνο να συνηθίσουμε τα νέα δεδομένα».
Ερώτηση στον Kajetan Kajetanowicz
Κατέκτησες την πρώτη νίκη στο ERC με ένα αυτοκίνητο R5 στο Ράλλυ Πολωνίας πέρυσι. Πώς είναι η φετινή χρονιά μέχρι σήμερα;
K.K.: «Η χρονιά είναι πολύ έντονη και συγκλονιστική. Έχω μάθει πολλά έπειτα από δύο αγώνες και ύστερα από πολλές ώρες δοκιμών και προετοιμασίας. Εστιάζω στο μέλλον και δεν κοιτώ πίσω, αλλά εκμεταλλεύομαι τη γνώση και την εμπειρία που έχω αποκτήσει. Κατά την πτήση μου στην Ελλάδα, ένας συνεπιβάτης μου από την Αθήνα μου είπε πως οι αρχαίοι Έλληνες έλεγαν: «Όποιος θέλει να είναι χαρούμενος πρέπει να μένει σπίτι». Διαφωνώ με αυτό. Είναι υπέροχα εδώ, και χαίρομαι που βρίσκομαι στην Ελλάδα».
Ερώτηση στον Kajetan Kajetanowicz
Πόσο σημαντικό για εσένα είναι ένα καλό αποτέλεσμα εδώ;
K.K.: «Είναι σημαντικό για εμένα, όπως και για όλους τους οδηγούς που αγωνίζονται εδώ. Όλοι ονειρευόμαστε το ίδιο. Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να είμαστε οι καλύτεροι. Ένας καλός ρυθμός στο Ακρόπολις και στους επόμενους αγώνες θα είναι ενδεικτικός πως βελτιωνόμαστε και μαθαίνουμε το αυτοκίνητο. Για την Ελλάδα δεν ξέρω και πολλά πράγματα, εκτός από τη χωριάτικη σαλάτα και το χορό του Ζορμπά, στον οποίο δεν είμαι πολύ καλός… ακόμη».
Ερώτηση στον Kajetan Kajetanowicz
Ποιο είναι το πρόγραμμά σου στο ERC εκτός από το Ακρόπολις;
K.K.: «Είμαστε 100% προσηλωμένοι στο ERC και θα συμμετάσχουμε σε οκτώ συνολικά αγώνες. Αυτός είναι ο τρίτος αγώνας, οπότε έχουμε άλλους πέντε να διαλέξουμε. Νομίζω ότι κανείς από τους αντιπάλους δε φανερώνει σε ποιους αγώνες θα συμμετέχουν, οπότε αυτό θα είναι και το δικό μας μυστικό, που θα φανερωθεί την κατάλληλη στιγμή».
Ερώτηση στον Jaromír Tarabus
Είναι η πρώτη σου φορά στο Ράλλυ Ακρόπολις. Πώς σου φαίνεται μέχρι στιγμής;
J.T.: «Περιμένουμε αυτόν τον αγώνα γιατί είναι διάσημος, και ελπίζω πως θα τον απολαύσουμε. Οι ασφάλτινες ειδικές διαδρομές είναι πραγματικά γρήγορες σε κάποια σημεία, ενώ οι χωμάτινες είναι πολύ καλές και γρήγορες».
Ερώτηση στον Jaromír Tarabus
Τι προτιμάς; Άσφαλτο ή χώμα;
J.T.: «Προτιμώ περισσότερο την άσφαλτο, αλλά απολαμβάνω και το χώμα, και οι χωμάτινες ειδικές διαδρομές εδώ είναι πολύ καλές».
Ερώτηση στον Sepp Wiegand
Τι πιστεύεις για τις χωμάτινες ειδικές της Κυριακής Sepp; Πόσο σκληρές και δύσκολες θα είναι;
SW: «Στις αναγνωρίσεις διαπιστώσαμε πως οι ειδικές δεν ήταν τόσο σκληρές όσο περιμέναμε. Κάποια κομμάτια έχουν φτιαχτεί από την Οργάνωση οπότε δεν ήταν πολύ άσχημα. Βέβαια μετά από το πρώτο πέρασμα δημιουργήθηκαν λούκια και βγήκαν κάποιες πέτρες στην επιφάνεια. Νομίζω πάντως πως θα τα καταφέρουμε. Έχουμε ακούσει πολλά για τις δύσκολες συνθήκες. Στις αναγνωρίσεις ήταν όλα καλά. Περιμένω να δω πως θα είναι στον αγώνα».
Ερώτηση στον Sepp Wiegand
Άλλος ένας διάσημος οδηγός της ŠKODA βρέθηκε μαζί με εσένα και τον Lappi στις αναγνωρίσεις, ο πρωταθλητής του ERC Jan Kopecký. Μπόρεσες να μιλήσεις αρκετά μαζί του και ποιες ήταν οι συμβουλές που σας έδωσε;
SW: «Ο Jan ήταν εδώ για τις αναγνωρίσεις και κατά τη γνώμη μου είναι εξαιρετικά γρήγορος οδηγός στην άσφαλτο. Θα μείνει εδώ σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και σίγουρα θα μας δώσει πολύτιμες συμβουλές και για το χώμα».
Ερώτηση στον Sepp Wiegand
Τι συμβουλές σας έδωσε;
SW: “Θα δούμε. Θα προσπαθήσω να δω ποια σημεία πρέπει να βελτιώσω και σε ποια σημεία έχω βελτιωθεί. Η τελευταία ασφάλτινη ειδική που έκανα ήταν πριν από πέντε μήνες στην Ισπανία. Κάναμε κάποια τεστ, αλλά ήταν μόνο 50 χλμ., και το τεστ ήταν στον ίδιο δρόμο και ήταν εύκολο να οδηγήσεις γρήγορα. Στα ράλλυ, η κάθε φορά είναι δύσκολη και μπορεί να αποδειχθεί αρκετά περίπλοκη”.
Ερώτηση στον Kevin Abbring
Χρησιμοποιείτε σημειώσεις στα αγγλικά για πρώτη φορά με τον νέο σου συνοδηγό, τον Seb Marshall. Πώς πάει αυτή η συνεργασία;
KA: “Αποφάσισα να αλλάξω σε αγγλικά τις σημειώσεις, αλλά ο εγκέφαλος θέλει κάποιο διάστημα για να προσαρμοστεί. Πρέπει να πω πως δεν είχαμε κανένα πρόβλημα στην Κατατακτήρια Ε.Δ. Κάναμε πολλές δοκιμές μαζί και, όπως έχω ήδη αναφέρει, τα πάμε μια χαρά. Έχει προφανώς μεγάλη εμπειρία στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και στα ράλλυ του WRC. Είναι πάντα πολύ καλό να έχεις κάποιον συνομήλικό σου να σε βοηθάει να αντιμετωπίσεις τις προκλήσεις”.
Ερώτηση στον Zoltán Bessenyey
Καλώς ήρθες ξανά στο ERC Zoltán. Ποιος είναι ο στόχος σου για το ντεμπούτο σου στο Ράλλυ Ακρόπολις και πώς σου φαίνεται εδώ ο ανταγωνισμός;
ZB: “Το πρώτο ράλλυ του ERC για το 2014 ήταν πολύ κακό για εμάς καθώς αντιμετωπίσαμε μια μηχανική βλάβη και εγκαταλείψαμε τον αγώνα. Δεν είναι εύκολο να επιστρέφεις από τέτοια θέση αλλά είμαστε εδώ και θα θέλαμε να κερδίσουμε παρότι γνωρίζουμε ότι δε θα είναι εύκολο. Δεν συμμετέχουν πολύ οδηγοί εδώ με δικίνητα αυτοκίνητα αλλά όσοι βρίσκονται εδώ είναι πολύ γρήγοροι. Έχουμε τους Πρωταθλητές Ρουμανίας, Βουλγαρίας και εμένα ως Πρωταθλητή Ουγγαρίας. Δε θα είναι εύκολο και αν τερματίσουμε σε όποια θέση στο πόντιουμ θα είμαστε ΟΚ. Αλλά σαφώς και θα ήθελα να νικήσουμε γιατί εάν έτσι θα είχαμε την ευκαιρία να επιστρέψουμε στην πρώτη θέση του Πρωταθλήματος.”
Ερώτηση στον Zoltán Bessenyey
Τώρα, επειδή κάποιοι εδώ μπορεί να μην γνωρίζουν το καθημερινό επάγγελμα σου, μπορείς να μας πεις τί κάνεις όταν δεν αγωνίζεσαι στο ERC;
ZB: “Έχω μια εταιρία στην Ουγγαρία που ασχολείται με τηλεοπτικές εκπομπές. Έχουμε μια εβδομαδιαία εκπομπή αντίστοιχη του αγγλικού Top Gear. Εκτός από αυτό κάνουμε και κάποιες νέες παραγωγές. Έχω πολύ δουλειά γιατί κάθε εβδομάδα πρέπει να ετοιμάζουμε 30λεπτες τηλεοπτικές εκπομπές.
Ερώτηση στον Henk Lategan
Καλώς ήρθες στο ERC, Henk, ως ο μόνος μη Ευρωπαίος οδηγός που αγωνίζεται εδώ αυτό το Σαββατοκύριακο. Τι σε έκανε να συμμετάσχεις στο Acropolis Rally;
HL: “Έχουμε κάνει οκτώ γύρους στο δικό μας Πρωτάθλημα στη Ν. Αφρική, που είναι και ο κύριος στόχος μας για φέτος. Υπήρξε, λοιπόν, κάποιο μικρό κενό, και αποφασίσαμε να έρθουμε εδώ”.
Ερώτηση στον Henk Lategan
Ήσουν πολύ εντυπωσιακός στο ντεμπούτο σου στο ERC στην Κροατία πέρσι. Ποιες είναι οι πιθανότητες να συνεχίσετε αργότερα και σε άλλους αγώνες του ERC μέσα στη χρονιά;
HL: “Αυτήν τη στιγμή, οι πιθανότητες είναι πολύ μικρές γιατί δεν έχουμε αρκετό budget. Έχουμε το budget για αυτόν τον αγώνα και θα προσπαθήσουμε να δούμε αν μας βγει και για άλλους αγώνες. ”
Ερώτηση στον Henk Lategan
Έχεις έναν νέο συνοδηγό και έναν πολύ έμπειρο συνοδηγό, τον Klaus Wicha. Πώς προέκυψε η συνεργασία;
HL: “Υπήρξε ένα μπέρδεμα με τους συνοδηγούς στη Νότια Αφρική. Δοκίμαζα νέες συνεργασίες και ίσως αυτό δεν πήγε τόσο καλά. Αποφασίσαμε να έρθουμε στην Ευρώπη και, καθώς ο Klaus ήταν πολύ έμπειρος, αποφασίσαμε να κάνουμε αυτό τον αγώνα μαζί του”.
Ερώτηση στον Jourdan Serderidis
Καλώς ήρθες στον αγώνα της πατρίδας σου. Αυτή είναι η αρχή για περισσότερες συμμετοχές στο ERC ή το όλο εγχείρημα τελειώνει εδώ; JS: “Τελειώνει εδώ. Έχουμε ήδη πολύ φορτωμένο πρόγραμμα στο WRC-2 με επερχόμενους αγώνες σε Πολωνία, Αυστραλία, Γαλλία, Ισπανία και Ουαλία, ενώ θα συμμετάσχουμε και σε κάποια εθνικά ράλλυ, όπως αυτό του Βελγίου και του Λουξεμβούργου. Θα έχουμε γύρω στις 16 συμμετοχές για φέτος, οπότε είμαστε εντάξει”.
Ερώτηση στον Jourdan Serderidis
Είναι κάπως ασυνήθιστο για το Ράλλυ Ακρόπολις να έχει ασφάλτινες ειδικές. Τί γνώμη έχεις γι’ αυτές και πώς έχεις προετοιμαστεί για αυτό τον αγώνα;
JS: “Γενικά έχω περισσότερη εμπειρία πάνω στην άσφαλτο, αλλά προτιμώ τις χωμάτινες επιφάνειες, λόγω δεξιοτήτων. Ορισμένες φορές αντιμετωπίζω πρόβλημα να βρω πρόσφυση στην άσφαλτο. Μου αρέσουν οι χωμάτινες και στο μέλλον, εάν συνεχίσω να τρέχω σε αγώνες, θα κάνω περισσότερους σε τέτοιες επιφάνειες.”
Ερώτηση στην Ekaterina Stratieva
Αυτή είναι η τρίτη σου φετινή εκκίνηση στο ERC, αλλά μίλησέ μας για το Bulgarian Rose που προμοτάρεις…
ES: “Αυτό είναι ένα νέο εγχείρημα, και ελπίζω να βοηθηθώ κι εγώ από αυτήn τη διαδικασία. Ήθελα να παρουσιάσω τόσο στους φίλους μου όσο και σε όσους γνωρίζω στο εξωτερικό πού βρίσκεται και τι υπάρχει στη χώρα μου. Ελπίζω να συμμετάσχω και σε άλλους γύρους του Πρωταθλήματος. Οι πρώτοι δύο γύροι δεν ήταν πολύ καλοί, και η Λετονία αποδείχθηκε καταστροφική για μένα. Δεν ήταν εύκολο με το νέο αυτοκίνητο, δεν είχα την εμπειρία, αλλά ελπίζω να βρω εσωτερική δύναμη και να τα καταφέρω. Έχω τις ικανότητες να κάνω ένα βήμα πιο μπροστά στο Ράλλυ Ακρόπολις”.
Ερώτηση στην Ekaterina Stratieva
Άλλαξες σε Subaru Impreza στον τελευταίο γύρο στην Λετονία. Πώς σου φαίνεται αυτό; Κατάφερες να το τεστάρεις;
ES: “Κάναμε κάποια τεστ πριν από δυόμισι εβδομάδες και εξεπλάγην. Με το C2 προτιμούσα τις ασφάλτινες επιφάνειες, αλλά με αυτό το αυτοκίνητο είναι πιο εύκολα στο χώμα. Στην άσφαλτο θα έχω πρόβλημα όταν φρενάρω και αλλάζω ταχύτητα γιατί το κιβώτιο δεν είναι σειριακό. Το κιβώτιο είναι διαφορετικό, τα φρένα είναι διαφορετικά, το αυτοκίνητο είναι πιο βαρύ και χάνω χρόνο. Δεν μπορούμε να έχουμε καλές γραμμές στην άσφαλτο, αλλά στο χώμα ήταν πιο εύκολο. Αλλά εδώ είδαμε ότι στο χώμα υπάρχουν κομμάτια στενά και κατηφορικά, και φοβάμαι λίγο γιατί όλοι λένε ότι θα έχουμε πρόβλημα με τα φρένα.”
*Ο Kajetan Kajetanowicz δεν κατέστη δυνατό να παραστεί, λόγω απρόβλεπτης αλλαγής στο πρόγραμμά του. Απάντησε στις ερωτήσεις εκ των προτέρων, και η ομάδα του ζήτησε συγγνώμη για το γεγονός.