top icon
Αγώνες

Ράλλυ Ακρόπολις: Στο Ευρωπαϊκό…

Πλέον αποτελεί κοινό μυστικό. Τη νέα χρονιά, το Ράλλυ Ακρόπολις θα προσμετρά στο αναβαθμισμένο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ, και μάλιστα θα είναι μικτό!

Από τη στιγμή που η FIA, ή καλύτερα ο promoter του WRC, αποφάσισαν να βγάλουν από το καλαντάρι του θεσμού το Ράλλυ Ακρόπολις, τόσο η Παγκόσμια Ομοσπονδία όσο και το Eurosport (το οποίο έχει την ευθύνη διοργάνωσης του ERC) προσέγγισαν την οργανωτική επιτροπή του εθνικού μας αγώνα, έτσι ώστε να συμπεριληφθεί τη νέα χρονιά στο πρόγραμμα του ERC. Εκείνη την περίοδο, το πρώτο μέλημα της οργανωτικής επιτροπής του Ακρόπολις, ήταν να γίνει μία ύστατη προσπάθεια έτσι ώστε να μη χάσει τη θέση του ο αγώνας στο WRC. Από τη στιγμή που και η τελευταία αυτή προσπάθεια δεν ευδοκίμησε, ο δρόμος για την ένταξη του Ακρόπολις στο ERC ήταν ανοικτός.

Το Eurosport περίμενε υπομονετικά και στο τέλος δικαιώθηκε, αφού το Ακρόπολις θα συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα του θεσμού το 2014, με την προοπτική όμως -όπως τουλάχιστον ισχυρίζονται οι αρμόδιοι- να επιστρέψει στο WRC το 2015. Σημειώστε ότι η FIA ήταν ένας από τους υποστηρικτές αυτής της κίνησης, υποστηρίζοντας ένθερμα την οργανωτική του Ακρόπολις να εμπλακεί στο ERC… βάζοντας έτσι ισχυρές βάσεις για επιστροφή στο Παγκόσμιο το 2015. Έτσι, ο εθνικός μας αγώνας θα είναι στο Ευρωπαϊκό το 2014 και μάλιστα μικτός! Οι πληροφορίες μας κάνουν λόγο για διήμερο αγώνα, ο οποίος και θα διεξαχθεί την πρώτη ημέρα σε ασφάλτινες επιφάνειες και τη δεύτερη σε χωμάτινες. Επίκεντρο θα είναι όπως όλα δείχνουν και πάλι η πόλη του Λουτρακίου, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι θα αλλάξει ημερομηνία διεξαγωγής! Συγκεκριμένα, αντί για τέλη Μαϊου ή αρχές Ιουνίου όπως είχαμε συνηθίσει, θα λάβει χώρα στα τέλη Μαρτίου.

Ο λόγος που ακόμα δεν έχουν επιβεβαιωθεί όλα τα παραπάνω, έγκειται στο γεγονός ότι δεν έχει επισημοποιηθεί το πρόγραμμα του ERC. Οι διαφορές και οι διαφωνίες που έχουν προκύψει ανάμεσα σε FIA και την Media House αναφορικά με το μέλλον του WRC, έχουν σαν αποτέλεσμα να έχει καθυστερήσει η επιβεβαίωση του προγράμματος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ. Κάτι που αναμένεται να γίνει σύντομα.

Για όσους δεν γνωρίζουν, αξίζει να σημειώσουμε ότι το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ δεν έχει καμία σχέση με τον υποβαθμισμένο θεσμό που γνωρίζαμε μέχρι πρότινος. Το 2012, ο promoter και ουσιαστικά ο οργανωτής του IRC (Intercontinental Rally Challenge) το Eurosport ανέλαβε την ευθύνη διοργάνωσης και προώθησης του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, συγχωνεύοντας τους δύο θεσμούς. Έτσι, το 2013 ήταν η πρώτη χρονιά του αναβαθμισμένου ERC, του οποίου το ενδιαφέρον αυξήθηκε κατακόρυφα, τόσο σε επίπεδο νούμερων τηλεθέασης, όσο και προσέλευσης θεατών στους αγώνες. Και για όσους δύσπιστους, αξίζει να σημειώσουμε ότι το Ράλλυ Μόντε Κάρλο όσα χρόνια δεν περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα του WRC ήταν μέρος του IRC, ενώ σήμερα συναντάμε στο ΕRC αγώνες όπως ο Γύρος της Κορσικής, το Ράλλυ San Remo, το Ράλλυ Ypres και το Ράλλυ Barum, ενώ το 2014 δεδομένη θεωρείται και η παρουσία του Ράλλυ Ιρλανδίας, ενός ακόμα αγώνα που αποτελούσε μέρος του WRC παλιότερα. Τη νέα χρονιά, μάλιστα, το ενδιαφέρον αναμένεται ακόμα μεγαλύτερο, αφού θα έχουμε τρεις εταιρίες (Peugeot, Citroen, Ford) που θα έχουν ομολογκάρει αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 και θα ακολουθούν τους αγώνες του θεσμού.

Σίγουρα όλοι θα προτιμούσαμε να γιορτάσουμε τα 60α γενέθλια του Ακρόπολις εκεί που αρμόζει: Στο WRC. Όμως, από τη στιγμή που αυτό δεν είναι εφικτό, η παρουσία μας στο ERC μόνο θετικό αντίκτυπο μπορεί να έχει. Βέβαια, αντί για ένα μικτό Ράλλυ, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με τη φιλοσοφία του Ακρόπολις (δεν πρόκειται για το Ράλλυ ΕΛΠΑ) θα μπορούσε να διεξαχθεί ένας καθαρά χωμάτινος αγώνας, σε καινούργιες ειδικές διαδρομές που θα μπορούσαν να γίνουν και το πεδίο ώστε να φρεσκαριστεί η εικόνα του Ακρόπολις, ώστε ανανεωμένο, να επιστρέψει στο καλαντάρι του WRC το 2015. Βέβαια, με την πλειονότητα των αγώνων του ERC να είναι ασφάλτινοι, και τους περισσότερους που ακολουθούν το Πρωτάθλημα να προτιμούν αυτές τις επιφάνειες, μια τέτοια κίνηση θα εμπεριείχε αρκετό ρίσκο, αφού αυτό θα μπορούσε να είχε σημαντικό αντίκτυπο τόσο στον αριθμό, όσο και στην ποιότητα των συμμετοχών._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ