X
Αγώνες

Οι 4ΤΡΟΧΟΙ με Mini στο 15ο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο Live!

Είμαστε ικανοποιημένοι για την ολοκλήρωση της προσπάθειάς μας, αφού ο τερματισμός ισοδυναμεί με επιτυχία. Πρόκειται για μοναδική εμπειρία, από αυτές που δεν ξεχνάς ποτέ και πάντα ονειρεύεσαι να επαναλάβεις.

Οι 4ΤΡΟΧΟΙ ζουν την μοναδική εμπειρία του 15ου Ιστορικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο, που θα διεξαχθεί από τις 28 Ιανουαρίου έως τις 4 Φεβρουαρίου, συμμετέχοντας σε αυτό με ένα Mini Cooper του ʼ67, και πλήρωμα τους Θοδωρή Τσίκα και Γιάννη Χαρπίδη. Η διοργάνωση του Ιστορικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο που ξεκίνησε το 1998 αναβιώνει την κλασική μορφή που είχε παλαιότερα ο αγώνας όπου οι συμμετέχοντες ξεκινούσαν από διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις για να συγκεντρωθούν στο Μονακό με την διαδρομή μέχρι εκεί να περιλαμβάνει διάφορες «ασκήσεις» οι οποίες και έπαιζαν ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα ενώ στην συνέχεια όλοι μαζί συνέχιζαν από το Μονακό για το υπόλοιπο του αγώνα. Φέτος η εκκίνηση θα δοθεί από έξι πόλεις που είναι συνδεδεμένες με την ιστορία του Ράλλυ Μόντε Κάρλο: τη Βαρκελώνη, τη Γλασκώβη, το Όσλο, τη Ρέμς, το Τορίνο και τη Βαρσοβία. Από εκεί οι συμμετέχοντες θα καταλήξουν στο Μονακό απʼόπου τις επόμενες ημέρες ο αγώνας θα κινηθεί προς την Βαλένς για να τερματίσει τελικά πίσω στο Μονακό. Το ζητούμενο στην ιστορική εκδοχή του αγώνα δεν είναι η απόλυτη ταχύτητα αλλά η απόλυτη ακρίβεια καθώς πρόκειται για αγώνα regularity και βέβαια αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί εύκολο καθώς η ήδη δύσκολη προσπάθεια τήρησης, με ακρίβεια δεκαδικών, της ταχύτητας και του χρόνου που πρέπει να επιτευχθεί δυσχεραίνεται και από τις δύσκολες συνθήκες όπως το χιόνι και ο πάγος που πολλές φορές επικρατούν. Άλλωστε το Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο θεωρείται ως ο κορυφαίος χειμερινός αγώνα για ιστορικά αυτοκίνητα συγκεντρώνοντας κάθε χρόνο πολύ μεγάλο αριθμό συμμετοχών.


Στον φετινό αγώνα οι συμμετοχές φθάνουν τις 305 μεταξύ των οποίων και θρυλικά ονόματα του Π.Π.Ρ. όπως ο Σάντρο Μουνάρι που θα συμμετέχει με μια Lancia Fulvia HF του ʼ70, και ο Ζαν Ρανιοτί με ένα Renault 5 Alpine του ʼ78. Θα σημειώσουμε μάλιστα πως από τον αγώνα δεν θα λείπει το ελληνικό στοιχείο καθώς εκτός από την δική μας συμμετοχή το παρών θα δώσουν οι Γιάννης Κατσαούνης – Αλέξανδρος Δρουλίσκος με μια Porsche 911 του 1965, ο Γιώργος Λαδόπουλος στο δεξί κάθισμα ενός Volvo 123 GT του ’67 με οδηγό τον Nicolae-Gabriel Stanciu και ο Παναγιώτης Λιβανός σε ρόλο συνοδηγού στην Lancia Fulvia HF 1.6 του 1970 του Franco Lupi.

Το δικό μας κόκκινο Mini Cooper με το νούμερο 242 στις πόρτες θα ξεκινήσει το απόγευμα της Δευτέρας 30 Ιανουαρίου από το Τορίνο και σε όλη τη διάρκεια του αγώνα η συμμετοχή μας θα έχει εργοστασιακή υποστήριξη από την Mini σε τεχνικό επίπεδο, και όχι μόνο, χάρη στην βοήθεια του Νίκου Ταγκούλη που έχει βάλει την σφραγίδα του στην προσπάθεια.

Πρόκειται για μια ξεχωριστή και σπάνια εμπειρία σε έναν αγώνα με μοναδικό χαρακτήρα οπότε μείνετε συντονισμένοι και ζήστε μαζί μας το Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Κατά τη διάρκεια του αγώνα σε real time θα σας μεταφέρουμε την ατμόσφαιρα μέσα από στιγμιότυπα και εικόνες από κάθε φάση του ενώ στο τέλος κάθε μέρας στις αντίστοιχες ενότητες θα υπάρχει και περιγραφή των όσων εξελίχθηκαν. Μείνετε συντονισμένοι! Η αντίστροφη μέτρηση άρχισε…_Γ.Χ.

Περισσότερες πληροφορίες για τον αγώνα μπορείτε να βρείτε και στην επίσημη ιστοσελίδα: http://www.acm.mc/page-tab-histo.php?id_menu=5&id_sousmenu=27

Το δικό μας Mini Cooper του 1967, που στα χρώματα των 4Τροχών θα υποστηρίξει την συμμετοχή μας στο 15ο Ιστορικό Ράλι Μόντε Κάρλο.

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΕ ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΓΟ

Σάββατο 28/1, 08:20: Παγωμένο πρωινό στο Piedmont, λίγο πριν ξεκινήσουμε για τη σχολή οδήγησης στον πάγο και τα μαθήματα πλοήγησης.

Πανέτοιμο το Mini μας! Λάστιχα χειμωνιάτικα και στην οροφή λάστιχα με καρφιά για τους πάγους. Η πρόβλεψη για τον καιρό μιλάει για πολύ χιόνι και στις ειδικές και στις απλές… Monte αληθινό, Monte σαν άλλοτε…

 

Πριν την «περιπέτεια» στις παγωμένες ειδικές του Μόντε Κάρλο απαιτείται ειδική εκπαίδευση. Στην πίστα λοιπόν, δύο ώρες από το Μιλάνο, κάπου πάνω στις Άλπεις (Καμπερτόνιο το λένε οι μακαρονάδες) με τα σύγχρονα Mini, αλλά χωρίς ABS, ESP και λοιπά ηλεκτρονικά βοηθήματα….

Πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο και αφού αποφασίσαμε ότι «ναι, χωράμε» (ο οδηγός, ο συνοδηγός είναι fit, δεν έχει πρόβλημα), ποζάραμε και για την καθιερωμένη φωτογραφία…

Τα τρία Mini της ομάδας που θα ξεκινήσουν το απόγευμα της Δευτέρας από το Τορίνο για την μεγάλη περιπέτεια που ακούει στο όνομα 15ο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Η πρώτη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες και με αληθινή χρονομέτρηση. Το αυτοκίνητο αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευκολοδήγητο χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις λόγω ηλικίας, αλλά η πλοήγηση και η επίτευξη του ιδανικού ρυθμού είναι σπαζοκεφαλιά, ειδικά όταν το χιόνι και ο πάγος κάνουν ακόμα και μικρές ταχύτητες να δείχνουν υπερβολικές.
ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ: ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΤΟΡΙΝΟ
Χιονίζει από χθες και όλο το βράδυ, οπότε σήμερα το πρωΐ το Mini μας όπως και όλα τα αυτοκίνητα είναι… θαμμένο κάτω από αρκετούς πόντους χιόνι. Το πρόγραμμα για σήμερα περιλαμβάνει την μετάβασή μας από την περιοχή της Βαλσέζια για το Τορίνο. Μια απόσταση περίπου 150 χιλιομέτρων που θα διανύσουμε με το Mini, ώστε να προπονηθούμε εν όψει του αγώνα, που ξεκινά αύριο το απόγευμα.

Φυσικά, πριν ξεκινήσουμε, χρειάστηκε αρκετό φτυάρισμα για να ελευθερώσουμε το Mini.

Η χιονόπτωση που ξεκίνησε από χθες, συνεχίστηκε σήμερα όλη την ημέρα, χωρίς καμία διακοπή. Ιδανική ευκαιρία να δοκιμάσουμε το Mini σε συνθήκες που σίγουρα θα συναντήσουμε κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Κάπως έτσι ήταν η εικόνα μέσα από το Mini όλη την ημέρα. Το αποτέλεσμα; Χρειαστήκαμε περισσότερες από 4 ώρες για να καλύψουμε μια απόσταση περίπου 150 χιλιομέτρων. Οι Ιταλοί λένε πως είχαν πάνω από μια δεκαετία να δουν τόσο χιόνι στην περιοχή γύρω από το Τορίνο.

Διανυκτέρευση της ομάδας σε ένα παλιό αρχοντικό, κοντά στο Τορίνο. Απαραίτητη η ξεκούραση, αφού αύριο θα ξεκινήσουμε τον αγώνα στις 6 το απόγευμα, για να καλύψουμε χωρίς ενδιάμεσο διάλλειμα 950 χιλιόμετρα μέχρι το Μονακό.
ΔΕΥΤΕΡΑ 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

 

Λίγες ώρες πλέον πριν την εκκίνηση και η Via Roma, όπως και η πλατεία San Marco, είναι γεμάτες από μοναδικές δημιουργίες του χθες.
Φυσικά, η Lancia Fulvia του Σάντρο Μουνάρι θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα ξεκινήσει από το Τορίνο.
Στο διοικητικό έλεγχο.

Το Mini ντύνεται στα χρώματά μας.

Οι τελευταίες πινελιές…

Με τον Ράουνο Ααλτόνεν λίγο πριν την εκκίνηση.

Όλα έτοιμα! Σε λίγο ξεκινάμε. Επόμενη στάση το Μονακό μετά από 950 χιλιόμετρα και 20 ώρες συνεχούς οδήγησης μέσα από τις γαλλικές Άλπεις.

ΤΡΙΤΗ 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Το Ιστορικό Μόντε έδειξε το σκληρό του πρόσωπο από την πρώτη κιόλας ημέρα καθώς περισσότερα από 100 αυτοκίνητα δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν το σκέλος της συγκέντρωσης και να βρεθούν στο Μονακό για το καθαρόαιμο αγωνιστικό μέρους που ξεκινά αύριο. Αυτό που φυσικά χαρακτηρίζει τον φετινό αγώνα είναι οι δύσκολες καιρικές συνθήκες με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και πολύ, πάρα πολύ χιόνι. Όσο για την συμμετοχή μας, φυσικά είμαστε περισσότερο από χαρούμενοι που το Mini έφθασε στο Μονακό οπότε ξεχνάμε και την κούραση από την τελικά σχεδόν 24ωρη συνεχόμενη παραμονή μας στα μπάκετ του. Βλέπετε μάθαμε από πρώτο χέρι πως τα ωράρια του Μόντε είναι παραπάνω από σφικτά οπότε με το καλημέρα έχουμε ήδη φορτωθεί με αρκετούς βαθμούς ποινής για καθυστερημένη άφιξη στα σημεία ελέγχου.

Οι συστάσεις περιτές για έναν από τους πιο αγαπητούς Γάλλους οδηγούς. Ο Ζαν Ρανιοτί συμμετέχει στον φετινό αγώνα με ένα πραγματικό Renault 5 Alpine και φυσικά γίνεται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος όντας αντικείμενο λατρείας για τους Γάλλους.

Οι Μονεγάσκοι είναι ιδιαίτερα δραστήριοι στον τομέα της προώθησης του αγώνα τους. Σήμερα λοιπόν εμείς, όπως και όλοι όσοι έφθασαν στο Μονακό, ανεβήκαμε στη ράμπα.

ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Κυκλοφοριακό στην εκκίνηση της πρώτης ειδικής καθώς δεν υπάρχει δεδομένος χρόνος μέχρι αυτή οπότε…όποιος προλάβει πρώτος. Το αποτέλεσμα; Φθάνοντας σε αυτή να βρούμε μπροστά να προηγούνται 27 αυτοκίνητα. Υπολογίστε πως η εκκίνηση γίνεται ανά λεπτό οπότε νάτη η σχεδόν μισή ώρα χαμένη από το χρόνο που έχεις για να φθάσεις στο επόμενο time control. Άλλο ένα μάθημα για εμάς λοιπόν. Αύριο μετά την εκκίνηση από την Βαλάνς κατευθείαν στην ειδική χωρίς άσκοπες στάσεις.

Γεμάτη δράση και η σημερινή μέρα. Κυριολεκτικά γεμάτη αφού από το πρωϊ που φύγαμε από το Μονακό μέχρι το βράδυο που φθάσαμε στη Βαλένς δεν υπήρξε κανένα ενδιάμεσο διάλειμμα μεγαλύτερο από 5 λεπτά ώστε να προλάβουμε έγκαιρα τα time control. Σήμερα ευτυχώς ο καιρός βελτιώθηκε και σταμάτησε να χιονίζει αλλά δεν έλλειψαν οι εκπλήξεις καθώς στην τελευταία γεμάτη πάγο βραδυνή ειδική συναντήσαμε και ομίχλη.

Πριν το τελευταίο control και το park ferme o φύλακας άγγελος μας Πιετρο Τενκόνι και η ομάδα του που φροντίζουν το Mini μας κάνουν ένα γρήγορο σέρβις για είμαστε έτοιμοι αύριο το πρωϊ, ενώ μέσα σε χρόνο dt επισκευάζουν και την χαλασμένη μίζα που μας ταλαιπώρησε και μας καθυστέρησε το πρωϊ. Φυσικά όλα αυτά στο δρόμο όπως παλιά αφού σε ένα ιστορικό αγώνα τα προκαθορισμένα σέρβις δεν έχουν ταιριάζουν.

Αργά το βράδυ στο τελευταίο control στη Βαλανς. Τέλος καλό όλα καλά και σήμερα…

ΠΕΜΠΤΗ 2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Πρωϊ στο γεμάτο με την ζωντανή ιστορία της αυτοκίνησης στο park ferme στη Βαλάνς. Το κρύο πιο δυνατό από κάθε άλλη μέρα. Το θερμόμετρο δείχνει -5 αλλά ο δυνατός αέρας δίνει την αίσθηση ακόμα χαμηλότερης θερμοκρασίας.
Πολλά Μόντε και όχι μόνο κουβαλούν πολλά από τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στον φετινό αγώνα.

Άρωμα από WRC είχε το πρόγραμμα του σκέλους που ξεκινούσε και κατέληγε και πάλι στη Βαλάνς, καθώς πολλές από τις ειδικές όπως οι Lamastre, Burzet και Le Moulinon, ήταν ίδιες με αυτές που πριν λίγες μέρες είχαν υποδεχθεί τους παγκόσμιους.
Πολλοί οι θεατές, κάθε ηλικίας και φύλλου σε κάθε σημείο της διαδρομής εντός και εκτός των ειδικών. Οι Γάλλοι σε αυτά τα μέρη έχουν μια αγωνιστική κουλτούρα που σπάνια συναντάς. Καλά οργανωμένοι, με φωτιές, λουκάνικα και κόκκινο κρασί περιμένουν μέσα στο κρύο για να δούν και να χαιρετίσουν όλα τα αυτοκίνητα, ακόμα και αυτά στις πιο πίσω θέσεις.

Με αρκετούς βαθμούς κάτω από το μηδέν ένας ζεστός καφές είναι το καλύτερο δώρο που μπορούμε να έχουμε από τους ανθρώπους της οργάνωσης στα control.

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Η τυπική εικόνα που βλέπαμε σχεδόν όλες τις ημέρες μέσα από το Mini.

Απ’όπου και αν περνούσε ο αγώνας τα συγκεντρωμένα αυτοκίνητα στα time control προσέλκυαν πολύ μεγάλο αριθμό θεατών.

Είναι πολλά τα Μόντε…και όχι μόνο

Σχεδόν 2.500 χιλιόμετρα καλύψαμε σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και βέβαια αναθεωρήσαμε κάθε μας άποψη σχετικά με αυτού του τύπου αγώνες regularity. Κορυφαία μας ανάμνηση το πέρασμα από την Turini αργά το βράδυ της τελευταίας ημέρας με την ψηλή μέση ωριαία ταχύτητα που μας είχε δοθεί να σε αναγκάζει να κινηθείς σχεδόν σε ρυθμό αγώνα για να καλύψεις τα χαμένα στο πολύ χιονισμένο ανηφορικό κομμάτι. 

Το τελευταίο park ferme στο Μονακό. Ανεβήκαμε ράμπα και πέρα από κάθε αποτέλεσμα τόσο για εμάς όσο και για όλους όσους τελικά έφθασαν στον τερματισμό η ικανοποίηση για την ολοκλήρωση της προσπάθειας ισοδυναμεί με επιτυχία. Φυσικά πρόκειται για μοναδική εμπειρία, από αυτές που δεν ξεχνάς ποτέ και πάντα ονειρεύεσαι να επαναλάβεις.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!