Κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί την εξέλιξη του καρτ στη Ελλάδα.
Ήταν στις αρχές της δεκαετίας του '70 όταν οι αδερφοί Βαλόντια και Κωστής Ψύχας, ο Παύλος Αρναούτης και ο Σωτήρης Δογάνης, παιδιά τότε, με τον πρώτο «δημοσιογράφο» για το καρτ Νίκο Καριστιναίο (σ.σ. συνεργάτης του περιοδικού «Ωτο Τουρίσμ») δημιουργούσαν μαζί με τον αείμνηστο Παύλο Γιαννικώστα την πρώτη επιτροπή για το συγκεκριμένο σπορ, της Ε.Λ.Π.Α.-ΕΘ.Ε.Α. Τα πράγματα «έτρεξαν» πολύ γρήγορα και το 1974 είχαμε το πρώτο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. Την επόμενη χρονιά την Ελληνική Λέσχη Κάρτινγκ (Ε.Λ.Κ.) διαδέχεται ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Καρτ (Σ.Ο.Α.Κ.). Οι αγώνες γίνονταν στην παλιά πίστα του Άγιου Κοσμά και το '79 είχαμε για πρώτη φορά και στη Θεσσαλονίκη. Οι κατηγορίες ήταν δύο: ή μία με ενιαίου τύπου κινητήρα (McCulloch) και η άλλη με τους ειδικούς κινητήρες για καρτ, «κοσμήματα» στην ιστορία των δίχρονων κινητήρων, των 100 κ.εκ., με περιστροφική βαλβίδα και κίνηση απευθείας από το στρόφαλο. Η ιστορία διαγράφηκε με σοβαρά προβλήματα από τις αρχές του '80, όταν έκλεισε η πίστα του Άγιου Κοσμά και ως το '88 που κατασκευάστηκε η πίστα του Ασπρόπυργου… Το καρτ «εκτοξεύτηκε», οι συμμετοχές στα ύψη… Ακόμα και τότε, όμως, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί… Δεν μπορούσε να φανταστεί κατηγορία με παιδιά, με παιδιά μαθητές Δημοτικού σχολείου, από οκτώ έως και δώδεκα, ετών! Που θα συμμετείχαν στο Παγκόσμιο Νηπιαγωγείο του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, στην κατηγορία «Μίνι». Η θητεία τους εκεί, με έντονο ανταγωνισμό -από τη στιγμή που ο κινητήρας είναι κοινός (60 κ.εκ.) και τα κιλά ίδια-, δεν τους κάνει καλούς και σωστούς οδηγούς, αλλά γενικότερα τους μαθαίνει να ζουν πολλές ώρες στην πίστα. Να έχουν συνεχή επικοινωνία με το συναθλητή τους, να ανταλλάσσουν μεταξύ τους τους προβληματισμούς τους και παράλληλα να διαμορφώνουν νοοτροπία αυριανού σοβαρού πιλότου-οδηγού αγώνων αυτοκινήτου.
Tα παιδιά, οι οδηγοί, οι πιλότοι… αντίπαλοι μέσα στην πίστα και «έξω» φίλοι και συμπαίκτες στο ποδόσφαιρο!
Από τα μέσα του '90 η κατηγορία «Μίνι» απέδωσε στο μίζερο αγωνιστικά τόπο μας μία «παραγωγή» σπουδαίων οδηγών που διέπρεψαν στους αγώνες αυτοκινήτου. Μετά από μία σοβαρή «κρίση» της, τα τελευταία δύο χρόνια παρουσιάζει και πάλι ενδιαφέρον. Με πολλές συμμετοχές, σπουδαία ταλαντούχα παιδιά, εξαιρετικές ομάδες που φροντίζουν μέρα με την μέρα, προπόνηση με την προπόνηση να εξελίσσουν τις οδηγικές ικανότητες των μικρών…_ Πέτρος Καστορίνης
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting 2017 (Κατηγορία Mini)
>25-26 Φεβρουαρίου – Kartodromo, Αθήνα >25-26 Μαρτίου – Kartodromo, Αθήνα >6-7 Μαΐου – Sparta Racing Circuit, Σπάρτη >24-25 Ιουνίου – San Nicolas Circuit, Καλαμάτα >2-3 Σεπτεμβρίου Kartodromo, Αθήνα