To «Μille Miglia», η καθιερωμένη ετήσια ιταλική συνάντηση με την ιστορία της Aυτοκίνησης που αναβιώνει από το 1977 με μεγάλη επιτυχία, ήταν γι ακόμη μια φορά εξαιρετική. Eμείς, όντας καλεσμένοι της Alfa Romeo, δώσαμε το «παρών» σε αυτό το γοητευτικό ραντεβού.
Η ιστορία μaς πάει πίσω, στο 1920. Έπειτα από το διαχωρισμό των κλαμπ αυτοκινήτου του Μιλάνου και της Μπρέσια και τη χρήση του πάρκου της βασιλικής Βίλα του Μιλάνου ως χώρου τέλεσης του Ιταλικού Grand Prix, η πόλη της Μπρέσια έπρεπε κατά κάποιον τρόπο να αντιδράσει, αν ήθελε να μη σβηστεί από τον αγωνιστικό χάρτη της εποχής. Έτσι, με επικεφαλής τον Φράνκο Ματσότι Μπιανκέλι, τον Κόμη Άιμο Μάτζι ντι Γκραντέλα, μαζί με τον Τζοβάνι Κανεστίνι, που ήταν τότε επικεφαλής της διάσημης ιταλικής αθλητικής εφημερίδας Gazzetta dello Sport, προχώρησαν στην οργάνωση ενός αγώνα αντοχής αυτοκινήτων που όμοιός του δεν υπήρχε. Ο Ματσότι, μάλιστα, ο οποίος μόλις είχε επιστρέψει από ένα ταξίδι του στις ΗΠΑ, τον βάφτισε την παραμονή των Χριστουγέννων του 1926 «Χίλια Μίλια»! Το 1927 ο πρώτος αγώνας έγινε πραγματικότητα και επαναλήφθηκε 24 φορές, μέχρι το 1957, ως ένας από τους σημαντικότερους αγώνες της Ιταλίας και μετά του κόσμου, αφού κατάφερε να πάρει θέση ακόμα και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων. Αλλά ακόμα και στη δεκαετία του ’50 τα πράγματα είχαν αρχίσει να αλλάζουν και οι ταχύτητες των αυτοκινήτων είχαν αυξηθεί σημαντικά. Ένα πολύνεκρο ατύχημα που πήρε τις ζωές δώδεκα θεατών το 1957 σήμανε το τέλος του.
OI NIKHTEΣ
1927 Minoia-Morandi OM 665 S
1928 Campari-Ramponi Alfa Romeo 6C 1500
1929 Campari-Ramponi Alfa Romeo 6C 1700
1930 Nuvolari-Guidotti Alfa Romeo 6C 1750
1931 Caracciola-Sebastian Mercedes SSKL
1932 Borzacchini-Bignami Alfa Romeo 8C 2300
1933 Nuvolari-Compagnoni Alfa Romeo 8C 2300
1934 Varzi-Bignami Alfa Romeo 8C 2800
1935 Pintacuda-Della Stufa Alfa Romeo Tipo B
1936 Brivio-Ongaro Alfa Romeo 8C 2900A
1937 Pintacuda-Mambelli Alfa Romeo 8C 2900A
1938 Biondetti-Stefani Alfa Romeo 8C 2900B
1940 Von Hanstein-Baumer BMW 328 Berlinetta
1947 Biondetti-Romano Alfa Romeo 8C 2900B Touring
1948 Biondetti-Navone Ferrari 166 SC Allemano
1949 Biondetti-Salani Ferrari 166 MM Barchetta
1950 Marzotto-Crosara Ferrari 159 S Berlinetta
1951 Villoresi-Cassani Ferrari 340 America Berlinetta
1952 Bracco-Rolfo Ferrari 250 S Berlinetta
1953 Marzotto-Crosara Ferrari 340 MM
1954 Ascari Lancia D24 V6
1955 Moss-Jenkinson Mercedes-Benz 300 SLR
1956 Castellotti Ferrari 290 MM
1957 Taruffi Ferrari 315 S
Ο αγώνας αναβίωσε το 1977, ενώ νικητές του από τότε μέχρι σήμερα είναι οι εξής:
1977 Hepp-Bauer Alfa Romeo
1982 Bacchi-Montanari Osca
1984 Palazzani-Campana Stanguellini 1100
1986 Schildbach-Netzer Mercedes-Benz SSK
1987 Nannini-Marin Maserati 200
1988 Rollino-Gaslini Fiat 1100 S
1989 Valseriati-Favero Mercedes-Benz 300 SL
1990 Agnelli-Cavallari Cisitalia 202
1991 Panizza-Pisanelli Renault 750
1992 Cane-Galliani BMW 328
1993 Vesco-Bocelli Cisitalia 202
1994 Cane-Galliani BMW 328
1995 Ferrari-Salza Abarth 750
1996 Cane-Galliani BMW 328
1997 Velseriati-Sabbadini Mercedes-Benz 300 SL
1998 Cane-Galliani BMW 328
1999 Cane-Auteri Ferrari 340 MM
2000 Cane-Galliani BMW 328
2001 Sisti-Bernini Healey Silverstone
2002 Cane-Galliani BMW 328
2003 Sielecki-Hervas Bugatti Type 13 Brescia
2004 Cane-Galliani BMW 328
2005 Viaro-De Marco Alfa Romeo 6C
2006 Cane-Galliani BMW 328
2007 Viaro-Bergamaschi Alfa Romeo 6C
2008 Viaro-Viaro Alfa Romeo 6C
2009 Ferrari-Ferrari Bugatti Type 37
2010 Cane-Galliani BMW 328
2011 Mozzi-Biacca Aston Martin Le Mans
Περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του αγώνα: http://www.1000miglia.eu/inglese/home.html
11 Μαΐου, ώρα 10:30: λίγο έξω από το αεροδρόμιο Μαλπένσα, οι δημοσιογραφικές Giulietta είναι έτοιμες για τα 1.000 μίλια μαζί μας!
11 Μαΐου, ώρα 14:55: Μετά από 138 χλμ. και πολλή κίνηση από Μιλάνο για Μπρέσια, συναντάμε τα πρώτα αριστουργήματα του παρελθόντος, όπως η κόκκινη Λάντσια της φωτογραφίας μας, να φθάνουν στην πόλη της εκκίνησης.
11 Μαΐου, ώρα 15:10: Μας παραδόθηκε το πρόγραμμα που θα ακολουθήσουμε. Μπρέσια – Μπολόνια – Ρώμη οι μεγάλοι σταθμοί μας, από την Πέμπτη στις 19:00 που εκκινεί ο αγώνας.
12 Μαΐου, ώρα 10:15: η Πιάτσα ντε λα Βιτόρια της Μπρέσια αρχίζει να φοράει τα γιορτινά της για την απογευματινή εκκίνηση του αγώνα.
… και ένα σύγχρονο μπιζού ανάμεσα στα άλλα εκείνης της εποχής.
12 Μαΐου, ώρα 10:40: συνωστισμός!
12 Μαΐου, ώρα 13:50: ο Τεχνικός Έλεγχος στην Πιάτσα ντελα Λότζα
12 Μαΐου, ώρα 15:10: και ο Μπερντ Σνάιντερ στον αγώνα, με το Ν. 46
12 Μαΐου, ώρα 16:15: Ωραίες παρουσίες και Mille Miglia πάνε μαζί!
12 Μαΐου, ώρα 20:10: ο αγώνας έχει ξεκινήσει από τις 19:00 και εμείς ως πλοηγοί παρελαύνουμε με τη Giulietta στην πόλη της Ιουλιέτας, τη Βερόνα!
13 Μαΐου, ώρα 11:15: αφήσαμε το Σαν Μαρίνο και πηγαίνουμε για Σανσεπόλκρο, όπου θα μαζευτούν τα πληρώματα στις 13:30 για φαγητό. Βενζίνη; Φυσικά, φθηνότερα από την Ελλάδα…
13 Μαΐου, ώρα 13:10: παραδοσιακές στολές, πολύς κόσμος και αναμονή για τα ιστορικά αυτοκίνητα.
13 Μαΐου, ώρα 13:31: μόλις έφθασε το πρώτο. Είναι ένα μοντέλο από την εταιρεία Οφισιάλι Μεκάνικ, που ειδικευόταν σε επαγγελματικά οχήματα.
Ακόμη και τα αξεσουάρ που χρησιμοποιούν τα πληρώματα παραπέμπουν σε άλλες, ωραίες εποχές.
Αυτές τις 2 Alfa Romeo τις χωρίζουν πολλά, μα πάρα πολλά χρόνια. Και οι 2 όμως είναι εξίσου γοητευτικές, συμφωνείτε;
Από όποιες περιοχές κι αν περνάει ο αγώνας, οι θεατές ετοιμάζουν την υποδοχή που αρμόζει σε πληρώματα και αυτοκίνητα!
13 Μαΐου, ώρα 19:55: χαμός στην Πιάτσα ντι Σπάνια (Ρώμη), περιμένοντας το πρώτο αυτοκίνητο που θα φτάσει στις 20:30
Χιλιάδες κόσμος στο Καστέλ Σαντ’ Άντζελο!
13 Μαΐου, ώρα 20:51: άρχισε η παρέλαση στη Ρώμη!
Όλα έτοιμα στην κεντρική πλατεία της σιενα για την υποδοχή των πληρωμάτων
Οι σαμπάνιες ανοίγουν για τους νικητές του αγώνα Giordano Mozzi και Stefania Biacca, που συμμετείχαν στο Μille Miglia 2011 με Aston Martin Le Mans του 1933. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσαν οι Bruno & Carlo Ferrari (πατέρας και γιός) με BugattiType 37. To βάθρο συμπλήρωσε ένα πλήρωμα από την Αργεντινή, ο Claudio Scalise και η Daniel Claramοunt, οι οποίοι πήραν μέρος με AlfaRomeo 6C 1500 GS.