Έπειτα από έντεκα χρόνια, ο Κωνσταντίνος «Ιαβέρης» επιστρέφει σε αγωνιστικό μπάκετ, έτοιμος και διψασμένος για διάκριση στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις.
Σε μια χωμάτινη διαδρομή στο Κρυονέρι της Αττικής, στο φυσικό χώρο των αγώνων ράλλυ, ο Κωνσταντίνος Μαρκουίζος, γνωστός μας ως «Ιαβέρης Jr», γνωστοποίησε και ανακοίνωσε την επιστροφή του στους αγώνες ράλλυ. Ο τέσσερις φορές Πρωταθλητής Ελλάδος F3 στη χώρα μας, έπειτα από έντεκα ολόκληρα χρόνια εκτός δράσης, θα φορέσει και πάλι αγωνιστική φόρμα, και θα συμμετάσχει στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις. Δίπλα του θα έχει τον φίλο του και παλιότερα συνοδηγό του, Σπύρο Κολτσίδα, ενώ όπλο του θα είναι ένα Mitsubishi Lancer EVO IX, του οποίου την ευθύνη προετοιμασίας θα έχει η Sotirhos Motorsport. Ο Κωνσταντίνος «Ιαβέρης» ταλαιπωρείται τα τελευταία δύο χρόνια από ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, αφού είναι νεφροπαθής τελικού σταδίου. Όμως, το πνεύμα του μαχητή που τον διέκρινε στους αγώνες και στο τιμόνι των αγωνιστικών τον χαρακτήρισε και σε αυτήν του τη μάχη με την υγεία του. Χαμογελαστός, ευδιάθετος, και μόνο αν γνώριζε κάποιος ότι ταλαιπωρείται από τη συγκεκριμένη αρρώστια μπορούσε να καταλάβει το γολγοθά που περνάει καθημερινά. Όσο μεγάλα και αν είναι τα προβλήματα, ο «Ιαβέρης Jr» πάντα είχε ένα μοναδικό τρόπο να τα αντιμετωπίζει. Οι αγώνες, βέβαια, ήταν και παραμένουν το μεγάλο του πάθος. Όσοι τον γνώριζαν και μιλούσαν μαζί του μπορούσαν να διακρίνουν την τρέλα του από την πρώτη κουβέντα. Αυτό το πάθος και η φλόγα να αγωνιστεί δεν έσβησαν ποτέ, και φέτος έφτασε το πλήρωμα του χρόνου να βρεθεί και πάλι σε μπάκετ, φορώντας φόρμα και κράνος, ερχόμενος αντιμέτωπος με το χρονόμετρο.
Η βοήθεια και η υποστήριξη σημαντικών χορηγών, όπως είναι οι Cosmote, Valvoline, Nobacco και Racing Star, έπαιξαν το μεγαλύτερο ρόλο έτσι ώστε χθες, μετά το Ράλλυ Βοιωτίας του 2005, όταν και είχε κερδίσει με το Fiat Punto S1600 την κατηγορία F3 και μαζί το Πρωτάθλημα, να επιστρέψει και πάλι σε μπάκετ. Σε μια σεμνή τελετή στο Κρυονέρι, ο «Ιαβέρης Jr» γνωστοποίησε στον Τύπο τη συμμετοχή του, ενώ παρουσίασε και την ομάδα με την οποία θα λάβει μέρος στον εθνικό μας αγώνα. Εμφανώς συγκινημένος ήταν τόσο ο ίδιος όσο και η υπόλοιπη οικογένεια «Ιαβέρη», που βρέθηκε στο Κρυονέρι. Ο πατέρας του, Τάσος, αλλά και τα αδέρφια του, Άρης και Δημήτρης. Μέσα σε ένα κλίμα συναισθηματικά φορτισμένο, ο «Ιαβέρης Jr» φαινόταν ότι ανυπομονούσε να βρεθεί στο εσωτερικό του Lancer. Και όταν έγινε αυτό, δε χρειάστηκαν παρά μόνο μερικά χιλιόμετρα για να λυθούν τα χέρια του και να αρχίσει να ξεδιπλώνει δείγμα του πλούσιου και αδιαμφισβήτητου ταλέντου του.
Μετά την ολοκλήρωση αρκετών χιλιομέτρων στο τιμόνι του Lancer EVO IX, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Κωνσταντίνο και να μάθουμε τις πρώτες του σκέψεις, αλλά και τα συναισθήματα.
Πώς αισθάνεσαι που βρίσκεσαι και πάλι σε αγωνιστικό αυτοκίνητο;
Απλά, πανευτυχής! Είναι ένα όνειρο που δεν περίμενα να πραγματοποιηθεί. Όταν ξεκίνησα την προσπάθεια, ουσιαστικά ήταν κάτι που κάναμε μεταξύ σοβαρού και αστείου. Γρήγορα όμως έγινε κάτι πολύ σοβαρό, και σήμερα είμαστε εδώ. Ειλικρινά, δεν μπορώ να περιγράψω το συναίσθημα του να βρίσκομαι και πάλι με τον Σπύρο σε ένα αγωνιστικό.
Πώς ήταν τα πρώτα σου χιλιόμετρα έπειτα από αποχή έντεκα ετών;
Τελευταία φορά έτρεξα το 2005, όταν και είχα κατακτήσει το Πρωτάθλημα. Το συγκεκριμένο αμάξι είναι τελείως διαφορετικό σε σχέση με ό,τι έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα. Αναμφίβολα, είναι το ταχύτερο που έχω οδηγήσει στο χώμα. Στην αρχή, στα δύο πρώτα περάσματα ήταν λίγο δύσκολα, αλλά εν συνεχεία άρχισα να λύνομαι και να αισθάνομαι οικεία με το Lancer. Εκτός από σήμερα, θα κάνουμε άλλα 100 χιλιόμετρα δοκιμών με το αυτοκίνητο, και πιστεύω ότι θα δεθούμε ακόμα περισσότερο!
Ο στόχος σου στον αγώνα ποιος είναι;
Κανείς δεν τρέχει για να χάσει. Όποιος πει ότι δεν τον νοιάζει το αποτέλεσμα θα πει ψέματα. Με ενδιαφέρει η επίδοση, και πολύ μάλιστα. Όμως, ξέρω ότι είναι δύσκολος αγώνας, και σίγουρα δε θα απογοητευτώ αν δεν κερδίσω. Το ζητούμενο για μένα είναι να είμαι ανταγωνιστικός απέναντι στους οδηγούς από το εξωτερικό που θα συμμετέχουν με αυτοκίνητο αντίστοιχων προδιαγραφών με το δικό μας. Τη διαδρομή τη γνωρίζουμε και, σε συνδυασμό με τα χιλιόμετρα δοκιμών που θα κάνουμε, είμαι αισιόδοξος ότι θα πάμε καλά.
Τα τελευταία δύο χρόνια αντιμετωπίζεις ένα σημαντικό πρόβλημα υγείας. Πιστεύεις ότι θα σε επηρεάσει;
Επειδή η υγεία μου προέχει, έχω κάνει, πέρα από τις τυπικές εξετάσεις που απαιτούνται σε παθολόγο και οφθαλμίατρο, μία σειρά από τεστ με καρδιολόγο, στα οποία υποβάλλονται οι μαραθωνοδρόμοι. Τα αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από εξαιρετικά. Είμαι σε πολύ καλή φυσική κατάσταση, παρά το γεγονός ότι λόγω του προβλήματος υγείας δεν μπορώ να κάνω άσκηση σε γυμναστήριο. Αισθάνομαι πολύ καλά και, στα χιλιόμετρα που έκανα σήμερα, αισθάνθηκα πολύ άνετα, και δεν είχα κανένα πρόβλημα.
Η φετινή εκδοχή του Ακρόπολις πώς σου φαίνεται;
Έχοντας στο μυαλό μου τα ευρωπαϊκά Χαλκιδικής παλαιότερων ετών, θεωρώ ότι είναι σκληρός. Αλλά είναι αυτός που είχαμε συνηθίσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αντίστοιχου επιπέδου. Θεωρώ ότι τα αυτοκίνητα θα δεχθούν μεγάλες πιέσεις. Από τις ειδικές μού αρέσει πολύ η Γραβιά, η οποία και θεωρώ ότι θα βγάλει μεγάλες διαφορές. Από εκεί και πέρα, όλοι θα οδηγήσουν και θα ευχαριστηθούν τις Καρούτες. Το Παλαιοχώρι είναι πιο ενδιαφέρον μετά τις λίμνες, ενώ το ίδιο ισχύει και για το Ελευθεροχώρι, στο πρώτο ανηφορικό κομμάτι. Από εκεί και έπειτα, το Ρεγκίνι είναι πολύ ωραία, αλλά και πονηρή ειδική. Έχει επικίνδυνα σημεία και χασίματα, και απαιτεί πολύ καλές σημειώσεις. Και τέλος η Ελάτεια, αν και στην αρχή είναι πολύ ωραία και γρήγορη, μετά το Ζέλι είναι πολύ σφιχτή και σκληρή. Θεωρώ ότι όποιος πιάσει καλό ρυθμό και σε αυτή, θα μπορέσει να κάνει διαφορές. Όλο το παιχνίδι πιστεύω ότι θα παιχτεί σε Γραβιά και Ελάτεια, που είναι και οι μεγαλύτερες του αγώνα.
Υπάρχει πιθανότητα αυτή η προσπάθεια να έχει και συνέχεια;
Όχι, δεν έχει γίνει τέτοιου είδους συζήτηση. Αυτή η προσπάθεια ξεκίνησε πριν από αρκετούς μήνες, με στόχο τη συμμετοχή στο Ακρόπολις. Από εκεί και πέρα, εγώ τον Ιούνιο πρέπει να κάνω τη μεταμόσχευση που χρειάζεται, και αυτό είναι το πρώτο πράγμα που θα με απασχολήσει. Όμως, η τρέλα και το πάθος μου είναι τέτοια, που, μόλις τελειώσουν όλα και οι γιατροί μού δώσουν το πράσινο φως, θα προσπαθήσω να επανέλθω. Θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για να αγωνιστώ ξανά.
Ο Κωνσταντίνος «Ιαβέρης», στην επιστροφή του στους αγώνες, θα οδηγήσει ένα Mitsubishi Lancer EVO IX, του οποίου την ευθύνη προετοιμασίας έχει η Sotirhos Motorsport. Ουσιαστικά πρόκειται για την αγωνιστική ομάδα ενός εκ των κορυφαίων οδηγών στην άσφαλτο τα προηγούμενα χρόνια, του «δικού μας» Λευτέρη Σωτήρχου. Η ομάδα του στο Ακρόπολις θα έχει την ευθύνη για τρία αυτοκίνητα, κάτι που κάνει δύσκολο το έργο του. «Σίγουρα, είναι ο πιο δύσκολος αγώνας που έχουμε να αντιμετωπίσουμε φέτος. Τα δύο αυτοκίνητα θα συμμετάσχουν σε όλο τον αγώνα, ενώ το τρίτο μόλις στη μία μέρα. Οι απαιτήσεις είναι μεγάλες, τόσο σε μηχανικά μέρη, τα οποία και ήδη έχουμε προμηθευτεί, όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό, με το οποίο και θα ενισχυθούμε. Συνολικά, θα έχουμε οκτώ άτομα, έτσι ώστε τέσσερα να δουλεύουν σε καθένα από τα αυτοκίνητα. Το καλό είναι ότι στο Lancer του Γιώργου Φιλιππίδη, που θα συμμετέχει σε όλο τον αγώνα, αλλά για το ελληνικό Πρωτάθλημα, μπορούμε να κάνουμε service όποια στιγμή θέλουμε μετά την ολοκλήρωση του σκέλους.»
Ο Λευτέρης Σωτήρχος δεν κρύβει και αυτός από την πλευρά του την ικανοποίησή του που συνεργάζεται με τον «Ιαβέρη Jr». «Έγινε μία αρχική επικοινωνία σχετικά με το αν έχουμε κάποιο διαθέσιμο αυτοκίνητο. Όταν απαντήσαμε καταφατικά, συναντηθήκαμε κάποιες φορές με τον Κωνσταντίνο και συμφωνήσαμε. Από την αρχή μας άρεσε η ιδέα να οδηγήσει ο “Ιαβέρης” ένα από τα αυτοκίνητά μας, και σήμερα φτάσαμε στο ευτυχές σημείο να τον έχουμε στο Lancer της ομάδας μας. Η συνεργασία μας είναι πολύ καλή, όπως και η επικοινωνία μας. Επειδή έχω υπάρξει αγωνιζόμενος στο παρελθόν, μπορώ να καταλάβω τι θέλει και τι ζητάει ένας οδηγός από μια ομάδα, και είμαστε εδώ για να πραγματοποιήσουμε κάθε του επιθυμία.»
Αναμφίβολα, ο συνδυασμός είναι εξαιρετικός! Οι προϋποθέσεις για μια πολύ καλή επίδοση υπάρχουν. Ο οδηγός διαθέτει ταλέντο και ταχύτητα, το αυτοκίνητο είναι αποδεδειγμένα γρήγορο, και το μόνο που απομένει είναι ο «Ιαβέρης Jr» να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του, έπειτα από έντεκα χρόνια αποχής. Όμως, με το μαχητικό πνεύμα που τον διακρίνει και την τεράστια θέληση που τον χαρακτηρίζει, μοιάζει δεδομένο ότι αυτό θα συμβεί πολύ γρήγορα και ο ταχύτατος Έλληνας οδηγός θα κινηθεί σε ρυθμούς που μας έχει συνηθίσει…_Π. Τ.