Ξεκίνησε στο Goodwood το διασημότερο φεστιβάλ ιστορικών και όχι μόνο αυτοκινήτων, με τους τυχερούς επισκέπτες του να απολαμβάνουν μοναδικές στιγμές μέχρι και την Κυριακή 29 Ιουνίου.
Τα τελευταία χρόνια σύνηθες είναι το φαινόμενο στο Festival of Speed του Goodwood να παρουσιάζονται ιδιαίτερες ή ειδικές εκδόσεις, περιορισμένης ή ευρύτερης παραγωγής. Φέτος θα κάνει την πρεμιέρα του εκεί το νέο Ford Focus ST, ενώ μεταξύ άλλων στη βρετανική πίστα θα δώσει το παρών η συλλεκτική Jaguar F-Type Project 7. Στην περισυνή διοργάνωση είδαμε για πρώτη φορά το Skoda Octavia RS, αλλά και το ιταλικό supercar τσέπης Alfa Romeo 4C.
Το Goodwood ήταν ένα από τα δεκάδες στρατιωτικά αεροδρόμια που κατασκευάστηκαν στη Μεγάλη Βρετανία, για τις ανάγκες του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου. Από το 1948 και έπειτα άλλαξε χρήση και χρησιμοποιήθηκε ως αυτοκινητοδρόμιο, φιλοξενώντας τα πρωταθλήματα ταχύτητας του Νησιού. Όλοι σχεδόν οι μετέπειτα μεγάλοι Βρετανοί οδηγοί αγωνιστίστηκαν εκεί, με sportscars ή μονοθέσια της Formula 3, δημιουργώντας μια μεγάλη παράδοση που μπορεί να συγκριθεί μόνο με την αντίστοιχη του Silverstone. Έχει συνδεθεί όμως και με δύο άτυχες στιγμές για το Σπορ: Το σοβαρό τραυματισμό του Στίρλινγκ Μος το 1962, που του στοίχισε τη συνέχεια της καριέρας του, αλλά και το θάνατο σε ιδιωτικές δοκιμές του Μπρους Μακλάρεν τον Ιούνιο του 1970.
Festival of Speed
Ο ρόλος του Goodwood ως τόπος κορυφαίων αυτοκινητιστικών εκδηλώσεων και ως κύρια έδρα του βρετανικού ιστορικού αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1993, με πρωτοβουλία ορισμένων Βρετανών ευγενών, η οποία βρήκε μεγάλη ανταπόκριση. Αργότερα, οι μικρές συλλογές ιστορικών μοντέλων που παρουσιάζονταν εκεί ενισχύθηκαν και με μεγαλύτερες και από το 1996 μία ακόμη ημέρα –η Παρασκευή- προστέθηκε στο καλεντάρι των εκδηλώσεων. Χρόνο με το χρόνο οι επισκέπτες του τριημέρου όλο και αυξάνονταν και το 2003 έφθασαν τις 150.000, αριθμός που θεωρείται ρεκόρ προσέλευσης στο «Goodwood Festival of Speed». Παράλληλα οι ετήσιες εκδηλώσεις όλο και εξειδικεύονταν, ενώ και οι επίσημοι κατασκευαστές έδειχναν στο βρετανικό πρώην αεροδρόμιο και στους παρακείμενους χώρους του το ξεχωριστό τους ενδιαφέρον για το παρελθόν τους. Καθιερώθηκε έτσι κάθε διοργάνωση να έχει και μια κύρια θεματική ενότητα, να είναι αφιερωμένη σε κάποιο συγκεκριμένο γεγονός.
Παρακάτω, σας παραθέτουμε το κεντρικό θέμα της κάθε χρονιάς
1997: 50 χρόνια Ferrari, με κύριο έκθεμα την F310B F1.
1998: 50 χρόνια Porsche, με κύριο έκθεμα την «917» και την «936/81»
1999: Audi Avus Quattro, Auto Union Streamliner
2000: Jaguar XKR-8, παράλληλα όμως γιορτάστηκε και η είσοδος της εταιρείας στον κόσμο της Formula 1
2001: 100 χρόνια Μercedes, με κύριο έκθεμα την «300 SLR»
2002: H επιστροφή της Renault στη Formula 1. Βρίσκονταν εκεί τα μονοθέσια RS01, RE40 και RE60, Williams FW14 και FW18, Benetton B195 και Renault 202.
2003: 100 χρόνια Ford, με κύριο έκθεμα το «GT40» των 24 ωρών του Le Mans.
2004: 100 χρόνια Rolls-Royce
2005: Η σταδιοδρομία της Ηonda στη F1, αυτοκίνητα και κινητήρες. Βρίσκονταν εκεί τα μονοθέσια Honda RA272 και RA300, Lotus 99T, Williams FW11, BAR 006 και McLaren MP4/4.
2006: 100 χρόνια από την πρώτη διοργάνωση Grand Prix. Ήταν εκεί το Renault Type AK 90CV και η R26.
2007: Toyota, αφιέρωμα στην αγωνιστική της ιστορία. Βρίσκονταν εκεί TS10, Celica GT-4, GT-One και το μονοθέσιο F1 TF107.
2008: 60 χρόνια Land Rover.
2009: 100 χρόνια Αudi.
2010: 100 χρόνια Alfa Romeo.