X
Αγώνες

Formula E: Πρόλογος για δραματικό φινάλε

Αυτό το σαββατοκύριακο, η πρώτη σεζόν της Formula E θα ολοκληρωθεί με έναν διπλό αγώνα στο πάρκο Battersea του Λονδίνου. 

Σήμερα διεξήχθη ο πρώτος αγώνας, ο οποίος έκλεισε ακόμη περισσότερο τη μάχη για τον τίτλο οδηγών, ο οποίος θα αποφασιστεί στον αυριανό αγώνα. Δυστυχώς, η πίστα του Battersea Park προκάλεσε μερικά προβλήματα με τις έντονες ανομοιομορφίες οδοστρώματος, που ανάγκασαν τους διοργανωτές να τοποθετήσουν μπαριέρες TecPro στην πρώτη στροφή για να αλλάξουν την αγωνιστική γραμμή, ώστε τα μονοθέσια να μην ακουμπάνε τόσο πολύ στο έδαφος. Λόγω αυτής της αλλαγής, η εκκίνηση δόθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, διότι κρίθηκε ότι θα ήταν πολύ επικίνδυνο να αφήσουν τους οδηγούς να παλέψουν κανονικά στον 1ο γύρο σε ένα τόσο στενό σημείο.

Ο Ελβετός οδηγός της e.dams, Sebastien Buemi κατέκτησε την pole position με αρκετά μεγάλη διαφορά (0,45 δλ.) από τον Jerome D'Ambrosio, πίσω από τον οποίο παρατάχθηκαν οι άλλοι δύο διεκδικητές του τίτλου, οι Lucas Di Grassi και ο Nelson Piquet Jr. O τελευταίος ήρθε στο Λονδίνο με προβάδισμα 17 βαθμών από τον Di Grassi και 23 από τον Buemi.

Ωστόσο, στον αγώνα κανένας δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει την πρωτοπορία του Buemi, ο οποίος κατέκτησε την 3η του νίκη και έχει περισσότερες από οποιονδήποτε άλλο οδηγό. Ο Jerome D'Ambrosio τερμάτισε 2ος, χωρίς να έχει επιτεθεί στον Buemi και χωρίς να έχει δεχθεί πίεση.

Πιο πίσω, ο Piquet, παρά το γεγονός ότι ξόδευε αρκετή ενέργεια, χωρίς να πηγαίνει ιδιαίτερα γρήγορα σε αντίθεση με τους τελευταίους αγώνες. Ο Βραζιλιάνος προσπάθησε να αποσπάσει την 3η θέση από τον Di Grassi στον 3ο γύρο, με τη βοήθεια της επιπλέον ισχύος του fanboost. Ωστόσο, ο Di Grassi υπερασπίστηκε τη θέση του με επιτυχία. Ο χρόνος που έχασε ο Piquet στη μάχη αυτή επέτρεψε στον Jean-Eric Vergne να τον προσπεράσει. Ο Γάλλος, όντας διατεθειμένος να ρισκάρει περισσότερο, καθώς δε διεκδικεί τον τίτλο, κατάφερε, μπλοκάροντας τα φρένα του, να προσπεράσει και τον Di Grassi στον 7ο γύρο.

Μετά το SC, δυο από τους διεκδικητές του του τίτλου, Piquet και Di Grassi είχαν μεγάλη μάχη, ιδίως μετά τη χρήση του δεύτερου fanboost από τον Piquet. Ωστόσο, λίγο αργότερα, με ένα λάθος στην πρώτη στροφή, ο Piquet επέτρεψε στον Di Grassi να απομακρυνθεί και πάλι και να σημειώσει και τον ταχύτερο γύρο, ο οποίος απονέμει 2 βαθμούς. Ο Βραζιλιάνος πλησίασε τον Vergne με τρεις γύρους να απομένουν, ενώ ο Piquet έμεινε 5 δλ. πίσω. Ωστόσο, ο Di Grassi δεν είχε τη δυνατότητα να περάσει τον Γάλλο, ο οποίος ανέβηκε στο βάθρο για 4η φορά.

Το σημερινό αποτέλεσμα έκρινε το πρωτάθλημα ομάδων, το οποίο κατέληξε στα χέρια της γαλλικής e.dams. Αντιθέτως, για το πρωτάθλημα οδηγών προμηνύεται ότι αύριο, θα δοθεί σκληρή μάχη. Ο Piquet παρέμεινε επικεφαλής της βαθμολογίας, ωστόσο, ο Buemi τον πλησίασε στους 5 βαθμούς, ενώ ο DI Grassi βρίσκεται 13 βαθμούς πίσω από τον συμπατριώτη του. Όλα μπορούν να γίνουν!

Επίσης, στον αγώνα συμμετείχε και ένας συμπατριώτης μας! Ο Alex Fontana, που αγωνίζεται φέτος στο GP3 και έχει Ελβετό πατέρα και Ελληνίδα μητέρα και για αυτό το λόγο έχει την ελληνική (και την ελβετική) σημαία στη αγωνιστική του φόρμα και το κράνος του. Ο Fontana εξασφάλισε το δεύτερο cockpit της ομάδας του Jarno Trulli (με τον οποίο είναι γείτονες στο Λουγκάνο της Ελβετίας) μόλις δύο ημέρες πριν τον αγώνα, καθώς ο κανονικός οδηγός της ομάδας, Vitantonio Liuzzi είχε άλλες υποχρεώσεις. Ο Fontana είναι ο πρώτος Έλληνας που έχει οδηγήσει μονοθέσιο F1, καθώς το 2013 είχε κάνει ένα τεστ με Lotus στο Paul Ricard και τώρα έγινε ο πρώτος Έλληνας που έχει αγωνιστεί στην Formula E. Δυστυχώς, ο Fontana εγκατέλειψε τον αγώνα 4 γύρους πριν τον τερματισμό._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!