Η έκτη σεζόν της Formula E ξεκινά στις 22 Νοεμβρίου, και αναμένεται να είναι η πιο ενδιαφέρουσα στη μέχρι τώρα ιστορία του θεσμού. Το παιχνίδι αλλάζει.
Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, ειδεμή το παρόν που συνεχώς εξελίσσεται μπροστά στα μάτια μας. Η Formula E είναι ο πρώτος και κυριότερος φορέας αυτής της αλλαγής στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και παρά τα άπειρα προβλήματα νεότητας που έχει συναντήσει και αντιμετωπίσει στα πρώτα χρόνια μετά τη σύστασή της, από πέρυσι έχει βρει τον «εαυτό» της.
Το grid έχει δει την είσοδο δύο νέων ομάδων, δύο τεράστιων εργοστασίων. Mercedes και Porsche κάνουν το γενναίο βήμα σε έναν θεσμό που οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Η εταιρεία της Στουτγάρδης έχει εμπειρία από την συμμετοχή της θυγατρικής της ομάδας, HWA Racelab, όμως το Zuffenhausen μπαίνει σε πλήρως αχαρτογράφητα νερά.
Η τεράστια ιστορία αμφότερων στους αγώνες, όμως, θα τις βοηθήσει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, όπου θα χρειαστεί χρόνος για να μάθουν κάθε «ιδιοτροπία» του πρωταθλήματος.
Ισχυρός -ειδεμή κυρίαρχος- παίκτης στην κατηγορία είναι μία ακόμα μεγάλη εταιρεία, το PSA Group, με την DS ως «όχημά» του.
Ο Jean-Eric Vergne μπορεί με σχετική ευκολία να χαρακτηριστεί ο καλύτερος οδηγός του grid, όντας δύο συνεχόμενες φορές πρωταθλητής. Κανείς άλλος οδηγός δεν έχει πάρει δύο τίτλους μέχρι σήμερα.
Και σε ένα σχετικά φτωχό σε ταλέντο grid, με αρκετούς οδηγούς-επιλογές μάρκετινγκ, οι Vergne, Buemi, diGrassi, Wehrlein, Evans αποτελούν αυτούς που -εκ πρώτης όψεως- θα είναι ψηλά στο τέλος της σεζόν.
Το grid της νέας χρονιάς
Audi Sport Abt Schaeffler – Daniel Abt/Lucas di Grassi
BMWi Andretti Motorsport – Max Guenther/Alexander Sims
DS Techeetah – Jean Eric Verge/Antonio Felix da Costa
Envision Virgin Racing – Sam Bird/Robin Frijns
GEOX Dragon – Brendon Hartley/Nico Mueller
Mahindra Racing – Jerome D’Ambrosio/Pascal Wehrlein
Mercedes-Benz EQ – Stoffel Vandoorne/Nyck de Vries
NIO 333 – Oliver Turvey/Ma Qin Hua
Nissan e.DAMS – Sebastien Buemi/Oliver Rowland
Panasonic Jaguar Racing – Mitch Evans/James Calado
TAG Heuer Porsche – Andre Lotterer/Neel Jani
Venturi Racing – Felipe Massa/Edoardo Mortara
Ελάχιστες αλλαγές στους κανονισμούς
Μετά τις ριζικές αλλαγές στους τεχνικούς και αγωνιστικούς κανονισμούς της περασμένης χρονιάς, που είδε μεγάλες διαφοροποιήσεις στις μπαταρίες και τα αεροδυναμικά των μονοθέσιων της Spark, καθώς και στη δομή των αγώνων, η φετινή σεζόν έχει ελάχιστες, αλλά ουσιαστικές, μετατροπές σε βασικούς τομείς.
Τεχνικές αλλαγές
- Απαγορεύεται εφεξής η χρήση διπλής μπαταρίας
- Η δύναμη από το Attack Mode αυξάνεται κατά 10kW, από τα 225 στα 235
- Οι οδηγοί δεν θα μπορούν να ενεργοποιούν το Attack Mode κατά τη διάρκεια Full Course Yellow ή όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βρίσκεται στην πίστα
- Για κάθε λεπτό που περνά σε FCYή SC συνθήκες, θα αφαιρείται 1kWαπό την ενέργεια που είχε κάθε μονοθέσιο τη στιγμή που διακόπηκε ο αγώνας
Αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς
- Όταν διακόπτεται ο αγώνας, το χρονόμετρο σταματά, εκτός κι αν αποφασίσει το αντίθετο ο Αλυτάρχης του αγώνα, ώστε να ολοκληρώνεται κανονικά όλος ο αγώνας
- Ο ταχύτερος οδηγός της φάσης των groupsστις κατατακτήριες θα παίρνει έναν βαθμό
Σε τέσσερις ηπείρους
Η Formula E επιλέγει να αγωνίζεται κατά κανόνα στους δρόμους των μεγαλύτερων πόλεων του πλανήτη, και η φετινή σεζόν δεν είναι εξαίρεση.
Η πρεμιέρα στη Σαουδική Αραβία είναι μόνο η αρχή σε ένα ταξίδι που κρατά ως τα μέσα Ιουλίου, και περνά από Ασία, Αμερική, Ευρώπη, για να καταλήξει στο Λονδίνο, για τον διπλό τελικό στους δρόμους της πρωτεύουσας της Αγγλίας, δύο χρόνια μετά τον τελευταίο αγώνα εκεί.
Το πρόγραμμα της σεζόν
Ad Diriyah – 22 Νοεμβρίου
Ad Diriyah – 23 Νοεμβρίου
Santiago – 18 Ιανουαρίου 2020
Mexico City – 15 Φεβρουαρίου 2020
Marrakesh – 29 Φεβρουαρίου 2020
Sanya – 21 Μαρτίου 2020
Rome – 4 Απριλίου 2020
Paris – 18 Απριλίου 2020
Seoul – 3 Μαΐου 2020
Jakarta – 6 Ιουνίου 2020
Berlin – 21 Ιουνίου 2020
New York – 11 Ιουλίου 2020
London -25 Ιουλίου 2020
London – 26 Ιουλίου 2020
Ποιος θα είναι αυτός που θα επιστρέψει σπίτι του με το τρόπαιο του πρωταθλητή; Η απάντηση, επί της οθόνης._Δ.Μ.