top icon
Αγώνες

Tom Kristensen: Ο πολυνίκης του Μαν…

Ο 47χρονος Δανός Τομ Κρίστενσεν, που με εννέα νίκες είναι ο πολυνίκης του φημισμένου 90χρονου αγώνα των 24 ωρών του Μαν, ανακοίνωσε το τέλος της μεγάλης σταδιοδρομίας του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ο 47χρονος Δανός Τομ Κρίστενσεν, που με εννέα νίκες είναι ο πολυνίκης του φημισμένου 90χρονου αγώνα των 24 ωρών του Μαν, ανακοίνωσε το τέλος της μεγάλης σταδιοδρομίας του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.


Ο Τομ Κρίστενσεν γεννήθηκε τον Ιούλιο του 1967 στη Δανία. Ζει μόνιμα στο Πριγκιπάτο του Μονακό, είναι παντρεμένος και έχει τρία παιδιά (τον Όλιβερ, τον Όσβαλντ και την Κάρλα). Ξεκίνησε τους αγώνες το 1982 από το karting, χώρο στον οποίο παρέμεινε έως το 1990. Σε αυτόν κατέκτησε το πρωτάθλημα της πατρίδας του και της Σκανδιναβίας, ενώ αναδείχθηκε και δύο φορές 2ος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Το 1991 κέρδισε το Γερμανικό Πρωτάθλημα Formula 3 και δύο χρόνια αργότερα έκανε το ίδιο στο ιαπωνικό. Τον επόμενο χρόνο ήρθε 2ος στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού και από το 1997 ξεκινά η εκπληκτική σταδιοδρομία του στους αγώνες αντοχής, όπου έχει σημειώσει εννέα νίκες στις 24 Ώρες του Λε Μαν, από τις οποίες επτά με την Αudi, μία με την Βentley και μία με την Porsche. Επίσης, έχει κερδίσει τέσσερις φορές τις 12 Ώρες του Σίμπρινγκ και μία τα 1.000 χλμ. του Σπα, ενώ το 2002 αναδείχθηκε νικητής των αγώνων της κατηγορίας American Le Mans Series.

Περισσότερα για τον Δανό οδηγό θα βρείτε στην ιστοσελίδα του http://tomkristensen.com.



Πώς ξεκίνησε η όμορφη ιστορία του στους αγώνες αντοχής…

Το Μάρτιο του 1997, εποχή που ακόμη αγωνιζόταν στη Formula 3000, τον πήρε τηλέφωνο ο Ράινχολντ Γιοστ και τον ρώτησε αν ήθελε να συμμετάσχει στις 24 Ώρες του Λε Μαν σε μία από τις Porsche WSC95 της ομάδας του με συνοδηγούς τους Μικέλε Αλμπορέτο και Στέφαν Γιόχανσον. Φυσικά, αποδέχτηκε την πρόκληση και, ως επιστέγασμα, νίκησε τον αγώνα. Έτσι άρχισαν όλα…

Πώς νιώθει που ξεπέρασε τον Τζάκι Ιξ σε νίκες στον πιο φημισμένο 24ωρο αγώνα του κόσμου…
Τον σέβεται πολύ, αφού είναι ένας από τους ήρωες των παιδικών του χρόνων. Ωστόσο, νοιώθει καταπληκτικά που τον ξεπέρασε.

Aπό όλες τις πίστες που έχει αγωνιστεί ποια είναι η αγαπημένη του;

Aν εξαιρέσει το Λε Μαν, που το λατρεύει, μιλάμε για την πίστα του Σπα. Του αρέσουν πολύ οι υψομετρικές διαφορές που έχει, ιδιαίτερα στις στροφές. Αγαπά τις πολύ τεχνικές πίστες, γιατί, αν είσαι καλός, σε βοηθούν να αναδείξεις και να βελτιώσεις τα χαρίσματά σου πίσω από το τιμόνι.

Τί χρειάζεται ο Τομ για να κερδίσει το Λε Μαν

Tαχύτητα και στρατηγική. Αν είσαι μόνο γρήγορος, το πιο πιθανό είναι να αποσυρθείς νωρίς. Χρειάζεται τακτική αναμονής, το πόδι στο γκάζι στο σωστό timing και με τρόπο που να νιώσει ο αντίπαλος την πίεσή σου, χωρίς να φτάσεις τον κινητήρα σου στα όριά του. Είναι περισσότερο ένα πολύωρο παιχνίδι ψυχολογίας…

Νύχτα με βροχή στο Λε Μαν…

Πρέπει να το ζήσεις στο κόκπιτ για να το καταλάβεις. Είναι πολύ δύσκολο, πάντως…

 

Κάθε χρόνο περίπου 30.000 Δανοί έρχονταν να τον δουν στο Λε Μαν. Πώς αισθάνεται γι αυτό;
Ευτυχισμένος…

 

ΟΙ ΝΙΚΕΣ ΤΟΥ
1997: Alboreto-Johansson-Kristensen, Porsche WSC-95

2000: Biela-Kristensen-Pirro, Audi R8

2001: Biela-Kristensen-Pirro, Audi R8

2002: Biela-Kristensen-Pirro, Audi R8

2003: Kristensen-Capello-Smith, Bentley Speed 8

2004: Ara-Kristensen-Capello, Audi R8

2005: Lehto-Werner-Kristensen, Audi R8

2008: Kristensen-McNish-Capello, Audi R10 TDI

2013: Kristensen-McNish-Duval, Audi R18 e-tron quattro

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ