X
Αγώνες

Το GP του Abu Dhabi θα είναι ένας πολύ διαφορετικός αγώνας

Εκτός από τον ανταγωνισμό μεταξύ Ferrari και McLaren για τον τίτλο των κατασκευαστών, ο οποίος θα αναδείξει τελικό νικητή στο Abu Dhabi, ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς είναι σημαντικός και για μερικούς άλλους, πολύ ανθρώπινους, λόγους.

Σχετικά με τον ανταγωνισμό μεταξύ McLaren και Ferrari για τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών, όλα τα πιθανά σενάρια για την επικράτηση της μιας ή της άλλης είναι ήδη γνωστά. Ήδη από την πρώτη ανάγνωσή τους, ήταν φανερό για τη Scuderia πως δεν την κάλυπτε ούτε ένα απόλυτο «1-2» συν το βαθμό του ταχύτερου γύρου δεν της αρκούσε, καθώς από εκεί και κάτω χρειαζόταν ένας συνδυασμός αποτελεσμάτων για να κατακτήσει τον πρώτο της τίτλο από το 2008.

Όμως, από νωρίς το μεσημέρι της Παρασκευής, τα προβλήματα με τη μπαταρία του ERS της Ferrari SF24 του Charles Leclerc, που oδήγησαν στην αντικατάστασή της για τρίτη φορά, κόστισαν στον Μονεγάσκο πιλότο μια ποινή δέκα θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής. Σε οποιοδήποτε άλλο Grand Prix και αν συνέβαινε αυτό, το πλήγμα για την ιταλική ομάδα δεν θα ήταν τόσο μεγάλο, όμως η τιμωρία (δίκαιη) ήρθε την πιο ακατάλληλη στιγμή.

Στην καλύτερη περίπτωση, αν δηλαδή κερδίσει την pole-position, ο Leclerc θα ξεκινήσει ενδέκατος. Κατά πάσα πιθανότητα θα έχει μπροστά του τις δύο Μercedes, τις δύο ΜcLaren (που κυριάρχησαν σε χρόνους στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμαστικών) και φυσικά, τον Max Verstappen. Θα πρέπει να δώσει τιτάνιο αγώνα, για να φτάσει μπροστά και παράλληλα να αποσπάσει τη δεύτερη θέση της βαθμολογίας των οδηγών από τον Νorris (η διαφορά τους είναι μόλις οκτώ βαθμοί). Kαι όλα αυτά με τη McLaren να θέλει απλά τη νίκη κι ας μη πάρει βαθμούς από το άλλο μονοθέσιό της. Για τη Ferrari, θα είναι πολύ δύσκολο να κατακτήσει αυτό το πρωτάθλημα…

Μετά την αντικατάσταση της μπαταρίας της Ferrari SF24, o Leclerc μπήκε στo Yas Marina Circuit με καθυστέρηση και τελικά σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών. Ήταν μια μικρή παρηγοριά, την οποία ακολούθησε μια μεγάλη χαρά, για πολύ ανθρώπινους λόγους: Μαζί του έκανε τους πρώτους του γύρους ο μικρότερος αδελφός του, ο Arthur, ο ένας από τους έξι συνολικά rookies που συμμετείχαν στο FP1.

Έρχονται δυνατές συγκινήσεις…
Το Grand Prix του Abu Dhabi είναι το τελευταίο του Lewis Hamilton με τα μονοθέσια της Mercedes. Δεκατρία χρόνια γεμάτα νίκες και έξι παγκόσμιους τίτλους με το «αστέρι» της Στουτγάρδης, τελειώνουν στο Yas Marina την Κυριακή. Σίγουρα θα υπάρξουν συγκινήσεις, θα βουρκώσουν και μάτια, ο Lewis είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην 100χρονη και βάλε ιστορία της Mercedes (ήδη η εταιρεία έχει ξεκινήσει τις ευχαριστήριες προς τον Hamilton δηλώσεις στα social media, θα υπάρξει σίγουρα και μια τελετή αποχαιρετισμού στην πίστα). O Lewis δικαιώθηκε απόλυτα για την επιλογή του 2013 και θα φροντίσει να μας το υπενθυμίσει αυτό την Κυριακή. Ήδη έχει μια τεράστια πρόκληση στην άκρη του μυαλού του, την κατάκτηση ενός όγδοου παγκόσμιου τίτλου με τα μονοθέσια του πιο δυνατού σύγχρονου θρύλου, της Ferrari.

Η πρώτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών έριξε κατά πολύ τον μέσο όρο ηλικίας όσων συμμετείχαν σε αυτήν, καθώς στη διάρκειά τους έξι rookies έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στη Formula 1 (ήταν κι αυτή μια όμορφη στιγμή. Ο γεννημένος τον Σεπτέμβριο του 2001 Ιάπωνας Ayumu Iwasa είναι μέλος του Red Bull Junior Team και για την περίσταση οδήγησε την RB του Yuki Tsunoda. O Bρετανός Luke Browning, ο οποίος εντάχθηκε στην Ακαδημία Οδηγών της Williams στο τέλος του 2023, οδήγησε το μονοθέσιο του Alex Albon.

Ο Felipe Drugovich που οδήγησε αντί του Lance Stroll είναι στο ρόστερ των οδηγών της Aston Martin από τότε που κέρδισε τον τίτλο στη Formula 2 το 2022, εντασσόμενος στο νεοσύστατο τότε πρόγραμμα ανάπτυξης των οδηγών της.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2024 έμεινε για λίγο στην άκρη, παραχωρώντας τη Red Bull RB20 στον Isack Hadjar, που αυτό το Σαββατοκύριακο θα παλέψει και για το πρωτάθλημα της F2, όπου απέχει μόλις μισό βαθμό από τον πρωτοπόρο Gabriel Bortoleto.

O 30χρονος νικητής των 24 ωρών του Le Mans (1922) Ryo Hirakawa, που συμμετείχε στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών αντί του Οscar Piastri, είναι μια διαφορετική περίπτωση. Mέλος της Toyota Gazoo Racing στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και παγκόσμιος πρωταθλητής μαζί της, ήταν φέτος ένας από τους εφεδρικούς οδηγούς της McLaren. Eπιστρέφοντας στον αδελφό του Leclerc, θα πρέπει να πούμε πως ο 24χρονος Arthur Leclerc έχει ήδη θητεία του ως οδηγός εξέλιξης της Scuderia, γεγονός που του επέτρεψε να συμβάλει στην καλύτερη απόδοσή τους, με την εκμάθηση από τον προσομοιωτή.

Στο Abu Dhabi θα συμμετάσχουν για τελευταία φορά σε αγώνα της Formula 1 (εκτός απροόπτου πάντα, καθώς θυμόμαστε την περίπτωση του Jan Magnussen, που τελικά ξαναγύρισε) οι δύο οδηγοί της Kick Sauber, ο ex-Mercedes και προηγούμενα Williams Valtteri Bottas και ο Κινέζος Zhou Guanyu, ο οποίος μόλις πρόσφατα έγινε ο πρώτος από την πατρίδα του που κατέκτησε βαθμούς σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1. Στη Yas Marina θα πάρει την τελευταία του εκκίνηση και ο… Jan Magnussen, του οποίου το συμβόλαιο δεν ανανεώθηκε από τη Haas. Ο 32χρονος Δανός θα αναλάβει εργοστασιακός οδηγός της BMW M Motorsport, η οποία συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και στο IMSA Sports Car Championship.

Έπειτα, είναι και οι μεταγραφές, κάποιες από τις οποίες τερματίζουν συνεργασίες αρκετών χρόνων, όπως για παράδειγμα του Esteban Ocon και της Alpine. O oδηγός που το 2021 κατέκτησε στο GP της Ουγγαρίας την πρώτη και μοναδική μέχρι σήμερα νίκη για λογαριασμό της γαλλικής ομάδας έχει ήδη δώσει τη θέση του στον Jack Doohan για τον αγώνα του Abu Dhabi, καθώς αμέσως μετά τη λήξη του θα κάνει δοκιμές ελαστικών με τη νέα του ομάδα, τη Haas. Με την αμερικανική ομάδα θα τρέξει για τελευταία φορά και ο Nico Hulkenberg, αφού από το 2025 θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Kick Sauber (που θα μεταβληθεί σε Audi από το 2026).

Η ιδιαίτερη περίπτωση του Carlos Sainz
Κανείς δεν αμφισβητεί την αξία του Ισπανού, που μετράει τέσσερις νίκες με τη Ferrari, τις δύο από αυτές σε εποχές απόλυτης κυριαρχίας του Max Verstappen και της Red Bull, τότε που ο ομόσταυλος του Ολλανδού πρωταθλητή Sergio Perez τερμάτιζε με άνεση δεύτερος στη βαθμολογία. Ο Carlos γνωρίζει εδώ και πολλούς μήνες πως δεν θα συνεχίσει με τη Ferrari, ύστερα από πολλές συζητήσεις με διάφορες ομάδες κατέληξε στην Williams, που είναι άγνωστο πώς θα καταφέρει να τον καλύψει αγωνιστικά το 2025. Και ως συνέχεια της αμηχανίας που προκάλεσε η εξέλιξη της υπόθεσής του, μετά το penalty των 10 θέσεων εις βάρος του Μονεγάσκου, θα είναι εκείνος που θα αναλάβει να σηκώσει το κύριο βάρος την Κυριακή, σε μια τελευταία υπέρτατη προσπάθεια να πάει ο τίτλος των κατασκευαστών στην Ιταλία. Πολλά ανάμικτα συναισθήματα μας δημιουργεί όλο αυτό…

Στα παραλειπόμενα από το αγωνιστικό τριήμερο που ξεκίνησε την Παρασκευή στο Abu Dhabi, το Grand Prix της Κίνας θα συνεχίσει να διεξάγεται στη Σαγκάη μέχρι το 2030, σύμφωνα με επίσημη πλέον ανακοίνωση. Όσο για το Ολλανδικό Grand Prix στο Zandvoort, ως τελευταία χρονιά του στο ημερολόγιο της Formula 1 ορίστηκε το 2026.

Θα κλείσουμε το σημείωμά μας με τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2024, τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός είναι χαλαρός αυτό το Σαββατοκύριακο (μη ξεγελιέστε, αυτό δεν σημαίνει πως δεν προσπαθήσει να νικήσει τον αγώνα), ενώ μας ξάφνιασε ευχάριστα με την ανακοίνωση στα social media της εγκυμοσύνης της Kelly Picket. Ο Μax θα γίνει πατέρας και έχει κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένος. Τελικά, πράγματι, αυτό το τριήμερο στο Abu Dhabi, έχει πολύ ανθρώπινο χαρακτήρα.

Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Σάββατο 7 Δεκεμβρίου
12:30 Free Practice 3 ΑΝΤ+
16:00 Κατατακτήριες ANT1+
Κυριακή 8 Δεκεμβρίου
15:00 Αγώνας ΑΝΤ1+ & 17:30 ANT1

To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της F1 – https://f1tv.formula1.com/ Πηγές: www.pirelli.com https://www.antenna.gr/F1/

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!