Ο Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo διοργάνωσαν μια μίνι περίοδο κατατακτήριων δοκιμών λίγο πριν το μεσημεριανό διάλειμμα, χρησιμοποιώντας την πιο μαλακή από τις πέντε γόμες της Pirelli, την ultra soft. O Γερμανός οδηγός της Ferrari κατέληξε δύο δευτερόλεπτα κάτω από τον χρόνο της περυσινής pole position στη Βαρκελώνη.
Σήμερα είδαμε τις περισσότερες ομάδες να συμπληρώσουν πάνω από 100 γύρους στην πίστα της Βαρκελώνης. Τις εντυπώσει έκλεψε και πάλι η Mercedes, διανύοντας τα περισσότερα χιλιόμετρα (800) και πάλι, με τον Nico Rosberg στο τιμόνι της W07 να καλύπτει απόσταση αντίστοιχη αυτής μεταξύ Βαρκελώνης και Παρισιού! Υπήρξαν μόνο τρεις κόκκινες σημαίες, την τελευταία εκ των οποίων προκάλεσε η Ferrari, πέντε λεπτά πριν τη λήξη της ημέρας, με τον Vettel να σταματάει στην 3η στροφή. Δεδομένης της χρονικής στιγμής που σημειώθηκε η εγκατάλειψη, ενδέχεται να επρόκειτο για δοκιμή με τον Γερμανό να μένει οικειοθελώς από καύσιμα προς επαλήθευση των οργάνων μέτρησης. Ο Vettel σημείωσε το 1:22.810 με την ultra soft γόμα της Pirelli (που έκανε το ντεμπούτο της σήμερα), η οποία έπειτα από δύο γρήγορους γύρους στην απαιτητική πίστα της Βαρκελώνης είχε ήδη φθαρεί εκτεταμένα. O Γερμανός δήλωσε ότι η Scuderia δεν επικεντρώνεται στους χρόνους αυτή τη στιγμή, παρ’ ότι δίνει διαφορετική εντύπωση. Σύμφωνα με τον Gene Haas, η Ferrari δεν έχει κατέβει στις δοκιμές της Βαρκελώνης με τον κινητήρα ο οποίος θα αγωνιστεί στην Αυστραλία. Σύμφωνα με τον Αμερικανό, η Ferrari διαθέτει μονάδες με διαφορετικά εξαρτήματα για να δοκιμάσει τι είναι καλύτερο και να το χρησιμοποιήσει στη Μελβούρνη.
Στη δεύτερη θέση των χρόνων βρέθηκε ο Daniel Ricciardo, ο οποίος επίσης χρησιμοποίησε την ultra soft γόμα της Pirelli για να σημειώσει το 1:23.525. O Αυστραλός δήλωσε εχθές ότι ο κινητήρας της Renault δε διαφέρει πολύ από την περυσινή έκδοση, τουλάχιστον για το πρώτο χειμερινό τεστ. Ο Ricciardo, που διένυσε σήμερα 520 χλμ. δήλωσε ευχαριστημένος από την αίσθηση που του δίνει το καινούργιο πλαίσιο της Red Bull, το οποίο έχει ήδη καλό ζύγισμα. Η αξιοπιστία ήταν ένας ακόμη θετικός παράγοντας για την Red Bull. Ένα από τα ξεχωριστά στοιχεία της RB12 είναι το επιπρόσθετο πτερύγιο που βρίσκεται στο εμπρός μέρος του πατώματος, κάτω από τα πόδια του οδηγού, λύση την οποία έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν σε μονοθέσια της Brawn και της Williams.
Τον τρίτο χρόνο της ημέρας σημείωσε με την super soft γόμα ελαστικών o Sergio Perez. O Μεξικανός δήλωσε ότι η καινούργια Force India έχει δυνατότητες τις οποίες η ομάδα θα πρέπει να εξερευνήσει. Παρ’ ότι παρουσιάστηκαν μερικά προβλήματα, ο Perez χαρακτήρισε την ημέρα θετική.
Στην 4η θέση του πίνακα των χρόνων κατετάγη εντέλει ο Nico Rosberg. Ωστόσο, ο Γερμανός χρησιμοποίησε μόνο τη μέση γόμα. Ο Γερμανός πρόλαβε να διανύσει 800 χλμ. πριν ολοκληρωθεί η ημέρα, χωρίς να αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα, σε μια επίδειξη υπεροχής παρόμοια με αυτήν που είχε πραγματοποιήσει πέρυσι η γερμανική ομάδα. Η Mercedes παρουσίασε σήμερα καινούργια barge boards (εμπρός από τα πλευρικά ψυγεία), τα οποία διαθέτουν πρωτοποριακό σχεδιασμό, διαμορφώνοντας πολλαπλά κανάλια αέρα. Ωστόσο, αναμένονται κι άλλες πρωτοποριακές αλλαγές στην W07.
Πίσω από τον Rosberg βρέθηκε ο Marcus Ericsson με την περυσινή Sauber. Στην 6η θέση κατάφερε να βρεθεί ο Esteban Gutierrez με την Haas, στη δεύτερη μόλις ημέρα δοκιμών στην ιστορία της αμερικάνικης ομάδας. Ο Μεξικανός επιβεβαίωσε τις θετικές αισθήσεις του team mate του Romain Grosjean και προσέθεσε ότι η ομάδα αντέδρασε καλά στα προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Ο Gene Haas δήλωσε ότι η χθεσινή κατάρρευση της εμπρός αεροτομής ενδέχεται να οφείλεται σε πρόβλημα κατά το «ψήσιμο» των στηριγμάτων από ανθρακονήματα μαζί με το κάθετο αλουμινένιο καρφί που διατηρεί την αεροτομή στη θέση της. Η Dallara (που κατασκευάζει εξαρτήματα για λογαριασμό της Haas) έστειλε στη Βαρκελώνη μια προσωρινή λύση, με την προσθήκη κάθετων καρφιών στα στηρίγματα της εμπρός αεροτομής. Το μονοθέσιο της Haas διένυσε σήμερα 367 χλμ.
Τον 7ο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Valtteri Bottas με τη μαλακή γόμα της Pirelli κατά τη διάρκεια της τελευταίας ώρας της διαδικασίας. Ο Φινλανδός πραγματοποίησε μια προσομοίωση αγώνα μακράς διαρκείας με τη σκληρή γόμα, η οποία έδειξε να πηγαίνει καλά. O Bottas δήλωσε ότι ήταν καλή ημέρα, με πολλούς γύρους (κάλυψε 567 χλμ.) και συνέχισε: «Το μονοθέσιο είναι καλύτερο από αυτό του 2015, αλλά αυτό ισχύει για όλες τις ομάδες. Θα πρέπει να περιμένουμε την επόμενη εβδομάδα για να καταλάβουμε που βρισκόμαστε». Ο Bottas επανέλαβε την επιθυμία του να κατακτήσει φέτος την πρώτη του νίκη.
Ο Pascal Wehrlein βρέθηκε στην 8η θέση με την Manor-Mercedes, διανύοντας 330 χλμ. συνολικά. Ο Γερμανός ήταν πανευτυχής με την ημέρα που είχε την ομάδα και δήλωσε εντυπωσιασμένος από την πρόοδο που σημειώνεται. Ο χρόνος του Wehrlein ήταν 5 δλ. ταχύτερος από αυτόν που είχε σημειώσει η Manor στις κατατακτήριες δοκιμές του Ισπανικού GP πέρυσι. Η ομάδα ενδέχεται να καταφέρει να ξεκολλήσει φέτος από το πίσω μέρος του grid, ωστόσο ο Wehrlein δεν έκανε καμία πρόβλεψη όσον αφορά το που βρίσκεται η ομάδα.
Πίσω από τον νεαρό Γερμανό κατετάγη ο Fernando Alonso με την McLaren-Honda, που κατάφερε να διανύσει 550 χλμ. σήμερα. Ο Ισαπνός δήλωσε περήφανος για τις βελτιώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τόσο στο πλαίσιο της McLaren όσο και στον κινητήρα της Honda, αλλά πιστεύει ότι είναι πολύ νωρίς για να κρίνει που βρίσκεται η ομάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες. Ο Alonso πιστεύει ότι η κυριαρχία της Mercedes δεν έχει τελειώσει, σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα από τις δοκιμές. Ο Ισπανός διέψευσε επίσης τις φήμες ότι θέλει να αποχωρήσει και δήλωσε δεσμευμένος στην McLaren μέχρι το τέλος του 2017.
Ακόμη μια κακή ημέρα είχε η Renault, καθώς ο Jolyon Palmer δεν κατάφερε να συμπληρώσει ούτε 200 χλμ. πριν παρουσιαστεί πρόβλημα στη γαλλική μονάδα ισχύος. Ο Βρετανός σταμάτησε με καπνούς να βγαίνουν από το πίσω μέρος της Renault. H ομάδα διαπίστωσε ότι ο κινητήρας έχριζε αντικατάστασης. Ο Palmer δήλωσε ότι αν ο team mate του, Kevin Magnussen δεν κάνει αύριο περισσότερους γύρους από τον ίδιο, τότε η ομάδα θα έχει ξεκινήσει πολύ άσχημα τη χρονιά της. H Renault παρουσίασε σήμερα ένα καινούργιο ρύγχος «πελεκάνου» το οποίο διαθέτει ένα εξόγκωμα από κάτω, για την καλύτερη διαχείριση της ροής του αέρα.
Στην τελευταία θέση κατετάγη ο Max Verstappen με την Toro Rosso. Ο Ολλανδός προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας έπειτα από το πέρα περίπου 2,5 ωρών, πιθανότατα με πρόβλημα στο τούρμπο του περυσινού V6 της Ferrari. Οι μηχανικοί της ιταλικής ομάδας κατάφεραν να τον στείλουν πίσω στην πίστα μία ώρα αργότερα. Εντέλει ο Verstappen διένυσε 560 χλμ. Η Toro Rosso διαθέτει σε αυτό το τεστ τη βάση του καινούργιου της μονοθεσίου. Στο δεύτερο τεστ αναμένεται να παρουσιάσει καινούργια ψυγεία, αεροτομές και πάτωμα και ενδεχομένως κάποιες ενδιαφέρουσες μηχανικές λύσεις._Φ.Λ.