Ο Sebastian Vettel με τη Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης ημέρας χειμερινών δοκιμών, ωστόσο, τις εντυπώσεις έκλεψε και πάλι η Mercedes, καθώς ο Lewis Hamilton συμπλήρωσε 156 γύρους, δηλαδή περισσότερα από 700 χλμ.
Είναι γνωστό ότι οι χρόνοι από τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης δεν είναι αξιόπιστοι, πόσο μάλλον την πρώτη ημέρα δοκιμών. Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί ότι ο χρόνος του Vettel ήταν μόλις 0,3 δλ. πιο αργός από την περυσινή pole position στη Βαρκελώνη. Ωστόσο, παρουσιάστηκαν και κάποια προβλήματα στο στρατόπεδο της Ferrari, που έπειτα από το μεσημεριανό διάλειμμα είχε κλειστεί στα pits για περίπου δύο ώρες. Συνολικά, o Vettel συμπλήρωσε 69 γύρους, δηλαδή περίπου 320 χλμ., ούτε καν τα μισά από αυτά που διένυσε η Mercedes. Ας μην ξεχνάμε ότι το ίδιο είχε συμβεί και πέρυσι στην πρώτη ημέρα δοκιμών, με τον Vettel ταχύτερο και την Mercedes να συμπληρώνει χλμ. Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari δήλωσε ότι οι πρώτες του εντυπώσεις από την SF16-H είναι πολύ θετικές, με το εμπρός μέρος να του δίνει άμεσα καλή αίσθηση. Ο Vettel τόνισε όμως ότι θα ήθελε να έχει συμπληρώσει περισσότερους γύρους: «Δυστυχώς, πάντα υπάρχουν μερικά προβλήματα με ένα καινούργιο μονοθέσιο. Υπάρχουν μερικά πράγματα τα οποία θα πρέπει να διευθετήσουμε».
Στο στρατόπεδο της Mercedes όμως, δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, καθώς ο Hamilton έκανε γύρους ασταμάτητα, πραγματοποιώντας ήδη προσομοιώσεις αγώνα. Στόχος της Mercedes είναι να καταφέρει να συμπληρώσει 600-800 χλμ. δοκιμών σε καθεμία από τις 8 ημέρες χειμερινών δοκιμών και σήμερα τα κατάφερε, ξεπερνώντας τα 725 χλμ. συνολικά, ξεπερνώντας το περυσινό της ρεκόρ των 695 χλμ. Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι παρ’ ότι φέτος τα χειμερινά τεστ μειώθηκαν, το κόστος για την ομάδα αυξήθηκε, λόγω του μεγαλύτερου αριθμού προσομοιώσεων που έπρεπε να πραγματοποιηθούν στο εργοστάσιο. Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι η αίσθηση της καινούργιας Mercedes είναι σχεδόν ίδια με την περυσινή, γεγονός που χαρακτήρισε ως θετικό, καθώς η W06 του 2015 ήταν ένα πολύ καλό μονοθέσιο. Ο καλύτερος χρόνος του Βρετανού ήταν 0,47 δλ. πιο αργός από αυτόν του Vettel. Ο Nico Rosberg δήλωσε ότι η Ferrari ήδη δείχνει δυνατή και εντός της γερμανικής ομάδας περιμένουν την Scuderia να αποτελέσει μεγάλη απειλή φέτος.
Στην τρίτη θέση κατετάγη ο Daniel Ricciardo με τη Red Bull RΒ12. H ομάδα αντιμετώπισε μερικά προβλήματα το πρωί. Έχοντας ξεκινήσει την ημέρα με 14 γύρους εντός της πρώτης ώρας, ο Ricciardo παρέμεινε εντός των pits της Red Bull για περίπου 2,5 ώρες στη συνέχεια πριν ξαναβγεί στην πίστα. Ο Αυστραλός δήλωσε: «Κάναμε αρκετούς γύρους, το οποίο είναι καλό, ωστόσο είναι πολύ νωρίς να θέσουμε στόχους». Ο Ricciardo διένυσε περίπου 405 χλμ. σήμερα. Η καινούργια Red Bull παρουσιάζει εξαιρετικά μικρές διαστάσεις στο πίσω μέρος, ενώ δε φέρει S-duct στο ρύγχος όπως τα δύο προηγούμενα μονοθέσια της ομάδας.
Η Red Bull πιστεύει ότι έμαθε από τα λάθη που είχαν διαπραχθεί πέρυσι με την RB11 και επιλύθηκαν με τις αναβαθμίσεις στο Βρετανικό GP. Σε συνέντευξή του, ο Adrian Newey δήλωσε ότι δεν επιτρέπεται να αναφέρει το όνομα της Renault. H Red Bull πιστεύει ότι επωφελήθηκε από το γεγονός ότι πέρυσι ήρθε σε επαφή με όλους τους κατασκευαστές κινητήρων, καθώς κάποιοι από αυτούς παρείχαν δεδομένα, που επέτρεψαν στην αυστριακή ομάδα να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι άλλες ομάδες σε αυτό τον τομέα.
Ο Valtteri Bottas με την καινούργια Williams FW38 σημείωσε τον 4ο ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Ο Φινλανδός οδηγός συμπλήρωσε 79 γύρους (δηλαδή 367 χλμ.), αν και παραδέχθηκε ότι η ομάδα είχε προγραμματίσει να κάνει περισσότερους. Η πρώτη αίσθηση του Bottas από την FW38 είναι θετική και ο Φινλανδός δήλωσε ότι η Williams έχει κάνει βήμα μπροστά.
H Force India εμπιστεύθηκε στον 19χρονο οδηγό εξέλιξης που διαθέτει, τον Μεξικανό Alfonso Celis το ντεμπούτο της καινούργιας VJM09. Ο Celis σημείωσε τον 5ο χρόνο της ημέρας, όντας ένας από τους τρεις οδηγούς που χρησιμοποίησαν την μαλακή γόμα για τον ταχύτερο γύρο τους.
Άλλος ένας οδηγός που χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για την ταχύτερη επίδοσή του ήταν ο Jenson Button με την McLaren. Η βρετανική ομάδα δεν ξεκίνησε την ημέρα της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς έπειτα από έναν αναγνωριστικό γύρο, ένας αισθητήρας δημιούργησε πρόβλημα στο γκάζι, που καθήλωσε στα pits τον Jenson Button για τις δύο πρώτες ώρες. Ωστόσο, ο Button κατάφερε σήμερα να διανύσει περισσότερα χιλιόμετρα απ’ όσα είχε συμπληρώσει η McLaren στο πρώτο τετραήμερο των περυσινών χειμερινών δοκιμών.
Ο ήχος του κινητήρα της Honda δεν ήταν απολύτως υγιής στη Βαρκελώνη σήμερα και ο Button ήταν 10-14 χλμ. πιο αργός από τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes στην ευθεία. Η Honda έχει φέρει στο πρώτο τεστ την πρώτη έκδοση του φετινού της κινητήρα. Στο δεύτερο τεστ, η McLaren θα χρησιμοποιεί τη δεύτερη έκδοση του ιαπωνικού V6, ενώ στην Αυστραλία θα αγωνιστεί με μια τρίτη έκδοση, που θα συνδυάζει στοιχεία της πρώτης και της δεύτερης, έπειτα από τη συλλογή δεδομένων από τις δοκιμές.
O αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Eric Boullier, δήλωσε ότι η ΜΡ4-31 είναι ήδη καλύτερη από το περυσινό μονοθέσιο. Όταν ρωτήθηκε για τον κινητήρα της Honda, ο Γάλλος απάντησε ότι αυτή η ερώτηση θα πρέπει να απευθυνθεί στην Honda. Ωστόσο ο Boullier δήλωσε ότι έχουν πραγματοποιηθεί κάποιες καλές βελτιώσεις στον τομέα του κινητήρα, με την Honda να έχει διορθώσει μερικά από τα προβλήματα που ταλαιπωρούσαν την ομάδα πέρυσι.
Επαναστατικό σχεδιασμό παρουσιάζει η εμπρός ανάρτηση της McLaren ΜΡ4-31, με τα ανώτερα πίσω ψαλίδια να ενώνονται με το πλαίσιο σε πολύ χαμηλό σημείο, για αεροδυναμικά οφέλη. H McLaren ακολούθησε τη δική της μοναδική οδό σε αυτό τον τομέα, αντί να ενώσει τα κατώτερα ψαλίδια της ανάρτησης σε ένα ενιαίο σώμα (με τη ράβδο στρέψης των εμπρός τροχών χαμηλά τοποθετημένη), όπως κάνει από το 2014 η Mercedes. Η λύση της γερμανικής ομάδας έχει υιοθετηθεί από τις Ferrari, Red Bull, Toro Rosso και Haas.
Πίσω από την McLaren του Button, στην 7η θέση, κατετάγη ο Carlos Sainz με την Toro Rosso, η οποία ήταν βαμμένη μπλε και δεν έφερε αυτοκόλλητα χορηγών. Η ιταλική ομάδα έχασε τις τελευταίες δύο ώρες της ημέρας, λόγω προβληματικής ένδειξης στην τηλεμετρία του κιβωτίου, που την ανάγκασε να σταματήσει προληπτικά. Ωστόσο, ο Sainz ήταν ευχαριστημένος από την πρώτη του επαφή με το καινούργιο μονοθέσιο. Ο Ισπανός σχολίασε ότι στον τομέα του πλαισίου δεν έχουν αλλάξει πολλά, ωστόσο η αυξημένη ισχύς του κινητήρα της Ferrari σε σχέση με αυτού της Renault ήταν αισθητή. Η Toro Rosso στοχεύει για την 5η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών φέτος.
Ο Marcus Ericsson, με την περυσινή Sauber σημείωσε τον 8ο ταχύτερο χρόνο, εμπρός από τον Pascal Wehrlein με τη Manor. O Γερμανός οδηγός ήταν ο τρίτος που χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για να σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του. Η Manor έχει παρουσιάσει ένα μονοθέσιο το οποίο είναι βελτιωμένο σε πολλούς τομείς σε σύγκριση με πέρυσι και επίσης, έχει πιθανότατα τον πιο όμορφο χρωματισμό του grid. O Wehrlein δήλωσε ότι αν η πρόοδος της Manor συνεχιστεί με το ρυθμό που είχε σήμερα, τότε στη Μελβούρνη η ομάδα θα είναι σε θέση να παράγει μερικές εκπλήξεις.
H Haas βρέθηκε στην πίστα για πρώτη φορά με τις υπόλοιπες ομάδες σήμερα και ο Romain Grosjean είχε καταφέρει να συμπληρώσει 13 γύρους, πριν η εμπρός αεροτομή της καταρρεύσει στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, προκαλώντας την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας, έπειτα από περίπου 3,5 ώρες δράσης. O Grosjean επέστρεψε στην πίστα τέσσερις ώρες αργότερα, με 90 λεπτά να απομένουν για την ολοκλήρωση της ημέρας. Ο Γάλλος διένυσε 144 χλμ. σήμερα.
Δύσκολο ξεκίνημα αντιμετώπισε η Renault στην πρώτη ημέρα δοκιμών. Προβλήματα λογισμικού περιόρισαν τον Jolyon Palmer και τη Renault σε 15 μόνο γύρους το πρωί και 22 το απόγευμα. H γαλλική ομάδα δεν έχει παρουσιάσει μεγάλες αλλαγές στο περυσινό μονοθέσιο της Lotus. Η R.S.16 φέρει το περυσινό ρύγχος. Σύμφωνα με τις αναφορές η ομάδα περίμενε σήμερα το καινούργιο ρύγχος του μονοθεσίου, το οποίο όμως δεν είδαμε ποτέ στην πίστα. Με λίγες εξελίξεις και την στροφή από τον κινητήρα της Mercedes σε αυτόν της Renault, η γαλλική ομάδα αναμένεται να αντιμετωπίσει δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν._Φ.Λ.