Μια ματιά στη μεταγραφική αγορά της Formula 1 αυτή τη στιγμή και τις επιπτώσεις που θα έχει η επικείμενη ανακοίνωση του δεύτερου οδηγού της Mercedes.
H Mercedes έχει ήδη βγάλει την απόφασή της. Και ελάχιστοι έχουν αμφιβολίες ότι ο George Russell θα πάρει την προαγωγή από την Williams, στην Πρωταθλήτρια ομάδα. O 23χρονος Βρετανός αναμένεται να πλαισιώσει τον συμπατριώτη του Lewis Hamilton στη Mercedes το 2022, αντικαθιστώντας τον Valtteri Bottas.
Ο διευθυντής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, παραδέχθηκε ότι καθυστερεί την επίσημη ανακοίνωση, μέχρι να οριστικοποιηθεί το μέλλον και των δύο οδηγών, μέχρι δηλαδή να ολοκληρώσει τη συμφωνία με τον καινούργιο του προορισμό ο Bottas.
O 32χρονος Φινλανδός, ανάρτησε τη Δευτέρα στο Instagram μια φωτογραφία από το μπαλκόνι της οικίας του στο Μονακό, με ένα στυλό και χαρτί, σαφές υπονοούμενο ότι υπέγραψε συμβόλαιο, όπως όλα δείχνουν με την Alfa Romeo.
Ο Bottas ανάρτησε επίσης μερικές φωτογραφίες μιας Mercedes-AMG που παρέλαβε, στα χρώματα της περυσινής W11, το οποίο πολλοί στα κοινωνικά δίκτυα ερμήνευσαν ως δώρο αποχωρισμού από τη γερμανική εταιρεία.
H Alfa Romeo έχει αγοράσει από το 2019 το δικαίωμα να μετονομάσει την ομάδα της Sauber, η οποία ανήκει στην Longbow Finance από το 2016. Πίσω από την Longbow βρίσκονται δισεκατομμυριούχοι Σουηδοί επενδυτές, όπως ο Karl-Johan Persson, CEO της εταιρείας ενδυμάτων H&M, o Finn Rausing, συνιδιοκτήτης της συσκευαστικής εταιρείας Tetra Laval.
H Longbow ανέκαθεν ήθελε έναν Σκανδιναβό οδηγό στην ομάδα της. Όταν αγόρασε τη Sauber, αυτός που προσέφερε το σύνδεσμο ήταν ο Σουηδός, οδηγός τότε της ομάδας, Marcus Ericsson. Όταν παρουσιάστηκε η ευκαιρία να προσελκύσει η ομάδα ένα μεγάλο όνομα σαν αυτό του Kimi Raikkonen, την άρπαξε, και ο Ericsson συνέχισε την αγωνιστική του καριέρα στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και το Πρωτάθλημα IndyCar.
Ωστόσο, φέτος τον Οκτώβριο ο Raikkonen θα εορτάσει τα 42α γενέθλιά του και έχει δείξει καθαρά σημάδια απώλειας αυτοσυγκέντρωσης σε αρκετές περιπτώσεις μέσα στη σεζόν.
Η σύγκρουση με τον έτερο οδηγό της Alfa Romeo, Antonio Giovinazzi στην Πορτογαλία, η σύγκρουση με τον Sebastian Vettel στον τελευταίο γύρο του GP Αυστρίας και η πρόσκρουση στον τοίχο του pit lane στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στο Βέλγιο είναι μερικά παραδείγματα. Επιπλέον, στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Giovinazzi έχει το πάνω χέρι.
Σημάδια που δείχνουν ότι ο Kimi οδεύει προς το τέλος της πορείας του στη Formula 1. H αντικατάστασή του με έναν άλλο επιφανή Φινλανδό -νικητή 9 Grand Prix- μοιάζει με ιδανικό σενάριο για την Longbow.
Παρά τους ισχυρισμούς του ιταλικού Τύπου ότι η θέση του Giovinazzi στην Alfa Romeo φαίνεται να είναι σίγουρη, ίσως αυτό να μην ισχύει. Την ίδια σχεδόν ώρα που ο Bottas έκανε την προαναφερθείσα ανάρτηση στο Instagram, o αναπληρωματικός οδηγός της Alfa Romeo, Callum Ilott ανακοίνωσε στην ίδια πλατφόρμα ότι έχει μερικά νέα να ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες.
O 22χρονος Βρετανός, μέλος της Ακαδημίας νέων οδηγών της Ferrari και δεύτερος στο περυσινό πρωτάθλημα Formula 2, έχει κάνει μερικές εμφανίσεις σε ελεύθερες δοκιμές φέτος με την ομάδα της Alfa Romeo στη Formula 1.
H ακαδημία νέων οδηγών της Sauber θέλει να προωθήσει και τον 17χρονο Γάλλο Theo Pourchaire (6ος αυτή τη στιγμή στο Πρωτάθλημα Formula 2), ωστόσο το 2022 φαίνεται να είναι πολύ νωρίς για να τον φέρει στη Formula 1.
Williams
Κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου στο Spa-Frnacorchamps, ο Nicholas Latifi δήλωσε 100% έτοιμος να ηγηθεί της ομάδας της Williams στο μέλλον, αν ο Russell αποχωρήσει από την ομάδα.
Το πιο σημαντικό είναι ότι τους ισχυρισμούς του υποστήριξε και ο CEO της Williams, Jost Capito, o οποίος παραδέχθηκε ότι η ομάδα βρίσκεται σε συνομιλίες με τον Καναδό οδηγό για ανανέωση του συμβολαίου του.
O Latifi φέρνει πολλά χρήματα στην ομάδα, μέσω της καναδικής εταιρείας τροφίμων Sofina και της ιταλικής εταιρείας καφέ Lavazza, που συμβάλουν με 40 εκατομμύρια δολάρια (σύμφωνα με τις εκτιμήσεις) στον προϋπολογισμό της Williams.
Παρότι ο Capito είχε δηλώσει ότι υπό το καινούργιο καθεστώς ιδιοκτησίας της Williams, με την εδρεύουσα στις ΗΠΑ Dorilton Capital να έχει το κεφάλαιο να υποστηρίξει τις οικονομικές ανάγκες της ομάδας και δε χρειάζεται οδηγούς που φέρνουν χρήματα, φαίνεται ότι θέλει να διατηρήσει τους σπόνσορες του Latifi.
Για το cockpit που θα αφήσει κενό ο Russell, υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι. Οι φήμες που κυκλοφόρησαν στα paddock του Spa ήταν ότι η Red Bull ψάχνει να βρει ένα cockpit για τον Alex Albon στη Formula 1, πέραν των ομάδων της.
Η κενή θέση στη Williams θα αποτελούσε μια καλή ευκαιρία για τον 25χρονο Ταϊλανδό να επιστρέψει στην F1. Η εμπειρία του Albon θα είναι χρήσιμη για την ομάδα άλλωστε και ίσως συνοδευτεί από οικονομικά οφέλη.
Σύμφωνα με τις τελευταίες φήμες, ο Albon είναι στην κορυφή της λίστας της Williams. Τις προηγούμενες εβδομάδες, η συνεργασία της ομάδας με την Mercedes, είχε φέρει στο προσκήνιο το όνομα του 26χρονου Ολλανδού Nyck De Vries, που κατέκτησε τον τίτλο φέτος στη Formula E με την ομάδα της Mercedes.
Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία θα αποχωρήσει από την Formula E μετά τη σεζόν του 2022. Ίσως πιστεύει στο ταλέντο του De Vries και θέλει να τον προωθήσει στη Formula 1. O Ολλανδός ήταν για σχεδόν μία δεκαετία (2010-2019) μέλος της ακαδημίας νέων οδηγών της McLaren είχε στεφθεί Πρωταθλητής στη Formula 2 το 2019, αλλά δε βρήκε δίοδο προς τη Formula 1.
Η Mercedes επίσης μπορεί να κάνει πιο δελεαστική την πρόταση του De Vries, προσφέροντας κάποια έκπτωση στο κόστος των μονάδων ισχύος με τις οποίες προμηθεύει τη Williams.
Από την πλευρά της, η Alpine, έχοντας επιβεβαιώσει ότι θα διατηρήσει το ίδιο οδηγικό δίδυμο για την επόμενη σεζόν, θέλει να βρει μια διέξοδο στη Formula 1 για τον οδηγό της ακαδημίας της, τον 22χρονο Κινέζο Guanyu Zhou, ο οποίος βρίσκεται στη 2η θέση του Πρωταθλήματος Formula 2 αυτή τη στιγμή.
Δεδομένου ότι η Alpine δεν παρέχει μονάδες ισχύος σε άλλη ομάδα, ίσως βλέπει το κενό στη Williams ως μια ευκαιρία για τον Zhou.
Ως τελευταία σημείωση, αξίζει να αναφερθεί ότι αναμένεται επίσημη ανακοίνωση παραμονής του Yuki Tsunoda στην AlphaTauri και για το 2022 πριν το Ιταλικό GP._Φ.Λ.
Tweets by FabrizioLazakis