X
Αγώνες

Πρώτη pole του Hamilton στο Μονακό

O Lewis Hamilton κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του στην F1 στο πριγκιπάτο του Μονακό για τον αυριανό αγώνα, με τον Nico Rosberg να διαπράττει λάθος που τον έθεσε εκτός μάχη για την 1η θέση.

O Lewis Hamilton κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του στην F1 στο πριγκιπάτο του Μονακό για τον αυριανό αγώνα, με τον Nico Rosberg να διαπράττει λάθος που τον έθεσε εκτός μάχη για την 1η θέση.

Παρά το γεγονός ότι η Mercedes δεν κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην ηλιόλουστη πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών, με τη συννεφιά των κατατακτήριων η ζυγαριά έκλινε και πάλι προς το ασημί στρατόπεδο. Ωστόσο, ο Hamilton δεν ξεκίνησε καλά τις κατατακτήριες δοκιμές, σε αντίθεση με τον team mate του. Μετά την πρώτη τους προσπάθεια στο Q2, ο Rosberg ήταν σχεδόν 0,8 δλ. εμπρός από τον Hamilton, ο οποίος δεν ήταν ευχαριστημένος με τις πιέσεις των ελαστικών του και έκανε αλλαγές της τελευταίας στιγμής στην εμπρός αεροτομή. Εντούτοις, ο Βρετανός πρότεινε ψυχραιμία μέσω του ασυρμάτου πριν το Q3. Εντέλει, όταν μέτραγε, ο Hamilton απέδωσε εξαιρετικά, καθώς οποιοσδήποτε εκ των δύο γρήγορων γύρων του στο Q3 ήταν αρκετός να του εξασφαλίσει την pole position. Σε αυτό βοήθησε και το γεγονός ότι ο Rosberg μπλόκαρε τα φρένα του στην St. Devote στην τελική του προσπάθεια, ένα λάθος που είχε κάνει και στον τελευταίο του γύρο στο Q2. Συνεπώς, ο Γερμανός θα έχει τουλάχιστον ένα τραυματισμένο σετ πολύ μαλακής γόμας ελαστικών για τον αγώνα.

Μερικές ψιχάλες βροχής στο τέλος του Q3 έκαναν ακόμα πιο δύσκολο το έργο των οδηγών να βελτιώσουν το χρόνο τους. Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν η επίτευξη της σωστής θερμοκρασίας λειτουργίας στα ελαστικά της Pirelli, παρά τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας. Η συννεφιά έριξε τις θερμοκρασίες και οι οδηγοί ήταν αναγκασμένοι να κάνουν έναν αρχικό αρκετά γρήγορο γύρο για να θερμάνουν το σκελετό του ελαστικού (χωρίς όμως να τραυματίσουν το πέλμα του), ώστε να πιέσουν στο όριο στο επόμενο πέρασμα.

Εντούτοις, οι θερμοκρασίες ήταν πολύ χαμηλές για τη Ferrari, όπως παραδέχθηκε και ο Sebastian Vettel, που θα εκκινήσει αύριο από την 3η θέση. Ο Γερμανός, ακόμα και με ακραίες κινήσεις στο τιμόνι (για να θερμανθούν τα ελαστικά) στο γύρο προετοιμασίας, δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στην τελικό του γύρο στο Q3 και εγκατέλειψε την προσπάθεια. Ο Raikkonen που συνήθως δυσκολεύεται με την προθέρμανση των ελαστικών είχε ακόμη χειρότερη εμφάνιση. Ήταν τυχερός που στην επαφή του με τις μπαριέρες της St. Devote στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές κατέστρεψε μονάχα μία ζάντα. Στον πρώτο του γύρο στο Q3 χτύπησε ξανά ελαφρώς τις μπαριέρες, ενώ στο τέλος σημείωσε χρόνο που τον έφερε στην 6η θέση (έχοντας καθυστερήσει πίσω από τον Sainz), 0,6 δλ. μακριά από τον Vettel και πίσω από τις Red Bull.

Παρά το γεγονός ότι η Red Bull έκανε την καλύτερη φετινή της εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές, αμφότεροι οι οδηγοί της ήταν δυσαρεστημένοι, λόγω κακής συνεννόησης με το pit wall στους κρίσιμους γύρους τους. Ο Daniel Ricciardo δήλωσε ότι θα μπορούσε να έχει καταλάβει την 3η θέση, καθώς λόγω της ασυνεννοησίας ξεκίνησε το γύρο χωρίς να διαθέτει πλήρη ισχύ, χάνοντας τα 0,2 δλ. που βρέθηκε μπροστά του ο Vettel. Η Red Bull γνωρίζει ότι το Μονακό αποτελεί μια από τις καλύτερες ευκαιρίες της σεζόν για την ίδια, καθώς ο κινητήρας της Renault υστερεί σε ιπποδύναμη, ωστόσο στους στενούς δρόμους του πριγκιπάτου αυτό δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία.

Έχοντας χρησιμοποιήσει όλα του τα σετ ελαστικών για να φτάσει στο Q3, ο Sergio Perez είχε την ευκαιρία να κάνει μονάχα έναν γρήγορο γύρο στο Q3, ο οποίος ωστόσο του εξασφάλισε την 7η θέση, μια πολύ καλή επίδοση για την Force India. Στην 8η θέση θα εκκινήσει αύριο ο Carlos Sainz, ο οποίος δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος με την τελική του προσπάθεια, αλλά ούτε και δυσαρεστημένος. Αμφότεροι οι οδηγοί της Toro Rosso κατάφεραν να εισέλθουν στο Q3. Μεταξύ τους θα εκκινήσει αύριο ο Pastor Maldonado, ο οποίος κατάφερε για πρώτη φορά φέτος σε κατατακτήριες δοκιμές να κινηθεί ταχύτερα από τον team mate του στη Lotus, Romain Grosjean. Ο Γάλλος έχει ποινή 5 θέσεων λόγω αντικατάστασης του κιβωτίου του, το οποίο είχε υποστεί ζημιές στην Ισπανία και από την 11η θέση θα πέσει στην 16η.

Αυτό προωθεί 11ο τον Jenson Button, ο οποίος ήταν σίγουρος ότι θα είχε καταφέρει να εισέλθει στο Q3, αν στην τελική του προσπάθεια στο Q2 δεν είχε αναγκαστεί να επιβραδύνει στο πρώτο τμήμα της πίστας λόγω των κίτρινων σημαιών που είχε προκαλέσει ο Rosberg. Όσον αφορά την άλλη πλευρά του γκαράζ της McLaren-Honda, ο Fernando Alonso είδε τον κινητήρα του να σβήνει χωρίς προειδοποίηση στο Q2 και αναγκάστηκε να παρκάρει την ΜΡ4-30.

Εξαιρετικά απογοητευτική ήταν η εμφάνιση των Williams, με τον Felipe Massa να σημειώνει τον 14ο χρόνο και τον Valtteri Bottas να αποκλείεται από τη διαδικασία στο πρώτο σκέλος. Ο Φινλανδός συνάντησε αργότερο συνδυασμό στον κρίσιμο γύρο του. Ωστόσο η Williams είχε μεγάλες δυσκολίες να αναπτύξει επαρκή θερμοκρασία στα ελαστικά του εμπρός άξονα. _Φ.Λ.

1 Lewis Hamilton Mercedes 1:15.098

2 Nico Rosberg Mercedes 1:15.440

3 Sebastian Vettel Ferrari 1:15.849

4 Daniel Ricciardo Red Bull 1:16.041

5 Daniil Kvyat Red Bull 1:16.182

6 Kimi Raikkonen Ferrari 1:16.427

7 Sergio Perez Force India 1:16.808

8 Carlos Sainz Toro Rosso 1:16.931

9 Pastor Maldonado Lotus 1:16.946

10 Max Verstappen Toro Rosso 1:16.957

11 Jenson Button McLaren 1:17.093

12 Nico Hulkenberg Force India 1:17.193

13 Felipe Massa Williams 1:17.278

14 Fernando Alonso McLaren 1:26.632

15 Felipe Nasr Sauber 1:18.101

16 Romain Grosjean Lotus 1:17.007

17 Valtteri Bottas Williams 1:18.434

18 Marcus Ericsson Sauber 1:18.513

19 Will Stevens Marussia 1:20.655

20 Roberto Merhi Marussia 1:20.904

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!