top icon
Formula 1

Προεπισκόπηση GP Μ. Βρετανίας

Ο 10ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 του 2021 είναι το GP M. Βρετανίας, που θα διεξαχθεί στην πίστα του Silverstone, με δύο καινούργιους παράγοντες: το sprint qualifying και τα καινούργια πίσω ελαστικά της Pirelli.

H καινούργια μορφή του αγωνιστικού τριημέρου, με την προσθήκη του sprint qualifying, αποτελεί μια καινούργια πρόκληση στην οποία οι ομάδες θα πρέπει να προσαρμοστούν. Με πολύ λιγότερο χρόνο στα χέρια τους να καθορίσουν το στήσιμο του μονοθεσίου, η πιθανότητα να δούμε λανθασμένες επιλογές είναι αυξημένη.

Ακόμη ένας καινούργιος παράγοντας στην εξίσωση του τριημέρου είναι η χρήση των καινούργιων πίσω ελαστικών της Pirelli, που παρουσιάζουν ενισχυμένο σκελετό στα πλευρικά τους τοιχώματα. Παρά το γεγονός ότι οι ομάδες δοκίμασαν την καινούργια κατασκευή στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστρίας, δεν έχουν αγωνιστεί με αυτά τα ελαστικά. Η γενική πίστη είναι ότι τα καινούργια ελαστικά δε θα επηρεάσουν την απόδοση των ομάδων, αποτελούν ένα άγνωστο στοιχείο για αυτό το σαββατοκύριακο.

GP Μ. Βρετανίας

Ιστορία

Τo Silverstone κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ως αεροπορική βάση της RAF. To 1948 διεξήχθη εκεί το πρώτο Grand Prix και από την επόμενη χρονιά καθιερώθηκε η χρήση του περιμετρικό δρόμου γύρω από τους δύο βασικούς χιαστί διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης. Το Silverstone φιλοξένησε το πρώτο GP που προσμέτρησε σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, στις 13 Μαΐου του 1950. Έκτοτε, έχει φιλοξενήσει 55 GP της F1 και αποτελεί το μόνιμο «σπίτι» του GP M. Βρετανίας από το 1987. H παρούσα χάραξη, με την προσθήκη ενός εσωτερικού τμήματος (στροφές 1 έως 6) χρησιμοποιείται από το 2010. Η πίστα είναι αρκετά εκτεθειμένη σε ανέμους, ενώ οι κερκίδες αναμένεται να είναι κατάμεστες, με την προβλεπόμενη προσέλευση να αγγίζει τους 140.000 θεατές την Κυριακή.

GP Μ. Βρετανίας

Η εξέλιξη της χάραξης του Silverstone από το 1948 μέχρι σήμερα.

Μία από τις ταχύτερες πίστες

Οι ταχύτατες στροφές που διαθέτει το Silverstone το κάνουν μια από τις αγαπημένες πίστες των οδηγών. Ειδικά η ακολουθία στροφών Maggots, Becketts, Chapel (στροφές 10 έως 14), είναι μια από τις καλύτερες του Πρωταθλήματος, όπου η φυσική κατάσταση των οδηγών δοκιμάζεται στο όριο. Ο αυχένας των οδηγών καλείται να υποστηρίξει τα περίπου 7 κιλά που ζυγίζει το κεφάλι του οδηγού, συμπεριλαμβανομένου του κράνους (βάρους 1.200 γραμμαρίων) σε αλλεπάλληλες υψηλές πλευρικές φορτίσεις: 2 G αριστερά, 5 G δεξιά, 5 G αριστερά, 4 G δεξιά και 3 G αριστερά. Το Silverstone διαθέτει τον υψηλότερο μέσο όρο πλευρικών G (2,8) στο γύρο, σε ολόκληρη τη σεζόν της F1.

GP Μ. Βρετανίας

Λόγω των υψηλών πλευρικών φορτίων, τα ελαστικά παρουσιάζουν αυξημένη καταπόνηση για αυτό και οι ελάχιστες πιέσεις που επέβαλε η Pirelli για το GP M. Βρετανίας είναι πολύ υψηλές, διασφαλίζοντας την ανθεκτικότητα των ιταλικών προϊόντων (δεδομένων των πολλαπλών αστοχιών που είδαμε πέρυσι): 25 psi στον εμπρός άξονα και 23 psi στον πίσω. Η καταπόνηση του εμπρός αριστερού ελαστικού αποτελεί τον περιοριστικό παράγοντα στη βρετανική πίστα.

Το Silverstone είναι η πίστα με το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό στο γύρο με τέρμα γκάζι έπειτα από την Monza: 72% του χρόνου στο γύρο, 81% της απόστασης. Επίσης, είναι η πίστα που καταπονεί λιγότερο το σύστημα πέδησης, με μόλις τρία φρεναρίσματα να είναι υψηλής ενέργειας. Οι οδηγοί διανύουν το κομμάτι (δηλαδή τη μισή περίπου πίστα) χωρίς να αγγίζουν καν το πεντάλ του φρένου μερικές φορές.

GP Μ. Βρετανίας

Στοιχεία φρεναρίσματος για κάθε στροφή του Silverstone

Σε οκτώ από τους προηγούμενους 10 αγώνες στο Silverstone παρενέβη το αυτοκίνητο ασφαλείας. Παρά τις υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες (230 χ.α.ώ στον αγώνα, 250 χ.α.ώ. στις κατατακτήριες δοκιμές), η χάραξη προσφέρει ευκαιρίες για προσπεράσματα, ιδίως στην προσέγγιση της Brooklands (στροφή 6) και της Stowe (15).

Τo Silverstone παρουσιάζει επίσης τον υψηλότερο μέσο όρο ταχύτητας διέλευσης από την κορυφή των στροφών από όλες της πίστες του Πρωταθλήματος της F1. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, ήταν κρίσιμη η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων στις γρήγορες στροφές. Ωστόσο, με τις αλλαγές κανονισμών του 2017, τα σύγχρονα μονοθέσια, με την επιπλέον πρόσφυση που παράγουν, έχουν τη δυνατότητα να διανύσουν τις περισσότερες στροφές του Silverstone με τέρμα γκάζι.

Η μάχη της κορυφής

Συνεπώς, τα τελευταία χρόνια στο Silverstone είναι πιο ανταγωνιστικά τα μονοθέσια που παράγουν χαμηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης. Ίσως αυτό ευνοήσει λίγο την Red Bull (καθώς και την McLaren), σε μια πίστα που τα τελευταία χρόνια έχει κυριαρχήσει η Mercedes. Βέβαια, δεν είχε συμβεί ακριβώς έτσι πέρυσι, στους δύο αγώνες που διεξήχθησαν στη βρετανική πίστα.

Ο Lewis Hamilton νίκησε πέρυσι το Βρετανικό GP με το εμπρός αριστερό ελαστικό του να έχει αστοχήσει. Στο GP 70ής Επετείου της F1 μια εβδομάδα αργότερα, ο Max Verstappen πήρε τη νίκη, καθώς η Red Bull είχε τη δυνατότητα να διαχειριστεί καλύτερα την πιο μαλακή επιλογή ελαστικών που έκανε η Pirelli για το δεύτερο σαββατοκύριακο.

Η Mercedes θα παρουσιάσει σε αυτό τον αγώνα μερικές αναβαθμίσεις στην W12, οι οποίες όμως δε θα προσδώσουν στο μονοθέσιο απόδοση 3 ή 4 δεκάτων του δλ. στο γύρο, σύμφωνα με τις παραδοχές παραγόντων της ίδια της ομάδας. Θα είναι πολύ σημαντικό για την Mercedes να πετύχει ένα καλό αποτέλεσμα στο Silverstone για να ανακόψει την πορεία της Red Bull, που έχει κάνει ένα σερί 5 νικών, πριν το Hungaroring που δε θεωρείται από τις πιο ευνοϊκές πίστες για την W12, και το καλοκαιρινό διάλειμμα του Αυγούστου.

Μεταγραφές και άλλα

Ολοένα και περισσότερες πηγές θεωρούν πλέον σίγουρη τη μεταγραφή του George Russell στην Mercedes. Οι φήμες όμως που προέβλεπαν ότι η επίσημη ανακοίνωση της μεταγραφής του Βρετανού θα πραγματοποιηθεί στο τριήμερο του Silverstone, διαψεύστηκαν από τον ίδιο τον Russell. Σύμφωνα με το γερμανικό Τύπο, η τελική απόφαση και η υπογραφή των συμβολαίων θα πραγματοποιηθεί εντός του καλοκαιρινού διαλείμματος της F1 τον Αύγουστο.

O Lando Norris, έπειτα από τους πόντους ποινής που δέχθηκε στην αγωνιστική του άδεια, διαθέτει 8 (παραγράφηκαν 2 από το GP Αυστρίας, εφόσον παρήλθε χρονικό διάστημα 12 μηνών από την επιβολή τους) και θα πρέπει να είναι προσεκτικός διότι αυτοί θα ισχύουν μέχρι το Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή απέχει 4 πόντους από τιμωρία με αποκλεισμό για ένα αγώνα και κατά συνέπεια θα πρέπει να είναι προσεκτικός, διότι στη μονομαχία με τον Perez στο GP Αυστρίας, δέχθηκε ποινή 2 βαθμών.

Σύμφωνα με τον Pierre Gasly, η νέα μορφή του τριημέρου, με την προσθήκη του sprint qualifying, θα ευνοήσει τα μονοθέσια που έχουν καλύτερη απόδοση σε ρυθμό αγώνα. Ο Γάλλος θεωρεί ότι η AlphaTauri έχει πλεονέκτημα στις κατατακτήριες δοκιμές.

Για να απομακρυνθούν τεχνικές αμφιβολίες για την κακή επίδοση του Esteban Ocon στους τελευταίους αγώνες, η Alpine αντικατέστησε το πλαίσιο που χρησιμοποιούσε ο Γάλλος στα προηγούμενα Grand Prix._Φ.Λ.

Πρόγραμμα τριημέρου

Τηλεοπτική μετάδοση: Cosmote Sport 5HD, ΕΡΤ Sports
Παρασκευή 16 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 16:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 20:00
Σάββατο 17 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 2: 14:00
Sprint qualifying: 18:30
Κυριακή 18 Ιουλίου
Αγώνας: 17:00

GP M. Βρετανίας – SIlverstone

10ος γύρος του Πρωταθλήματος 2021
Μήκος πίστας: 5.891 μ.
Γύροι: 52
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,200 χλμ.
Στροφές: 18 (8 αριστερές, 10 δεξιές)
Συνολική διάρκεια pit stop: 27-28 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 644,2 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 72%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 81%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 36
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 5-6 και 14-15)

GP Μ. Βρετανίας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ