Στην Ουγγαρία θα ταξιδέψει η Formula 1 για τον 11ο γύρο της φετινής σεζόν και το τελευταίο Grand Prix πριν το καθιερωμένο καλοκαιρινό διάλειμμα τεσσάρων εβδομάδων, μέχρι τον επόμενο αγώνα, το GP Βελγίου στις 29 Αυγούστου.
To 1986, η Formula 1 -ή καλύτερα ο Bernie Ecclestone- έσπασε το Σιδηρούν Παραπέτασμα και εισήλθε στην Ανατολική Ευρώπη, διοργανώνοντας το GP Ουγγαρίας στη νεόκτιστη, τότε, πίστα του Hungaroring.
Οι οδηγοί την παρομοιάζουν με πίστα καρτ, γιατί κατά τη διάρκεια του γύρου τους αφήνει ελάχιστες στιγμές να πάρουν μια ανάσα, καθώς από τη στροφή 4 έως την 11 δεν υπάρχει ουσιαστική ευθεία, πρόκειται για συνεχή αλληλουχία στροφών. Η 4η στροφή είναι μια από τις αγαπημένες των οδηγών, καθώς είναι ταχύτατη (240 χ.α.ώ.) και έχει τυφλή είσοδο.
Τα μονοθέσια περνάνε μόλις 10 δλ. σε ευθείες από τα 75 δλ. που απαρτίζουν το γύρο. Καθ’ όλη την υπόλοιπη διάρκεια του γύρου, τα μονοθέσια στρίβουν. Μονάχα 65% της απόστασης του γύρου διανύεται με τέρμα γκάζι, ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά της σεζόν, μεγαλύτερο μόνο από το Μονακό και τη Σιγκαπούρη (που δε θα φιλοξενήσει GP ούτε φέτος).
Οι πλευρικές φορτίσεις που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια του γύρου, παρά τις αργές ή μέσης ταχύτητας στροφές, είναι από τις υψηλότερες της σεζόν. Το Hungaroring διαθέτει μόλις 14 στροφές όμως, περισσότερες μόνο από αυτές του Red Bull Ring και της Monza.
Τα μονοθέσια υιοθετούν ρυθμίσεις μέγιστης παραγωγής αρνητικής άντωσης. Με τις εξαιρετικά υψηλές τιμές πρόσφυσης που παράγουν τα σύγχρονα μονοθέσια η μέση ωριαία ταχύτητα έχει ανέβει και πλέον το Hungaroring δε θεωρείται αργή πίστα, αλλά μέσης ταχύτητας.
Tα kerb του Hungaroring είναι από τα μεγαλύτερα που θα αντιμετωπίσουν τα μονοθέσια καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, αν και δεν φτάνουν τις καταπονήσεις που ασκούν στα μονοθέσια τα kerb της Αυστρίας. Η απόδοση των μονοθεσίων όμως στην «ανάβαση» των kerb θα έχει σημασία στους χρόνους στο γύρο.
Η χάραξη παρουσιάζει πολλές παρατεταμένες στροφές (τουλάχιστον τέσσερις), 180 μοιρών ή περισσότερων. Αυτό επηρεάζει το στήσιμο του μονοθεσίου, με τους μηχανικούς να δίνουν περισσότερη έμφαση στην απόδοση κατά τη «σταθερή κατάσταση» του μονοθεσίου. Όταν δηλαδή το μονοθέσιο στρίβει για παρατεταμένο χρονικό διάστημα και δε χρειάζεται να κάνει απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.
Παρά το γεγονός ότι το Hungaroring διαθέτει μια από τις μικρότερες ευθείες εκκίνησης/τερματισμού, η απόσταση από την pole position έως την πρώτη ζώνη φρεναρίσματος είναι από τις μεγαλύτερες της σεζόν, ξεπερνώντας τα 440 μέτρα.
Τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα καθώς η πίστα είναι αρκετά στενή, για αυτό και έχει μεγάλη σημασία η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Η στρατηγική δεν είναι πάντοτε ξεκάθαρη. Αν και η πιο συνηθισμένη στρατηγική είναι αυτή του ενός pit stop, το 2019 ο Hamilton νίκησε επισκεπτόμενος δύο φορές τα pits για αλλαγή ελαστικών.
Οι δύο τακτικές παράγουν παρόμοιο συνολικό χρόνο αγώνα, οπότε η ιδανική επιλογή εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, όπως τα κενά που μπορούν να βρουν στην πίστα οι ομάδες για να εκτελέσουν τη στρατηγική, που καθορίζονται και από τη στρατηγική των αντιπάλων τους.
Η Pirelli θα φέρει γόμες μέσης σκληρότητας για το GP Ουγγαρίας (C2, C3 και C4) έχοντας διαμορφώσει τις κατώτατες πιέσεις ελαστικών στα 19 psi εμπρός και 18 psi στον πίσω άξονα.
Οι θερμοκρασίες που συνήθως επικρατούν αυτή την εποχή στο Hungaroring (το οποίο βρίσκεται σε φυσικό αμφιθεατρική τοποθεσία, συνεπώς πολύ σπάνια πνέουν άνεμοι) είναι αρκετά υψηλές.
Πέραν των υψηλών θερμοκρασιών, η απουσία ευθειών μεταξύ των στροφών συμβάλει επίσης στην υπερθέρμανση των ελαστικών, καθώς δεν προλαβαίνουν να κρυώσουν.
Κατά συνέπεια, η θερμική καταπόνηση των ελαστικών του πίσω άξονα αναμένεται να είναι ο περιοριστικός παράγοντας στην Ουγγαρία.
Red Bull
Την Πέμπτη (28 Ιουλίου), η FIA θα διεξάγει την ακρόαση του αιτήματος της Red Bull να επανεξεταστεί η σύγκρουση μεταξύ των διεκδικητών του τίτλου στον 1ο γύρο του GP Μ. Βρετανίας.
Πως θα είναι η επόμενη μονομαχία μεταξύ των διεκδικητών του φετινού τίτλου; Θα έρθει αυτή η μονομαχία στο GP Ουγγαρίας και θα είναι πιο προσεκτικοί μεταξύ τους, ή θα είναι αποφασισμένοι να μην υποχωρήσουν;
Θεωρητικά, τα χαρακτηριστικά της πίστας του Hungaroring αναμένεται να ευνοήσουν το μονοθέσιο της Red Bull έναντι αυτού της Mercedes. Η RB16B, με τις αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί στους τελευταίους αγώνες, έχει καταφέρει να αυξήσει κι άλλο τη γωνία rake, δηλαδή πόσο ανασηκωμένο είναι το πίσω μέρος του μονοθεσίου.
Οι πριονωτές απολήξεις του διαχύτη που παρουσιάστηκαν στο GP Στυρίας, είχαν ως σκοπό την αύξηση της γωνίας rake της RB16B, ώστε να παράγει ακόμη περισσότερη αρνητική άντωση από την λειτουργία του δαπέδου του μονοθεσίου.
Το Hungaroring απαιτεί τη μέγιστη εφικτή παραγωγή αρνητικής άντωσης και σε αυτό τον τομέα η Red Bull υπερέχει της Mercedes.
Λόγω των περιορισμών που υφίστανται από τους τεχνικούς κανονισμούς όσον αφορά την εξέταση των μονάδων ισχύος μεταξύ των GP, η αγωνία της Red Bull όσον αφορά την κατάσταση του V6 που ενεπλάκη στο ατύχημα του Max Verstappen στο GP Μ. Βρετανίας, θα παραταθεί μέχρι την Παρασκευή.
Όταν δηλαδή η Red Bull (και η Honda) ανάψει για πρώτη φορά τη μονάδα για χρήση στις ελεύθερες δοκιμές. Τότε θα διαπιστώσει αν θα έχει τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσει ξανά σε αγώνα, ή αν θα τη διατηρήσει μόνο για ελεύθερες δοκιμές.
Αν εκτυλιχθεί το δεύτερο σενάριο, το πιθανότερο είναι ότι ο Verstappen θα πρέπει να εκτίσει ποινή αργότερα στη σεζόν, καθώς θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει περισσότερα στοιχεία μονάδας ισχύος κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Η Red Bull θα αναγκαστεί να αντικαταστήσει το πλαίσιο που χρησιμοποιούσε ο Verstappen στο Silverstone, καθώς οι ζημιές δεν επισκευάζονται, σύμφωνα με τα λεγόμενα του αγωνιστικού συμβούλου της αυστριακής εταιρείας, Helmut Marko.
O Verstappen δεν έχει επιπτώσεις στη σωματική του υγεία από το ατύχημα, πέραν από μερικούς μώλωπες στο σώμα του.
Mercedes
Με τη 8η νίκη του στο Silverstone, ο Lewis Hamilton ισοφάρισε το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες σε μια πίστα, που μοιράζεται με τον Michael Schumacher (Magny-Cours). Ωστόσο, στο Hungaroring έχει ήδη κατακτήσει 8 νίκες και αν καταφέρει να στεφθεί νικητής ξανά, θα σπάσει το ρεκόρ.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Mercedes είδε κέρδη από τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στο Silverstone, οι οποίες είχαν ως στόχο να «μονώσουν» καλύτερα τα πλαϊνά του δαπέδου και να το κάνουν λιγότερο επιρρεπές σε εισροές εξωτερικού αέρα, πράγμα που επετεύχθη.
Αυτό δε σημαίνει όμως ότι η Mercedes κατάφερε να επιλύσει όλα τα προβλήματα της W12. Στην Ουγγαρία, οι συγκεκριμένες δυσκολίες δε θα έχουν μεγάλη σημασία, καθώς η αεροδυναμική απόδοση δεν αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στο Hungaroring.
McLaren
Σύμφωνα με την McLaren, το Hungaroring δεν είναι μια πίστα που ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της MCL35Μ και η βρετανική ομάδα προβλέπει ότι θα δυσκολευτεί στη μάχη με τη Ferrari, παρά τις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στο μονοθέσιό της αυτό το Σαββατοκύριακο.
Σημειώνοντας βαθμούς για 15ο συνεχόμενο GP στο Silverstone, ο Lando Norris έσπασε το ρεκόρ 14 σερί αγώνων στους βαθμούς για οδηγό της McLaren, που κατείχε ο Fernando Alonso από το 2007.
O Norris παραμένει στην 3η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος οδηγών και ο διευθυντής της McLaren, Andreas Seidl, πιστεύει ότι δεν είναι μη ρεαλιστικό να παραμείνει εκεί μέχρι το τέλος της σεζόν, αν η ομάδα καταφέρει να επαναλάβει τις επιδόσεις του πρώτου μισού της σεζόν.
O Ricciardo πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμά του με τη McLaren, εισερχόμενος στους πρώτους πέντε της τελικής κατάταξης για πρώτη φορά φέτος, παρά το γεγονός ότι είχε αλλεργική ρινίτιδα.
Ferrari
Όπως έχει αποδείξει με τις εμφανίσεις της σε Μονακό, Μπακού και Silverstone, η Ferrari όταν βρίσκει το ιδανικό στήσιμο και έχει τη δυνατότητα να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν σωστά, μπορεί να είναι πολύ ανταγωνιστική. Ωστόσο, κατά τον Charles Leclerc δε θα πρέπει να τρέφει ελπίδες για νίκη στην Ουγγαρία.
Επειδή το Hungaroring αποκαλείται πολύ συχνά Μονακό χωρίς μπαριέρες, κάποιοι προβλέπουν ότι η Ferrari θα είναι πολύ δυνατή στο GP Ουγγαρίας. Ωστόσο, η φύση των στροφών της χάραξης του Hungaroring είναι πολύ διαφορετική, καθώς ο γύρος έχει περισσότερη «ροή», με πιο γρήγορες στροφές, 3ης, 4ης ή 5ης σχέσης στο κιβώτιο και η ταχύτητα δεν πέφτει σχεδόν ποτέ κάτω από τα 100 χ.α.ώ.
Ο Carlos Sainz σχολίασε: «Εάν κοιτάξετε το Μονακό και το Μπακού, υπάρχουν στροφές 2ης ή 3ης σχέσης στο κιβώτιο. Η Βουδαπέστη στις μέρες μας, με αυτά τα μονοθέσια εξαιρετικά υψηλής αρνητικής άντωσης, στο μεσαίο τμήμα είσαι με 4η και 5η σχέση όλη την ώρα. Οπότε δεν είναι καθαρά πίστα αργών στροφών όπως ήταν στο παρελθόν. Και δε νομίζω ότι θα είναι τόσο καλή πίστα για εμάς. Νομίζω ότι είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να βρεθούμε ακριβώς πίσω από τη Red Bull και την Mercedes».
Alpine
Την Πέμπτη πριν το GP Ουγγαρίας, ο Fernando Alonso θα γιορτάσει τα 40ά του γενέθλια, στην πίστα που σημείωσε την πρώτη του νίκη στην F1, το 2003.
O Ισπανός προειδοποίησε ότι εφόσον οι αγωνοδίκες είναι υπερβολικά επιεικείς, ο ίδιος θα εκμεταλλευτεί τα όρια της επιείκειας αυτής, όπως πιστεύει ότι έχουν κάνει και άλλοι αντίπαλοί του ιδίως στις εκκινήσεις των δύο GP στην Αυστρία, οι οποίοι παρέμειναν ατιμώρητοι για τις πράξεις τους.
O εκτελεστικός διευθυντής της Alpine, Marcin Budkowski, επιβεβαίωσε ότι η γαλλική ομάδα έχει επικεντρωθεί πλήρως στο μονοθέσιο του 2022. Επίσης, ο Πολωνός σχολίασε ότι οι επιδόσεις του Alonso σιώπησαν τους επικριτές του.
Haas
O Mick Schumacher θα έχει ένα καινούργιο κάθισμα στη διάθεσή του, το οποίο αναμένεται να επιλύσει τα προβλήματα… εργονομίας που αντιμετώπιζε εντός του cockpit της VF-21._Φ.Λ.
Πρόγραμμα τριημέρου
Τηλεοπτική μετάδοση: Cosmote Sport 5HD, ΕΡΤ Sports
Παρασκευή 30 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 12:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 16:00
Σάββατο 31 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00
Κυριακή 1 Αυγούστου
Αγώνας: 16:00
GP Ουγγαρίας – Hungaroring
11ος γύρος του Πρωταθλήματος 2021
Μήκος πίστας: 4.381 μ.
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,600 χλμ.
Στροφές: 14 (6 αριστερές, 8 δεξιές)
Συνολική διάρκεια pit stop: 21-22 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 443,6 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 56%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 65%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 48
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 14-1 και 1-2)