Για δεύτερη χρονιά, το Red Bull Ring θα φιλοξενήσει δύο Grand Prix της Formula 1 σε μία σεζόν. Αυτό το σαββατοκύριακο είναι η σειρά του GP Αυστρίας. Με τα δείγματα από το GP Στυρίας του προηγούμενου σαββατοκύριακου, η Red Bull είναι το φαβορί.
Η μεγάλη διαφορά του GP Αυστρίας αυτό το σαββατοκύριακο είναι η επιλογή ελαστικών της Pirelli. Η ιταλική εταιρεία θα φέρει σε αυτό τον αγώνα τα πιο μαλακά ελαστικά της. Το γεγονός αυτό ίσως μεταβάλλει την ιδεατή στρατηγική για την Κυριακή, από ένα σε δύο pit stop.
Στο GP Στυρίας, οι Sainz και Ricciardo κατάφεραν να συμπληρώσουν 41 γύρους με τη μέση γόμα (C3, η οποία θα είναι η σκληρή αυτό το σαββατοκύριακο), ενώ ο Norris έκανε 31 γύρους με τη μαλακή (C4, μέση αυτό το σαββατοκύριακο). Αυτό σημαίνει ότι ο αγώνας μπορεί να βγει και με ένα pit stop, αλλά με αρκετή διαχείριση ελαστικών. Θα είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί η γόμα C5 στο Red Bull Ring.
Την ανάλυση των χαρακτηριστικών και των απαιτήσεων της πίστας του Red Bull Ring, μπορείτε να τα βρείτε στην προεπισκόπηση του GP Στυρίας της προηγούμενης εβδομάδας.
Κάθε οδηγός θα διαθέτει δύο επιπλέον σετ νέου τύπου ελαστικών για τις ελεύθερες δοκιμές. Έπειτα από τις αστοχίες του Μπακού, η Pirelli θα δοκιμάσει μια καινούργια κατασκευή σκελετών στον πίσω άξονα, η οποία ίσως χρησιμοποιηθεί κανονικά στο τριήμερο του Βρετανικού GP.
Μάχη κορυφής
Δεδομένης της κυριαρχίας της Red Bull το προηγούμενο σαββατοκύριακο, θα είναι δύσκολο για την Mercedes να αντιστρέψει την κατάσταση. Η αυστριακή ομάδα ήταν ξεκάθαρα ταχύτερη την περασμένη Κυριακή και το γεγονός ότι μπορούσε να ελέγξει το ρυθμό της διότι δε βρισκόταν υπό απειλή την βοήθησε να προστατεύσει τα ελαστικά της.
Τo GP Αυστρίας θα είναι ο 200ή εκκίνηση σε αγώνα της Formula 1 για τον Sergio Perez.
Οι πιο μαλακές γόμες ίσως δυσκολέψουν την Mercedes, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Την προηγούμενη Κυριακή, η γερμανική ομάδα υιοθέτησε ένα πειραματικό μηχανικό στήσιμο, μεταβάλλοντας την κατανομή roll (περιστροφής, πόσο δηλαδή ανασηκώνονται οι εσωτερικές αναρτήσεις σε μια στροφή) μεταξύ των δύο αξόνων. Η Mercedes διερευνά κατά πόσο αυτό το στήσιμο επιβάρυνε την καταπόνηση των ελαστικών και ευελπιστεί ότι με πιο παραδοσιακές ρυθμίσεις δε θα υπερθερμαίνει τα Pirelli του πίσω άξονα, που θα αποτελέσουν και αυτό το σαββατοκύριακο τον περιοριστικό παράγοντα στον αγώνα.
Είχαμε αναφέρει στην ανάλυση του GP Στυρίας ότι η Red Bull δείχνει να επενδύει περισσότερο στη φετινή σεζόν, ενώ η Mercedes έχει στρέψει περισσότερο το επίκεντρο των τεχνικών της στο 2022. Ο Toto Wolff ωστόσο προειδοποίησε ότι η Mercedes θα ελέγξει τα δεδομένα για να διαπιστώσει από που προέρχονται τα κέρδη της μονάδας ισχύος της Honda στους τελευταίους αγώνες και αν θα πρέπει να απευθυνθεί στην FIA για αποσαφηνίσεις.
H απάντηση του Christian Horner ήταν αρκετά περιπαικτική: «Είχαν μια πόρτα αχυρώνα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου τους για αυτό τον αγώνα και εμείς είχαμε μια αρκετά αδύνατη πίσω αεροτομή. Οπότε δε χρειάζεται να είσαι αστροφυσικός για να διαπιστώσεις γιατί τείνουμε να είμαστε λίγο ταχύτεροι στις ευθείες».
Αναβαθμίσεις και εξελίξεις
Ωστόσο, ο Βρετανός απέδωσε τα εύσημα και στον προμηθευτή λιπαντικών της Red Bull: «Διαθέτουμε ένα καινούργιο λιπαντικό από την ExxonMobil, οπότε πιστεύω ότι θα πρέπει να λάβουν πλήρη εύσημα για το γεγονός ότι ο Lewis υπέδειξε τους κινητήρες ως τομέα βελτίωσης. Οι κινητήρες έχουν περάσει ομολογκασιόν, είναι η ίδια έκδοση». Το κέρδος προκύπτει από το γεγονός ότι η Red Bull έχει πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει πιο επιθετικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, από την πλευρά του, δήλωσε ότι η πτώση απόδοσης στη Mercedes ίσως είναι δείγμα αναστάτωσης της γερμανικής ομάδας στο εσωτερικό της, δεδομένων των πολυάριθμων αλλαγών που έχουν γίνει στην ιεραρχία τους τελευταίους μήνες.
Πάντως, ο Ιταλός δήλωσε για τον κινητήρα της Honda: «Δε συμμερίζομαι αυτά που ακούω και διαβάζω, διότι η απόδοση του κινητήρα της Honda, κοιτώντας τα δεδομένα GPS, ανταποκρίνεται στην απόδοση που είχαν στην αρχή της σεζόν στο Μπαχρέιν. Έπειτα, έπρεπε να μειώσουν την απόδοση, λόγω ζητημάτων αξιοπιστίας. Νομίζω επιλύοντας αυτά, επέστρεψαν στα επίπεδα που βρίσκονταν στην αρχή της σεζόν. Δεν έχει υπάρξει βήμα προόδου».
Σε αντίθεση με τα λεγόμενα του CEO, Toto Wolff, o James Allison, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Mercedes, δήλωσε ότι υπάρχουν κι άλλες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει η γερμανική ομάδα κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν. Ωστόσο, αυτές έχουν ήδη μελετηθεί εδώ και καιρό στην αεροδυναμική σήραγγα. Επίσης, αναμένονται κέρδη και από την μονάδα ισχύος σύμφωνα με τον Allison, καθώς και “τακτοποίηση” κάποιων ζητημάτων όσον αφορά τη λειτουργία του μονοθεσίου στην πίστα.
Midfield
Θεωρητικά, επειδή οι ομάδες επισκέπτονται για δεύτερη φορά την ίδια πίστα και είχαν τη δυνατότητα να μελετήσουν τα δεδομένα του προηγούμενου σαββατοκύριακου, οι διαφορές μεταξύ τους αναμένεται να γίνουν ακόμη μικρότερες.
Ο τεχνικός διευθυντής της AlphaTauri, Jody Eggington αποκάλυψε μερικούς από τους λόγους για τους οποίους το ιταλικό μονοθέσιο αποδίδει καλύτερα στους τελευταίους αγώνες. O Βρετανός δήλωσε ότι έπειτα από τους αγώνες στην ιβηρική χερσόνησο, η AlphaTauri δεν ήταν ευχαριστημένη από την απόδοση της AT02 στις αργές στροφές. Στόχος των τεχνικών από το GP του Μονακό ήταν να βελτιώσουν αυτό τον τομέα, και να κάνουν την AT02 λιγότερο «ληθαργική» στις στροφές μέσης ταχύτητας, κάτι που κατάφεραν. Οι καρποί της δουλειάς αυτής φάνηκαν στο Red Bull Ring.
Σε συνέντευξή του στην ισπανική εφημερίδα AS, ο Fernando Alonso, όταν ρωτήθηκε (με αφορμή την ανανέωση συμβολαίου του έτερου οδηγού της Alpine, Esteban Ocon) τι βλέπει τον εαυτό του να κάνει το 2024, απάντησε: «Θα είμαι εδώ, σίγουρα, ως team mate του». Υπενθυμίζουμε ότι το 2024 ο Ισπανός θα είναι 43 ετών.
Η Alpine θα τοποθετήσει τον 22χρονο Κινέζο (επικεφαλής στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Formula 2 αυτή τη στιγμή) Guanyu Zhou, στο μονοθέσιο του Alonso στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής (FP1). Το ίδιο θα κάνει με τον Βρετανό Calum Ilott η Alfa Romeo. O 22χρονος Βρετανός θα οδηγεί το μονοθέσιο του Antonio Giovinazzi στο FP1.
Από την 1η Ιουλίου θα τεθεί σε εφαρμογή και ο περιορισμός στο χρόνο μελέτης στην αεροδυναμική σήραγγα και των προσομοιώσεων CFD που θα μπορούν να κάνουν οι ομάδες σύμφωνα με την τρέχουσα κατάταξη στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Κατά συνέπεια, προκύπτουν μερικές αλλαγές σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, που είχε καθοριστεί από το τελικό αποτέλεσμα του περυσινού Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, όπως διαφαίνεται και στον παρακάτω πίνακα.
Συνάντηση κορυφής…
…θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο στο Spielberg, για να συζητηθεί το μέλλον της μονάδας ισχύος στην F1 μετά το 2025. Η συζήτηση, πέραν των προδιαγραφών των μελλοντικών μονάδων, θα περιλαμβάνει και το ζήτημα περιορισμού εξόδων των κατασκευαστών κινητήρων, ακριβώς όπως έχει συμβεί με τις ομάδες. Ο Jean Todt θέλει να σμφωνηθούν οι βασικές προδιαγραφές εντός της χρονιάς, καθώς διανύει τους τελευταίους μήνες της θητείας του στην προεδρία της FIA.
Πέραν του Γάλλου, στη συνάντηση θα συμμετέχουν οι Stefano Domenicali και Ross Brawn ως εκπρόσωποι της F1, καθώς και οι: Ola Kallenius (Mercedes), John Elkann (Ferrari), Luca de Meo (Renault), Dietrich Mateschitz (Red Bull), Markus Duesmann (Audi) και Oliver Blume (Porsche). Οι δύο τελευταίοι συμμετέχουν για να προσφέρουν την άποψή τους και να εξετάσουν αν οι νέες προδιαγραφές θα είναι δελεαστικές για την εταιρεία τους. Αυτό δεν αποτελεί είδηση, καθώς εδώ και καιρό συμμετέχουν σε αντίστοιχες συναντήσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα δεσμευτούν σε κάτι περαιτέρω._Φ.Λ.
Πρόγραμμα τριημέρου
Τηλεοπτική μετάδοση: Cosmote Sport 5HD, ΕΡΤ Sports
Παρασκευή 2 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 12:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 16:00
Σάββατο 3 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00
Κυριακή 4 Ιουλίου
Αγώνας: 16:00
GP Αυστρίας – Red Bull Ring
9ος γύρος του Πρωταθλήματος 2021
Μήκος πίστας: 4.318 μ.
Γύροι: 71
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,450 χλμ.
Στροφές: 10 (3 αριστερές, 7 δεξιές)
Συνολική διάρκεια pit stop: 21-22 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 245,5 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 74%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 80%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 37
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ στροφών 2-3, 3-4 και 10-1)