Ο προτελευταίος αγώνας της φετινής σεζόν του Πρωταθλήματος F1 θα διεξαχθεί στην πίστα Jose Carlos Pace του Interlagos, κοντά στο Σάο Πάολο.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Lewis Hamilton, παρ’ όλο που εκεί κατέκτησε με δραματικό τρόπο τον πρώτο του τίτλο (και έχει χάσει άλλον έναν το 2007), δεν έχει καταφέρει ποτέ να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Interlagos. Επιπλέον, ο Βρετανός δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο την εβδομάδα του, αφού είχε ένα αυτοκινητικό ατύχημα στο Μονακό (όπου διαμένει). Το δικό του όχημα υπέστη ζημιές και χτύπησε και ένα σταθμευμένο. Λόγω του συμβάντος, ο Hamilton αναχώρησε για τη Βραζιλία μία ημέρα αργότερα από το προγραμματισμένο. Επιπλέον, ο Hamilton έχει αναπτύξει πυρετό.
Η ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι Βραζιλιάνοι στο Interlagos είναι μαγευτική. Η χάραξη της αριστερόστροφης, αρκετά παλαιομοδίτικης πίστας παρουσιάζει αρκετές αργές στροφές και δύο μεγάλες ευθείες. Αρκετά προκλητικό για τους οδηγούς είναι το πρώτο chicane, το κατηφορικό S do Senna. Όταν βρέχει, είναι ένα από τα σημεία στα οποία το ρέων νερό διασχίζει την πίστα, προκαλώντας αρκετές εξόδους. Στο μεσαίο τμήμα της πίστας, όπου κυριαρχούν οι αργές στροφές, οι οδηγοί θέλουν ένα μονοθέσιο σταθερό, χωρίς πολλή υποστροφή και με καλή πρόσφυση στην επιτάχυνση από χαμηλές ταχύτητες. Η τελευταία στροφή της χάραξης είναι πολύ σημαντική στην επίτευξη ενός καλού χρόνου, λόγω της μεγάλης περιόδου με τέρμα γκάζι που ακολουθεί. Οι υψηλές τελικές ταχύτητες στο τέλος των ευθειών είναι σημαντικές για τις μάχες κατά τη διάρκεια του αγώνα
Το αρκετά αυξημένο υψόμετρο της τοποθεσίας της πίστας (800 μ.) θα κάνει τα συστήματα τούρμπο των V6 να λειτουργούν περισσότερο από το κανονικό. Όσοι έχουν αδύναμο τούρμπο θα πληρώσουν το τίμημα, ωστόσο δεν υπάρχουν ιδιαίτερες ανησυχίες όσον αφορά την αξιοπιστία, έπειτα από την πολύ υψηλότερη πρόκληση της πόλης του Μεξικού. Οι γόμες ελαστικών που έχει επιλέξει η Pirelli για αυτό το GP είναι η μέση και η μαλακή. O καιρός προβλέπεται βροχερός για Παρασκευή και Σάββατο, ενώ πιθανότατα δε θα βρέξει κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η Mercedes είναι και πάλι το φαβορί, πιθανότατα με τη Ferrari πίσω της. Η Williams ενδέχεται να δυσκολευτεί λίγο, ενώ ερωτηματικό αποτελεί η απόδοση της Red Bull, δεδομένου ότι τουλάχιστον ένα από τα μονοθέσιά της θα έχει τον αναβαθμισμένο κινητήρα της Renault. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Daniel Ricciardo αναμένεται να χρησιμοποιήσει τον καινούργιο κινητήρα της Renault, στις αναβαθμίσεις του οποίου η γαλλική εταιρεία ξόδεψε τα 11 από τα 12 tokens εξέλιξης που είχε στη διάθεσή της για τη φετινή σεζόν.
Την Τετάρτη, άνθρωποι της τοπικής υπηρεσίας ασφάλειας δεν επέτρεψαν στους εργαζόμενους της Lotus να εισέλθουν στο γκαράζ τους στο Interlagos, λόγω οικονομικής διαμάχης με αντίδικο του οποίου η ταυτότητα δεν έχει γίνει γνωστή. Εντούτοις, οι μηχανικοί εισήλθαν στο γκαράζ την Πέμπτη και ξεκίνησαν τη συναρμολόγηση των μονοθεσίων, συνεπώς δεν υπάρχουν αμφιβολίες για τη συμμετοχή της ομάδας στο GP Βραζιλίας. Παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές δυσκολίες συνεχίζονται για τη Lotus, η Renault αναμένεται να ανακοινώσει την επίσημη αγορά της ομάδας του Enstone στο GP του Άμπου Ντάμπι.
Παράλληλα, φαίνεται ότι η Red Bull θα χρησιμοποιεί και το 2016 τους γαλλικούς κινητήρες, ενδεχομένως μετονομασμένους σε Infiniti. Η Red Bull είχε προσεγγίσει από τον Ιούλιο την Mercedes για το ενδεχόμενο προμήθειας κινητήρων. Έπειτα από μια θετική πρώτη κουβέντα μεταξύ Niki Lauda και Dietrich Mateschitz, τίποτα δεν είχε συμφωνηθεί. Ο Toto Wolff είχε τις αντιθέσεις του προς το ενδεχόμενο μιας τέτοιας συνεργασίας. Ο Αυστριακός ζήτησε από την Red Bull να μην έχει καμία υποχρέωση συμβολαίου προς τη Renault, καθώς η Mercedes συνεργάζεται με τη γαλλική εταιρεία (μοιράζονται ένα εργοστάσιο στο Μεξικό). Για αυτό το λόγο η Renault ξεκίνησε τις διαδικασίες πρόωρης λύσης του συμβολαίου της με τη Renault το οποίο κανονικά λήγει στο τέλος του 2016. Ωστόσο, η Red Bull δεν έκανε περαιτέρω προσεγγίσεις προς την Mercedes, θεωρώντας ότι η συμφωνία μπορεί να γίνει. Η Red Bull προσπαθούσε εδώ και χρόνια να προσελκύσει τον όμιλο VW/Audi στην F1 και φαίνεται ότι βρισκόταν αρκετά κοντά, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρίπων, που έβαλε στον πάγο οποιαδήποτε σχέδια. Ωστόσο, η απειλή της Audi ήταν αρκετή για να κάνει το ΔΣ της Mercedes να μην είναι πρόθυμο πλέον να μοιραστεί την τεχνογνωσία της γερμανικής εταιρείας με την Red Bull.
Όταν έγινε εμφανές ότι η Mercedes δεν ήταν πρόθυμη να παραχωρήσει τους κινητήρες της, η Red Bull στράφηκε προς τη Ferrari. Φαίνεται ότι αρχικά, ο πρόεδρος των Ιταλών, Sergio Marchionne ήταν θετικός προς το ενδεχόμενο, ωστόσο, ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι o τεχνικός διευθυντής της Scuderia, James Allison, κατάφερε να τον μεταπείσει. Εντέλει, η Ferrari προσέφερε μονάχα κινητήρες του 2015. Η Red Bull στη συνέχεια χτύπησε την πόρτα της Honda, εντούτοις η McLaren άσκησε βέτο και απέκλεισε το ενδεχόμενο συνεργασίας με τους Ιάπωνες. Συνεπώς, η Red Bull έκανε πλήρη κύκλο και ξεκίνησε εκ νέου συζητήσεις με τη Renault για το 2016 και την πιθανότητα μετονομασίας τους. Η Red Bull δεχόταν μέχρι στιγμής διπλάσια χρήματα από τους σπόνσορες Infiniti και Total απ’ όσα κατέβαλλε στη Renault για τους κινητήρες. Η αξία των χορηγιών αυτών προς τη Red Bull αναμένεται να μειωθεί ενόψει 2016, για να ενισχυθεί και η οικονομική ευρωστία της εργοστασιακής ομάδας της Renault (νυν Lotus). Infiniti και Total αναμένεται να σταματήσουν να αποτελούν σπόνσορες της Red Bull το 2017.
Έπειτα από την ανακοίνωση της αποχώρησης της Susie Wolff από την ενεργό δράση, η Williams αναμένεται να έχει για οδηγό δοκιμών το 2016 τον 17χρονο Lance Stroll (που φέτος αγωνίζεται στην Formula 3), γιο ενός εκ των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου, του δισεκατομμυριούχου Lawrence Stroll. Παράλληλα, ο φετινός πρωταθλητής στο GP2, o 23χρονος Ολλανδός Stoffel Vandoorne θα αναλάβει το ρόλο του αναπληρωματικού οδηγού στη McLaren.
Παράλληλα, ένα γκρουπ επενδυτών από τις ΗΠΑ, με επικεφαλής τον Tavo Hellmund (εμπνευστής της διοργάνωσης GP στο Τέξας και διοργανωτής του GP Μεξικού), διαπραγματεύεται την αγορά μεριδίου ελέγχου στην ομάδα της Manor, η οποία δέχθηκε πρόσφατα τις παραιτήσεις των John Booth, Graeme Lowdon και Bob Bell._Φ.Λ.
Όλη δράση από το αγωνιστικό σαββατοκύριακο μεταδίδεται ζωντανά από το συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ΟΤΕ Sport 5, ενώ τον αγώνα της Κυριακής θα δείξει ζωντανά και ο Alpha.
Παρασκευή 13/11
Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1) 14:00
Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2) 18:00
Σάββατο 14/11
Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3) 15:00
Κατατακτήριες δοκιμές 18:00
Κυριακή 15/11
Αγώνας 18:00