Ο 2ος γύρος του φετινού πρωταθλήματος της F1 θα διεξαχθεί το σούρουπο της Κυριακής στο Μπαχρέιν. Ωστόσο, τις διαδικασίες του Σαββάτου πιθανότατα θα επισκιάσει ένα σύστημα κατατακτήριων δοκιμών που κανείς δε θέλει.
Για ένα θεσμό που θέλει να αποκαλείται κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αυτή η φάρσα με τις κατατακτήριες δοκιμές έχει τραβήξει πάρα πολύ, και φυσικά, όπως συμβαίνει πάντοτε στην F1, το πρόβλημα εντοπίζεται στα παιχνίδια ισχύος που λαμβάνουν χώρα στο παρασκήνιο… Έπειτα από το φιάσκο με την καινούργια μορφή κατατακτήριων δοκιμών στη Μελβούρνη, οι ομάδες αποφάσισαν ομώνυμα να μεταβούν στο παλιό σύστημα από το GP του Μπαχρέιν. Ωστόσο, ο Bernie Ecclestone και η FIA δεν ήθελαν να εγκαταλείψουν εντελώς την ιδέα που είχαν προτείνει. Ήθελαν να προωθήσουν μια βελτιωμένη έκδοση του καινούργιου συστήματος, διατηρώντας το Q1 και το Q2 με τη φετινή μορφή νοκ-άουτ και το Q3 να διεξάγεται υπό τους περυσινούς κανονισμούς. Συνεπώς, οι ομάδες που βρίσκονται στην Επιτροπή της F1 κλήθηκαν να υπερψηφίσουν μια μικτή μορφή κατατακτήριων δοκιμών, χωρίς τη δυνατότητα επιλογής του περυσινού συστήματος. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, FIA και Ecclestone ακολούθησαν αυτή την τακτική για να εξαναγκάσουν τις ομάδες να αποδεχθούν τη λύση του μικτού συστήματος κατατακτήριων δοκιμών. Ωστόσο, το σχέδιο της Διεθνούς Ομοσπονδίας απέτυχε παταγωδώς, καθώς McLaren και Red Bull αρνήθηκαν να εγκρίνουν τη μικτή μορφή κατατακτήριων δοκιμών. Εντέλει, το αποτέλεσμα είναι -ξανά…- αυτό που ουσιαστικά δεν ήθελε κανείς. Η F1 είναι αναγκασμένη να διατηρήσει το νοκ-άουτ σύστημα σε όλα τα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών. Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, προειδοποίησε ότι δεν υπάρχει κανένα λόγος για τον οποίο θα πρέπει να περιμένει κανείς οι κατατακτήριες δοκιμές του Μπαχρέιν να είναι πιο θεαματικές απ’ ότι αυτές στη Μελβούρνη…
Η κατάσταση αυτή έκανε το σύνδεσμο των οδηγών (GPDA), ο οποίος υπό την προεδρία του Alex Wurz είναι πολύ πιο ενεργός, να εκδόσει μια ανακοίνωση, στην οποία χαρακτηρίζει -εύστοχα- τη διαδικασία λήψης αποφάσεων στο σπορ είναι κακώς δομημένη και απαρχαιωμένη, παρεμποδίζοντας την επίτευξη προόδου. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με την ανακοίνωση του GPDA, οδηγεί σε αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα ή σε αδιέξοδο, όπως προφανώς έχει συμβεί με το ζήτημα των κατατακτήριων δοκιμών αυτή τη στιγμή. H ανακοίνωση του GPDA παροτρύνει την αλλαγή διακυβέρνησης του σπορ. Με δική του επιστολή, ο Bernie Ecclestone έσπευσε να συμφωνήσει με την ανακοίνωση του GPDA, επισημαίνοντας παράλληλα εκφραστικά λάθη σε αυτήν, με τον γνωστό κυνικό τρόπο του. Όπως είναι φυσικό, ο Ecclestone έσπευσε να αδράξει την ευκαιρία αυτή, διότι είναι ευθυγραμμισμένη με τις προσωπικές του επιδιώξεις: τη συγκέντρωση μεγαλύτερης εξουσίας στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στην F1. Την ίδια στιγμή, ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner -ο οποίος έχει πολύ καλές σχέσεις με τον Ecclestone και η άποψη του γράφοντος είναι ότι λειτουργεί ως φερέρωνο του Bernie- δηλώνει ότι οι ομάδες δεν πρέπει να διακυβερνούν το σπορ. Βέβαια, οι ομάδες ήταν αυτές που πριν από λίγα χρόνια διεκδικούσαν τη διακυβέρνηση του σπορ με απειλές αποχώρησης και δημιουργίας ενός ανεξάρτητου πρωταθλήματος… Ο άξονας FIA-Ecclestone θέλει να αναλάβει μεγαλύτερη εξουσία επί του σπορ και αυτή τη στιγμή την πληρώνει η F1. Στο παρασκήνιο, παίζει επίσης και η πώληση της F1, με τον Ecclestone να δηλώνει ότι η τιμή για το 35% της CVC έχει οριστεί. Δεν είναι ανήκουστο για τον Ecclestone να έχει με κάποιο τρόπο υπονομεύσει το σπορ για να το υποτιμήσει, με σκοπό την μείωση της τιμής πώλησης σε καινούργιους ιδιοκτήτες… Ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι το όλο ζήτημα με τις κατατακτήριες δοκιμές δεν έχει τίποτα να κάνει με το ίδιο το σπορ. Η πρόφαση περί δημιουργίας πιο απρόβλεπτων grid είναι παραπέτασμα καπνού.
Όσον αφορά τα αγωνιστικά δρώμενα, το δεύτερο GP της σεζόν, είναι εξαιρετικά απαιτητικό από τα συστήματα πέδησης. H χάραξη της πίστας του Sakhir είναι stop & go, δηλαδή μεγάλες ευθείες και ως επί το πλείστο αργές στροφές. Λόγω των συνεχών επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων η κατανάλωση καυσίμου αποτελεί επίσης κρίσιμο παράγοντα στο Μπαχρέιν. Λόγω της άμμου από την έρημο και τη σπάνια χρήση της πίστας, ο ασφαλτοτάπητας είναι αρκετά ακάθαρτος στην αρχή του τριημέρου. Επιπλέον, λόγω της διεξαγωγής τους σε υψηλότερες θερμοκρασίες από αυτές που θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας, η πρώτη και η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP1 και FP3) δε θα είναι αντιπροσωπευτικές, γεγονός που θα κάνει το FP2 εξαιρετικά σημαντικό.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαφορά επιλογής σετ ελαστικών μεταξύ των κορυφαίων ομάδων. Οι οδηγοί της Mercedes διαθέτουν 1 σετ μέσης γόμας, 6 μαλακής και 6 supersoft. Οι οδηγοί της Ferrari έχουν επιλέξει 3 σετ μέσης γόμας, 4 μαλακής και 6 supersoft. Στη Williams διαθέτουν 3 σετ μέσης γόμας, 3 σετ μαλακής και 7 suspersoft. H Red Bull επέλεξε 2 σετ μέσης γόμας, 5 μαλακής και 6 supersoft. Κατά συνέπεια, υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι οδηγοί της Mercedes δε θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τη μέση γόμα στις ελεύθερες δοκιμές, καθώς οι κανονισμοί υπαγορεύουν ότι θα πρέπει να διατηρήσουν το σετ ελαστικών μέσης γόμας για τον αγώνα. Όπως αποδείχθηκε στη Μελβούρνη, το μεγάλο εύρος επιλογών (με τη βοήθεια ενός αυτοκινήτου ασφαλείας) μπορούν να ανάγουν τη στρατηγική σε κρίσιμο παράγοντα για την έκβαση του αγώνα.
Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν οι Ferrari θα έχουν τη δυνατότητα να επαναλάβουν τις εκρηκτικές εκκινήσεις που πραγματοποίησαν στη Μελβούρνη. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο σχεδιασμός του μοχλού συμπλέκτη πίσω από το τιμόνι στη Ferrari SF16-H βοηθάει τους οδηγούς να έχουν καλύτερη αίσθηση στην εκκίνηση. Επιπλέον, η ιταλική ομάδα είναι γνωστή για τις επιθετικές χαρτογραφήσεις κινητήρα για τη διαδικασία εκκίνησης. Αντίστοιχα, η Mercedes θα προσπαθήσει να βελτιώσει τη δική της απόδοση σε αυτό τον τομέα. H γερμανική ομάδα αναμένεται να έχει το πάνω χέρι όσον αφορά τις κατατακτήριες δοκιμές. Καμία ομάδα δεν έχει σημειώσει 6 συνεχόμενα «1-2» στην ιστορία της F1, αλλά η Mercedes θα έχει την ευκαιρία να τα καταφέρει στο Μπαχρέιν. Επίσης, αν το δίδυμο Hamilton-Rosberg τερματίσει στις δύο πρώτες θέσεις, θα ξεπεράσει το ρεκόρ «1-2» που έχουν σημειώσει οι M. Schumacher και R. Barrichello με τη Ferrari (24) καθώς το ισοφάρισαν στη Μελβούρνη.
Ο Kimi Raikkonen θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει τη δεύτερη μονάδα τούρμπο από τις πέντε διαθέσιμες (χωρίς ποινή) για τη σεζόν, έπειτα από την αστοχία που προκάλεσε τη φωτιά στο airbox της Ferrari του Φιναλνδού στο pit lane της Μελβούρνης.
Τραγωδία χτύπησε την οικογένεια του τεχνικού διευθυντή της Ferrari, James Allison, του οποίου η σύζυγος Rebecca απεβίωσε λόγω μηνιγγίτιδας… Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η ομάδα έδωσε άδεια στον Allison ο οποίος δεν είναι γνωστό πότε θα επιστρέψει στα καθήκοντά του.
H Williams εκτιμάει ότι τρίτη ταχύτερη ομάδα στη Μελβούρνη ήταν η Toro Rosso και πίσω της η ίδια, με τις Red Bull και Force India πολύ κοντά. O Christian Horner, της Red Bull, εκτιμάει ότι η ομάδα του είναι μόλις 0,2 δλ. πίσω από τη Ferrari. Συνεπώς, η εικόνα είναι αρκετά ανακατεμένη προς το παρόν, καθώς η Μελβούρνη δεν αποτελεί χαρακτηριστική πίστα και επιπλέον ο αγώνας κρίθηκε στην επιλογή στρατηγικής έπειτα από την κόκκινη σημαία. Ο αγώνας του Μπαχρέιν αναμένεται να δώσεις περισσότερες απαντήσεις.
Ο Fernando Alonso θα πρέπει να περάσει ιατρικό έλεγχο για να του δοθεί έγκριση να αγωνιστεί στο Μπαχρέιν, έπειτα από το σφοδρό ατύχημα της Μελβούρνης, στο οποίο ράγισε το κάθισμά του, γεγονός το οποίο θα εξεταστεί από τη FIA για μελλοντικές εφαρμογές ασφάλειας. Ο Alonso θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει καινούργια μονάδα ισχύος (τη δεύτερη από τις πέντε διαθέσιμες στη σεζόν χωρίς ποινή), καθώς η προηγούμενη καταστράφηκε πέραν σωτηρίας στο ατύχημα._Φ.Λ.
Ώρες διεξαγωγής GP Μπαχρέιν
Παρασκευή (01/04)
14:00 – Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)
18:00 – Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)
Σάββατο (02/04)
15:00 – Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)
18:00 – Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή (03/04)
18:00 – Αγώνας
Όλες οι περίοδοι δοκιμών καθώς και ο αγώνας θα μεταδοθούν σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι OTE Sport 7. Το GP Μπαχρέιν θα μεταδοθεί επίσης ζωντανά την Κυριακή από την EΡΤ2 και την ΕΡΤHD, με την εκπομπή (που θα δείξει και τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών) να ξεκινάει στις 17:00.