Η νίκη στο Μονακό είναι το όνειρο κάθε οδηγού της F1. Αποτελεί έναν ξεχωριστό αγώνα, κατά τον οποίο χρειάζεται απόλυτη αυτοσυγκέντρωση, ίσως περισσότερο από κάθε άλλο GP του ημερολογίου.
Η νίκη στο Grand Prix του Μονακό είναι το όνειρο κάθε οδηγού της F1. Αποτελεί έναν ξεχωριστό αγώνα, κατά τον οποίο χρειάζεται απόλυτη αυτοσυγκέντρωση, ίσως περισσότερο από κάθε άλλο GP του ημερολογίου. Η προσπέραση στους δρόμους του Μόντε Κάρλο είναι σχεδόν αδύνατη, και γι’ αυτό το λόγο οι κατατακτήριες δοκιμές είναι πάρα πολύ σημαντικές για τις ομάδες, σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο αγώνα. Η στροφή Portier είναι το «κλειδί» για έναν καλό γύρο στο Μονακό. Προηγείται της φουρκέτας Loews, της πιο αργής στροφής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, και ακολουθείται από το τούνελ, από τα ελάχιστα flat-out σημεία της πίστας. Το ρεκόρ νικών (έξι) εξακολουθεί να κρατά ο αείμνηστος Άιρτον Σένα, από τις οποίες οι πέντε ήταν συνεχόμενες (1989-1993)!
Grand Prix Μονακό
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 26-29 Μαΐου
Μόντε Κάρλο
Έτος κατασκευής/Πρώτο GP F1: 1929/1950
GP που έχουν διεξαχθεί στην πίστα/χώρα: 57
Μήκος πίστας: 3.340 μ.
Γύροι: 78 (260,520 χλμ.)
Αριθμός στροφών (δεξιές/αριστερές): 19(12/7)
Μέγιστη τελική ταχύτητα 2010: 285,9 χλμ./ώρα
Μέση ωριαία ταχύτητα: 158 χλμ./ώρα
Ρεκόρ συνολικής απόστασης 1:40:29.329 (Φερνάντο Αλόνσο, McLaren, 2007)
Ρεκόρ pole position 1:13.826 (Μαρκ Γουέμπερ, Red Bull, 2010)
Ρεκόρ ταχύτερου γύρου 1:14.439 (Μίκαελ Σουμάχερ, Ferrari, 2004)
Βάθρο 2010
1. Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull)
2. Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari)
3. Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Renault)
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αρνητική άντωση 10/10
Φθορά ελαστικών 4/10
Καταπόνηση φρένων 5/10
Παροχή πρόσφυσης 2/10
Κατανάλωση καυσίμου 3/10
Αλλαγές σχέσεων 54
Τέρμα γκάζι στο γύρο/μεγαλύτερο τμήμα με τέρμα γκάζι: 42%/510 μ. (8 δλ.)
Pit lane: απώλεια χρόνου/μήκος: 14,7 δλ./310 μ.
Μέσος όρος αυτοκινήτων ασφαλείας ανά αγώνα: 1,1