O 7ος γύρος του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1 θα διεξαχθεί στην πίστα του Μόντρεαλ, που φέρει το όνομα του Gilles Villeneuve.
Η πίστα του Μόντρεαλ καταφέρνει σχεδόν πάντα να προσφέρει συναρπαστικούς και απρόβλεπτους αγώνες και λόγω των ιδιομορφιών της. Παρ’ ότι δεν είναι ιδιαίτερα προκλητική για τους οδηγούς όσον αφορά τη χάραξη, καθώς αποτελείται κυρίως από ευθείες ενωμένες με chicane ή φουρκέτες, παρουσιάζει ιδαίτερες προκλήσεις. Οι μπαριέρες παραμονεύουν σε κάθε στραβοπάτημα, ιδίως ο «τοίχος των πρωταθλητών» στην έξοδο του τελικού chicane. H λεία άσφαλτος δεν είναι ιδιαίτερα φθοροποιός για τα ελαστικά, τα οποία όμως καταπονούνται από τις υψηλές θερμοκρασίες που συνήθως επικρατούν και τις πολυάριθμες επιταχύνσεις από αργές στροφές. Συνεπώς, ο περιοριστικός παράγοντας όσον αφορά τη διάρκεια ζωής των ελαστικών στο Μόντρεαλ είναι η καταπόνηση αυτών του πίσω άξονα. Χαρακτηριστικό του Μόντρεαλ είναι το γεγονός ότι αναπτύσσεται μεγάλη ποσότητα marbles (κομμάτια ελαστικού) εκτός αγωνιστικής γραμμής, τα οποία παρέχουν μηδενική πρόσφυση. Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε μη προγραμματισμένη απόκλιση από την αγωνιστική γραμμή μπορεί να οδηγήσει σε επαφή με τις μπαριέρες, για αυτό και επεμβαίνει αρκετά συχνά το αυτοκίνητο ασφαλείας στο GP του Καναδά. Φέτος, ενδέχεται να δούμε και βροχή την Κυριακή.
Όπως και στο Μονακό, οι τρεις γόμες ελαστικών που έχουν στη διάθεσή τους οι ομάδες είναι η μαλακή, η supersoft και η ultrasoft. Renault και Haas έχουν επιλέξει να προμηθευτούν μονάχα δύο τύπους ελαστικών (μαλακή και ultrasoft), αγνοώντας την supersoft, της οποίας η χρήση δεν είναι υποχρεωτική. Στο Μόντρεαλ καταπονούνται ιδιαίτερα τα συστήματα πέδησης με πολλές ζώνες ισχυρού φρεναρίσματος. Το ίδιο συμβαίνει και με τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας, τα οποία λειτουργούν σχεδόν χωρίς διακοπή κατά τη διάρκεια του γύρου, με συνεχείς εναλλαγές από συλλογή ενέργειας σε εκφόρτιση.
Θεωρητικά, η πίστα του Καναδά θα πρέπει να τονίσει τα πλεονεκτήματα του μονοθεσίου της Mercedes, αφού η υπεροχή ισχύος του γερμανικού κινητήρα στις μεγάλες ευθείες του Μόντρεαλ θα είναι δύσκολο να υπερνικηθεί. Ωστόσο, τα γερμανικά μονοθέσια έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα αξιοπιστίας στον Καναδά τα δύο προηγούμενα χρόνια, αν και πέρυσι ήταν μικρότερης σοβαρότητας από αυτά του 2014 που κόστισαν τη νίκη στη Mercedes. Έπειτα από την πρώτη του φετινή νίκη, ο Lewis Hamilton τόνισε σε δηλώσεις του ότι παρά την επιτυχία, η ομάδα της Mercedes συνεχίζει να διαπράττει λάθη και να αντιμετωπίζει προβλήματα, τη στιγμή που η πίεση από τις άλλες ομάδες στην πίστα είναι η υψηλότερη των τελευταίων ετών.
Άλλωστε, ο Hamilton επικράτησε στο Μονακό λόγω του μπερδέματος στα pits της Red Bull που κόστισε τη νίκη στον Daniel Ricciardo. Προφανώς η ομάδα θα λάβει μέτρα ώστε να μην επαναληφθούν τα συμβάντα του Μονακό. Στον Καναδά θα αποδειχθεί το μέγεθος του βήματος προόδου που έκανε η Renault με τις αναβαθμίσεις στη μονάδα ισχύος και κατά πόσο αυτές θα βοηθήσουν τη Red Bull να αποτελέσει πραγματική απειλή για την Mercedes. Άλλωστε, η Red Bull ανανέωσε τη συνεργασία της με τη Renault για άλλα δύο χρόνια (έως και το 2018), διατηρώντας το δικαίωμα να μετονομάσει τις μονάδες ισχύος, όπως κάνει φέτος με την TAG Heuer. Επίσης η Toro Rosso θα επιστρέψει στους κινητήρες της Renault για την επόμενη διετία.
Η Ferrari έχει δει στους τελευταίους δύο αγώνες τη Red Bull να είναι πιο ανταγωνιστική. Η ιταλική ομάδα θα πραγματοποιήσει το πρώτο βήμα αντεπίθεσης στον Καναδά, παρουσιάζοντας καινούργιο σχεδιασμό τούρμπο στο μονοθέσιο του Sebastian Vettel, αναβάθμιση η οποία αναμένεται να κοστίσει 3 tokens εξέλιξης (διαθέσιμο υπόλοιπο για τη σεζόν: 3 tokens). Στόχος της Ferrari με αυτή την τροποποίηση είναι να αξιοποιήσει καλύτερα τις δυνατότητες ανάκτησης ενέργειας της MGU-H, ιδίως σε συνθήκες κατατακτήριων δοκιμών. O ανασχεδιασμός του τούρμπο στοχεύει στην επίλυση των προβλημάτων που αντιμετώπιζε η Ferrari με την MGU-H, αφού δεν είχε τη δυνατότητα να αποδώσει πλήρη ισχύ για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα. Οι αναβαθμίσεις αυτές θα παρουσιαστούν σε συνδυασμό με βελτιώσεις στα καύσιμα της Shell. Επίσης, τροποποιήσεις θα παρουσιαστούν στην πίσω ανάρτηση της SF16-H, ενισχύοντας την ακαμψία για να βελτιώσει την μηχανική πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές. O διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, δήλωσε ότι είναι κρίσιμο για την ομάδα να κάνει καλύτερη χρήση των ελαστικών της Pirelli.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το GP του Μονακό, όλες οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να μεταδίδουν τα δεδομένα της τηλεμετρίας που αφορούν τις πιέσεις των ελαστικών ενόσω το μονοθέσιο βρίσκεται στην πίστα. Παρά την κριτική που έχει δεχθεί για τα υψηλά όρια πιέσεων που θέτει, η Pirelli πιστεύει ότι τα καινούργια μέτρα προσέδωσαν διαφάνεια όσον αφορά τον τρόπο χρήσης των ελαστικών από τις ομάδες. Δεν υπάρχουν πλέον αμφιβολίες ότι κάποιες ομάδες λειτουργούν κάτω των ορίων με στόχο την επίτευξη υψηλότερων τιμών πρόσφυσης.
Επιστρέφοντας στον τομέα αναβαθμίσεων των μονάδων ισχύος, αναβαθμίσεις θα παρουσιάσει στον Καναδά και η Honda. Η ιαπωνική εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει καινούργιο στρόβιλο στο τούρμπο αμφότερων των μονοθεσίων της McLaren, ξοδεύοντας 2 tokens εξέλιξης (συνεπώς θα της απομείνουν 12 για το υπόλοιπο της σεζόν). Σύμφωνα με κάποιες πηγές, η Honda εξελίσσει μονάχα τον στρόβιλο και όχι τον συμπιεστή, διότι ο σχεδιασμός του τελευταίου θα αλλάξει ριζικά το 2017, με την μετάθεσή του στο εμπρός μέρος του V6, αντί να περιέχεται στη γωνία 90ο μεταξύ των κυλίνδρων. Παράλληλα, η McLaren θα χρησιμοποιεί καινούργιο τύπο καυσίμων της Mobil, ο οποίος αναμένεται να αποφέρει περίπου 1% κέρδος σε απόδοση (περίπου 5 kW), το οποίο ισοδυναμεί με 0,1 δλ. στο γύρο σε μερικές πίστες, ανάλογα τα χαρακτηριστικά της χάραξης. Όπως δηλώνουν οι οδηγοί της McLaren, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της ομάδας είναι ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τα ελαστικά να λειτουργήσουν σωστά, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές._Φ.Λ.
Ώρες διεξαγωγής GP Καναδά
Παρασκευή (10/06)
17:00 – Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)
21:00 – Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)
Σάββατο (11/06)
17:00 – Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)
20:00 – Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή (12/05)
21:00 – Αγώνας
Όλες οι περίοδοι δοκιμών καθώς και ο αγώνας θα μεταδοθούν σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι OTE Sport 5. Το GP Ρωσίας θα μεταδοθεί ζωντανά την Κυριακή από την EΡΤ2, η οποία θα μεταδώσει σε μαγνητοσκόπηση και τις κατατακτήριες δοκιμές μία ώρα πριν την εκκίνηση (20:00).