Την αποκαλούν «Ναό της ταχύτητας» ή «Μαγική πίστα» και αποτελεί την παλαιότερη εν χρήσει πίστα της Ευρώπης. Κατασκευασμένη το 1922, η Monza αποτελεί την ταχύτερη πίστα του πρωταθλήματος της F1.
To μαγευτικό πάρκο της Monza αναβλύζει ιστορία σε κάθε γωνιά του, καθώς ανάμεσα στα δέντρα του, έχουν αναμετρηθεί όλοι οι οδηγοί κάθε εποχής. Το παλιό, εγκαταλελειμμένο κεκλιμένο οβάλ τμήμα της πίστας προκαλεί δέος για το θάρρος των ηρώων μιας περασμένης εποχής. Δυστυχώς, σε αυτήν πίστα έχουν χάσει τη ζωή τους μεγάλα ονόματα του σπορ, όπως ο Giuseppe Campari, o Alberto Ascari, o Wolgang von Trips, o Jochen Rindt και ο Ronnie Peterson…
H χάραξη της πίστας δεν προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις στους οδηγούς, καθώς κυριαρχείται από ευθείες. Περίπου 75% του γύρου διανύεται με τέρμα γκάζι –περισσότερο από κάθε άλλη πίστα- και οι ανώτερες τελικές ταχύτητες αγγίζουν τα 360 χ.α.ώ. Η χάραξη χαρακτηρίζεται από τρία chicane και ελάχιστες στροφές -τις δύο Lesmo και την απαιτητική Parabolica. Προς επίτευξη των μέγιστων εφικτών τελικών ταχυτήτων στις ευθείες, οι ομάδες παρουσιάζουν αεροτομές ειδικά σχεδιασμένες για αυτό τον αγώνα, ώστε να παράγουν μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις και αρνητική άντωση. Το γεγονός αυτό κάνει πολύ πιο ασταθή από το συνηθισμένο τη συμπεριφορά των μονοθεσίων κατά τα φρεναρίσματα, παρουσιάζοντας μια επιπλέον πρόκληση στους οδηγούς.
Στο επίκεντρο αναμένεται να έρθουν τα ελαστικά της Pirelli το σαββατοκύριακο του Ιταλικού GP. H Pirelli ολοκλήρωσε την έρευνά της όσον αφορά την αστοχία του Vettel στο Spa και αναμένεται να ανακοινώσει τα ευρήματά της στη Monza. Οι φήμες λένε ότι η Pirelli ανακάλυψε πως και η αστοχία του Γερμανού οδηγού της Ferrari είχε ως αίτιο ένα κόψιμο στο ελαστικό (όπως και του Rosberg) από εξωτερικό παράγοντα. Αξίζει να αναφερθεί ότι έπειτα από το GP Βελγίου, η Pirelli ανακάλυψε μικρά χαράγματα σε 60 από τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η FIA αναμένεται να αποστείλει τεχνική ντιρεκτίβα προς τις ομάδες, οι οποίες θα είναι υποχρεωμένες να σεβαστούν τις υποδείξεις της Pirelli όσον αφορά τη χρήση των ελαστικών. Αναφέρεται ότι η Pirelli θα ζητήσει αύξηση του κατώτερου ορίου των πιέσεων των ελαστικών από 18 psi σε 23 psi στον εμπρός άξονα και 22 psi πίσω. H αύξηση πιέσεων θα μειώσει την άσκηση ισχυρών δυνάμεων στα πλευρικά τοιχώματα των ελαστικών, τα οποία, υπό αυτές τις συνθήκες, θα αναπτύσσουν υψηλότερες θερμοκρασίες στο κεντρικό τμήμα του πέλματος. Επίσης, η Pirelli θα προτείνει μείωση των γωνιών κάμπερ από 3,5 μοίρες σε 3ο εμπρός και από 2,5 μοίρες σε 2ο στον πίσω άξονα. Οι διαθέσιμες γόμες στο Ιταλικό GP θα είναι (όπως και στο Spa) η μέση και η μαλακή και η Pirelli αναμένεται να θέσει ανώτατα όρια χρήσης τους. Τα όρια αυτά προβλέπεται ότι θα είναι 46 γύροι (από τους 53 συνολικά του αγώνα) για τη μέση γόμα και 29 για τη μαλακή. Παραδοσιακά, η ιδανική στρατηγική στη Monza προβλέπει ένα pit stop. Η καταπόνηση των ελαστικών στη Monza δεν αγγίζει τα επίπεδα του Spa, λόγω της απουσίας γρήγορων στροφών. Ωστόσο, οι υψηλότατες ταχύτητες και τα ισχυρά φρεναρίσματα δοκιμάζουν τις αντοχές των Pirelli. Σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προβλέψεις, ενδέχεται να βρέξει στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά η Κυριακή αναμένεται ηλιόλουστη.
Δεδομένης της σημασίας της απόδοσης του κινητήρα στη Monza, η Mercedes θεωρείται αδιαμφισβήτητο φαβορί, ενώ πλεονέκτημα προβλέπεται να έχουν οι ομάδες που χρησιμοποιούν τη γερμανική μονάδα ισχύος. Θα καταφέρει ο Nico Rosberg, που πρόσφατα έγινε ευτυχής πατέρας μιας υγιούς κόρης, να προβάλλει κάποιου είδους αντίσταση στον Lewis Hamilton στο Ιταλικό GP; Πέρυσι, ο Γερμανός είχε ουσιαστικά χαρίσει τη νίκη στον team mate του διαπράττοντας λάθη.
Η Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει αναβαθμισμένη κινητήρια μονάδα (με τροποποιήσεις στον υβριδικό τομέα), χρησιμοποιώντας 2 ή 3 tokens εξέλιξης. Ωστόσο, η Ferrari δεν περιμένει μεγάλες βελτιώσεις από αυτή την αναβάθμιση. Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι η Ferrari ανανέωσε το συμβόλαιο του τεχνικού της διευθυντής, James Allison έως το 2018.
Στο στρατόπεδο της Mercedes, αν και ο Paddy Lowe, της Mercedes, δήλωσε ότι η γερμανική εταιρεία θα παρουσιάσει στην Monza εξελίξεις στην κινητήρια μονάδα της, χρησιμοποιώντας tokens εξέλιξης, οι τελευταίες αναφορές υποδεικνύουν ότι εντέλει, αυτό ενδέχεται να μη συμβεί αυτό το σαββατοκύριακο. Η Renault πάντως, θα αντικαταστήσει τις κινητήριες μονάδες τριών εκ των τεσσάρων οδηγών της, σε μια πίστα που οι γαλλικός V6 δε θα έχει τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί Mercedes και Ferrari. Συνεπώς, οι δύο οδηγοί της Red Bull και ο Carlos Sainz αναμένεται να δεχθούν ποινές 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης. Παράλληλα, η Honda ισχυρίζεται ότι η κινητήρια μονάδα της αποδίδει 25 ίππους περισσότερους από αυτήν της Renault.
Δεδομένων των οικονομικών προβλημάτων της Lotus, είχαν εκφραστεί αμφιβολίες για τη συμμετοχή της ομάδας στο Ιταλικό GP. Όλα έχουν κυλήσει ομαλά μέχρι στιγμής και η Lotus είναι παρούσα στη Monza. Ο Bernie Ecclestone αποκάλυψε ότι για να εξασφαλίσει τη συμμετοχή της Lotus στα GP Βελγίου και Ιταλίας παρείχε οικονομική ενίσχυση (ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ) στην ομάδα, για να πληρωθούν οι μισθοί του προσωπικού. Αν και δεν πρόκειται για ασυνήθιστη τακτική του Ecclestone, καθώς την έχει επαναλάβει αρκετές φορές στο παρελθόν, η διαφορά σε αυτή την περίπτωση είναι ότι ο Βρετανός αποφάσισε να δημοσιοποιήσει την πράξη του. Με αυτό τον τρόπο προσπαθεί από την πλευρά του να ασκήσει πίεση για να πωληθεί η Lotus στη Renault. Σύμφωνα με το γαλλικό Τύπο, η Renault προσφέρει 57,5 ευρώ για την αγορά της Lotus. Από αυτά τα χρήματα, 7,5 εκατομμύρια θα κατατεθούν άμεσα και τα υπόλοιπα 50 σε μία περίοδο 10 ετών… Αν η προσφορά αυτή γίνει δεκτή, αναφέρεται ότι η Renault θα είναι ιδιοκτήτρια του 60% της ομάδας, ο Alain Prost θα κατέχει 10% (όπως ο Niki Lauda στη Mercedes) και 30% ο νυν ιδιοκτήτης της Lotus, Gerard Lopez. Σύμφωνα με τις αναφορές, αυτή η προσφορά είναι αρκετά πιο χαμηλή από αυτήν που θα ήθελε η διοίκηση της ομάδας του Enstone. Παράλληλα, η PDVSA, ο προσωπικός σπόνσορας του Maldonado, έχει καθυστερήσει τις πληρωμές της προς την Lotus, περιμένοντας να δει την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων με τη Renault, η οποία ενδέχεται να θέσει τέλος στη συνεργασία της πετρελαϊκής εταιρείας από τη Βενεζουέλα με την ομάδα του Enstone._Φ.Λ.
Ημέρα |
Ημ/νία |
Ώρα |
Δραστηριότητα |
Παρασκευή |
04/09 |
11:00 |
Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1) |
Παρασκευή |
04/09 |
15:00 |
Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2) |
Σάββατο |
05/09 |
12:00 |
Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3) |
Σάββατο |
05/09 |
15:00 |
Κατατακτήριες δοκιμές |
Κυριακή |
06/09 |
15:00 |
Αγώνας |
Όλη δράση από το αγωνιστικό σαββατοκύριακο μεταδίδεται ζωντανά από το συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ΟΤΕ Sport 5, ενώ τον αγώνα της Κυριακής θα δείξει ζωντανά και ο Alpha.