Αυτό το σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί στο Austin του Τέξας, o 16ος γύρος της φετινής σεζόν του Πρωταθλήματος F1, όπου ο Lewis Hamilton έχει τη δυνατότητα να κατακτήσει και μαθηματικά τον τρίτο του προσωπικό τίτλο.
Ο Hamilton θα στεφθεί Πρωταθλητής την Κυριακή εάν καταφέρει να σημειώσει 2 βαθμούς περισσότερους από τον team mate του στη Mercedes, Nico Rosberg και 9 βαθμούς περισσότερους από τον Sebastian Vettel. Συνεπώς, αν ο Hamilton κατακτήσει τη νίκη στο Austin (όπως έχει κάνει δύο φορές τα τελευταία τρία χρόνια που διεξάγεται GP εκεί), ο Rosberg τερματίσει δεύτερος και ο Vettel συμπληρώσει το βάθρο, ο Βρετανός θα ανακηρυχθεί Πρωταθλητής του 2015. Αν ο Hamilton τερματίσει 2ος, για να κατακτήσει τον τίτλο, ο Rosberg θα πρέπει καταταγεί πίσω του και ο Vettel να τερματίσει από την 6η θέση και κάτω. Για να στεφθεί πρωταθλητής ο Hamilton εφόσον κόψει το νήμα 3ος, θα πρέπει ο Rosberg να καταταγεί πίσω του και ο Vettel να βρεθεί 8ος ή πιο κάτω.
Η F1 έχει προσπαθήσει επί σειρά ετών να παρεισφρήσει στην αγορά των ΗΠΑ ανεπιτυχώς. Το χαμηλότερο σημείο ήταν το φιάσκο του GP στην Ινδιανάπολη το 2005, όπου εκκίνησαν μόλις 6 μονοθέσια, αφού οι ομάδες της Michelin εισήλθαν στα pits έπειτα από τον αναγνωριστικό γύρο, λόγω ανησυχιών για αστοχία των γαλλικών ελαστικών στο κεκλιμένο τμήμα της πίστας. Η F1 διεξήγαγε δύο ακόμη GP στην Ινδιανάπολη και επέστρεψε στις ΗΠΑ έπειτα από πέντε χρόνια, στη σχεδιασμένη από τον… συνήθη ύποπτο Hermann Tilke πίστα Circuit of the Americas (COTA).
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της πίστας είναι η ανάβαση 40 μέτρων για τη στροφή 1, που υψώνεται σαν τοίχος μπροστά στους οδηγούς έπειτα από την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Για την χάραξη της πίστας, ο Tilke έχει «δανειστεί» στροφές από άλλες πίστες, όπως το σύμπλεγμα Maggotts-Becketts-Chapel του Silverstone (στροφές 4-5-6 στο Austin), την είσοδο στο στάδιο του Hockenheim (στρ. 12-13-14-15 του COTA), τη στροφή 8 του Istanbul Park (στρ. 16-17-18). Βασική έμπνευση για την πρώτη στροφή ήταν η Sebring-Auspuffkurve του παλιού Österreichring (Αυστρία). Η 2η στροφή του Austin θυμίζει το S do Senna του Interlagos. Σε πολλές στροφές (όπως στην 1η), το πλάτος της πίστας διευρύνεται για να επιτρέπει στους οδηγούς να ακολουθούν διαφορετικές γραμμές, διευκολύνοντας τα προσπεράσματα. Η πίστα αρέσει στους οδηγούς, καθώς παρουσιάζει πολλές προκλητικές στροφές. Η ιπποδύναμη των κινητήρων έρχεται στο προσκήνιο στις δύο μεγάλες ευθείες που παρουσιάζει η χάραξη. Η μετεωρολογική πρόβλεψη αναφέρει βροχές και καταιγίδες για Παρασκευή και Σάββατο, αλλά ο αγώνας αναμένεται να διεξαχθεί σε στεγνή πίστα. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα ελαστικών.
Η Mercedes αποτελεί το φαβορί και για αυτό τον αγώνα. Η γερμανική ομάδα πραγματοποιίησε τροποποιήσεις στο μικρό μονωτικό λαστιχάκι που μετατοπίστηκε στο πεντάλ γκαζιού του Rosberg στη Ρωσία (και προκάλεσε απώλεια υδραυλικού υγρού στον αποσβεστήρα που ελέγχει την επιστροφή του πεντάλ) για να μην επαναληφθεί το πρόβλημα που προκάλεσε την εγκατάλειψη του Γερμανού στον προηγούμενο αγώνα. Αλλαγές παρουσιάστηκαν και στην πίσω αεροτομή της Mercedes, έπειτα από τα προβλήματα του Hamilton με το DRS στη Ρωσία.
Η Renault θα έχει στη διάθεση της Red Bull την αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα της, για την οποία χρησιμοποίησε 11 από τα 12 tokens εξέλιξης που χρησιμοποίησε. Σκοπός της γαλλικής εταιρείας είναι να αυξήσει την ιπποδύναμη και την αποδοτικότητα με επεμβάσεις στα εσωτερικά μέρη του V6 και το turbo, ως προετοιμασία για περαιτέρω εξέλιξη ενόψει 2016. Το αν θα χρησιμοποιηθούν οι αναβαθμισμένες μονάδες θα εξαρτηθεί από τη Red Bull, καθώς η χρήση τους συνεπάγεται ποινές στη σειρά εκκίνησης. Η Red Bull ευελπιστεί να γνωρίζει μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου ποιους κινητήρες θα χρησιμοποιεί το 2016. Ίσως η αναβαθμισμένη μονάδα της Renault αποτελέσει ένα πρώτο βήμα ακύρωσης του πρόωρου διαζυγίου με τη Red Bull, δεδομένων των περιορισμένων εναλλακτικών επιλογών της αυστριακής ομάδας; Παράλληλα, συνεχίζονται οι διαδικασίες που αναμένεται να οδηγήσουν στην αγορά της ομάδας της Lotus από τη Renault.
Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι ο Daniel Ricciardo, ο οποίος πριν από μερικούς μήνες δήλωνε ότι δε χρειάζεται μάνατζερ, υπέγραψε συμφωνία με την Areté, τη πρόσφατα ιδρυθείσα εταιρεία μάνατζμεντ του Simon Bayliff, που διαχειρίζεται την καριέρα του ποδηλάτη Mark Cavendish και στο παρελθόν ήταν μάνατζερ του ποδοσφαιριστή David Beckham. Ο Ricciardo δήλωσε ότι με αυτή την κίνηση θέλει να αξιοποιήσει καλύτερα τη δημόσια εικόνα του, ωστόσο είναι προφανές ότι προσπαθεί να εξασφαλίσει το μέλλον του, ανεξαρτήτως των αποφάσεων της Red Bull, με την οποία είναι συνυφασμένη η μέχρι στιγμής καριέρα του.
Η Ferrari δεν πρόκειται να παρουσιάσει την τελική αναβάθμιση του φετινού της κινητήρα (χρησιμοποιώντας τα 4 tokens εξέλιξης που της απομένουν) στο GP των ΗΠΑ. Παρ’ ότι υπήρχε η σκέψη να παρουσιαστούν αναβαθμίσεις στον κινητήρα του Kimi Raikkonen, τα αποτελέσματα από τις δοκιμές στα δυναμόμετρα του Maranello δεν ήταν τα επιθυμητά και το σχέδιο αναβλήθηκε.
Η Sauber θα γιορτάσει στο Austin την 400ή συμμετοχή της σε GP της F1 από το 1993 που έκανε το ντεμπούτο της._Φ.Λ.
Ημέρα |
Ημ/νία |
Ώρα |
Δραστηριότητα |
Παρασκευή |
23/10 |
18:00 |
Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1) |
Παρασκευή |
23/10 |
22:00 |
Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2) |
Σάββατο |
24/10 |
18:00 |
Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3) |
Σάββατο |
24/10 |
21:00 |
Κατατακτήριες δοκιμές |
Κυριακή |
25/10 |
21:00 |
Αγώνας |
Όλη δράση από το αγωνιστικό σαββατοκύριακο μεταδίδεται ζωντανά από το συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ΟΤΕ Sport 5, ενώ τον αγώνα της Κυριακής θα δείξει ζωντανά και ο Alpha.