top icon
Αγώνες

Preview GP Ευρώπης 2016

Καινούργια προσθήκη στο Πρωτάθλημα της Formula 1 αποτελεί ο αγώνας στους δρόμους του Μπακού, πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν, ο οποίος έχει βαπτιστεί GP Ευρώπης και αποτελεί τον 8ο γύρο της φετινής σεζόν.

To Μπακού αποτελεί άγνωστη πρόκληση για όλες τις ομάδες. Όσο πιο ακριβής ήταν η διαδικασία προσομοίωσης των συνθηκών που θα αντιμετωπίσουν στο Αζερμπαϊτζάν οι ομάδες, με την περιορισμένη ποσότητα δεδομένων που υφίστανται για το Μπακού, καθώς κανείς δεν έχει αγωνιστεί εκεί, τόσο καλύτερη θα είναι η προετοιμασία. Ωστόσο, θεωρητικά κανείς δε θα έχει καταφέρει να προβλέψει με απόλυτη ακρίβεια τις συνθήκες που θα αντιμετωπίσει, κρίσιμη σημασία θα έχει η δουλειά που θα γίνει κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου με την διαμόρφωση του στησίματος των μονοθεσίων έπειτα από τη συλλογή των πρώτων δεδομένων στις ελεύθερες δοκιμές.

Κύριο χαρακτηριστικό της πίστας θα είναι το πέρασμα από το σύμπλεγμα στροφών 8, 9, 10 που περνάει δίπλα από το κάστρο της παλαιάς πόλης. Σε αυτό το σημείο, το οδόστρωμα έχει πλάτος μόλις 7,6 μέτρα και τα μονοθέσια θα διανύουν τη στροφή 8 με μόλις 85 χλμ./ώρα. Η πλειονότητα των στροφών έχουν γωνία 90ο και φυσικά, όπως συμβαίνει στα περισσότερα σιρκουί πόλης, οι τοίχοι παραμονεύουν παντού. Υπάρχει επίσης ένα σημείο όπου τα μονοθέσια θα κινούνται προς δύο αντίθετες κατευθύνσεις, με μονάχα τσιμεντένια μπλοκ και συρματοπλέγματα να διαχωρίζουν τα δύο ρεύματα.

Από την 16η στροφή έως την 1η, παρεμβάλλεται ένα τμήμα μήκους 2,2 χλμ. (στην όχθη της Κασπίας Θάλασσας) το οποίο οι οδηγοί αναμένεται να διανύουν με τέρμα γκάζι, αναπτύσσοντας ταχύτητες υψηλότερες από 340 χλμ./ώρα πριν την πρώτη στροφή. Ισχυρές πνοές ανέμου ενδέχεται να κάνουν πιο δύσκολο το έργο του οδηγού στα φρένα για την πρώτη στροφή. Το εκτεταμένο μήκος αυτού του τμήματος με τέρμα γκάζι προκαλεί ανησυχίες στην Pirelli, η οποία φοβάται το ενδεχόμενο δημιουργίας στάσιμων κυμάτων που μπορεί να οδηγήσουν σε αστοχίες ελαστικών. Παρά ταύτα, η απόσταση της γραμμής εκκίνησης από την πρώτη στροφή είναι πολύ μικρή, μόλις 330 μέτρα μέχρι το apex. Με συνολικό μήκος 6.003 μέτρα, η αριστερόστροφη πίστα του Μπακού αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο γύρο του Πρωταθλήματος, έπειτα από το Spa-Francorchamps και ο αγώνας θα διαρκέσει 51 γύρους. Ένας γρήγορος γύρος εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται γύρω στο 1:42.5, με μέση ωριαία ταχύτητα 211 χλμ./ώρα. Οι προβλέψεις λένε ότι οι οδηγοί θα είναι με τέρμα γκάζι για 64-69% του γύρου, που θεωρητικά την κάνει την πιο απαιτητική πίστα έπειτα από την Monza, όσον αφορά την καταπόνηση των μονάδων ισχύος!

Η Pirelli έχει φέρει για το αρκετά λείο οδόστρωμα τη μέση, τη μαλακή και τη supersoft γόμα ελαστικών. Οι περισσότερες ομάδες έχουν εφοδιαστεί με 7-8 σετ supersoft γόμας για το σαββατοκύριακο. Οι υψηλές θερμοκρασίες αναμένεται να καταπονήσουν αρκετά τα ελαστικά. Παρά το μικρό μήκος του pit lane (390 μ.) τα pit stop θα είναι χρονοβόρα (περίπου 24 δλ. συνολικός χρόνος), διότι το όριο ταχύτητας έχει διαμορφωθεί στα 60 χλμ./ώρα. Επιπλέον, τα προσπεράσματα εντός πίστας προβλέπονται δύσκολα.

Εικονικός γύρος του Baku με σχολιασμό από τον Daniel Ricciardo.
 

Μικτές πρώτες εντυπώσεις έχουν εκφράσει οι οδηγοί. Ο Sergio Perez θεωρεί την «ασυνήθιστη» πίστα μια από τις πιο προκλητικές πίστες του πρωταθλήματος και την αποκάλεσε «γρήγορο Μονακό». Η απάντηση του Lewis Hamilton, είναι ότι το Μονακό είναι πραγματικό σιρκουί πόλης. «Δεν τα κάνουν έτσι πια» σχολίασε ο Βρετανός Πρωταθλητής, που προσέθεσε ότι σε μερικά σημεία η πίστα είναι πλατιά σαν εθνική οδός. O Felipe Massa δήλωσε ότι του θυμίζει το Sochi, με την προσθήκη του στενού σημείου. Το ανησυχητικό είναι ότι υπήρχαν πολλές παρατημένες βίδες (και σκουπίδια) στην πίστα από τη συναρμολόγηση που χρειάστηκαν οι μπαριέρες. Ευελπιστούμε ότι αυτές θα απομακρυνθούν πριν την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, κατά τον καθαρισμό της πίστας, καθώς μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά επικίνδυνες αν κάποιο μονοθέσιο τις πατήσει και τις εκτοξεύσει προς άλλο οδηγό.

Με τον διευθυντή της Mercedes, Toto Wolff να δηλώνει ότι δεν είναι σίγουρος αν ο Hamilton θα είχε νικήσει στον Καναδά αν ο Vettel ακολουθούσε στρατηγική ενός pit stop, είναι εμφανές ότι υπάρχει ανησυχία στο γερμανικό στρατόπεδο για την εξέλιξη της Ferrari. Προφανώς, το φαβορί και για αυτό τον αγώνα παραμένει η Mercedes. Αλλά ενδέχεται η Ferrari να έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τα ασημί μονοθέσια επί ίσοις όροις. Αμφότερες οι ομάδες θα παρουσιάσουν ένα καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης αυτό το σαββατοκύριακο, με νέες πίσω αεροτομές. Η Ferrari θα έχει μερικές τροποποιήσεις και στην εμπρός αεροτομή.

Επιπλέον, οι ισορροπίες μεταξύ των οδηγών της Mercedes θα είναι ένα ενδιαφέρον θέμα συζήτησης, με τον Nico Rosberg να θέλει να ανακάμψει έπειτα από τρεις κακούς αγώνες για τον ίδιο. Ο Γερμανός πάντως δήλωσε ότι δεν πρόκειται να αλλάξει την προσέγγισή του.

O Helmut Marko δήλωσε ότι η Red Bull θα χάνει 1,2 δλ. στη μεγάλη ευθεία του Μπακού, χρόνο τον οποίο δε θα έχει τη δυνατότητα να ανακτήσει στις στροφές. Αντιθέτως, η Williams είναι αισιόδοξη για τον αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν.

Στον Καναδά, η FIA αποφάσισε να διερευνήσει το ζήτημα εύκαμπτων αεροτομών έπειτα από πλάνα της πίσω αεροτομής της Ferrari στο Ισπανικό GP που την έδειχναν να υποχωρεί αισθητά υπό υψηλό φορτίο στο τέλος της ευθείας. Στα στατικά τεστ ευκαμψίας που διενεργεί η Διεθνής Ομοσπονδία σε κάθε αγώνα, άσκησε φορτίο 50% υψηλότερο από το προκαθορισμένο, για να διαπιστώσει αν υπήρχε κάποια παρατυπία. Κανένα μονοθέσιο δεν βρέθηκε εκτός ορίων και η FIA κρίνει ότι δεν υπάρχει λόγος να γίνουν πιο αυστηρά τα τεστ. Ωστόσο, οι ισχυρισμοί που κυκλοφορούν, συνιστούν ότι για τη Ferrari, ολόκληρη η στήριξη της πίσω αεροτομής υποχωρεί. Αντίστοιχα, για τη Red Bull αναφέρεται ότι η βάση της εμπρός αεροτομής είναι άκαμπτη, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για τα πτερύγιά της (flap).

Παράλληλα, οποιοδήποτε σύστημα «ζωντανής παρακολούθησης» των πιέσεων των ελαστικών στα μονοθέσια, βρίσκεται πολύ μακριά από την παρουσίασή του στους αγώνες. Προς το παρόν, η FIA έχει υποχρεώσει τις ομάδες να παραχωρούν τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω τηλεμετρίας όσον αφορά τη λειτουργία των ελαστικών. Η Pirelli πάντως αναφέρει ότι υπάρχουν ακόμη μερικές γκρίζες περιοχές όσον αφορά την προετοιμασία των ελαστικών από τις ομάδες που η ιταλική εταιρεία θα ήθελε να δει να αποσαφηνίζονται, ώστε οι ομάδες να μην ξοδεύουν χρήματα προσπαθώντας να παρακάμψουν τους περιορισμούς που η ίδια έχει θέσει σε συνεργασία με τη FIA._Φ.Λ.

Ώρες διεξαγωγής GP Ευρώπης

Παρασκευή (17/06)

12:00 – Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

16:00 – Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο (18/06)

13:00 – Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

16:00 – Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή (12/05)

16:00 – Αγώνας

Όλες οι περίοδοι δοκιμών καθώς και ο αγώνας θα μεταδοθούν σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι OTE Sport 5. Το GP Ρωσίας θα μεταδοθεί ζωντανά την Κυριακή από την EΡΤ2 (και την EΡΤHD), η οποία θα μεταδώσει σε μαγνητοσκόπηση και τις κατατακτήριες δοκιμές μία ώρα πριν την εκκίνηση (15:00). 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ