X
Αγώνες

Preview GP Αυστρίας

Ο 8ος γύρος του φετινού πρωταθλήματος της F1 είναι το Αυστριακό GP. Πρόκειται για το δεύτερο αγώνα που θα διεξαχθεί τα τελευταία χρόνια στις αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις της πίστας που πλέον αποκαλείται Red Bull Ring. 

Η προθυμία του Dietrich Mateschitz να πληρώσει τα ποσά που απαιτεί ο Bernie Ecclestone για να παραχωρήσει το δικαίωμα διοργάνωσης ενός GP επέστρεψε πέρυσι την επιστροφή του αγώνα στο πρωτάθλημα έπειτα από 11 χρόνια. Ο μοναδικός ενεργός οδηγός που έχει γευτεί τη χαρά της νίκης στην Αυστρία είναι ο Nico Rosberg. Η πίστα διαθέτει πολλές ευθείες ενωμένες με στροφές 90 μοιρών. Αυτό σημαίνει ότι τα συστήματα πέδησης δέχονται αρκετή καταπόνηση, όχι όμως όση στο Μόντρεαλ. Χαρακτηριστικό του Red Bull Ring είναι οι μεγάλες ανηφόρες και κατηφόρες που παρουσιάζει. Τη μεγαλύτερη δοκιμασία περνάνε τα συστήματα turbo, τα οποία δουλεύουν… υπερωρίες σε υψηλότερο ρυθμό περιστροφής, λόγω του αυξημένου υψομέτρου. Με την πυκνότητα της ατμόσφαιρας να είναι μικρότερη, το σύστημα turbo πρέπει να εργαστεί πιο σκληρά για να αναπληρώσει τις απώλειες και δημιουργήσει την απαιτούμενη πίεση εντός του θαλάμου καύσης.

Δεδομένου του μικρού μήκους της πίστας και των μεγάλων ευθειών, οι μέσες ωριαίες ταχύτητες είναι αρκετά υψηλές (210 χ.α.ώ. στον αγώνα, 225 χ.α.ώ. στις κατατακτήριες δοκιμές) και οι χρόνοι στο γύρο είναι οι συντομότεροι της σεζόν, καθώς πέφτουν κάτω από τα 70 δλ. Για αυτό το λόγο, είναι μικρότερες και οι χρονικές διαφορές μεταξύ των οδηγών στις κατατακτήριες δοκιμές. Τεχνητό γρασίδι έχει προστεθεί στην εξωτερική της 8ης στροφής, όπου πέρυσι το μισό grid είχε παραβεί τα όρια της πίστας στις κατατακτήριες δοκιμές και είχε δεχθεί ποινές.

Πέρυσι, η Williams κατάφερε να αποσπάσει την pole position, χάρις σε λάθη των οδηγών της Mercedes, αλλά και τις υψηλές τελικές ταχύτητες που διέθετε λόγω χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης το περυσινό μονοθέσιο. Φέτος όμως, η βρετανική ομάδα δεν προβλέπεται να καταφέρει ένα τόσο καλό αποτέλεσμα. Στο παιχνίδι βρίσκεται φυσικά και η Ferrari, η οποία θα πρέπει να αποδείξει ότι οι βελτιώσεις που παρουσιάστηκαν στον κινητήρα της στον Καναδά αποφέρουν αποτελέσματα. Προφανές φαβορί για επικράτηση και στην Αυστρία είναι φυσικά η Mercedes. Όπως συνέβη και στον Καναδά, περιμένουμε να δούμε πολύ δυνατές τις ομάδες που χρησιμοποιούν τη γερμανική μονάδα ισχύος. Αντίστοιχα, δύσκολο αγώνα προβλέπουν για τον εαυτό τους οι ομάδες με κινητήρες Red Bull και Honda.

Για τρίτο συνεχόμενο αγώνα, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τις δυο πιο μαλακές γόμες ελαστικών της Pirelli, αφού η πίστα διαθέτει λίγες στροφές (με ελάχιστες από αυτές να είναι γρήγορες) και λείο ασφαλτοτάπητα. Οι θερμοκρασίες που θα επικρατήσουν θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη συμπεριφορά των ελαστικών και ενδέχεται να είναι αυτές που θα καθορίσουν την ιδανική στρατηγική για τον αγώνα. Αν είναι χαμηλές, ενδέχεται να δούμε στρατηγικές ενός pit stop, ενώ αν κάνει ζέστη, μάλλον θα δούμε δύο αλλαγές ελαστικών._Φ.Λ.

Ημέρα

Ημ/νία

Ώρα

Δραστηριότητα

Παρασκευή

19/06

11:00

Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

Παρασκευή

19/06

15:00

Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο

20/06

12:00

Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

Σάββατο

20/06

15:00

Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή

21/06

15:00

Αγώνες

Όλη δράση από το αγωνιστικό σαββατοκύριακο μεταδίδεται ζωντανά από το συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ΟΤΕ Sport 5, ενώ τον αγώνα της Κυριακής θα δείξει ζωντανά και ο Alpha.

Preview του GP Αυστρίας, με τον γύρο που χάρισε την pole position πέρυσι στον Felipe Massa.

Preview του GP Αυστρίας με τον Lewis Hamilton να σχολιάζει.

Στιγμιότυπα από τον περυσινό αγώνα.

Preview του GP Αυστρίας από τη Ferrari, με τον Riccardo Adami, αρχιμηχανικό του Sebastian Vettel.

Στοιχεία για τις ζώνες φρεναρίσματος της πίστας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!