X
Αγώνες

Preview F1: GP Ευρώπης

Το GP Ευρώπης θα διεξαχθεί για πέμπτη χρονιά στους δρόμους της μαρίνας του λιμανιού της Βαλένθια, αυτή τη φορά χωρίς προγνωστικά.

Η χάραξη της πίστας μοιάζει λίγο σε αυτήν του Μόντρεαλ, αφού αποτελείται από μεγάλες ευθείες ενωμένες με αργές στροφές ως επί το πλείστο. Η πρόσφυση κατά την επιτάχυνση από τις αργές στροφές, η καλή συμπεριφορά στο πέρασμα επάνω από τα kerbs και η απόδοση στις επιβραδύνσεις είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες. Οι υψηλές τελικές ταχύτητες είναι το άλλο απαραίτητο συστατικό. O ασφαλτοτάπητας είναι πιο τραχύς από αυτόν του Μόντρεαλ. Οι μηχανικοί ρυθμίζουν τα μονοθέσια έτσι ώστε να παράγουν περισσότερη αρνητική άντωση από ό,τι στο Μόντρεαλ, καθώς απαιτείται καλή αεροδυναμική απόδοση σε τέσσερα σημεία της πίστας. Λόγω της παραθαλάσσιας τοποθεσίας της πίστας, ένας δυνατός άνεμος μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο ζύγισμα των μονοθεσίων. Δεν πρόκειται για ένα παραδοσιακό σιρκουί, καθώς το μισό αποτελείται από δρόμους πόλης και το άλλο μισό από σύγχρονες εγκαταστάσεις πίστας, ενώ οι μέσες ωριαίες ταχύτητες είναι ιδιαίτερα υψηλές, καθώς τα μονοθέσια αναπτύσσουν ταχύτητα που συχνά ξεπερνά τα 310 χλμ./ώρα. Ωστόσο, επειδή δε χρησιμοποιείται για αγωνιστικές δραστηριότητες τον υπόλοιπο χρόνο, τα επίπεδα πρόσφυσης που θα παρέχει την Παρασκευή θα είναι εξαιρετικά χαμηλά, αλλά θα βελτιωθούν στη συνέχεια, καθώς θα στρώνεται λάστιχο στην αγωνιστική γραμμή. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες πρέπει να στήσουν τα μονοθέσιά τους, «μαντεύοντας» τις ιδανικές ρυθμίσεις που θα αρμόζουν στις συνθήκες που αναμένεται να επικρατήσουν στον αγώνα. Στο πρώτο τμήμα της πίστας, οι τοίχοι καιροφυλακτούν, ενώ ο οδηγός ανεβαίνει πάνω σε kerb στα δυο chicane που υπάρχουν εκεί. Η γέφυρα είναι πολύ στενή και ο ασφαλτοτάπητας παρουσιάζει ανομοιομορφίες σε αυτό το κομμάτι.

Grand Prix Ευρώπης
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 22-24 Ιουνίου
Μήκος πίστας: 5.419 μ.
Γύροι 57: (308,883 χλμ.)
Αριθμός στροφών (δεξιές/αριστερές): 25 (13/12)
Ρεκόρ συνολικής απόστασης: 1:35:32.339 (Φελίπε Μάσα, Ferrari, 2008)
Ρεκόρ pole position: 1:36.975 (Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull, 2011)
Ρεκόρ ταχύτερου γύρου: 1:38.683 (Τίμο Γκλοκ, Toyota, 2009)
Βάθρο 2011
1. Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
2. Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari)
3. Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull)

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αρνητική άντωση 8/10
Φθορά ελαστικών 6/10
Καταπόνηση φρένων 8/10
Παροχή πρόσφυσης 6/10
Κατανάλωση καυσίμου 6/10
Αλλαγές σχέσεων 66
Τέρμα γκάζι στο γύρο/μεγαλύτερο τμήμα με τέρμα γκάζι: 59%/930 μ. (13 δλ.)
Pit lane: Απώλεια χρόνου/μήκος: 12,7 δλ./240 μ.
Μέσος όρος αυτοκινήτων ασφαλείας ανά αγώνα: 0,3

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!