top icon
Αγώνες

Ο Michael Andretti κατηγορεί την Formula 1 για απληστία

“Οι καταξιωμένες ομάδες της Formula 1 φοβούνται πως θα τους πάρουμε τους Αμερικανούς χορηγούς και μερίδιο από τα κέρδη”, δήλωσε σήμερα ο Michael Andretti.

Σε θρίλερ εξελίσσεται η πρόθεση της Andretti να κατεβάσει ομάδα στη Formula 1 με τη συνεργασία της General Motors και το όνομα της Cadillac.

Την Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου, Andretti και General Motors ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να αγωνιστούν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 με δική τους ομάδα ίσως και από το 2025 και το αργότερο το 2026.

Η ανακοίνωση μάλιστα της General Motors ανέφερε πως έχουν ήδη κλείσει συμφωνία με ήδη καταξιωμένο κατασκευαστή μονάδων ισχύος Formula 1.

Εκεί οι περισσότεροι υποθέσαμε ότι πρόκειται για την Honda, με την οποία η μεν Andretti διατηρεί στενές σχέσεις στα Πρωταθλήματα Indycar και IMSA, η δε General Motors στην εξέλιξη της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δρόμου.

Όμως η στάση των περισσότερων καταξιωμένων ομάδων της Formula 1 παραμένει αρνητική απέναντι στην προσπάθεια της Andretti, τόσο αρνητική όσο ήταν και πριν ανακοινωθεί η συνεργασία της με την General Motors.

Με εξαίρεση λοιπόν την θετική στάση της Alpine και της McLaren (και τον Christian Horner που επίσης είχε εκφραστεί θετικά το καλοκαίρι) οι υπόλοιπες ομάδες της Formula 1 εξακολουθούν να αντιδρούν σε αυτή τη συμμετοχή.

Michael Andretti Ben Sulayem Formula 1

Michael Andretti και Ben Sulayem

Σε βαθμό που ο ίδιος ο Πρόεδρος της FIA, Ben Sulayem, ανέφερε στον προσωπικό του λογαριασμό, εμφανώς ενοχλημένος: «Είναι παράδοξο που υπάρχει τόση αντίδραση στην προοπτική συμμετοχής της Cadillac και της Andretti. Η FIA στα πρόσφατα χρόνια έχει αποδεχτεί τη συμμετοχή στη Formula 1 μικρότερων ομάδων. Θα έπρεπε να ενθαρρύνουμε την είσοδο κολοσσών, όπως η General Motors, και καθαρόαιμων αγωνιστικών ομάδων όπως η Andretti και άλλες διότι θα αυξήσουν το ενδιαφέρον και την ελκυστικότητα της Formula 1 στις αγορές».

Κοντολογίς, η αντίδραση των περισσότερων καταξιωμένων ομάδων της Formula 1 βασίζεται στην πληροφορία ότι η General Motors στην πραγματικότητα δε θα εξελίξει δική της μονάδα ισχύος ή έστω μερικώς δική της, αλλά θα αγοράσει απλώς τα μοτέρ της Renault και θα τους αλλάξει ονομασία σε Cadillac πριν τα δώσει στην Andretti, όπως έχει κάνει στο παρελθόν η TAG Heuer, με τα μοτέρ της Renault που φορούσαν οι Red Bull το 2016 και το 2017.

Michale Andretti McLaren Formula 1 1993

O Michael Andretti, οδηγός της McLaren στη Formula 1 το 1993

Και ρωτούν εύλογα οι άλλες ομάδες, γιατί να επενδύσει μισό και ένα δις η Audi για να εξελίξει δικό της μοτέρ και η Ford ενδεχόμενα για να αγοράσει την Red Bull, αν η General Motors μπορεί να κάνει μια χαρά τη δουλειά της  με το 1/10 αυτού του ποσού, αγοράζοντας έτοιμες μονάδες ισχύος από την Renault και μετονομάζοντάς τες σε Cadillac.

Την απάντηση έδωσε χθες σε συνέντευξη που δημοσιεύει σήμερα το έγκυρο Αμερικανικό περιοδικό Forbes o Michael Andretti, επικεφαλής του ομίλου Andretti:

«Τις μονάδες ισχύος της Renault, μετονομασμένες, ενδέχεται να τις χρησιμοποιήσουμε μόνο αν αγωνιστούμε στη Formula 1 από το 2025, διότι απλούστατα δεν προλαβαίνουμε να εξελίξουμε δικό μας μοτέρ. Από το 2026 θα χρησιμοποιούμε τις μονάδες ισχύος που θα μας ετοιμάζει η Cadillac. Πρόκειται για μοτέρ που θα προκύψουν από την συνεργασία της General Motors με άλλον μεγάλο κατασκευαστή. Δεν πρόκειται για απλή μετονομασία, γιατί αυτές οι μονάδες θα περιλαμβάνουν πνευματική ιδιοκτησία της General Motors».

Όσον αφορά την αντίδραση των άλλων ομάδων της Formula 1, ο Michael Andretti δεν μάσησε τα λόγια του: «Πρόκειται για απληστία. Ενδιαφέρονται μόνο για το κέρδος τους και όχι για την ανάπτυξη της Formula 1, σε αντίθεση με τον Ben Sulayem. Φοβούνται πως θα τους πάρουμε μέρος από τα κέρδη και θα συγκεντρώσουμε γύρω μας όλους τους Αμερικανούς χορηγούς».

Παράλληλα, ο Michael Andretti δήλωσε ότι αμέσως μόλις ολοκληρώσει την είσοδό της στη Formula 1, η Andretti σκοπεύει να ετοιμάσει δική της ομάδα και στο NASCAR.

Θυμίζουμε ότι ο Mario Andretti, πατριάρχης της ομάδας Andretti, είναι ο τελευταίος Αμερικανός που νίκησε σε αγώνα Grand Prix και πήρε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, το 1978 με την Lotus, ενώ ο γιος, Michael Andretti, είναι ο τελευταίος Αμερικανός οδηγός που πήρε πόντιουμ και βαθμούς στη Formula 1, το 1993 με την McLaren.

Michael Mario Andretti Formula 1 2

Michael και Mario Andretti

Ασφαλώς, ως οδηγοί, τόσο ο Mario όσο και ο Michael Andretti έχουν δρέψει τις πολλές αγωνιστικές τους δάφνες στις πίστες των Αμερικανικών Πρωταθλημάτων.

Αναμένουμε λοιπόν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις, ελπίζοντας να υπερκερασθούν τα όποια εμπόδια και να δούμε σύντομα περισσότερες σπουδαίες ομάδες να αγωνίζονται στη Formula 1.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ