H Aston Martin ανακοίνωσε ότι ο Mike Krack, πρώην αγωνιστικός διευθυντής της BMW, θα αναλάβει τη διεύθυνση της ομάδας της Formula 1, που θα παρουσιάσει το καινούργιο της μονοθέσιο στις 10 Φεβρουαρίου.
Ο Mike Krack θα αντικαταστήσει τον Otmar Szafnauer, του οποίου η αποχώρηση από την Aston Martin ανακοινώθηκε πριν από λίγες ημέρες. Το πιθανότερο είναι ότι ο Szafnauer θα καταλήξει στην Alpine, δεδομένης της εξόδου του Marcin Budkowski από τη Γαλλική ομάδα.
H Aston Martin έγινε η πρώτη ομάδα που ανακοίνωσε την ημερομηνία παρουσίασης του μονοθεσίου της για το 2022, της AMR22, που θα πραγματοποιηθεί στις 10 Φεβρουαρίου, στις εγκαταστάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας της Aston Martin Lagonda, στο Gaydon της Αγγλίας.
Ο Krack, από το Λουξεμβούργο, που δεν είναι ξένος στο περιβάλλον της Formula 1, ήταν επικεφαλής μηχανολογίας, λειτουργιών και οργάνωσης του αγωνιστικού τμήματος της BMW μέχρι το Μάρτιο του 2021, που ανέλαβε τη διοίκησή του.
Από αυτή τη θέση, ήταν υπεύθυνος για τα προγράμματα Formula E, GT και IMSA της BMW, καθώς και για την είσοδο στους αγώνες αντοχής, στην κατηγορία LMDh για το IMSA και το WEC, συμπεριλαμβανομένων των 24 Ωρών του Mans.
Ωστόσο, η εμπειρία του στη Formula 1 ήταν εντελώς διαφορετική και έχουν παρέλθει έκτοτε 13 χρόνια. Επίσης, η εμπειρία του στη διοίκηση του αγωνιστικού τμήματος της BMW είναι κάτι λιγότερο από ένα χρόνο, με περίπου τρία χρόνια προϋπηρεσίας στη διαχείριση του τεχνικού τμήματος.
Το παρελθόν του είναι περισσότερο μηχανολόγου και λιγότερο διευθυντή ομάδας, και δη της Formula 1. Θα πρέπει να μάθει πολλά πράγματα, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, για να προσαρμοστεί στο σύγχρονο περιβάλλον της Formula 1. Ο Krack θα αναφέρεται στον Martin Whitmarsh, CEO της εταιρείας τεχνολογίας της Aston Martin Performance Technologies.
Ο Krack ξεκίνησε την καριέρα του ως μηχανολόγος δοκιμών στην αυτοκινητοβιομηχανία της BMW το 1998. Το 2001, βρήκε δουλειά στην F1 και την ομάδα της Sauber ως αναλυτής δεδομένων. Τις σεζόν του 2004 και 2005 ήταν μηχανολόγος αγώνα του Felipe Massa στην ελβετική ομάδα.
Αφότου η ΒΜW αγόρασε τη Sauber, ο Krack προάχθηκε σε επικεφαλής μηχανολόγο το 2006, θέση την οποία διατήρησε μέχρι τον Ιανουάριο του 2009. Σε αυτή την περίοδο συνεργάστηκε και με το νεαρό τότε Sebastian Vettel, που ήταν προστατευόμενος της BMW και έκανε αρκετές εμφανίσεις σε ελεύθερες δοκιμές ως τρίτος οδηγός.
Εκείνη τη χρονιά, έγινε μηχανικός αγώνα της ομάδας Formula 3 του Colin Kolles (πρώην διευθυντή της Jordan/Midland/Spyker/Force India μεταξύ 2005 και 2008 και της Hispania στη Formula 1 μεταξύ 2010 και 2011). To 2010 πέρασε σε αντίστοιχο ρόλο στη Hitech Racing.
Στη συνέχεια, ανέλαβε χρέη επικεφαλής μηχανολόγου της BMW στο DTM για τις σεζόν του 2011 και 2012. Έπειτα, προσχώρησε στο εγχείρημα LMP1 της Porsche στο WEC συμμετέχοντας στην εξέλιξη της 919 Ηybrid ως επικεφαλής μηχανολογίας πίστας για ενάμισι περίπου χρόνο, μεταξύ 2013 – 2014.
Τον Απρίλιο του 2014 επέστρεψε στους κόλπους της BMW, στο αγωνιστικό της τμήμα, ως ανώτερος μηχανολόγος απόδοσης και δύο χρόνια αργότερα προάχθηκε σε επικεφαλής απόδοσης οχήματος και προσομοιώσεων.
Τον Ιούνιο του 2018 έγινε επικεφαλής του τεχνικού κομματιού του αγωνιστικού τμήματος της BMW, θέση την οποία διατήρησε για κάτι λιγότερο από 3 χρόνια, πριν αναλάβει τη διεύθυνση ολόκληρου του αγωνιστικού τμήματος το Μάρτιο του 2021.
Ο Mike Krack δήλωσε: «Είναι μεγάλη συγκίνηση και τιμή που διορίστηκα στη θέση του διευθυντή της Aston Martin και είμαι ευγνώμων στον Lawrence (Stroll) και τον Martin (Whitmarsh) που μου έδωσαν μια φανταστική ευκαιρία».
«Η Aston Martin είναι μία από τις σπουδαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο και το γεγονός ότι μου ζητήθηκε να διαδραματίσω ηγετικό ρόλο στην επίτευξη επιτυχίας στις πίστες της Formula 1, που τόσο πολύ αξίζει ένα τόσο επιφανές όνομα, είναι μια πρόκληση που σκοπεύω να αγκαλιάσω με ενέργεια και ενθουσιασμό».
«Εργάζομαι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό πάνω από 20 χρόνια και συνεργάστηκα στη Formula 1 με τον Sebastian Vettel το 2006 και το 2007, όταν ήμουν μηχανολόγος της BMW Sauber και εκείνος ήταν δοκιμαστής της ομάδας».
«Έχω τεράστιο σεβασμό για την ταχύτητα και την ικανότητά του και θα είναι φανταστικό να βρεθούμε ξανά μαζί. Ο Lance Stroll είναι επίσης ένας πολύ γρήγορος και ταλαντούχος οδηγός, με 100 εκκινήσεις σε Grand Prix, και ανυπομονώ να συνεργαστώ στενά μαζί του».
«Η ομάδα του Silverstone πάντα με εντυπωσίαζε. Είναι γεμάτη από ταλαντούχους ανθρώπους και πραγματικούς ανθρώπους αγώνων».
«Αυτή η κουλτούρα και οι αξίες είναι αυτό που απαιτείται για να πετύχει κανείς στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το γνωρίζω αυτό, και οι νέοι μου συνάδελφοι στην Aston Martin το γνωρίζουν επίσης. Θα εργαστούμε απίστευτα σκληρά. Θέλουμε να κερδίσουμε. Μαζί, θα το κάνουμε».
Ο πρόεδρος της Aston Martin, Lawrence Stroll δήλωσε: «Κάθε εβδομάδα προσλαμβάνουμε νέους, λαμπρούς ανθρώπους. Η κατασκευή του νέου μας εργοστασίου προχωράει πολύ καλά. Έχουμε μια φανταστική λίστα από εξαιρετικούς σπόνσορες-συνεργάτες».
«Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το δεύτερο χρόνο του πενταετούς μας σχεδίου, στόχος του οποίου είναι να κατακτήσουμε Παγκόσμια Πρωταθλήματα στη Formula 1».
«Όλα τα συστατικά που χρειαζόμαστε συγκεντρώνονται. Ο Mike θα διαδραματίσει κεντρικό και ηγετικό ρόλο, αναφερόμενος στον Martin Whitmarsh και ηγούμενος των τεχνικών και επιχειρησιακών λειτουργιών μας, με συλλογικό μας στόχο να εκπληρώσουμε αυτές τις υψηλές φιλοδοξίες. Είμαστε στο δρόμο μας».
Ο Martin Whitmarsh, CEO της Aston Martin Performance Technologies, δήλωσε: «Ο Mike Krack είναι ακριβώς το κατάλληλο είδος δυναμικού και σύγχρονου διευθυντή ομάδας, ο οποίος, συνεργαζόμενος με τους άλλους ανώτερους ηγέτες μας υπό τη συνολική καθοδήγηση του Lawrence (Stroll) και τη δική μου, καθώς και με το συνεχώς αυξανόμενο προσωπικό μας από εξειδικευμένους και αφοσιωμένους υπαλλήλους, θα φέρει την επιτυχία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, για την οποία εμείς στην Aston Martin είμαστε τόσο αποφασισμένοι».
«Έχοντας εργαστεί σε υψηλόβαθμες θέσεις στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, τόσο στη BMW όσο και στην Porsche, υποστηριζόμενος από ένα μηχανολογικό υπόβαθρο στη Formula 1 με τη Sauber, ο Mike διαθέτει ένα μείγμα εμπειρίας και τεχνογνωσίας που τον καθιστά την ιδανική επιλογή για εμάς».
«Συνεργάζεται καλά με τους οδηγούς, έχοντας δώσει προτεραιότητα σε αυτή την πτυχή του ρόλου του στην BMW τα τελευταία χρόνια, αλλά και με τους μηχανολόγους, αφού μιλάει τη γλώσσα τους».
Η BMW ανακοίνωσε τον Andreas Roos ως αντικαταστάτη του Krack, στον οποίο ευχήθηκε «κάθε επιτυχία στις μελλοντικές του προσπάθειες. Του δόθηκε τώρα η ευκαιρία να εκπληρώσει ένα όνειρο καριέρας και δεν θέλουμε να σταθούμε εμπόδιο στο δρόμο του»._Φ.Λ.