Η περυσινή σεζόν του Pierre Gasly ήταν η καλύτερη της καριέρας του. Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα του Γάλλου;
Ο Gasly αναφέρει ότι η Red Bull αποτελεί προτεραιότητά του. Αλλά αν αυτή δεν τον προάγει στην κορυφαία ομάδα της, ίσως αναγκαστεί να ψάξει αλλού, όσον αφορά το μέλλον του.
Θεωρητικά, έως και οι μισές θέσεις του grid θα μπορούσαν να είναι διαθέσιμες το 2023, καθώς αναφέρεται ότι τα συμβόλαια αρκετών οδηγών λήγουν στο τέλος της φετινής χρονιάς.
Το συμβόλαιο του Carlos Sainz με τη Ferrari λήγει στο τέλος του 2022, αλλά θεωρείται αρκετά σίγουρο ότι η Scuderia θα συμφωνήσει επέκταση με τον Ισπανό αρκετά σύντομα.
Αν ο Daniel Ricciardo αποδειχθεί απογοητευτικός στις επιδόσεις του για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν, ίσως η McLaren να εξετάσει πιθανές εναλλακτικές λύσεις.
Η Aston Martin θα μπορούσε να έχει ένα ελεύθερο cockpit αν ο Sebastian Vettel αισθανθεί, όπως και πέρυσι, απογοητευμένος από τις επιδόσεις της ομάδας, η οποία βέβαια επενδύει αδρά για ένα καλύτερο μέλλον.
Αν φέτος καταφέρουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους, ομάδες σαν τη Williams ή ακόμα και τη Haas ενδεχομένως να μπορούσαν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του Gasly, ο οποίος αν δεν προαχθεί στη Red Bull, ίσως να θέλει να απελευθερωθεί από την «οικογένεια» της αυστριακής εταιρείας.
Στο στρατόπεδο της Red Bull, το συμβόλαιο του Sergio Perez υποτίθεται ότι είναι μονοετές. Ωστόσο, σε δηλώσεις του στο Άμπου Ντάμπι, o Max Verstappen δήλωσε ότι θα έχει τον Μεξικανό ως team mate για τουλάχιστον τρεις σεζόν.
Αυτό έκανε κάποιους να υποθέσουν ότι ο Perez είναι πολύ πιθανό να διατηρήσει τη θέση του στη Red Bull και το 2023. Αλλά για να συμβεί κάτι τέτοιο, ο Μεξικανός θα πρέπει να πραγματοποιήσει καλύτερη σεζόν από την περυσινή.
Φέτος, θα είναι κρίσιμο για όλους τους οδηγούς πόσο γρήγορα θα έχουν τη δυνατότητα να προσαρμοστούν στις καινούργιες οδηγικές απαιτήσεις που θα παρουσιάζουν τα νέα μονοοθέσια.
Πάντως, η Red Bull δεν έδωσε ποτέ ολοκληρωμένη ευκαιρία στον Gasly να αποδείξει ότι ανήκει στην ομάδα, αντικαθιστώντας τον έπειτα από μόλις 12 αγώνες το 2019.
Ο Γάλλος δεν κατάφερε να πείσει με τις επιδόσεις του στη μεγάλη ομάδα, αλλά φαίνεται ότι και η διοίκηση της Red Bull δεν πίστεψε ποτέ πραγματικά σε αυτόν.
Αντιθέτως, από τη στιγμή που ο Gasly επέστρεψε στην Toro Rosso (νυν AlphaTauri), έχει πραγματοποιήσει πολύ καλές εμφανίσεις και πέρυσι επέδειξε εξαιρετική συνοχή.
Όταν ρωτήθηκε για το επόμενο βήμα στην καριέρα του, ο Gasly απάντησε: «Νομίζω ότι θα είναι μια κίνηση-κλειδί. Θα πρέπει να δούμε ποια θα είναι η άποψη της Red Bull τα επόμενα χρόνια, γιατί τώρα έχουν περάσει οκτώ χρόνια που είμαι μαζί τους».
«Είναι μεγάλο χρονικό διάστημα και προφανώς αυτή τη στιγμή έχουν ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Πρέπει να δω τι θα κάνουν με τον Max (Verstappen) και πως θα προχωρήσουν, αλλά προφανώς πρέπει να σκεφτώ και την καριέρα μου».
«Είμαι ακόμα πολύ νέος, είμαι 25 ετών, αλλά ο στόχος μου είναι να βρίσκομαι στην πρώτη θέση μόλις εκείνοι εξετάσουν ποιος μπορεί να είναι ο αντικαταστάτης» (που θέλουν).
«Ήμουν 9ος στο πρωτάθλημα οδηγών. Και οι οκτώ οδηγοί που βρέθηκαν μπροστά μου, είναι αυτοί που αγωνίζονται για τους τέσσερις καλύτερους κατασκευαστές. Για αυτό είναι σημαντικό για μένα να δείξω ότι αν υπάρχει ελεύθερη θέση, θα πρέπει να είμαι η πρώτη επιλογή».
«Η προτεραιότητά μου είναι η Red Bull. Αλλά προς το παρόν, έχουν αποφασίσει να συνεχίσουν με τον Sergio (Perez). Δεν ξέρω ποια είναι τα σχέδιά τους. Λένε ότι πιθανότατα το 2023 θα μπορούσε να υπάρξει μια επιλογή, οπότε ναι, θα προσπαθήσω να βάλω τον εαυτό μου στην καλύτερη δυνατή θέση για αυτό».
Όσον αφορά τους τομείς που πιστεύει ότι μπορεί να βελτιωθεί, ο Gasly δήλωσε: «Σε αυτό το σημείο, νομίζω ότι είναι απλώς η εμπειρία».
«Σε σύγκριση με άλλα αθλήματα όπου προπονείσαι κάθε μέρα, στο τένις βρίσκεσαι στο γήπεδο Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, στην F1 έχεις μόνο τα Σαββατοκύριακα των αγώνων για να δουλέψεις πάνω στις ικανότητές σου, να αναπτύξεις την κατανόησή σου για τον εαυτό σου, το αυτοκίνητο, το πως να βρίσκεσαι στο όριο».
«Νομίζω ότι αυτό έρχεται φυσικά, με περισσότερους αγώνες και περισσότερα χρόνια στη F1. Αν κοιτάξετε τον Max, ήρθε πολύ νέος, αλλά έκανε περισσότερα λάθη σε σχέση με ό,τι κάνει τώρα. Ο Lewis (Hamilton) όταν ήταν νεότερος έκανε περισσότερα λάθη από ό,τι βλέπεις να κάνει τώρα».
«Πραγματικά αισθάνομαι ότι είναι ένα σπορ όπου όσο αυξάνεται η εμπειρία, τόσο πιο δυνατός γίνεσαι συνολικά ως οδηγός». Ήδη, ο διευθυντής της Toro Rossο, Franz Tost, έχει δηλώσει ότι η ωριμότητα που επιδεικνύει πίσω από το τιμόνι ο Gasly, είναι εμφανές εντός της ομάδας πως έχει αυξηθεί._Φ.Λ.