Ο Lewis Hamilton έδωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη σε επιλεγμένα μέλη του ειδικού Τύπου, αποκαλύπτοντας τη δική του πορεία στο φετινό Πρωτάθλημα και ξεκαθαρίζοντας ότι θέλει να κατακτήσει τον τίτλο με «καθαρό» τρόπο.
Όντας επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, και πλησιάζοντας τα 37α γενέθλιά του (στις 7 Ιανουαρίου), o Lewis Hamilton έχει βρεθεί να παλεύει για τον πιο δύσκολο τίτλο της καριέρας του, χωρίς κανένα δείγμα ότι έχει χάσει ίχνος ανταγωνιστικότητας.
Η φετινή μάχη είναι από τις πιο δύσκολες, διότι οι αλλαγές τεχνικών κανονισμών έπληξαν πολύ περισσότερο το μονοθέσιο της Mercedes, απ’ ό,τι αυτό της Red Bull. Διότι η αυστριακή ομάδα είναι τόσο καλή ώστε να εξακολουθεί να παλεύει για τον τίτλο, σε αντίθεση με τις προσπάθειες της Ferrari το 2017 και 2018.
Η Mercedes όμως έχει καταφέρει, μέσω της κατανόησης του φετινού της μονοθεσίου, να αντλήσει το μέγιστο από αυτό. Στους τελευταίους αγώνες, παρατηρείται εξαιρετική βελτίωση στην απόδοση της W12.
Για να το καταφέρει αυτό, η ομάδα έπρεπε να αφήσει πίσω της την εργασία επάνω στην οποία είχε χτίσει την εξαιρετική συμπεριφορά του προηγούμενου μονοθεσίου της και να προσαρμοστεί στα χαμηλότερα επίπεδα αρνητικής άντωσης που παράγει το φετινό μονοθέσιο.
Η φετινή μάχη για τον τίτλο είναι ακόμα πιο δύσκολη διότι αντίπαλος του Hamilton είναι ένας από τους καλύτερους εκπροσώπους της επόμενης γενιάς της Formula 1. Μπορεί ο Max Verstappen να είναι μόλις 24 ετών, αλλά η φετινή είναι η 7η σεζόν του στη Formula 1.
O Ολλανδός διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία και συνοχή, όπως έχει δείξει μέχρι στιγμής, για να κάνει σεζόν Πρωταθλητή. Στο σύνολο, ο Verstappen έχει διαπράξει φέτος λιγότερα λάθη από τον Hamilton.
Το ερώτημα που υπάρχει στο μυαλό των περισσότερων όμως, είναι αν στην κρίσιμη στιγμή, εκεί όπου μπορεί να αποφασιστεί η έκβαση του φετινού Πρωταθλήματος, η μονομαχία μεταξύ των διεκδικητών καταλήξει σε σύγκρουση, όπως έχει γίνει πολυάριθμες φορές στο παρελθόν και όπως έχει συμβεί μεταξύ τους τουλάχιστον δύο φορές μέχρι στιγμής.
Καθαρότητα
Ο Hamilton δηλώνει ότι δε θέλει να κατακτήσει με αυτό τον τρόπο τον τίτλο. Αντιθέτως, θέλει να είναι όσο πιο «καθαρός» μπορεί: «Έτσι με μεγάλωσε ο πατέρας μου. Μου έλεγε να μιλάω πάντα στην πίστα. Με εκφόβιζαν ως παιδί, τόσο στο σχολείο όσο και στην πίστα, και θέλαμε να νικήσουμε με τον σωστό τρόπο, όχι με εγκατάλειψη του αντιπάλου ή σύγκρουση».
«Έπειτα, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι είσαι καλύτερος. Αν έχεις συγκρούσεις, μπορούν να πουν, ‘α, ναι, αλλά αυτό συνέβη, αυτή είναι μια τακτική που έχει αυτός ο οδηγός’. Θέλω να γίνω ο πιο καθαρός οδηγός, μέσω της ταχύτητας, μέσω της καθαρής σκληρής δουλειάς και της αποφασιστικότητας, ώστε να μην υπάρχει καμία άρνηση στο τέλος για αυτό που έχω καταφέρει».
«Απλά πρέπει να είσαι πολύ, πολύ προσεκτικός. Πιο προσεκτικός από ποτέ. Αντί να δίνεις σε κάποιον το πλεονέκτημα της αμφιβολίας, πρέπει να ξέρεις ότι αυτό πρόκειται να συμβεί. Πρέπει πάντα να είσαι έτοιμος να αποφύγεις πάση θυσία μια σύγκρουση, (ακόμα και) αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βγεις εκτός πίστας, γιατί στο τέλος της ημέρας θέλεις να δεις το τέλος του αγώνα, σωστά;»
«Αν είσαι πεισματάρης και κρατάς τη θέση σου, θα συγκρουστείς. Έτσι, αυτό προσπαθώ να κάνω. Προσπαθώ να βεβαιωθώ ότι θα αποφύγω τη σύγκρουση».
«Νομίζω ότι ήμουν αρκετά καλός σε αυτό, στις περισσότερες περιπτώσεις. Δεν μπορείς πάντα να το πετύχεις τέλεια, αλλά υπάρχουν και άλλοι οδηγοί με τους οποίους μάχεσαι, οι οποίοι είναι επιθετικοί, και σέβονται με διαφορετικό τρόπο».
«Αλλά (ο Verstappen) δεν είναι ο μοναδικός οδηγός με τον οποίο έχω αγωνιστεί, που είναι έτσι. Έχω αγωνιστεί με τόσους πολλούς οδηγούς στην καριέρα μου, και όλοι ήταν πολύ διαφορετικοί στον τρόπο που συμπεριφέρονται. Είναι ενδιαφέρον. Τώρα που είμαι μεγαλύτερος, εξετάζω λίγο βαθύτερα τον χαρακτήρα τους και λίγο το υπόβαθρό τους, την ανατροφή τους».
«Η ανατροφή μας, είναι ο λόγος για τον οποίο ενεργούμε με τον τρόπο που ενεργούμε και συμπεριφερόμαστε με τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε, καλώς ή κακώς. Προσπαθώ λοιπόν να τα καταλάβω αυτά, ώστε να μπορώ να έχω καλύτερη εκτίμηση για το ποιος είναι αυτός ο χαρακτήρας αυτού με τον οποίο αγωνίζομαι».
Silverstone και υπερηφάνεια
«Αν βρίσκεσαι στην εξωτερική ενός μονοθεσίου, η οπισθοχώρηση είναι η λογική επιλογή, σχεδόν πάντα, προκειμένου να φτάσεις στο τέλος του αγώνα. Αν είσαι στην εσωτερική, υπάρχουν σενάρια όπου πραγματικά πιστεύω ότι είχα δίκιο. Είμαι σχεδόν τροχό με τροχό με το δικό του μονοθέσιο».
«Στο Silverstone, για παράδειγμα, κοιτάξτε το βίντεο: ο εμπρός τροχός μου ήταν δίπλα στο δικό του εμπρός τροχό. Οπότε, δεν ήταν ότι ο τροχός μου να ήταν δίπλα στον πίσω τροχό του, καθώς εισερχόμαστε στη στροφή».
«Και σε αυτό το σενάριο, αν είχα ακολουθήσει την προσέγγιση (που είχε ο Max) για παράδειγμα (στη Βραζιλία), αν απλά παρέμενα στο γκάζι και έβγαινα εκτός πίστας διατηρώντας τη θέση μου, ποιο θα ήταν το σενάριο εκεί; Θα εξέταζαν τους κανόνες εκεί;»
«Δεν παραείμαι μεγάλος ή επιτυχημένος για να κάνω πίσω και να αγωνιστώ μια άλλη μέρα. Ξέρω ότι μερικές φορές, αυτή είναι η οδός που πρέπει να ακολουθήσεις. Πρέπει να είσαι ο εξυπνότερος».
«Μερικές φορές χάνεις βαθμούς κάνοντας κάτι τέτοιο, σίγουρα, αλλά δεν αφορά μόνο εμένα. Έχω 2.000 ανθρώπους πίσω μου και, μέσω αυτής της εγωιστικής απόφασης που θα μπορούσα να πάρω, να πω όχι, θα υπερασπιστώ το χώρο μου, και ας μην τερματίσω, αυτό θα κοστίσει σε όλη την ομάδα μου πιθανά χρηματικά μπόνους στο τέλος της χρονιάς, όλη τη σκληρή δουλειά που πρέπει να κάνουν, τη ζημιά του αυτοκινήτου. Έχω συνείδηση αυτών των πραγμάτων».
Νέα γενιά
«Αυτό που θα έλεγα, είναι ότι οι σημερινοί οδηγοί, οι νεότεροι οδηγοί, οι πίστες στις οποίες έχουν μεγαλώσει, έχουν όλες μεγάλες περιοχές διαφυγής».
«Ενώ όταν ξεκίνησα εγώ να αγωνίζομαι με μονοθέσια, οι περισσότερες πίστες δεν είχαν φτάσει σε αυτό το σημείο. Ήταν πιο διασκεδαστικό, πιο επικίνδυνο και έπρεπε να οδηγείς περισσότερο, χωρίς να ξεπερνάς το όριο».
«Έπρεπε πραγματικά να το χτίσεις σιγά-σιγά, ενώ η δική τους γενιά μπορεί να ξεπεράσει κατά πολύ το όριο, να βγει εκτός πίστας, και να επανέλθει. Η ποινή που θα πληρώσει είναι μικρότερη. Αυτή είναι η μόνη πραγματική διαφορά».
«Αλλά φαίνονται να έχουν εξαιρετικό κίνητρο. Ξέρουμε ότι σήμερα έχουμε περισσότερους οδηγούς από ποτέ, που προέρχονται από πιο πλούσιο υπόβαθρο, παρά από την εργατική τάξη, αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Αλλά νομίζω ότι έχουμε μια αρκετά αξιοπρεπή γενιά νέων οδηγών».
«Έχω αγωνιστεί εναντίον ανθρώπων που έδειχναν ένα πρόσωπο, αλλά στην πραγματικότητα ήταν κάτι διαφορετικό».
«Είμαι 36 ετών, το κάνω αυτό εδώ και πολύ καιρό, οπότε δεν είναι η πρώτη φορά που έχω να αντιμετωπίσω έναν οδηγό που ήταν καλός και κακός με ορισμένους τρόπους. Νομίζω ότι είμαι σε πολύ καλύτερη θέση για να μπορώ να το διαχειριστώ, να το αντιμετωπίσω. Ιδιαίτερα με τα φώτα της δημοσιότητας και τις πιέσεις του αθλήματος».
«Ξέρω ότι είναι ένας εξαιρετικά γρήγορος οδηγός και θα γίνεται όλο και πιο δυνατός καθώς ωριμάζει με τον καιρό, κάτι που αναμφίβολα θα κάνει. Κοιτάξτε τον εαυτό μου όταν ήμουν 24 ή 25 ετών. Χριστέ μου, τι λάθη έκανα τότε».
«Είχα την ταχύτητα, αλλά περνούσα πολλές διαφορετικές εμπειρίες έξω από το αυτοκίνητο και επίσης βρισκόμουν στο προσκήνιο, την πίεση του να βρίσκεσαι μπροστά. Δεν νομίζω ότι έκανα πολλά σωστά τότε, οπότε δεν το κρατάω αυτό εναντίον κανενός».
«Έχω παλέψει σε τόσες πολλές μάχες τίτλου κατά τη διάρκεια της καριέρας μου. Όλες ήταν πραγματικά διαφορετικές και μοναδικές με τον τρόπο τους».
«Είναι δύσκολο να πεις ότι κάποια ήταν πιο δύσκολη από την άλλη, απλά διότι βρίσκεσαι σε διαφορετική θέση. Όταν πάλεψα για το πρώτο μου Πρωτάθλημα στην F1, ήμουν παιδί. Δεν είχα τις γνώσεις που είχε ο team-mate μου. Ήξερα ότι είχα την ικανότητα, αλλά δεν καταλάβαινα…»
Imola και Silverstone
Μιλώντας για την Imola φέτος, ο Hamilton δήλωσε: «Κοιτώντας πίσω, θα μπορούσες να πεις ότι ήμουν πολύ βιαστικός, πολύ επιθετικός. Και θα σας πω ότι με πόνεσε πολύ όταν βγήκα στην αμμοπαγίδα».
«Αν ήμουν απλά λίγο πιο υπομονετικός καθώς προσπερνούσαμε τους ντουμπλαρισμένους οδηγούς… Αλλά το μόνο που σκεφτόμουν ήταν να πιάσω τον Max, να τον περάσω εκείνη τη στιγμή, οπότε αυτό δεν ήταν καλή στιγμή».
«Στο Silverstone, αν ήμουν σε αυτή τη θέση, θα έκανα το ίδιο πράγμα ξανά. Έτσι το βλέπω από την αγωνιστική μου εμπειρία. Νομίζω ότι έχω αρκετά καλό ιστορικό γενικά όσον αφορά τις προσπεράσεις και που τοποθετώ το μονοθέσιό μου και τη χωροταξική επίγνωση. Αλλά ήταν απλά διαφορετικές περιπτώσεις».
«Δεν θα έλεγα ότι χρειάστηκε απαραίτητα να αλλάξω την προσέγγισή μου, αλλά θα έλεγα ότι σίγουρα ότι υπήρχε η ανάγκη να κερδίσω βαθμούς. Πρέπει να γίνεις λιγότερο πρόθυμος να εγκαταλείψεις πάρα πολλά, επειδή σιγά-σιγά χάνεις περισσότερους βαθμούς όσο προχωράει η σεζόν. Ήμουν αρκετά πίσω σε βαθμούς εκείνη τη στιγμή».
W12
«(Οι χειμερινές δοκιμές) ήταν αρκετά κακές για τα δεδομένα μας. Και εστιάζεις την προσοχή σου στο έργο σου. Πώς μπορούμε να επαναφέρουμε την ισορροπία του μονοθεσίου, πως μπορούμε να το επαναφέρουμε εκεί που πρέπει να είναι, πως μπορούμε να βελτιώσουμε την οδηγική συμπεριφορά, και σε αυτό ρίχνεις την ενέργειά σου».
«Δεν μένεις στο γεγονός ότι δεν είναι τέλειο, προσπαθείς να βρεις τι είναι καλό και μετά προσπαθείς να βρεις πως μπορείς να κάνεις καλύτερα τα μέρη που δεν είναι τόσο καλά».
«Αυτή ήταν η εστίασή μας και ήταν θα έλεγα ότι ήταν μια αρκετά μπερδεμένη χρονιά, επειδή βρεθήκαμε πίσω. Αλλά στη συνέχεια καταφέραμε να νικήσουμε τον πρώτο αγώνα. Υπήρχαν αγώνες όπου ήμασταν μπροστά, και μετά αγώνες που ήμασταν πολύ πίσω και ποτέ δεν ξέρεις πώς θα συμπεριφερθεί το μονοθέσιο όταν πας στις πίστες».
«Σίγουρα (οι καινούργιοι κανονισμοί επηρέασαν αρνητικά την απόδοση της Mercedes). Γνωρίζαμε ότι θα χάναμε όλη αυτή την αρνητική άντωση και μόλις διαπιστώσαμε πόση χάσαμε, άλλαξαν όλα τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου».
«Οπότε, αυτό επάνω στο οποίο είχαμε δουλέψει για αρκετά χρόνια, να φέρουμε το μονοθέσιο σε αυτό το σημείο όπως πέρυσι, ήταν ένας εφιάλτης να το αναιρέσουμε, παίζοντας με τα εργαλεία, όταν στην πραγματικότητα δεν μπορείς να αλλάξεις κανένα από τα εξαρτήματα και απλά, είναι αυτό που είναι. Προσπαθήσαμε να βρούμε έξυπνους τρόπους να δουλέψουμε με λιγότερη αρνητική άντωση».
«Υπήρχαν πολλά στοιχεία που το έκαναν πιο δύσκολο από ποτέ. Είναι το πιο δύσκολο μονοθέσιο στο στήσιμο και έχω κάνει πολλές δοκιμές προσομοίωσης. Αλλά ακόμα και τις ημέρες προσομοίωσης, πηγαίνεις και κάνεις μια ημέρα και η προσομοίωση δεν είναι στο σωστό σημείο που υποτίθεται ότι θα πρέπει να είναι».
«Το επίπεδο πρόσφυσης δεν είναι σωστό ή η πνοή του ανέμου δεν είναι σωστή ή η θερμική καταπόνηση είναι ρυθμισμένη λανθασμένα, οπότε μπορείς να βρεθείς με ανακριβή δεδομένα. Πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός με τα δεδομένα που λαμβάνεις και τις αποφάσεις που παίρνεις. Ήταν μια διαδρομή σαν τρενάκι λούνα παρκ».
Στήσιμο μονοθεσίου
«Το μονοθέσιο ήταν πολύ, πολύ δύσκολο να στηθεί. Ο Toto (Wolff) είπε ότι ένα από τα μονοθέσιά μας ήταν ντίβα, αλλά αυτό είναι μια… τερατώδης ντίβα».
«Επιπλέον, είχαμε λιγότερες χειμερινές δοκιμές, οπότε ήταν πιο δύσκολο να τοποθετήσουμε το μονοθέσιο στο σωστό πλαίσιο. Επομένως, όταν δεν έχεις το αυτοκίνητο στο σωστό πλαίσιο, απλά περιορίζεις τις δυνατότητές σου. Οπότε, απλά δε μπορώ να μεγιστοποιήσω τις δυνατότητές, μου επειδή το στήσιμο δεν είναι στο σωστό σημείο και ήταν πολύ, πολύ δύσκολο να το βάλω στο σωστό σημείο».
«(Στη Βραζιλία) είχα το μονοθέσιο ακριβώς εκεί που ήθελα. Ήταν σαν το να κέντραρα απόλυτα. Αλλά είναι ίσως μία ή δύο φορές που το έχουμε κάνει αυτό φέτος. Θα έλεγα ότι στη Βραζιλία ίσως λειτουργήσαμε σε αυτό το βέλτιστο, αλλά τις περισσότερες φορές δεν το φτάνουμε».
«Οπότε, ψάχνεις βαθύτερα στις λεπτομέρειες για να βρεις οποιοδήποτε ψήγμα απόδοσης έχει απομείνει. Έτσι, αν, για παράδειγμα, το αμάξωμα είναι πολύ ανοιχτό για απαγωγή θερμότητας και θυσιάζεις 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου απόδοσης, το κυνηγάς περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Είσαι πολύ σκληρός με τους μηχανικούς: ‘Κλείστε το αναθεματισμένο αυτοκίνητο’».
«Ή θα μπορούσε να είναι η θερμότητα των εμπρός φρένων (το μέγεθος των αεραγωγών τους), ή η πίεση των ελαστικών, οι σχέσεις της μετάδοσης. Όταν αλλάζεις ταχύτητες, ή οι στροφές βουλιάζουν όταν εκκινείς. Ο στόχος για τα καύσιμα: να βεβαιωθείς ότι δεν θα τερματίσεις τον αγώνα με τέσσερα κιλά καύσιμα και θα αφήσετε ένα δευτερόλεπτο από τον χρόνο του αγώνα ή ό,τι άλλο είναι διαθέσιμο».
«Έτσι, αυτά είναι τα πράγματα στα οποία αφιερώνω περισσότερη ενέργεια και στα οποία είμαι πολύ πιο σκληρός με την ομάδα. Επειδή χρειαζόμαστε κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου που μπορούμε να πάρουμε, ιδιαίτερα στα σημεία όπου ήμασταν πραγματικά αρκετά πίσω. Απλά μπαίνω σε περισσότερες λεπτομέρειες παντού… Θα έλεγα ότι είμαι πιο αφοσιωμένος από ποτέ».
Πανδημία
«Θα έλεγα επίσης, ότι το μεγαλύτερο μέρος της πίεσης αυτή σεζόν ήταν η πανδημία. Αυτό έκανε πραγματικά μια τεράστια διαφορά όσον αφορά την απομόνωση και το να ξέρεις αν μπορείς ή όχι να βρίσκεσαι κοντά σε ανθρώπους, και να απομονώνεις τον εαυτό σου από τους ανθρώπους».
«Ήταν αρκετά δύσκολο… Θα έλεγα ότι είναι πιο δύσκολο να βρεις μια ισορροπία στην κανονική ζωή, μέσα και γύρω από την επαγγελματική σου ζωή. Σε ορισμένα μέρη χαλαρώνουν τους κανόνες και τότε είναι πολύ εύκολο να ρίξεις την επιφυλακή σου και να βρεθείς σε μπελάδες. Οπότε το έχεις συνεχώς στο μυαλό σου».
«Η κοινωνική σου αλληλεπίδραση είναι πλέον διαφορετική. Έτσι, η κοινωνική μου αλληλεπίδραση είναι διαφορετική, σε σχέση με το πως ήταν στο παρελθόν, επειδή κρατάς αποστάσεις από όλους. Κρατάς την αναπνοή σου κοντά σε όλους. Οπότε είναι σίγουρα, θα έλεγα, πολύ, πολύ πιο δύσκολο».
«Εξακολουθείς να ζεις με το φόβο. Όλοι όσοι βλέπω γύρω μου, όλοι οι φίλοι μου, αν χάσουν μια μέρα δουλειάς, ή μια εβδομάδα δουλειάς, δεν τελειώνει η χρονιά. Ενώ για εμάς, τους οδηγούς, είναι κρίσιμο. Η χρονιά μπορεί να τελειώσει αν χάσεις έναν ή δύο αγώνες».
«Έχω δει άλλους αθλητές που είναι επίσης πολύ χαλαροί και δεν τους νοιάζει. Αν κολλήσουν, κόλλησαν, και ήταν πραγματικά περίεργο να βλέπω κάτι τέτοιο».
Εξωτερικές ενασχολήσεις
«Δεν έχω πρόβλημα με την απόσπαση της προσοχής. Το κάνω εδώ και πολύ καιρό. Ξέρω, λοιπόν, τι πρέπει να κάνω για να παραμείνω συγκεντρωμένος. Ποτέ δεν παίρνω τα μάτια μου αυτό που είναι ο τελικός μου στόχος στους αγώνες, και την κατάκτηση του Πρωταθλήματος».
«Αλλά έχω κι άλλα πράγματα που με βοηθούν να βρω μια ισορροπία… Νομίζω ότι όταν έχεις χρόνο εκτός αγώνων, όταν προσπαθείς να βρεις σε τι να αφιερώσεις το χρόνο και την προσπάθειά σου, μερικές φορές επενδύεις χρόνο και προσπάθεια σε κάτι που δεν σου δίνει τίποτα πίσω, με σωστό τρόπο, ή δεν έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο, δεν έχει πραγματικό σκοπό».
«Έτσι, το να βρίσκεις τελικά κάτι που έχει πραγματικό σκοπό και πραγματικές δυνατότητες αλλαγής και αλλαγής για τη βιομηχανία και τους ανθρώπους, είναι εξαιρετικά ικανοποιητικό. Οπότε, ναι, το να μπορώ να επικεντρωθώ σε κάτι άλλο εκτός από τους αγώνες, είναι υπέροχο. Απομακρύνει την πίεση».
Διαφορετικότητα
«Όταν ήμουν νεότερος, δεν ήταν θέμα πίστης ότι θα μπορούσα να είμαι διαφορετικός. Έφτασα, και ήξερα ότι ήμουν διαφορετικός επειδή μου το είχαν επισημάνει. Υποθέτω ότι ήμουν πολύ, πολύ τυχερός που το είχα αυτό στο DNA μου. Είμαι πραγματικός μαχητής, όχι μόνο στην πίστα αλλά και στην πραγματική ζωή».
«Με εκφόβιζαν πολλά παιδιά, αλλά εξακολουθούσα να αντιστέκομαι, καταλαβαίνετε; Δεν το βάζω στα πόδια. Νομίζω ότι ποτέ δεν φτάνεις σε μια τάξη και δεν σκέφτεσαι ότι είμαι διαφορετικός, άρα πρέπει να μου φέρονται διαφορετικά, ανεξάρτητα από το αν αυτό πρέπει να συμβαίνει. Είναι δύσκολο να το προσδιορίσεις».
«Παρακολουθούσα τον Ayrton Senna και δεν τον βλέπω διαφορετικό από μένα, ενώ είναι προφανώς διαφορετικός. Όπως όλα τα παιδιά εκεί έξω, βλέπω τον Superman. Δεν βλέπω ότι είναι λευκός και δεν μου μοιάζει. Απλά τον βλέπω σαν έναν φοβερό χαρακτήρα που σώζει ανθρώπους».
«Αλλά φυσικά κάποια πράγματα αναδεικνύονται καθώς μεγαλώνεις και αποκτάς πιο συνειδητή επίγνωση του περιβάλλοντός σου και του πως ταιριάζεις ή δεν ταιριάζεις».
Καινούργια πρόκληση
«Ο George (Russell) είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος νεαρός και νομίζω ότι υπάρχει ήδη μεγάλος σεβασμός και έχουμε… Νομίζω ότι υπάρχει μια καλή ισορροπία αυτή τη στιγμή. Αλλά θα θέλει να είναι γρήγορος, ξέρω ότι θα θέλει να έρθει και να κερδίσει και να κάνει όλα αυτά τα πράγματα που κάνεις όταν μπαίνεις σε έναν νέο ρόλο».
«Θυμάμαι όταν αντιμετώπισα τον (Fernando) Alonso, φυσικά και ήθελα να τον νικήσω στον πρώτο αγώνα, οπότε εκτιμώ και περιμένω από τον George να έχει αυτή τη νοοτροπία, αλλιώς δεν είναι νικητής. Νομίζω ότι θα έχει αυτή τη νοοτροπία. Και πάλι είμαι σε διαφορετική θέση. Θέλω πραγματικά να τον δω να πετυχαίνει».
«Θα υπάρξει ένα σημείο όπου δεν θα συνεχίσω σε αυτό το άθλημα και, ξέρετε, είναι ο team-mate μου και θέλω να είναι ο επόμενος Βρετανός που θα δω να κερδίζει ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Οπότε, πραγματικά ελπίζω ότι ενώ θα ανταγωνιζόμαστε μεταξύ μας και θέλω να είμαι το νούμερο ένα, να κερδίζω στην πίστα, ελπίζω ότι μπορώ να έχω θετική επιρροή επάνω του»._Φ.Λ.