O Max Verstappen έγινε ο πρώτος νικητής στην ιστορία της Formula 1 ενός sprint qualifying και με αυτό τον τρόπο κατέκτησε την pole position για τον αυριανό αγώνα. Μεγάλος πρωταγωνιστής ο Alonso, που κέρδισε 6 θέσεις στον πρώτο γύρο. Μεγάλος χαμένος ο Perez, που εγκατέλειψε λίγο πριν το τέλος, έπειτα από ένα τετ-α-κέ που τον είχε ρίξει στις πιο πίσω θέσεις.
Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull είχε καλύτερη εκκίνηση από τον Lewis Hamilton και κατάφερε να περάσει επικεφαλής πριν την πρώτη στροφή. Οι εκκινήσεις είναι ένα από τα δυνατά σημεία της Red Bull φέτος, αν και το γεγονός ότι τα εμπρός φρένα του Verstappen είχαν πάρει φωτιά πριν να σβήσουν τα κόκκινα φώτα ανησύχησε πολύ τον Ολλανδό.
Αυτή ήταν η τρίτη φορά φέτος που ο Verstappen εκκίνησε πίσω από τον Hamilton και κατάφερε να τον προσπεράσει μέχρι τις πρώτες στροφές, όπως ακριβώς είχε συμβεί τόσο στην Imola όσο και στη Βαρκελώνη.
Ο Hamilton δήλωσε ότι τα έκανε όλα σωστά στη διαδικασία εκκίνησης, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να διατηρήσει τον Verstappen πίσω του. Κατά τη διάρκεια του πρώτου γύρου, ο Βρετανός προσπάθησε να επιτεθεί, κάνοντας μια κίνηση από την εξωτερική στην προσέγγιση της Copse, καθώς ο Verstappen είχε καλύψει την εσωτερική.
Στη συνέχεια, ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull είχε τη δυνατότητα να ελέγξει το ρυθμό του αγώνα. Απομακρύνθηκε έως και 3 δλ. και η διαφορά μίκρυνε μονάχα στον τελευταίο γύρο, καθώς οι δύο πρωτοπόροι διαχειρίζονταν εκτεταμένο blistering στο εμπρός δεξιό ελαστικό τους.
Κατά αυτό τον τρόπο, ο Verstappen απομακρύνθηκε λίγο περισσότερο στη βαθμολογία, αυξάνοντας τη διαφορά του από τον Hamilton στους 33 βαθμούς. Ήταν η πρώτη φορά που είδαμε νικητή να στεφανώνεται στην F1 από το Ιταλικό GP του 1985 και τον Alain Prost.
Η Red Bull έδειχνε να έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα από την Mercedes, ωστόσο η διαχείριση των ελαστικών θα είναι κρίσιμη στον αγώνα της Κυριακής.
Ο Valtteri Bottas είχε εκκινήσει με τη μαλακή γόμα. Το σχέδιο της Mercedes ήταν να αποσπάσει στην εκκίνηση ο Φινλανδός τη 2η θέση από τον Verstappen, αλλά το σχέδιο δεν πέτυχε. Ο Bottas δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό των δύο πρωτοπόρων.
Αντιθέτως, ο Charles Leclerc είχε τη δυνατότητα να ακολουθεί από κοντά τον Φινλανδό, με τη διαφορά μεταξύ τους να παραμένει κάτω από τα 3 δλ. για τη μεγαλύτερη διάρκεια του σπριντ. Μάλιστα, ο Μονεγάσκος δήλωσε μετά τον τερματισμό ότι ήταν πιο εξουθενωμένος μετά από 17 γύρους που πίεζε στο όριο, απ’ ότι μετά από ένα κανονικό Grand Prix στο οποίο καλείται να διαχειριστεί τα ελαστικά του. Ο Leclerc ήταν ενθουσιασμένος με το ρυθμό που είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει στο σπριντ.
Ο μεγάλος χαμένος του κατατακτήριου σπριντ ήταν ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός έπεσε στην 7η θέση μετά τον πρώτο γύρο και είχε ένα τετ-α-κέ στον 8ο γύρο που τον έριξε στη 18η θέση. O Perez δήλωσε ότι λόγω του ακάθαρτου αέρα που άφηνε πίσω του το προπορευόμενο μονοθέσιο, ο ίδιος έγινε απλός επιβάτης όταν πάτησε το πεντάλ του γκαζιού στην έξοδο της στροφής. Ο Μεξικανός ήταν τυχερός που δεν προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά. Ωστόσο, η Red Bull τον κάλεσε να εγκαταλείψει στον προτελευταίο γύρο, λόγω των κραδασμών που προκαλούσαν τα τραυματισμένα από το τετ-α-κέ ελαστικά.
O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε ότι ο Perez θα εκκινήσει αύριο από το pit lane, έτσι ώστε η ομάδα να αλλάξει το στήσιμο του μονοθεσίου, για να κάνει τα προσπεράσματα πιο εύκολα. Άρα, μάλλον θα επιλέξει ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης.
Οι δύο McLaren κέρδισαν από μια θέση με την εγκατάλειψη του Perez, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί κατάφεραν να προσπεράσουν τον πρωταγωνιστή του σπριντ, Fernando Alonso.
Ακριβώς όπως έκανε και στους δύο τελευταίους γύρους μετά την κόκκινη σημαία στο Μπακού, ο Ισπανός κέρδισε 6 θέσεις στον πρώτο γύρο! Το ένστικτό του να τοποθετεί το μονοθέσιο στα κατάλληλα σημεία στους πρώτους γύρους όπου όλα είναι απρόβλεπτα, είναι απαράμιλλο και εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την ανώτερη πρόσφυση των μαλακών ελαστικών του. Εντέλει, κέρδισε 4 θέσεις σε σύγκριση το χθεσινό αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών, περνώντας ολόκληρη τη διαδικασία υπερασπιζόμενος τη θέση του.
Ο Sebastian Vettel τερμάτισε στην 8η θέση (κερδίζοντας 2), ακριβώς πίσω από τον Alonso, τον οποίο δεν κατάφερε να προσπεράσει, ενώ τον πίεζε για σχεδόν ολόκληρο το δεύτερο μισό του σπριντ. Ο George Russell τερμάτισε 9ος, μια θέση πίσω από εκεί που εκκίνησε. Ο Βρετανός είχε επαφή με τον Carlos Sainz στον 1ο γύρο, την οποία οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν μετά τον τερματισμό.
Ο Russell μπλόκαρε τα φρένα του στην Brooklands και αυτό επέτρεψε στον Ισπανό της Ferrari να βρεθεί δίπλα του. Ο Sainz κατηγόρησε ευθέως τον Russell για το συμβάν, δηλώνοντας ότι ο Βρετανός διέπραξε ένα αρκετά προφανές λάθος.
Ο Russell δήλωσε ότι καθώς έκλεινε τη γραμμή του ο Sainz, ο ίδιος δεν είχε που να πάει. Από την επαφή αυτή, ο Sainz βγήκε εκτός πίστας και επέστρεψε με αμφιλεγόμενο τρόπο σε αυτήν, γεγονός για το οποίο θα κληθεί να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών.
Αποτέλεσμα της επαφής ήταν ο Sainz να πέσει στη 18η θέση, αν και κατάφερε να ανακτήσει τις περισσότερες από αυτές, για να τερματίσει 11ος, πίσω από τον Esteban Ocon, και δύο θέσεις πιο πίσω από εκεί που εκκίνησε.
Οι δύο οδηγοί της Haas είχαν επαφή μεταξύ τους στον πρώτο γύρο, με αποτέλεσμα ο Nikita Mazepin να κάνει τετ-α-κέ.
Επρόκειτο για ένα πείραμα, το οποίο θα επαναληφθεί άλλες δύο φορές φέτος. Σίγουρα υπάρχουν τομείς οι οποίοι μπορούν να βελτιωθούν. H δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών έμοιαζε λίγο εκτός θέσης, ενώ ο ορισμός του νικητή του σπριντ ως poleman ίσως είναι λίγο άστοχος. Η F1 πάντως θα επανεξετάσει την απόφασή της να ανακηρύσσεται poleman ο νικητής του sprint qualifying.
Επιπλέον, η επιμονή της F1 να μην αποκαλείται το σπριντ αγώνας, ενώ είναι ακριβώς αυτό, δεν έχει πετύχει, καθώς πολλοί παράγοντες (ακόμη και ο CEO, Stefano Domenicali) τον αποκάλεσαν αγώνα σήμερα. Ίσως επίσης η διάρκειά του είναι πολύ μικρή. Σίγουρα πάντως ευνοούνται τα μονοθέσια που έχουν καλύτερο ρυθμό αγώνα, απ’ ότι σε ένα γρήγορο γύρο, όπως π.χ. οι McLaren._Φ.Λ.