X
Formula 1

GP Μ. Βρετανίας: Μεγάλη ανατροπή από τον Hamilton

O Lewis Hamilton θα εκκινήσει το sprint qualifying που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής από την 1η θέση, καθώς το προβάδισμα που είχε η Red Bull στις ελεύθερες δοκιμές εξανεμίστηκε.

Ήταν μια δραματική διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών, στην οποία η επικράτηση κρίθηκε στα τελευταία δευτερόλεπτα. Παρά το γεγονός ότι ο Max Verstappen ήταν ταχύτερος στο Q1, ο Hamilton έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στα άλλα δύο σκέλη της διαδικασίας.

Μάλιστα, στην τελική του προσπάθεια στο Q3, o Hamilton υπερέβαλλε με το γκάζι στο τελευταίο chicane, χάνοντας περίπου 0,4 δλ. Ενώ βελτίωνε έως εκείνο το σημείο την επίδοσή του, μετά το λάθος, ο χρόνος του ήταν υψηλότερος από την πρώτη του προσπάθεια, που του χάρισε την 1η θέση. Mάλιστα, ο χρόνος που απέφερε στον Hamilton την 1η θέση, ήταν χειρότερος από αυτόν που σημείωσε στο Q2.

Ο Hamilton ευνοήθηκε και από το γεγονός ότι ο έτερος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas, του έδινε slipstream, όντας 4-5 δλ. μπροστά. Ο Φινλανδός θα εκκινήσει αύριο το sprint qualifying από την 3η θέση. Δεδομένου ότι ο Φινλανδός δεν είχε το πλεονέκτημα του slipstream, έκρινε ότι η επίδοσή του ήταν πολύ καλή.

Αν και οι αναβαθμίσεις που έφερε στο GP Μ. Βρετανίας η Mercedes βοήθησαν στη διαμόρφωση του σημερινού αποτελέσματος, σύμφωνα με τον Toto Wolff, δεν ήταν αυτές που έκαναν τη διαφορά.

Η γερμανική ομάδα κάνει κάθε εφικτή προσπάθεια για να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιο που έχει. Μάλιστα, πριν καταφθάσει σήμερα στην πίστα, ο Hamilton είχε περάσει από το εργοστάσιο της Mercedes στο Brackley για να κάνει μερικούς γύρους στον προσομοιωτή της ομάδας, τον οποίο μέχρι φέτος σπανίως επισκεπτόταν.

Παρά το γεγονός ότι o Max Verstappen είχε ένα προβάδισμα 0,8 δλ. στις ελεύθερες δοκιμές, στις κατατακτήριες, ο Ολλανδός είχε παράπονα για υπερβολική υποστροφή. Η Red Bull πραγματοποίησε εκτεταμένες αλλαγές στις ρυθμίσεις της εμπρός ανάρτησης του μονοθεσίου του Verstappen.

Ίσως η Red Bull έπεσε στην παγίδα της καινούργιας μορφής του αγωνιστικού τριημέρου, όπου υπάρχει εξαιρετικά περιορισμένος χρόνος για την τελειοποίηση του στησίματος. Ό,τι αλλαγές και αν έκανε η αυστριακή ομάδα στην κλίση των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής, δε μπορούσε να εξυγιάνει την υποστροφή που προέκυπτε και ο Ολλανδός δήλωσε ότι δεν είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί στις στροφές.

Ίσως η Red Bull προσπάθησε να εξυγιάνει τη νευρικότητα που επέδειξε το μονοθέσιό της στις ελεύθερες δοκιμές, ωστόσο οι αλλαγές που πραγματοποίησε στο στήσιμο κόστισαν σε ταχύτητα. Ο Verstappen θα εκκινήσει αύριο το sprint qualifying μεταξύ των δύο Mercedes.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Hamilton, χρησιμοποιώντας μια πίσω αεροτομή χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης, αλλά και με τη βοήθεια του slipstream από τον Bottas, σημείωσε την υψηλότερη τελική ταχύτητα, ενώ ο Vertsappen είχε τη χαμηλότερη όλων. Η διαφορά μεταξύ τους ήταν 10 χ.α.ώ.

Εκπληκτική επίδοση σημείωσε ο Charles Leclerc, για να καταταγεί 4ος, σε μια πίστα που θεωρητικά δεν ευνοεί τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της Ferrari. O Μονεγάσκος κατάφερε να πλασαριστεί εμπρός από τον Sergio Perez (για μόλις 16 χλστ. του δλ.), του οποίου η τελική προσπάθεια διαγράφηκε, λόγω παράβασης ορίων πίστας στη στροφή 15 (Stowe).

Πίσω από τον Μεξικανό θα παραταχθούν αύριο οι δύο McLaren, της οποίας αμφότεροι οι οδηγοί ήταν λίγο απογοητευμένοι από το τελικό αποτέλεσμα καθώς η διαφορά από τον Leclerc ήταν πολύ μικρή. Ο Lando Norris δεν κατάφερε να βελτιώσει στην τελική του προσπάθεια στο Q3. Για τον Daniel Ricciardo, παρότι η σημερινή επίδοση αποτελεί εμφανή βελτίωση, πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει βρει κάπου τα 71 χλστ. του δλ. που τον χώρισαν από τον Leclerc.

Εκπληκτική επίδοση σημείωσε ο George Russell, καθώς κατάφερε να εισέλθει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο Q3 με τη Williams, η οποία θεωρητικά είναι το προτελευταίο μονοθέσιο του grid όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα. Τόσο ο γύρος του Βρετανού στο Q2 όσο και η μοναδική του προσπάθεια στο τελικό σκέλος ήταν εξαιρετικές επιδόσεις, δεδομένων των δυνατοτήτων του μονοθεσίου, το οποίο όμως σίγουρα έχει βελτιωθεί τις τελευταίες εβδομάδες, για να προσφέρει τη δυνατότητα στον Russell να κάνει τέτοιες εμφανίσεις.

Ο Russell κατάφερε να τοποθετήσει τη Williams εμπρός από τη Ferrari του Carlos Sainz. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sebastian Vettel, του οποίου η πρώτη προσπάθεια στο Q3 διαγράφηκε λόγω παράβασης ορίων πίστας.

Ο Fernando Alonso έχασε την πρόκριση στο Q3 για μόλις 25 χλστ. του δλ. και έκανε παράπονα για το μποτιλιάρισμα στο Q2. Παρά το γεγονός ότι ο Ισπανός δεν ήταν ευχαριστημένος με το στήσιμο της Alpine στις ελεύθερες δοκιμές στις κατατακτήριες ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικός. Επίσης, βελτιωμένη εικόνα παρουσίασε και ο Esteban Ocon (13ος), ο οποίος χρησιμοποιούσε καινούργιο πλαίσιο σήμερα. Ωστόσο, η γαλλική ομάδα έμεινε εκτός Q3 για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα.

Μεταξύ των δύο Alpine τοποθετήθηκε ο Pierre Gasly, έμεινε εκτός Q3 για πρώτη φορά από το GP Ισπανίας. Ο Yuki Tsunoda έμεινε εκτός διαδικασίας από το πρώτο σκέλος, όπως και ο Kimi Raikkonen για τέταρτο συνεχόμενο αγώνα…_Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!