O Lewis Hamilton κατέκτησε την 8η νίκη της καριέρας του στην πατρίδα του, σε έναν δραματικό αγώνα, με την επαφή στον πρώτο γύρο με τον Max Verstappen ο οποίος είχε ένα σφοδρό ατύχημα ως αποτέλεσμα.
Ο Charles Leclerc ήταν επικεφαλής για 50 γύρους του αγώνα, εκτός από τους τελευταίους δύο, καθώς δεν είχε απάντηση στην ταχύτητα του Hamilton στα τελικά στάδια του αγώνα.
Η νίκη του Hamilton αποτέλεσε μια τονωτική ένεση για τις ελπίδες του Hamilton για τον τίτλο, καθώς από 33 βαθμούς, η βαθμολογική διαφορά με τον Verstappen μειώθηκε σε μόλις 8 βαθμούς.
Το σημείο του αγώνα για το οποίο όλοι θα συζητάνε τις επόμενες ημέρες είναι φυσικά η επαφή μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου. Ο Verstappen διατήρησε την πρωτοπορία στην εκκίνηση, ωστόσο ο Hamilton τον πίεζε πολύ, ακριβώς όπως είχε συμβεί και στο σπριντ εχθές.
Ο Hamilton, έχοντας μάθει το μάθημά του από τη χθεσινή μάχη μεταξύ τους, φρόντισε να εξασφαλίσει την εσωτερική στην ταχύτατη στροφή της Copse. O Verstappen διέθετε την αγωνιστική γραμμή και είδε τον Hamilton, διότι έκανε δύο κινήσεις με το τιμόνι για να εισέλθει στη στροφή.
Στην πρώτη κίνηση αντιλήφθηκε ότι η Mercedes βρισκόταν στην εσωτερική αλλά αποφάσισε με τη δεύτερη κίνηση να πάρει τη στροφή κανονικά και να μην υποχωρήσει ή να ανοίξει τη γραμμή του. Από την πλευρά του, o Hamilton δεν χτύπησε το apex της στροφής στην εσωτερική, αντιθέτως βρισκόταν περίπου στο μέσο της πίστας.
Κανένας από τους δύο οδηγούς δεν υποχώρησε, με αποτέλεσμα την επαφή. Έντονα ήταν τα μηνύματα προς τη διεύθυνση αγώνα από το pit wall και των δύο ομάδων, που ισχυρίζονταν ότι η υπαιτιότητα επιβάρυνε τον αντίπαλό τους.
Δεδομένου ότι ο Verstappen βρισκόταν στην αγωνιστική γραμμή, οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι ο Hamilton θα έπρεπε να έχει υποχωρήσει, παρά το γεγονός ότι τα δύο μονοθέσια βρίσκονταν πλάι-πλάι, διότι βρισκόταν σε γραμμή από την οποία δε θα μπορούσε να πάρει τη στροφή.
Στην ευθεία, ο Hamilton καταφέρει να βρεθεί μερικά εκατοστά μπροστά, αλλά από τη θέση που βρισκόταν δε μπορούσε να στρίψει με πλήρη ταχύτητα. Μάλιστα, ο Hamilton κατέβασε σχέση και άφησε το πόδι από το γκάζι.
Σε μια στροφή που οι οδηγοί στρίβουν με 280 χ.α.ώ. δε χωράνε δύο μονοθέσια, αν κανείς δεν υποχωρήσει. Επρόκειτο για αλλαγή τακτικής από τον Hamilton, καθώς στις προηγούμενες μονομαχίες με τον Verstappen είχε πιο συντηρητική προσέγγιση.
Όντας όμως 33 βαθμούς πίσω και γνωρίζοντας ότι η καλύτερη ευκαιρία του να προσπεράσει τον Verstappen ήταν στους πρώτους γύρους, επέλεξε να μην υποχωρήσει. Η επαφή έστειλε τον Verstappen στα προστατευτικά ελαστικά με πάρα πολύ υψηλή ταχύτητα, σημειώνοντας πρόσκρουση με τη δεξιά πλευρά ορμής 51 G.
Ο Ολλανδός ήταν εμφανώς ζαλισμένος και κούτσαινε λίγο. Παρότι δεν έχει διαγνωστεί κάποιος τραυματισμός, έπειτα από τον έλεγχο στο ιατρικό κέντρο της πίστας, ο Ολλανδός μεταφέρθηκε προληπτικά σε κοντινό νοσοκομείο για περαιτέρω εξετάσεις.
Ο Hamilton δήλωσε ότι δε θέλει να κερδίζει με αυτό τον τρόπο, προσθέτοντας ότι σε μια σύγκρουση ποτέ δε φταίει μονάχα ο ένας εκ των δύο οδηγών.
Από την πλευρά του ο Verstappen χαρακτήρισε την κίνηση του Hamilton επικίνδυνη, ενώ σχολίασε ότι παρακολουθώντας τους πανηγυρισμούς του Hamilton από το νοσοκομείο, τους θεώρησε αντιαθλητικούς και ασεβείς. Ο Ολλανδός ανέφερε επίσης ότι η ποινή που δέχθηκε ο Hamilton δεν άλλαξε κάτι για τον ίδιο.
Η Red Bull θα εξετάσει το ενδεχόμενο να διαμαρτυρηθεί στην FIA γαι την ποινή του Hamilton, καθώς οι άνθρωποί της θεωρούν ότι ήταν επιεικής, αλλά δεν πιστεύει ότι θα καταφέρει πολλά.
Μετά το ατύχημα, ο αγώνας διακόπηκε άμεσα και πλέον ο Leclerc βρισκόταν στην πρωτοπορία. Με τη Ferrari να είναι εξαιρετικά γρήγορη σε μια πίστα που θεωρητικά δεν ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της SF21, ο Μονεγάσκος είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τον Hamilton, με μια διαφορά που κυμαινόταν γύρω από την περιοχή των 2,5 δλ.
Ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, σχολίασε ότι ο Hamilton προστάτευε τα ελαστικά του στις γρήγορες στροφές (κόβοντας ρυθμό) και για αυτό ο Leclerc είχε τη δυνατότητα να διατηρηθεί επικεφαλής.
Ο Hamilton, οδηγώντας στον ακάθαρτο αέρα που άφηνε πίσω της η Ferrari, καταπονούσε περισσότερο τα ελαστικά του, ιδίως το εμπρός δεξί, που παρουσίασε blistering. Εν γένει η Ferrari κατάφερε να προστατεύσει τα ελαστικά της καλύτερα σήμερα, αλλά δεν είχε το ρυθμό αγώνα της Mercedes ειδικά με τη σκληρή γόμα.
Με τη θερμοκρασία στον ασφαλτοτάπητα να ξεπερνάει τους 50 βαθμούς Κελσίου, ο περιοριστικός παράγοντας στο Silverstone ήταν η θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών, ενώ συνήθως είναι τα πλευρικά φορτία που δέχονται τα Pirelli του εμπρός άξονα.
Στην προστασία των πίσω ελαστικών, η Ferrari είναι πάρα πολύ καλή, όπως άλλωστε είχε αποδείξει και στη Βαρκελώνη. Ωστόσο, ο Leclerc είχε να αντιμετωπίσει μερικά προβλήματα απόδοσης ισχύος από τον κινητήρα της Ferrari.
Το ιταλικό pit wall έδινε οδηγίες στον Leclerc ποιες επιλογές να κάνει στο τιμόνι για να ξεπεράσει το πρόβλημα, διακόπτοντας τη λειτουργία συγκεκριμένων αισθητήρων που το προκαλούσαν. Τα προβλήματα επέτρεψαν στον Hamilton να πλησιάσει εώς και στο μισό δευτερόλεπτο, αλλά δεν κατάφερε να πραγματοποιήσει προσπέρασμα.
Αφότου ο Hamilton εξέτισε στο pit stop του την ποινή 10 δλ. που του επιβλήθηκε από τους αγωνοδίκες για την επαφή με τον Verstappen, βρέθηκε στην 4η θέση, πίσω από τον Lando Norris, τον οποίο όμως είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει χωρίς δυσκολία.
Η Mercedes αφαίρεσε το εμπόδιο του Bottas από το διάβα του Πρωταθλητή, διατάζοντας τον Φινλανδό να κάνει στην άκρη. Στη συνέχεια, ο Hamilton είχε να καλύψει μια διαφορά 10 δλ. από τον Leclerc, με 12 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία.
Ο Βρετανός γύρναγε 1 δλ. στο γύρο ταχύτερα από τον Leclerc. Παρότι τα ελαστικά του Μονεγάσκου βρίσκονταν σε καλύτερη κατάσταση, ο ρυθμός της Ferrari δεν ήταν αρκετός για να του επιτρέψει να διατηρήσει την Mercedes πίσω του.
Ο Hamilton βρέθηκε σε απόσταση βολής δύο γύρους πριν το τέλος και πάλι στην Copse, το σημείο δηλαδή που είχε την επαφή με τον Verstappen. Αυτή τη φορά, αμφότεροι οι οδηγοί ήταν πιο συντηρητικοί στην προσέγγιση της στροφής.
Ο Hamilton βρισκόταν περισσότερο προς την εσωτερική απ’ ότι ήταν στον 1ο γύρο, ενώ ο Leclerc άφησε περισσότερο χώρο, γεγονός που τον εξώθησε εκτός πίστας. Η νίκη είχε χαθεί μέσα από τα χέρια του αφότου βρισκόταν στην πρωτοπορία για παραπάνω από το 95% του αγώνα.
Προφανώς ο Leclerc ήταν απογοητευμένος, ωστόσο υπήρχε και αισιοδοξία στο ιταλικό στρατόπεδο, δεδομένης της πολύ καλής σημερινής επίδοσης.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο έτερος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas, ο οποίος είχε υπερβολικό σπινάρισμα και στις δύο εκκινήσεις. Ο Φινλανδός έχασε τη θέση του από τον Norris στους πρώτους γύρους και δεν κατάφερε να προσπεράσει τον Βρετανό.
Ο Norris πραγματοποίησε αρκετά νωρίς το pit stop του (στον 21ο γύρο) αλλά καθυστέρησε αρκετά (η στάση διήρκεσε 6 δλ.) αφού είχε κολλήσει το μπουλόνι του πίσω δεξιού ελαστικού. Η Mercedes στο μεθεπόμενο γύρο για να βγάλει τον Φινλανδό καθαρά εμπρός από την McLaren στην πίστα. Ωστόσο, το pit stop έγινε πολύ νωρίτερα από αυτό που θα ήθελε η Mercedes και το γεγονός αυτό άφησε τον Bottas χωρίς ελαστικά στα τελικά στάδια του αγώνα.
Με το αποτέλεσμα αυτό, η Mercedes πλησίασε τη Red Bull (που δε βαθμολογήθηκε σήμερα) στους 4 βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Αν ο Norris δεν είχε την καθυστέρηση στο pit stop του, ίσως είχε καταφέρει να παλέψει περισσότερο με τον Bottas και να διεκδικήσει την 3η θέση. Ο Βρετανός ήταν κάπως απογοητευμένος μετά τον τερματισμό…
O Daniel Ricciardo τερμάτισε για πρώτη φορά φέτος μέσα στην πρώτη πεντάδα. Ο Αυστραλός έχασε επαφή με τους προπορευόμενους στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, αλλά κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον εμφανώς ταχύτερο Carlos Sainz μέχρι την καρό σημαία.
Ο Sainz ήταν ένας από τους άτυχους οδηγούς της ημέρας καθώς και στο δικό του pit stop κόλλησε το μπουλόνι του πίσω δεξιού τροχού. Έχοντας καθυστερήσει την επίσκεψή του στα pits έως τον 28ο γύρο, ο Ισπανός είχε ανέβει στη 2η θέση, ωστόσο έχασε την ευκαιρία να παλέψει για ένα καλύτερο αποτέλεσμα λόγω της καθυστέρησης στα pits.
Στη μάχη μεταξύ McLaren και Ferrari για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η βρετανική ομάδα διατηρεί προβάδισμα 15 βαθμών.
Ο Fernando Alonso τερμάτισε στην 7η θέση, έπειτα από έναν αγώνα στον οποίο για μεγάλο ποσοστό των γύρων ήταν αναγκασμένος να υπερασπίζεται. Ο Ισπανός δεν κατάφρε να επαναλάβει τη χθεσινή, εκπληκτική του εκκίνηση και ήταν ένας ακόμη οδηγός ο οποίος αντιμετώπισε καθυστέρηση στο pit stop του.
Ο Alonso σταάτησε στα σημάδια του με μπλοκαρισμένα φρένα, λόγω της ολισθηρότητας του pit lane και απολογήθηκε από την ομάδα για το συμβάν αυτό στον ασύρματο μετά τον αγώνα. Εξερχόμενος από τα pits, ο Ισπανός κατάφερε άμεσα να ανακτήσει τη θέση που έχασε από τον Lance Stroll και προς το τέλος του αγώνα αντιμετώπισε εκτεταμένους κραδασμούς.
Ο Stroll, έπειτα από έναν εκπληκτικό πρώτο γύρο, χώρισε τις δυο Alpine στη μέση. Ο Esteban Oson ήταν τυχερός που απέφυγε να τραυματίσει την εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του σε δύο περιστατικά στον πρώτο γύρο, όταν οι Raikkonen και Alonso σύγκλιναν μπροστά του στην ευθεία καθώς και δύο στροφές αργότερα, όταν μπλόκαρε με βίαιο τρόπο τα φρένα του.
Ο Yuki Tsunoda επωφελήθηκε από πολυάριθμους παράγοντες για να χαρίσει στην AlphaTauri το βαθμό της δέκατης θέσης. Από την έξοδο του Raikkonen στους τελευταίους γύρους στη μάχη του Φινλναδού με τον Sergio Perez και τη στρατηγική επιλογή της Red Bull να καλέσει στα pits για 3η φορά τον Μεξικανό ώστε να στερήσει το βαθμό του ταχύτερου γύρου από τον Hamilton, έως το γεγονός ότι ο Pierre Gasly είχε μια αστοχία ελαστικού η οποία τον ανάγκασε να επισκεφθεί τα pits 6 γύρους πριν το τέλος.
Έπειτα από το χθεσινό σπριντ, ο Sergio Perez εκκίνησε από το pit lane, με ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης, επιλογή που τον βοήθησε να πραγματοποιήσει πολλαπλά προσπεράσματα. Παρότι εκκίνησε με τη σκληρή γόμα, δεν επέκτεινε πολύ το πρώτο του stint.
Ενώ πάλευε στους τελευταίους γύρους για μια θέση στη βαθμολογούμενη δεκάδα, η Red Bull αποφάσισε ότι της είναι πιο χρήσιμο να στερήσει το βαθμό του ταχύτερου γύρου από τον Hamilton αντί να κυνηγήσει μερικούς βαθμούς με τον Μεξικανό για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών._Φ.Λ.