top icon
Αγώνες

GP Βραζιλίας: Ο Rosberg επικρατεί

Ο Nico Rosberg κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του όντας επικεφαλής καθ΄ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο Lewis Hamilton προσπάθησε να επιτεθεί, βρέθηκε πολύ κοντά, αλλά δεν κατάφερε να κάνει κάποια κίνηση. Οι Ferrari τερμάτισαν πίσω από τα ασημί με αρκετά καλό ρυθμό αγώνα, με τον Sebastian Vettel να συμπληρώνει το βάθρο. 

Ο Nico Rosberg έχει πάρει φόρα στους τελευταίους αγώνες, όντας ταχύτερος από τον team mate του στις κατατακτήριες δοκιμές. Στα τελευταία δύο GP έχει καταφέρει να μετατρέψει τις pole position του σε νίκες, χωρίς να αφήνει περιθώρια στον Hamilton. Ωστόσο, αυτή η αλλαγή ισορροπιών έχει έρθει αφότου η έκβαση του τίτλου κρίθηκε στο GP των ΗΠΑ. Ο Rosberg και οι άνθρωποι της Mercedes δεν έχουν παρουσιάσει κάποιον συγκεκριμένο λόγο για τη βελτίωση στην απόδοση του Γερμανού. Ίσως ένας λόγος να είναι τα φρένα. Ο Rosberg είχε παράπονα από το υλικό των δίσκων φρένων στην αρχή της σεζόν και είχε δηλώσει τότε ότι θα πρέπει να περιμένει αρκετούς (4) μήνες για να κατασκευαστούν δίσκοι φρένων που θα αρμόζουν περισσότερο στο δικό του στυλ οδήγησης. Πάντως ο Hamilton δήλωσε ότι από το GP Σιγκαπούρης έχει υπάρξει μια αλλαγή στα μονοθέσια που ίσως δεν τον ευνοεί. Ο Βρετανός ενδέχεται να αναφέρεται στα καινούργια, υψηλότερα όρια πιέσεων των ελαστικών της Pirelli.

Ο Hamilton δεν είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από αυτή την εξέλιξη. Στο Μεξικό, δήλωσε δεν υπήρχαν απότομες πνοές ανέμων (ο λόγος στον οποίο απέδωσε ο Rosberg την έξοδο που του κόστισε τη νίκη στο Austin), προσθέτοντας ότι ο ίδιος είχε φέρει εις πέρας το βασικό του στόχο για φέτος (την κατάκτηση του τίτλου). Στο βάθρο του Interlagos, ο Hamilton επέκρινε την πίστα, η οποία δεν επιτρέπει τα προσπεράσματα. Όπως επεσήμανε πολύς κόσμος σε κοινωνικά δίκτυα, ο Max Verstappen πραγματοποίησε τουλάχιστον τρία προσπεράσματα. Προφανώς, με τα ίδια μονοθέσια και με τους κορυφαίους οδηγούς στο τιμόνι, η πραγματοποίηση προσπεράσματος είναι πολύ πιο δύσκολη.

Εν γένει, ο αγώνας ήταν αρκετά διαδικαστικός με τους οδηγούς που ήταν στις πέντε πρώτες θέσεις έπειτα από την πρώτη στροφή να τερματίζουν σε αυτή τη θέση. Η μοναδική μάχη στις πρώτες θέσεις ήταν μεταξύ των δύο Mercedes, ωστόσο και αυτή ήταν περιορισμένη όσον αφορά τις στρατηγικές επιλογές που έχουν οι δύο οδηγοί. Ο Hamilton παρακάλεσε το pit wall να του δώσει διαφορετική στρατηγική, διότι πίστευε ότι είναι ταχύτερος από τον team mate του. Ωστόσο, η πολιτική ίσης μεταχείρισης της Mercedes προβλέπει ότι αμφότεροι οι οδηγοί πρέπει να ακολουθούν την ίδια στρατηγική. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός που βρίσκεται εμπρός θα έχει πλεονέκτημα.

Το πλεονέκτημα αυτό κερδίζεται από τις κατατακτήριες δοκιμές, όπου ο Rosberg έχει επικρατήσει στα τελευταία 5 GP. Επίσης, ο Rosberg είναι πλέον πιο αποφασιστικός στις εκκινήσεις, όπως σήμερα, που φρόντισε να υπερασπίσει την εσωτερική και να μην αφήσει περιθώρια στην άλλη Mercedes. O Hamilton αποφάσισε να εξαπολύσει επίθεση εναντίον του team mate του έπειτα από το πρώτο pit stop και μείωσε τη διαφορά σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο. Ο Rosberg από την πλευρά του έδειξε να μην αγχώνεται και επικεντρώθηκε στην προστασία των ελαστικών του. Αφότου δεν κατάφερε να περάσει, ο Hamilton έχασε αρκετό έδαφος στο τέλος του δεύτερου stint, με τα ελαστικά του να έχουν καταπονηθεί, όντας στον ακάθαρτο αέρα που άφηνε πίσω της η προπορευόμενη Mercedes.

Η Ferrari αποφάσισε να αλλάξει τη στρατηγική του Vettel στο μέσο του αγώνα, από δύο σε τρία pit stop, χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα στο τρίτο stint. H στρατηγική της Ferrari ώθησε και την Mercedes να ακολουθήσει στρατηγική τριών pit stop, γεγονός που βοήθησε τον Hamilton που είχε καταπονήσει τα ελαστικά του. O Hamilton προσπάθησε να επιτεθεί ακόμη μια φορά, έπειτα από το τελευταίο pit stop, ενώ το δίδυμο της Mercedes έριχνε γύρο σε πιο αργούς συνδυασμούς. Ο Grosjean καθυστέρησε λίγο τον Βρετανό, που προσπερνώντας τη Lotus έγνεψε στο Γάλλο και στη συνέχεια μπλόκαρε τα φρένα του. Λίγο αργότερα, ανέφερε ότι είχε ενδεχομένως τραυματίσει το πάτωμα του μονοθεσίου του (σε κάποιο kerb), αν και το pit wall απάντησε ότι δεν υπήρχαν ενδείξεις στην τηλεμετρία που να υπονοούν κάτι τέτοιο. Τα ελαστικά του Hamilton είχαν καταπονηθεί και στο τέλος του αγώνα και ο Βετανός έχασε αρκετό έδαφος μέχρι την καρό σημαία.

H αλλαγή στρατηγικής της Ferrari δεν είχε κάποιο αποτέλεσμα. Παρά τον καλό ρυθμό αγώνα που είχαν τα κόκκινα μονοθέσια, ήταν μοναχικός αγώνας για αμφότερους τους οδηγούς της Scuderia. To ίδιο ίσχυε και για τον Valtteri Bottas, ο οποίος πραγματοποίησε εκπληκτική εκκίνηση. Η Williams εξασφάλισε την 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ωστόσο οι αγωνοδίκες εξέτασαν την περίπτωση του Massa. Στην εκκίνηση μετρήθηκαν οι θερμοκρασίες και οι πιέσεις των ελαστικών του Βραζιλιάνου. Το πίσω δεξιό βρέθηκε ότι είχε θερμοκρασία 137 βαθμών Κελσίου (27 περισσότερους από το ανώτατο όριο των 110) και πίεση 20,6 psi, 0,1 πάνω από το όριο. Ωστόσο, ερωτηματικά δημιουργεί το γεγονός ότι η θερμοκρασία η πίεση θα έπρεπε να είναι πολύ πιο αυξημένη με τέτοια θερμοκρασία. Εντέλει, τρεις ώρες μετά τον τερματισμό ο Massa ακυρώθηκε από τα αποτελέσματα, ωστόσο η Williams πιθανότατα θα εφεσιβάλλει την απόφαση αυτή. 

O Nico Hulkenberg τερμάτισε στην 6η θέση και το αποτέλεσμα αυτό εξασφάλισε στην Force India την 5η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, την υψηλότερη στην ιστορία της ομάδας. Η ομάδα πραγματοποίησε επιθετική στρατηγική, φέρνοντας πολύ νωρίς (στο 10ο γύρο) τον Hulkenberg στα pits για να περάσει εμπρός από τον Daniil Kvyat, που είχε προσπεράσει το Γερμανό στην εκκίνηση. Εντέλει, ο Ρώσος της Red Bull τερμάτισε στην 7η θέση, εμπρός από τον Felipe Massa, που ήταν απογοητευμένος από την απόδοσή του.

To προσπέρασμα του Verstappen επί του Perez.

Αντιθέτως, ο Romain Grosjean είχε έναν καλό αγώνα με πολλά προσπεράσματα (παρά την επαφή με τον team mate του στην εκκίνηση), ενώ ο Max Verstappen ήταν εντυπωσιακός επιχειρώντας και φέροντας εις πέρας μερικά από τα πιο ωραία προσπεράσματα του αγώνα (όπως αυτό επί του απογοητευτικού σήμερα Sergio Perez). Με αυτό το αποτέλεσμα, ο Ολλανδός τερμάτισε για 6η συνεχόμενη φορά στους βαθμούς, καταρρίπτοντας το ρεκόρ της Toro Rosso, που διατηρούσε μέχρι τώρα ο Vettel._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ