X
Formula 1

GP Βελγίου: Ο Verstappen κατακτά την pole, o Russell τις εντυπώσεις

Ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position σε ένα βρεγμένο Spa, ωστόσο την επίδοση της ημέρας σημείωσε ο George Russell, ο οποίος ανέβασε τη Williams στη 2η θέση. Τρίτος θα εκκινήσει ο Lewis Hamilton, ενώ σφοδρό ατύχημα είχε ο Lando Norris.

H βροχή δυσκόλεψε την κατάσταση στην πίστα του Spa-Francorchamps, όπου ο Verstappen κατέκτησε την pole position με έναν πολύ καλό γύρο στο τέλος του Q3. Ο Ολλανδός κατάφερε να κινηθεί 0,3 δλ. ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο οδηγό, για να κατακτήσει την 6η φετινή του pole position, στον 50ό αγώνα της συνεργασίας Red Bull και Honda.

Κάποιοι υποθέτουν ότι ίσως η ψυχολογία του Russell βρίσκεται στα ύψη αυτή τη στιγμή, καθώς πιθανότατα ο Βρετανός γνωρίζει ότι θα βρίσκεται στη Mercedes του χρόνου. Άλλωστε, ο Toto Wolff δήλωσε ότι η απόφαση έχει ήδη ληφθεί. Ωστόσο, οποιαδήποτε ψυχολογία σίγουρα δε δικαιολογεί τον άθλο που κατάφερε να πετύχει ο Russell, με ένα από τα λιγότερο ανταγωνιστικά μονοθέσια του grid.

Βέβαια, η Williams ήταν πολύ καλή χθες και σήμερα στο Spa και ο Russell δήλωσε ότι είχε απόλυτη αυτοπεποίθηση εντός του μονοθεσίου. Άλλωστε και ο team mate του, Nicholas Latifi, πέτυχε το καλύτερο προσωπικό του αποτέλεσμα σε κατατακτήριες δοκιμές της F1 με τη 12η επίδοση. Η αυτοπεποίθηση στο βρεγμένο είναι ένας καθοριστικός παράγοντας σε ανάλογες συνθήκες, οι οποίες μεταβάλλονταν σε κάθε γύρο.

Η Williams είχε να δει από το GP Ιταλίας του 2017, που ο Lance Stroll είχε εκκινήσει από τη 2η θέση. Ο Russell «έκλεψε» τη δεύτερη θέση από τον Hamilton για μόλις 13 χλστ. του δλ. Στόχος του Russell: να τεθεί επικεφαλής μετά την εκκίνησης, αν και γνωρίζει ότι οι οδηγοί που τον περιβάλλουν έχουν ταχύτερα μονοθέσια από το δικό του.

Ο Hamilton ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου ότι οι ρυθμίσεις που επέλεξε η Mercedes δεν είναι ιδανικές για το βρεγμένο. Συνεπώς, η γερμανική ομάδα επέλεξε μια αρκετά λεπτή πίσω αεροτομή, στην οποία προσέθεσε και ένα gurney flap, για να αυξήσει τις παραγόμενες τιμές αρνητικής άντωσης.

Ο Hamilton δήλωσε ότι αν είχε κάνει καλύτερο γύρο προετοιμασίας και είχε καταφέρει να αναπτύξει επαρκή θερμοκρασία στα ελαστικά του, θα μπορούσε να είχε κατακτήσει την pole position σήμερα.

Η Mercedes δυσκολεύτηκε κυρίως στο Q2, όπου αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει με αμφότερους τους οδηγούς της δύο σετ ενδιάμεσων ελαστικών. Αντιθέτως, η Red Bull κατάφερε να εξοικονομήσει ένα καινούργιο σετ ενδιάμεσων ελαστικών για αύριο για τον Verstappen, κάτι που ίσως κάνει διαφορά αν ο αγώνας διεξαχθεί στο βρεγμένο.

Η Red Bull βασίστηκε στο γεγονός ότι η RB16B παράγει μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής αρνητικής άντωσης που παράγει από το δάπεδο του μονοθεσίου, αν και ο Verstappen ανέφερε ότι ήταν πολύ δύσκολο να φέρει τα ελαστικά στις κατάλληλες θερμοκρασίες.

Ο Daniel Ricciardo έκανε την καλύτερη εμφάνισή του σε κατατακτήριες δοκιμές με τα χρώματα της McLaren σημειώνοντας τον 4ο χρόνο σε μια ημέρα που δεν κύλησε όπως θα ήθελε η βρετανική ομάδα.

Ο λόγος είναι ότι ο Lando Norris, πρωταγωνιστής στα δύο πρώτα σκέλη της διαδικασίας, που έδειχνε να έχει εξαιρετική αυτοπεποίθηση εντός του μονοθεσίου, επιλέγοντας να «καβαλήσει» kerb τα οποία άλλοι οδηγοί δε σκέφτονταν καν να πλησιάσουν, είχε ένα σφοδρό ατύχημα.

Πριν την έναρξη του Q3, η βροχή εντάθηκε και οι συνθήκες δυσκόλεψαν. Ο Norris ήταν από τους πρώτους οδηγούς που βγήκαν στην πίστα (με ελαστικά βροχής) και στην ακολουθία των Eau Rouge/Raidillon, έχασε το πίσω μέρος της McLaren, προσπάθησε να το διορθώσει, και το μονοθέσιο κατευθύνθηκε απότομα προς τις μπαριέρες.

Το κιβώτιο ξεριζώθηκε από τη McLaren, που υπέστη εκτεταμένες ζημιές, αλλά η κυψέλη ασφαλείας παρέμεινε άθικτη. Ο Sebastian Vettel σταμάτησε στο σημείο που είχε ακινητοποιηθεί η McLaren για να ελέγξει αν ο Norris ήταν εντάξει.

Ο Γερμανός είχε ιδιαίτερα έντονο τόνο στα λεγόμενά του στον ασύρματο, καθώς είχε προειδοποιήσει τη διεύθυνση αγώνα ότι θα πρέπει να διακόψει τη διαδικασία με κόκκινη σημαία, καθώς υπήρχε υπερβολικό στάσιμο νερό στην πίστα. Έπειτα από το ατύχημα του Norris, η διαδικασία διακόπηκε για 40 λεπτά και ο Vettel δήλωσε μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών ότι ο Michael Masi δε θα είναι περήφανος για αυτό που συνέβη σήμερα.


Στο ατύχημα, ο Norris δεν απομάκρυνε τα χέρια του από το τιμόνι και όταν βγήκε από το μονοθέσιο, φάνηκε να κρατάει το αριστερό του χέρι. Ο Βρετανός μεταφέρθηκε προληπτικά σε κοντινό νοσοκομείο για περαιτέρω εξετάσεις και υποβλήθηκε σε ακτινογραφία για να διαπιστωθεί αν υπέστη κάταγμα στον αριστερό του αγκώνα, κάτι που ευτυχώς δεν ισχύει, καθώς σύμφωνα με τον Andreas Seidl, διευθυντή της McLaren, ο Norris θα αγωνιστεί κανονικά αύριο.

Είναι μάλλον απίθανο όμως ότι ο Βρετανός θα εκκινήσει από την 9η θέση στην οποία έχει προαχθεί λόγω της ποινής του Bottas.

Είναι σχεδόν σίγουρο ότι το κιβώτιο της McLaren θα πρέπει να αντικατασταθεί (κάτι που επιφέρει ποινή 5 θέσεων), ενώ υπάρχει κίνδυνος να έχει υποστεί ζημιές και η μονάδα ισχύος. Αν η McLaren αναγκαστεί να αντικαταστήσει το πλαίσιο του μονοθεσίου, ο Norris θα εκκινήσει τελευταίος, από το pit lane.

O Vettel πιστεύει ότι το συγκεκριμένο σημείο της πίστας του Spa θα πρέπει να τροποποιηθεί, για να γίνει πιο αργό και ασφαλές, αν και ο Hamilton διαφωνεί με την άποψη αυτή.

Ο Γερμανός οδηγός της Aston Martin κατάφερε να σημειώσει τον 5ο ταχύτερο χρόνο στο Q3, παρά το γεγονός ότι είχε μια έξοδο στην κατηφορική φουρκέτα 8 (Bruxelles). Χωρίς αυτό το λάθος, ο Vettel πιστεύει ότι θα είχε βρεθεί μπροστά από τον Ricciardo.

Εξαιρετική ήταν και η εμφάνιση του Pierre Gasly με την AlphaTauri, o οποίος θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 6η θέση, εμπρός από τη Red Bull του Sergio Perez.

Τον 8ο χρόνο σημείωσε ο Valtteri Bottas, ο οποίος όμως έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων επειδή προκάλεσε την καραμπόλα στην 1η στροφή του GP Ουγγαρίας. Ο Φινλανδός βρισκόταν πολύ κοντά στους χρόνους του Hamilton στα δύο πρώτα σκέλη της διαδικασίας, αλλά όχι στο κρίσιμο Q3.

Ο Esteban Ocon κατάφερε να προκριθεί στο Q3, σε αντίθεση με τον Fernando Alonso, ο οποίος σημείωσε την 14η επίδοση της ημέρας.

Καμία από τις Ferrari δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούσε μια από τις μεγαλύτερες πίσω αεροτομές εχθές και σήμερα. O Carlos Sainz ανέφερε ότι η Ferrari δυσκολεύτηκε να αναπτύξει τις ιδανικές θερμοκρασίες στα ελαστικά του εμπρός άξονα και δεν είχε αίσθηση του μονοθεσίου στο φρενάρισμα. Επιπλέον, η Scuderia δε διαχειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο τις μεταβάσεις σε καινούργια σετ ελαστικών.

Ο Lance Stroll, που επίσης έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αυριανού αγώνα, σημείωσε την 15η επίδοση._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!