X
Αγώνες

GP Βελγίου: Ο Hamilton νικητής

Όντας αλάνθαστος, ο Lewis Hamilton κατέκτησε τη δεύτερη προσωπική του νίκη στην πίστα του Spa-Francorchamps, χωρίς να απειληθεί ποτέ. O Nico Rosberg έκανε το «1-2» για την Mercedes, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε (για πρώτη φορά από το GP ΗΠΑ του 2013) ο Romain Grosjean. Ο Γάλλος κληρονόμησε την 3η θέση, καθώς η Ferrari ρίσκαρε με τον Sebastian Vettel, προεκτείνοντας υπερβολικά το τελικό του stint και πληρώνοντας το τίμημα. Μόλις δύο γύρους πριν την καρό σημαία, ο Γερμανός είδε το δεξιό πίσω ελαστικό του να αστοχεί -στην ευθεία, ευτυχώς- και μαζί του οι ελπίδες του να πάρει ένα καλό αποτέλεσμα από το GP Βελγίου. Εκπληκτικό αγώνα πραγματοποίησε και ο Daniil Kvyat για να ανέβει έως την 4η θέση, με τη Red Bull να έχει επιλέξει σωστή στρατηγική, παρέχοντας στο Ρώσο φρέσκα ελαστικά για τους τελευταίους γύρους, για να προσπεράσει τους Perez, Massa, Raikkonen, που τερμάτισαν πίσω του. 

Ο Hamilton είχε υπό έλεγχο τον αγώνα καθ’ όλη τη διάρκεια. Η εκκίνηση αποτέλεσε πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους οδηγούς, χωρίς την καθοδήγηση των μηχανικών τους. Αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι οι εκκινήσεις πολλών οδηγών ήταν πιο διστακτικές και η κατάταξη άλλαξε σημαντικά. Σε αυτό συνέβαλλε και το γεγονός ότι ακυρώθηκε η πρώτη εκκίνηση. Ο Hamilton δεν ξεκίνησε ιδανικά, αλλά διατηρήθηκε επικεφαλής. Ο Rosberg παραδέχθηκε ότι τα θαλάσσωσε στην εκκίνηση, έχοντας καταλήξει 5ος, με υπερβολικό σπινάρισμα. Ο Sergio Perez έκανε εκπληκτική εκκίνηση, βρέθηκε πλάι-πλάι με τον Hamilton (και πέρασε στιγμιαία μερικά εκατοστά μπροστά) δε ρίσκαρε πολύ και ο Βρετανός διατηρήθηκε καθαρά μπροστά, για να δημιουργήσει άμεσα απόσταση ασφαλείας.

Η Mercedes, στην προσπάθεια να εξασφαλίσει τη 2η θέση στον Rosberg τον έφερε στα pits πριν από τον Hamilton, γεγονός που έφερε μείωσε τη διαφορά μεταξύ τους. Όποτε προσπάθησε να πλησιάσει ο Rosberg, o Hamilton φαινόταν να έχει έτοιμη απάντηση. Ο Βρετανός έδειξε να απορεί για το γεγονός ότι ο Rosberg κατάφερε να τον πλησιάσει υπό το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά και πάλι απομακρύνθηκε στη συνέχεια. Ο Rosberg δεν είχε τρόπο να τον απειλήσει. Ο Hamilton κατέκτησε την 6η φετινή του νίκη, σε μία πίστα στην οποία έχει αντιμετωπίσει αρκετές δυσκολίες στο παρελθόν και δεν είναι από τις αγαπημένες του. Με αυτό το αποτέλεσμα, ο Βρετανός ανέβηκε για 80ή φορά στην καριέρα του στο βάθρο, ισοφαρίζοντας τις παρουσίες στο podium του Ayrton Senna.

H αστοχία ελαστικού του Vettel.

Ο Sebastian Vettel ήταν ιδιαίτερα εκνευρισμένος στις συνεντεύξεις του μετά από τον αγώνα και δεν πήγε καν να ζυγιστεί μετά τον τερματισμό. Ο Γερμανός ήταν ιδιαίτερα επικριτικός εναντίον της Pirelli στις δηλώσεις του και έκανε εκτεταμένη χρήση «γαλλικών» στο BBC. Ο Vettel δήλωσε ότι συμβάντα σαν και αυτό που του έτυχε σήμερα είναι απαράδεκτα, τονίζοντας ότι αν η αστοχία είχε συμβεί 300 μέτρα νωρίτερα, θα είχε βρεθεί στον τοίχο. Ο Γερμανός ανέφερε και την αστοχία του Rosberg την Παρασκευή, δηλώνοντας ότι πάντα η απάντηση είναι η ίδια, δηλαδή ότι ευθύνεται εξωτερικός παράγοντας. «Πρόκειται για κάτι που συνεχίζει να συμβαίνει και κανείς δεν αναφέρει τίποτα, αλλά είναι απαράδεκτο». Ο Vettel δήλωσε επίσης ότι περιμένει εξηγήσεις από την Pirelli, αναφέροντας ότι το ελαστικό δεν κλάταρε, αλλά εξερράγη.

Η απάντηση του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery, ήταν ότι η αστοχία προκλήθηκε από υπερβολική φθορά του ελαστικού -καθώς ο σκελετός ήταν άθικτος- και δεν είχε καμία σχέση με το συμβάν της Παρασκευής στο μονοθέσιο του Rosberg. Η Ferrari προσπάθησε να βγάλει ολόκληρο τον αγώνα με ένα pit stop και η αστοχία ήρθε στον 28ο γύρο του stint, συνεπώς, ο Vettel είχε ήδη διανύσει 190 χλμ. με αυτό το σετ. Αρκετοί άνθρωποι από αντίπαλες ομάδες ανέφεραν ότι η Scuderia προκαλούσε την τύχη της επεκτείνοντας τόσο πολύ το stint. Αυτή όμως ήταν η μοναδική ελπίδα της ιταλικής ομάδας για να εξασφαλίσει το βάθρο και ο Vettel έδειχνε ικανός να διατηρήσει πίσω του τον Grosjean μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ο Hembbery δήλωσε ότι θεωρητικά, τα ελαστικά θα μπορούσαν να διαρκέσουν 40 γύρους στο Spa, ωστόσο αυτός είναι ένας ενδεικτικός αριθμός και οι συνθήκες αγώνα ενδέχεται να αλλάξουν τα δεδομένα. Σύμφωνα με αυτή τη δήλωση, συμπεραίνουμε ότι στην πραγματικότητα, η Ferrari δεν επιχειρούσε να κάνει κάτι εξωπραγματικό. Άλλωστε, η αστοχία συνέβη κάτι λιγότερο από 14 χλμ. (2 γύρους) πριν τον τερματισμό. To συμβάν ήταν ο απογοητευτικός επίλογος ενός κακού σαββατοκύριακου για τη Ferrari.

Περιχαρής ο Grosjean στο βάθρο!

Ως έναν από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας του χαρακτήρισε ο Romain Grosjean το σημερινό. Ο Γάλλος ξέσπασε σε κλάματα από τη συγκίνηση στον ασύρματο μόλις πέρασε τη γραμμή τερματισμού. Επρόκειτο για εξαιρετικά δύσκολο σαββατοκύριακο για την ομάδα της Lotus, που βρέθηκε να αντιμετωπίζει και πάλι νομικά προβλήματα με τον πρώην δοκιμαστή της Charles Pic και την απειλή κατάσχεσης των μονοθεσίων τους. Ο Grosjean έκανε εχθές την καλύτερη εμφάνισή του σε κατατακτήριες δοκιμές φέτος, σημειώνοντας τον 4ο χρόνο, αλλά είχε ποινή 5 θέσεων λόγω αντικατάστασης του κιβωτίου. Ο Maldonado εγκατέλειψε στον 1ο γύρο λόγω αστοχίας συμπλέκτη. Ο Grosjean όμως ήταν μεταξύ των πρωτοπόρων εξ αρχής και κέρδισε επάξια το βάθρο σήμερα, όντας μαχητικός στην πίστα, πραγματοποιώντας ωραία προσπεράσματα και ασκώντας πίεσης στον Vettel στους τελευταίους γύρους.

H εγκατάλειψη του Ricciardo.

Στο στρατόπεδο της Red Bull επικρατούσαν ανάμικτα συναισθήματα. Η 4η θέση του Kvyat κερδήθηκε με έξυπνη στρατηγική και σκληρή δουλειά από το Ρώσο, που πραγματοποίησε πολυάριθμα προσπεράσματα. Ο Kvyat, σε αντίθεση με τους περισσότερους οδηγούς γύρω του, εισήλθε στα pits στον 28ο γύρο και με πιο φρέσκα ελαστικά στο τέλος, είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει τους αντιπάλους του που αντιμετώπιζαν προβλήματα πρόσφυσης. Ωστόσο, η Red Bull πιστεύει ότι έχασε ένα βάθρο με την εγκατάλειψη του Daniel Ricciardo σήμερα (στον 21ο γύρο) από ηλεκτρονικά. Ο Αυστραλός βρισκόταν πίσω από τον Grosjean εκείνη τη στιγμή, αλλά είχε ήδη ελαστικά μέσης γόμας, οπότε θα διέθετε τα πιο γρήγορα, μαλακά, στο τελικό κομμάτι. Έχοντας τοποθετήσει μικροσκοπικές αεροτομές στην RB11, η Red Bull προσπάθησε να μειώσει όσο το δυνατό περισσότερο τις αεροδυναμικές αντιστάσεις για να επιτυγχάνει ικανοποιητικές τελικές ταχύτητες στις ευθείες και σε συνδυασμό με τα στραβοπατήματα των αντιπάλων της, η τακτική αυτή λειτούργησε καλά.

Πολύ καλή εμφάνιση από τον Sergio Perez, ο οποίος χρειαζόταν έναν καλό αγώνα, άτυχος ο team mate του στη Force India, Nico Hulkenberg ο οποίος δεν κατάφερε να εκκινήσει λόγω ενός προβλήματος σε έναν από τους αισθητήρες του μονοθεσίου του. Ανώνυμο αγώνα έκανε ο Raikkonen. H Ferrari αναγκάστηκε να αντικαταστήσει πριν τον αγώνα το κιβώτιο του Φινλανδού, έπειτα από τη χθεσινή αστοχία αντλίας λαδιού. Ο Max Verstappen ήταν ιδιαίτερα επιθετικός, πραγματοποιώντας πολλά θαρραλέα προσπεράσματα και χρησιμοποιώντας κάθε εκατοστό της πίστας (και μερικές φορές και λίγο παραπάνω). Ο Ολλανδός παρ' ότι είχε ήδη προσπεράσει τον Raikkonen στον τελευταίο γύρο, έκανε λάθος στα φρένα για την Les Combes και έχασε άμεσα τη θέση.

Ελαστικά διαφορετικού τύπου στη Williams του Bottas…

Η Williams επέδειξε απογοητευτική εικόνα σήμερα. Οι εκκινήσεις αμφότερων των οδηγών της ήταν κακές, ενώ στο πρώτο κομμάτι του αγώνα τα εμπρός ελαστικά των δύο FW37 παρουσίασαν graining. Συνεπώς, οι οδηγοί δε μπορούσαν να αντλήσουν το μέγιστο από τα μονοθέσιά τους. Επιπλέον, ο Valtteri Bottas αναφέρει ότι η Williams έκανε λανθασμένη επιλογή όσον αφορά τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις, έχοντας πολύ χαμηλές τελικές ταχύτητες στις ευθείες. Το μεγαλύτερο σημερινό λάθος της Williams όμως διαπράχθηκε το πρώτο pit stop του Bottas, όπου τοποθετήθηκαν στο μονοθέσια τρία ελαστικά μαλακής γόμας, ενώ το πίσω δεξιό ήταν μέσης… Κάτι τέτοιο απαγορεύεται από τους κανονισμούς και ο Φινλανδός δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane.

Απογοητευτική η εικόνα της McLaren για μια ακόμη φορά. Ο Fernando Alonso δήλωσε ότι πραγματοποίησε μία από τις καλύτερες εμφανίσεις του στο Spa, αλλά κατέληξε στη 13η θέση, 35 δλ. πίσω από τη Sauber του Nasr. Ο Jenson Button έκανε όλο τον αγώνα με το ERS του μονοθεσίου να μη λειτουργεί σωστά, χάνοντας δηλαδή 160 ίππους στις ευθείες. Όπως δήλωσε ο Βρετανός, σήμερα δεν ήταν από τις ημέρες που θα μπορούσε να ισχυριστεί πως απολαμβάνει το γεγονός ότι βρίσκεται στην F1…_Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!